Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rozmázlou rtěnku nemají hvězdy omylem. Varují tak před rakovinou

  16:30aktualizováno  16:30
Na sociálních sítích se objevil nový druh „selfíčka“: známé i méně známé ženy se fotí s rozmazanou rtěnkou. Není to žádný omyl ani podivný módní trend, ale součást virální kampaně. Ta má upozornit na riziko rakoviny děložního čípku a především na možnosti její prevence.

Vyfoťte se s rozmazaným make-upem. Možná tím někomu zachráníte život, radí nová kampaň. | foto: Profimedia.cz

Se rtěnkou, která nedrží na svém místě, se v posledních dnech vyfotily třeba modelky Georgia May Jaggerová, Chloe Simsová a Cara Delevingne, zpěvačka Rita Ora nebo známá vizážistka Samantha Chapmanová. Spolu s britským nadačním fondem Jo’s Cervical Cancer Trust tak celebrity odstartovaly kampaň, která má oslovit zejména mladé ženy.

Fotogalerie

Klíčové slovo, podle kterého fotky na Instagramu či Twitteru najdete, zní tentokrát #SmearForSmear. Jde o slovní hříčku: anglické slovo „smear“ totiž může znamenat jak „rozmazat“ (třeba make-up), tak „stěr“. A právě stěr z děložního hrdla je součástí takzvaného Pap testu, bezbolestného vyšetření, které může rakovinu děložního čípku včas podchytit.

Jo’s Cervical Cancer Trust uvádí, že 80 % žen se někdy nakazí sexuálně přenosným papilomavirem, známějším jako HPV. „U většiny z nich infekce sama odezní, ale u malého procenta žen může zůstat v těle celé roky a vést k rozvoji rakoviny cervixu (děložního čípku),“ píše se na jejích stránkách. „Ale dá se jí předejít, proto choďte na pravidelná gynekologická vyšetření,“ apeluje.

Kampaň rozjela nadace v době, kdy probíhá Evropský týden prevence rakoviny děložního čípku, a doufá v podobný úspěch, jaký měla třeba loňská Ice Bucket Challenge. I SmearForSmear ostatně využívá obrovského vlivu sociálních sítí a toho, že se jí může zúčastnit úplně každý.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Máte občas pocit, že se vizážisté zbláznili? Pokud ano, nejste v tom sami....
Hvězdičky na obličeji, mokré vlasy a další podivné kosmetické trendy

V záplavě všemožných kosmetických vychytávek je nadlidské se orientovat. Některé mohou být inspirativní, nad jinými člověk kroutí hlavou. Vybrali jsme pro vás...  celý článek

Rajčatová polévka s červenou řepou
Červená řepa, špenát, karotka. Barevné jarní polévky k obědu i večeři

Jarní počasí se nám chvílemi převléká do letního hávu, ale období záplavy čerstvé domácí zeleniny je ještě před námi. Přesto nám zelináři mají co nabídnout....  celý článek

Lenka s Rosťou na závěrečném setkání obou párů
Lenka není flákač, ale je to moje žena a milenka, zaznělo ve Výměně

Nebýt vtipného Rosti, byla by středeční premiérová Výměna manželek celkem nuda. Nikdo se nepopral ani nehádal, jak jsou diváci zvyklí, a slzy tekly jen...  celý článek

ilustrační snímek
Virtuální sex změní i ten reálný, předpovídají odborníci

Virtuální realita nabízí zcela nový rozměr pornografie. Zákazníci se z role pozorovatele dostávají do role aktivního účastníka sexuálních hrátek podle svých...  celý článek

Proměna maminky nevěsty či ženicha
Svatební proměna: Kostýmek i pouzdrové šaty pro matku nevěsty Martinu

Svatební sezona se pomalu rozjíždí a s ní kromě radosti přichází i zásadní problém. Jaké oblečení zvolit, abyste svatebčanům nezpůsobili ostudu? Pečlivý výběr...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.