Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rodičovská poradna Mgr. Markéty Klingerové

Poradna

(ilustrační snímek) - dítě, kniha, radost

Na otázky odpovídá

Mgr. Markéta Klingerová

Poraďte se s kvalifikovanou učitelkou prvního stupně Markétou Klingerovou. Lektoruje semináře pro rodiče a zabývá se efektivním učením a výchovou.

Nejvíce se ptáte

batolata|děti v rozvedené rodině|vztahy v rodině|čtenáři|večerní usínání|příchod do školky|jiný dotaz|dospívající děti|období vzdoru|předškoláci| pomočování| žárlivost| dospělé děti| změna chování| neposlušnost| puberta| hranice a důslednost| problémy s jídlem| problémový učitel| kakání| dospělé děti se ptají| strach z odloučení| agresivita| nástup do školy| rozdilne nazory na vychovu| otázky dětí| vztek| problémy s kamarády| úzkostlivost| nadané děti| strach| nízká sebedůvěra| plačtivost| příchod sourozence| krádeže| děti s ADHD| šikana| poruchy učení| odlišnost| lhaní| cucání palce| noční děsy| malá sebejistota| ještě nemluví| sdělování pocitů| sportování| neprůbojnost| sexualita| půjčování hraček| kousání| samostatnost| u ničeho nevydrží| vyžaduje pozornost| nepořádnost| zlobení| řeč| literatura o výchově| kouření| zuby| zapomíná, ztrácí věci| strach ze školy| Ježíšek| režim dítěte| zkoumání| adoptované děti| smrt v rodině| televize| jak se bránit| hyzdění nehtů| zanedbávané dítě| bezpečnost| nechce zdravit| domácí úkoly| zlozvyky| nočník| svoboda rozhodování| sebeovládání| jak ztišit děti| nesoustředěnost| hra| konzultace| pitný režim| strach z bolesti| nemoc| perfekcionismus| drogy| mobil u dětí| autismus| tvrdohlavost| projevy lásky| jak oznámit rozvod| odpolední spánek| nemluví s dospělými| nerozhodnost| móda| dudlík| Domácí vzdělávání| změna prostředí| psychosomatické potíže| Výtvarno| asistent| sebetrestání| Recept na výchovu :)| horoskop| zavržený rodič| plánování rodiny| brýle| škatulkování| dítě se obviňuje| duchové| seminář| afektivní záchvaty| univerzální odpověď| zákaz| psaní| fantazie| mentální anorexie| bezplenková metoda| čtení| literatura o výchově - pro všechny| osamělost| archiv | všechny dotazy

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

Povoleny jsou fotografie ve formátu JPG či PNG s maximální velikostí 6 MB.

Zasláním fotografie poskytuje jejich autor souhlas k použití fotky v poradně iDNES.cz. Odesílatel prohlašuje, že fotografie je jeho autorským dílem, není v rozporu se zákonem, ani dobrými mravy.

děti s ADHD
Dobrý den, máme dvojčata s ADHD a poruchami učení (10let) Mireček opakuje třetí třídu, Filípek postoupil do čtvrté. Psaní je hrozné, Mireček nenapíše dohromady ani svoje jméno. procházíme všemi možnými testy a kontrolami. Problém ale je se školou. Paní učitelka na nich viditelně "sedí" ... Navštěvují speciální školu. Ráno dostává Mirek léky na sklidnění, bere je i v poledne a večer. Na úkoly osobně dohlížím, někdy je to opravdu boj. Nyní řešíme problém kdy paní učitelka vyžaduje aby si chlapci psali úkoly bez mého dozoru, čehož ale nejsou schopni, a denně bojujeme s poznámkami, škrtlými úkoly a stejně pořád vyžaduje abych je nekontrolovala. Nezdá se mi postup učitelky v pořádku ale můžu se mýlit, potřebovala bych znát názor ještě někoho jiného. Děkuji Martina - otázka upravena poradcem
Martina
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Martino, ten postup je úplně prapodivný. Mohla byste požádat paní učitelku o konzultaci a poprosit ji, aby vám vysvětlila důvod požadavku, aby děti psaly úkoly samy (kdyby to bylo pouze tak, tleskala bych, jsem toho názoru, že úkol má dělat dítě samo, aby paní učitelka viděla, jestli mu to jde, nebo ne - z úkolu napsaného pod dohledem rodiče to nezjistí; leda by úkoly měly nahradit nebo doplnit výuku a rodiče učitele, pak by to smysl dávalo), když jim zároveň dává poznámky, že úkol nebyl nebo špatně. Že byste tomu potřebovali porozumět, abyste mohli  v zájmu chlapců táhnout za jeden provaz. Přeji, aby se podařilo domluvit nějaký smysluplný postup.
děti s ADHD
Dobrý den, muj syn ma diagnozu ADHD a poruchu řeči. Navštěvuje speciální třídu. Zároveň ještě pracujeme se synem doma. Je předškolák. Zaroven ma silnoi tupozrakost. Bojim se aby nedochazelo k pretezovani. Jak dlouha prace je vhodna doma? Dekuju. Jarka
Jarka
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Jarko, v tomto případě dejte na svůj mateřský instinkt. Vypozorujte, kdy má syn dost, a nepřetahujte. Jsou důležitější věci než škola. Přeji spokojeného synka!
děti s ADHD
Dobrý den,synovi je osm a má ADHD a poslední týden za mnou chodí že slyší v hlavě hlas,který na něj křičí a nadává mu.Můžete mi poradit co s tím můžu dělat.Děkuji Týna
Týna
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Týno, může to být z přetížení. Zkuste ohlídat, aby synek neměl přes den příliš vzrušení a rozrušení, aby měl kolem sebe klid a pohodu, aby nejedl potraviny s všelijakými éčky, ale hodnotnou stravu, dodržoval pitný režim, bylo vyvětráno atd. Zkuste zjistit, jestli je psychicky v pohodě, jestli ho něco netrápí, neprožívá nějakou nejistotu, strach apod. Když na něj ten hlas křičí, poraďte mu, aby si představil, že má nad hlavou proud bílého světla, které vpustí do hlavy a to světlo ji celou zaplní - ať se na to příjemné světlo hodně soustředí. může jít o přechodný jev, vzpomínám si, že můj syn měl také krátké období, kdy něco takového říkal (přešlo to samo). kdyby to trvalo déle a nic se nezlepšovalo, zkuste se poradit s psychologem. Přeji synkovi klid a pohodu!
děti s ADHD
Dobrý den mám 14 syna ADHD poruchy chování nezvkadatelnejj neuzná autority agresivní nemá zničeno strach ani o svůj žživot byl půl roku v léčebně je to ještě horší krade nám peníze je zlí na všechny léky nereaguje Ve škole ho nezvládají dělá si co chce nedá se motivovat při vzteku už něj máme i strach od 3let navštěvuje odborniky nikdo nám neumí poradit co dál jsme zoufali
zoufala
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, když jste vyzkoušeli všechno a nic nefunguje, zkuste se přestat zabývat synovými proviněními a soustřeďte se pouze na svůj vztah k němu, lásku, kterou k němu cítíte; coby rodiče jste jediní, koho chlapec ve svém věku má, od koho k němu může proudit láska a bezpodmínečné přijetí. Nejde o to působit na něj prostřednictvím strachu (stejně to nefunguje), to je vlastně agrese ze strany dospělých - není divu, že ji vrací. Potřebuje vědět a hlavně pociťovat, že je tu někdo, kdo ho miluje a přijímá takového, jaký je. Teprve pak se může postupně pracovat na změnách v chování - dříve ne. Můžete si zkusit přečíst i knížku http://www.kosmas.cz/knihy/176069/jak-mluvit-aby-nas-teenageri-poslouchali/. Přeji hodně sil a hlavně hodně lásky!
děti s ADHD
Přeji dobrý den, mám syna ADHD, poruchy chvování, lehce koketuji s možností vykazování znaků ASP (jsme objednání do APLY). Doma funguje pod dohledem, pro funkčnost ve škole jsme ho dali i na pobyt pro takovéto děti. Vrátil se nám jiný človíček. Měl zdravé sebevědomí, nadhled snahu. Byla jsem nadšená. Třídní mu připomíná, že byl "v pasťáku" a takovéto informace se předávají i ostatním rodičům, má individuální vzdělávací plán, který mi byl předám až v pololetí s konstatováním, že ho hrubě porušujeme. Teď se nám vše stupňuje. Doma má pocit křivdy - ničemu nerozumíme. Škola mě častuje e-maily - typu - nebudeme dělat nic pro IVP, dejte ho jinam. No nedala jsem. Chápu, že by mu lepší vyhovoval menší kolektiv, ale zároveň nechci, aby se naučil před problémy utíkat. Situace se hrotí. Za každé zapomenutí dostane 5 za práci v hodině, poznámku do ŽK a ještě je vyloučen ze třídy - musí stát na chodbě. Je na propadnutí a zadrhává. Jsem bezradná.
pavla
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Pavlo, nepíšete, kolik je synovi let, a ani jinak situaci moc nerozumím. Paní učitelka se k synovi chová zavrženíhodným způsobem, škola se ho snaží vypudit a odmítá pro něj něco dělat, Vy víte, že by potřeboval menší kolektiv, a přesto ho tam necháváte???? Z důvodu, že by se tím naučil utíkat před problémy???? Jestli nechcete chlapce nenávratně poškodit, musíte situaci řešit! Není to ale na pár vět po internetu. Odkud jste? Pokud na dojezd Prahy nebo Plzně, mohu se s Vámi v případě Vašeho zájmu sejít, jinak prosím navštivte dětského psychologa a nechte si poradit, co bude pro Vašeho syna nejlepší. Přeji Vašemu synovi, aby to bylo brzy.
děti s ADHD
Dobrý den. Prosím poraďte mi jak mám sklidnit dceru (12let) s rpokázanou poruchou pozornosti. Včera jsem byla za paní učitelkou. Stěžovala si na dceru, která dělá třídního kašpárka. MOc jí to ve škole nejde, tak se snaží zaujmout alespoň tímto způsobem. Má ale vyšetřeníma na neurologii i v PPP prokázáno ADHD a poruchu pozornosti. Doma je docela hodná, vstřícná, slibuje že se bude snažit nezlobit, ale zřejmě je to silnější než ona. Prostě si nedokáže pomoct. Chápu učitele, že když něco plácne, celá třída se začne smát a rozhodí to celou hodinu, že vidí rudě. Ale co s tím. Dcera to doma nezkouší, nemá prostě obecenstvo které by se smálo. Bohužel se její chování odráží i na známkách. Poraďte mi prosím co s tím. Děkuji.
Helena
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Heleno, paní učitelka má ztíženou situaci, přesto by měla vědět, že Vy s dcerou nemůžete nic udělat. Já ale nejsem odborník na ADHD, tady Vám poradí určitě víc (je tam i email):http://www.azrodina.cz/1946-klub-rodicu-a-pratel-neklidnych-a-hyperaktivnich-deti. Držím palce!
děti s ADHD
Dobrý den, paní magistro, hoch 5 let, ADHD. Vím, že tyto děti mají často odpočívat. Ale poraďte prosím, jak? Odpoledne by usnul až kolem 15. - 16.00 hod, to potom usne večer až po desáté. Jak správně řešit to odpočívání a aktivity. Mým cílem bylo (protože večer špatně a dlouho usíná) ho venku unavit tak, aby večer "padl". Nejsem si ale jistá, zda to je tak správně. Často potom večer sice usne, ale až po velmi vzteklé scéně, kdy křičí, co mu slina na jazyk přinese. Poraďte prosím, jak mu pomoci tyto věci zvládat. Vidím na něm, že chce být hodný, chválený (aa taky to hojně dělám), ale jakmile se tzv. přetáhne, je to vážně hrozný. Předem děkuji za vaši odpověď. P.
pája
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Pájo, děti s ADHD vyžadují opravdu hodně péče a trpělivosti, a jejich nespavost je velmi častá; možná by Vám pomohla tato publikace: http://www.adhd-galen.cz/adhd_uk_3.php. Pokud jde o vztek, můžete zkusit metodu pevného objetí, ale je to pro silné povahy i ruce :). Také jsem se dočetla o následující čínské medicíně, že ji někdo dává svému ADHD dítěti, kterému pomáhá usnout - vlastní zkušenost ale nemám: http://www.e-bylinky.cz/e-bylinky/eshop/1-1-Tradicni-cinska-medicina/19-2-Kulicky-a-tablety/5/53-HBITOST-LUCNIHO-STIRKA-186. Přeji Vám hodně sil a rodičovské sebedůvěry!
děti s ADHD
Dobrý den paní doktorko,moje kamarádka neví jak zavést ve výchově jejích dvou dětí mantinely.Syn je 7letý prvnˇák,narodil se 6měsíční,dcera2letá,ta se narodila14dní před termínem a měla nízkou porodní váhu.Malá přes den vůbec nespí.Děti jsou od mala zvyklé každý den chodit na návštěvy,to je asi z důvodu,že maminka neví,co s nimi.Chlapec se proto nepřipravuje do školy dostatečně,úkoly dělá kolem 18hodiny s tatínkem.Je to často s křikem obou.Dítě chodí spát až ve 22h.Na schůzce jim i paní učitelka řekla,že mají nedostatečnou domácí přípravu.Špatně čte,počítání nic moc a psaní patlá.Já sama jsem měla také problémy s dcerou,dnes je ve 3.třídě,chodíme do PPP ,má ADHD.Tam nám doporučili pravidelnou přípravu do školy,každý úkol má dokončit,to je občas problém,nerada čte.Jak jí někdy povolím,že nemusí,je to znát.Máme štěstí,že můžu být stále doma a věnovat se jí.Děkuji Vám předem za fundovanou odpovědˇ.Gábina
Gabriela Kubatová
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Gábino, domnívám se, že Vaší kamarádce jsem již odpověděla. Pokud jde o Vaši dceru, nejsem si jistá, na co se ptáte - pokud se ptáte. Následujte instrukce PPP; pokud by však příprava do školy trvala příliš dlouho, měla by paní učitelka dávat dcerce úkoly kratší. Celkově - nepřeceňujte školu na úkor jiných činností a radosti ze života. Té Vám přeji plnou náruč!
děti s ADHD
Dobrý den má 11letá dcera trpí ADHD má nasazený ritalin který ji nedělá problém obtíže se zmírnily hlavně co se týče školy,ale problém je s jídlem ve škole svačiny vůbec nejí a když se dostane k nějakým sladkostem všechny je spořádá.Při svých 153cm váží pouze 33kg a já mám obavy že to je špatně.Četla jsem že strava a pitný režim je důležítý ale jáká strava?A mezi jídly údajně nemá být větší rozestup nežli 3h?Jinak doma co se týče jednoduchých povinností jako např.uklidit pokoj,nemít špinavé věci ve skříni je veliký problém.Prosím poraďte.Děkuji
Silvie
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Silvie, přečtěte si prosím mou odpověď Vendy na téma "děti s LMD". Je důležité, aby se dcera k žádným sladkostem nedostala. Jednak těmto dětem škodí dvojnásobně, jednak pak přirozeně nemá chuť na normální jídlo. Nedávejte jí potraviny s "éčky" (všelijaká sladká barevná pitíčka, potraviny plné konzervantů apod.); zkuste svačiny připravovat spolu, ať si řekne, co by chtěla (dáte jí na výběr různé - zdravé - ingredience) a za dobré nálady to spolu zabalte tak, aby jídlo neztratilo chutný vzhled a vůni. Zkuste k ní přistupovat jako k rovnocenné a zodpovědné osobnosti, a ve chvíli harmonie si s ní povídejte o tom (tím nemyslím kázání), jak jí může vhodná strava pomoci a jak uškodit; snažte se ji vést k tomu, aby za své zdraví postupně převzala zodpovědnost. Pokud jde o úklid, přečtěte si prosím mé odpovědi na téma "nepořádnost", snad tam najdete inspiraci. Přeji dcerce pevné zdraví!
děti s ADHD
Je možné dát dítě do školy ,které má mozkovou disfunkci a potřebuje svého osobního asistenta do začlenění kolektivu dětí ,měl již odklad 1 rok školní docházky .Jeho stavy jsou mezi dětmi nevyzpitatelné
Dana
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Dano, Vaši otázku Vám beze zbytku zodpoví v pedagogicko-psychologické poradně, kde mají informace nejen (zřejmě) o Vašem dítěti, ale i o situaci na školách ve Vašem okolí.
děti s ADHD
Dobrý den, mám doma synka - LMD - ADHD - diagnostikováno. Od 18 měsíců ve stacionáři od 4 a čtvrt roku v klasické školce. NYní je předškolákem - v dubnu 2010 mu bude 6 let. Jak se díváta na odklad? Je bystrý, šikovný. Ale také nesoustředěný, emočně řeší některé věci pomocí rukou, negativismu apod. V jemné motorice není jistý - malování kruhů, lidí apod. Není úplně v normě. Jinak má velmi výbornou pameť, na jména, situace, počty. Zná anglická jména, počítá do 20 česky i anglicky. Rád plave, ale díky LMD - hypotonii mu to samotnému bez rukávků nebo podobně nejde. Je tím pádem lehce neobratný. Ale lyžuje. NA bruslích za ruku, kotoul zvládne jak okaždné malé dítko. Děkuji za Vaši radu,. Ve škole by mohl mít integraci, mají mít ve třídě nyní cca. 19-21 dětí. NA zápise nás akorát upozornili na logopedii. NA tu,a le chodíme, jinak si ho chválili.
Bohdana š. Brno
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Bohdano, vhodnost odkladu mohou vždy nejlépe posoudit sami rodiče ve spolupráci s ped.-psych. poradnou. A také hodně záleží na tom, jestli se mu ve škole budou moci individuálně věnovat, jestli vědí JAK, a také jestli jsou k tomu ochotni. Pokud Vám v poradně doporučili zahájení školní docházky, v dané škole jsou ochotni ho integrovat a věnovat se mu, pak nevidím důvod školu odkládat. Pokud Vám doporučili odklad, ale Vám se zdá zbytečný, je to Vaše rozhodnutí, na které máte plné právo, protože svého syna znáte nejlépe. Skutečně důležité je, aby chlapcova paní učitelka znala jeho diagnózu, věděla, co to obnáší (nesoustředěnost, neohrabanost...) a dokázala se s tím vypořádat s úsměvem. Přeji Vám i synkovi hodně radosti ve škole i doma.
děti s ADHD
Dobrý den, máme dva hyperaktivní kluky (4 a 1 rok). Všude se píše že když je dítě hyperaktivní tak má LMD (lehkou mozkovou dysfunci). Je to doopravdy tak? Když vidím děti v MŠ, tak by v tom případě byli všechny děti nemocné. Díky za odpověď Martina
Martina R.
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Martino, jak si můžete přečíst v tomto článku: http://www.21stoleti.cz/view.php?cisloclanku=2006111721, hyperaktivní dítě je dítě neklidnější než ostatní, a ten neklid pramení z nezralosti nervového systému. Nenazvala bych to nemocí. Možná jsou Vaši chlapci jen živí a "normálně" aktivní?
děti s ADHD
Dobrý den, neznáte prosím nějaké stránky o hyperaktivních dětech? Děkuji
Martina
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Martino, toto jsem vygooglila: http://kathyalp.blog.cz/, http://www3.hyperaktivita.cz/.
děti s ADHD
Dobrý den, paní magistro. Náš chlapec, 4 roky, má lehkou mozkovou dysfunkci, špatnou výslovnost. Snažíme se poctivě dělat vše tak. jak jste nám již jednou poradila. Nový problém je teď v tom, že ředitelka školky ho ve školce nechce, ve speciální logopedické ho také nechtějí, poslední možnost v další speciální padla, protože je plná. Sumasumárum: hoch je velmi živý, umí se pěkně vztekat, ale není agresivní. Učitelky ve školce si nijak zvlášť neztěžují. Také psycholožka ho posoudila jako schopného normální docházky do školky Navíc se mu tam moc líbí a velmi se tam každý den těší.Jak ale teď řešit situaci, že jej vlastně nikde nechtějí, co s tím? Mohou si ve školce vybírat koho ano a koho ne? Moc prosím o radu, jak se zachovat. Kdyby malý zjistil, že ho nikde nechtějí, to by mu určitě taky neprospělo. Dokonce si myslím, jestli tady někde není jeden ze začátků agresivních a nezvladatelných výrostků. Moc prosím o radu, jak se zachovat. Děkuji za vaši záslužnou práci!
vendy
Mgr. Markéta Klingerová
Milá Vendy, napište mi prosím ještě, co myslíte tím, že ho paní ředitelka ve školce nechce. On tam teď chodí, paní učitelky si nestěžují, chlapci se tam líbí - takže jaký je důvod, že už by tam chodit neměl? (Jaký důvod paní ředitelka udává, případně jaký může být skrytý důvod?)
děti s ADHD
Dobrý den, co můžeme udělat pro našeho 3,5 letého chlapečka. Vyšetření ukázalo, že je na úrovni lehce pod tři roky.a že má lehkou mozkovou dysfunkci. Netvoří věty, nebo jenom hodně jednoduché. Občas se vzteká - hlavně když je unavený. Fyyzicky je šikovný. Jak mu pomoci? Chodí na logopedii. Děkuji za odpověď.
vendy
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Vendy, předpokládám, že se neptáte na nějaká nápravná cvičení, protože Váš chlapeček byl odborně vyšetřen a o možnostech nebo nemožnostech nápravy Vás jistě následně informovali. Pro svého synka rozhodně můžete udělat velmi mnoho. Vlastně tu platí vše, co pro všechny děti, ale dvojnásobně. Snažte se upravit jídelníček tak, aby v něm nebyly umělé přísady, vůně a příchutě, barviva, umělá sladidla, příliš cukru a tuku – to vše dráždí a brání organismu optimálně využívat svůj potenciál. O to důležitější je ovoce a zelenina každý den, a také pitný režim. Dále je žádoucí, aby si všichni z chlapcova okolí – kdo se s ním častěji stýká – uvědomovali, že jeho problémy mají biologický základ a že na soustředění musí vynaložit mnohem větší námahu než ostatní, což ho přirozeně unaví. A unavené děti v jeho věku se často vztekají – to je naprosto „normální“. Nejmocnější lék je láska. Dávejte mu ji najevo všemi způsoby, a zvláště tehdy, když se mu nedaří. Oceňujte cokoli, co mu jde dobře a umožněte mu co nejčastěji dělat to, v čem vyniká – třeba fyzické aktivity. Dovádějte s ním, smějte se s ním a komunikujte s ním. Nevadí, že mluví jednoduše, hlavně, že vůbec komunikuje. Neměl by z Vás cítit nespokojenost nebo obavu z toho, že je „pozadu“. Povídejte si s ním, jako by jeho krátké věty byly naprosto v pořádku. Těšte se z něj, radujte se, že je zdravý, fyzicky šikovný a že ho vůbec máte (já vím, že to je pro Vás samozřejmé; je ale důležité, aby to věděl a pociťoval i váš chlapeček – dejte průchod kladným emocím!). Vaše láska bude jeho motorem – dodá mu sebedůvěru a chuť „zabrat“. I zásada „nenálepkovat“ platí dvojnásob: neříkejme dětem věty typu „Ty jsi takový a takový (špatný)“, „Ty pořád děláš to a to (špatné)“. Řekněme místo toho „To, co jsi udělal, se mi nelíbí. Chci, abys to napravil (tak a tak). Mám tě moc rád(a).“ U dětí s LMD je nejefektivnější učit hrou, a je třeba dopřávat jim častěji odpočinek ve formě pohybu. Můžete propojit pohyb a jazyk třeba říkankami nebo písničkami, které budete říkat a zpívat (ne pouštět z magnetofonu), a budete spolu tancovat nebo předvádět děj. Tak se mu budou v paměti vytvářet nové dráhy, i když sám řekne jen tu a tam slovo. A Vy ho můžete pochválit za tanec! Na závěr: Úplně nejdůležitější pro každé dítě je být přijímáno a milováno právě takové, jaké je. Přeji Vám hodně radosti z Vašeho chlapečka!



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.