Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rodičovská poradna Mgr. Markéty Klingerové

Poradna

(ilustrační snímek) - dítě, kniha, radost

Na otázky odpovídá

Mgr. Markéta Klingerová

Poraďte se s kvalifikovanou učitelkou prvního stupně Markétou Klingerovou. Lektoruje semináře pro rodiče a zabývá se efektivním učením a výchovou.

Nejvíce se ptáte

batolata|děti v rozvedené rodině|vztahy v rodině|čtenáři|večerní usínání|příchod do školky|jiný dotaz|dospívající děti|období vzdoru|předškoláci| pomočování| žárlivost| dospělé děti| změna chování| neposlušnost| puberta| hranice a důslednost| problémy s jídlem| problémový učitel| kakání| dospělé děti se ptají| strach z odloučení| agresivita| nástup do školy| rozdilne nazory na vychovu| otázky dětí| vztek| problémy s kamarády| úzkostlivost| nadané děti| strach| nízká sebedůvěra| plačtivost| příchod sourozence| krádeže| děti s ADHD| šikana| poruchy učení| odlišnost| lhaní| cucání palce| noční děsy| malá sebejistota| ještě nemluví| sdělování pocitů| sportování| neprůbojnost| sexualita| půjčování hraček| kousání| samostatnost| u ničeho nevydrží| vyžaduje pozornost| nepořádnost| zlobení| řeč| literatura o výchově| kouření| zuby| zapomíná, ztrácí věci| strach ze školy| Ježíšek| režim dítěte| zkoumání| adoptované děti| smrt v rodině| televize| jak se bránit| hyzdění nehtů| zanedbávané dítě| bezpečnost| nechce zdravit| domácí úkoly| zlozvyky| nočník| svoboda rozhodování| sebeovládání| jak ztišit děti| nesoustředěnost| hra| konzultace| pitný režim| strach z bolesti| nemoc| perfekcionismus| drogy| mobil u dětí| autismus| tvrdohlavost| projevy lásky| jak oznámit rozvod| odpolední spánek| nemluví s dospělými| nerozhodnost| móda| dudlík| Domácí vzdělávání| změna prostředí| psychosomatické potíže| Výtvarno| asistent| sebetrestání| Recept na výchovu :)| horoskop| zavržený rodič| plánování rodiny| brýle| škatulkování| dítě se obviňuje| duchové| seminář| afektivní záchvaty| univerzální odpověď| zákaz| psaní| fantazie| mentální anorexie| bezplenková metoda| čtení| literatura o výchově - pro všechny| osamělost| archiv | všechny dotazy

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

Povoleny jsou fotografie ve formátu JPG či PNG s maximální velikostí 6 MB.

Zasláním fotografie poskytuje jejich autor souhlas k použití fotky v poradně iDNES.cz. Odesílatel prohlašuje, že fotografie je jeho autorským dílem, není v rozporu se zákonem, ani dobrými mravy.

psaní
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na svého 8 letého syna. Chodí do první třídy ZŠ ( měl rok odklad ), učení ho baví, čte rád, matematika ho baví, s paní učitelkou dobře spolupracuje, občas má problém látku pochopit, ale po důkladném vysvětlení pak dokáže pracovat samostatně, jen to psaní. Cvičíme psaní, jak můžeme, připadá mi, že je schopen psát lépe, ale protože již zná skoro všechna písmena, píše dost suverénně a o nějakou úpravu se vůbec nezajímá. Vysvětluji mu pořád, že dostává špatné známky zbytečně, že by to určitě zvládl lépe, ale nic nepomáhá. Když píše domácí úkol, vždy sedím u něho a tak se snaží, ale ve škole zase píše jak chce.Motivovala jsem ho super autem na vysílačku, ale motivace vydržela týden a už o autu ani neví, má zákaz počítače, taky mu to nevadí, zákaz televize, nevadí. Nevím, co s ním. Myslela jsem, že ve škole třeba nestíhá a proto píše rychle, ale paní učitelka říkala, že to tak není. Myslíte, že to časem sám pochopí ? Děkuji.
Jana
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Jano, ve škole se dítě nikdy nemůže tak koncentrovat jako doma při psaní úkolu. Pokud píše správně a jde jen o úpravu, já osobně nevidím žádný problém. Písmo odráží charakter člověka, a pokud tlačíme děti do unifikovaného psaní a trestáme je za odchylky, zasahujeme tím i do jeho psychiky (řekla bych, že ne zrovna příznivě). Možná jsem dotaz špatně pochopila, ale pokud jde opravdu jen o to, že má chlapec horší známky proto, že nedodržuje tvary nebo sklon přesně jako v předloze (ale je to čitelné a správně), nechala bych ho být a smířila se s horší známkou, když už na tom paní učitelka tak lpí. Motivace autem možná nevydržela proto, že chlapec úhledného psaní (bez Vašeho dozoru) prostě není schopen; může to pro něj být příliš namáhavé - tolik, že veškeré snahy vzdal. Zákazy, o kterých píšete, mi připadají již jako nepřiměřená reakce. Pokud se Váš syn horšími známkami z psaní netrápí, šlo by tu vlastně jen o Vaše přání, uspokojování Vašich potřeb - ne jeho - a to by vůči němu nebylo fér. Radujte se z toho všeho, co jste o synkovi napsala ve druhé větě svého dotazu. Známky ve škole, pokud se jimi dítě netrápí, nemají takřka žádnou souvislost s úspěchem v budoucím životě. Pro ten je důležité, aby dítě učení bavilo, aby bylo samostatné, aby umělo spolupracovat - takový je přece Váš syn?



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.