Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rodičovská poradna Mgr. Markéty Klingerové

Poradna ukončena

(ilustrační snímek) - dítě, kniha, radost

Na otázky odpovídá

Mgr. Markéta Klingerová

Poradna je ukončena. Odpovídala kvalifikovaná učitelka prvního stupně Markétou Klingerovou, která lektoruje semináře pro rodiče a zabývá se efektivním učením a výchovou.

Nejvíce se ptáte

batolata|děti v rozvedené rodině|vztahy v rodině|čtenáři|večerní usínání|příchod do školky|jiný dotaz|dospívající děti|období vzdoru|předškoláci| pomočování| žárlivost| dospělé děti| změna chování| neposlušnost| puberta| hranice a důslednost| problémy s jídlem| problémový učitel| kakání| dospělé děti se ptají| strach z odloučení| agresivita| nástup do školy| rozdilne nazory na vychovu| otázky dětí| vztek| problémy s kamarády| úzkostlivost| nadané děti| strach| nízká sebedůvěra| plačtivost| příchod sourozence| krádeže| děti s ADHD| šikana| poruchy učení| odlišnost| lhaní| cucání palce| noční děsy| malá sebejistota| ještě nemluví| sdělování pocitů| sportování| neprůbojnost| sexualita| půjčování hraček| kousání| samostatnost| u ničeho nevydrží| vyžaduje pozornost| nepořádnost| zlobení| řeč| literatura o výchově| kouření| zuby| zapomíná, ztrácí věci| strach ze školy| Ježíšek| režim dítěte| zkoumání| adoptované děti| smrt v rodině| televize| jak se bránit| hyzdění nehtů| zanedbávané dítě| bezpečnost| nechce zdravit| domácí úkoly| zlozvyky| nočník| svoboda rozhodování| sebeovládání| jak ztišit děti| nesoustředěnost| hra| konzultace| pitný režim| strach z bolesti| nemoc| perfekcionismus| drogy| mobil u dětí| autismus| tvrdohlavost| projevy lásky| jak oznámit rozvod| odpolední spánek| nemluví s dospělými| nerozhodnost| móda| dudlík| Domácí vzdělávání| změna prostředí| psychosomatické potíže| Výtvarno| asistent| sebetrestání| Recept na výchovu :)| horoskop| zavržený rodič| plánování rodiny| brýle| škatulkování| dítě se obviňuje| duchové| seminář| afektivní záchvaty| univerzální odpověď| zákaz| psaní| fantazie| mentální anorexie| bezplenková metoda| čtení| Rozloučení| literatura o výchově - pro všechny| osamělost| archiv | všechny dotazy
nesoustředěnost
Vážená paní doktorko, synovi je 7 let a nyní chodí do 2. třídy. 1. třídu zvládl, ale teď se objevily problémy -převážně v diktátech. Chyby nejsou stejné - jednou to je tečka nad písmenkem, čárka, velké písmeno, vypadlé písmenko atd. Už dva měsíce se s ním učím, ale není vidět žádné zlepšení. Dle učitelky mám být trpělivá a vydržet, ale problém je už i u syna, který při opravě diktátu, který je plný chyb, odchází od stolu se slovy, že se to stejně nenaučí a nikdy lepší známku nedostane. Bere známku 3 (horší zatím paní učitelka nedává...) jako standard. Snažím se jej motivovat, ale nedaří se, často po učení propadá špatné náladě. Slovům, že se to naučí, jen musí být trpělivý už nevěří... I já jsem doufala, že se to za cca měsíc zlepší, ale nevím, kde dělám chybu. Máte nějakou radu - jak na doučování a motivaci? Děkuji za odpověď.
Eva
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Evo, nedávejte celý diktát, ale jen jedno slovo - pokud bude správně, radujte se se synem. Další den dejte dvě slova; pokud udělá chybu, ať to slovo napíše znovu, ale vyzvedněte úspěch s druhým slovem. Pomalu přidávejte slova, až nakonec nadiktujete celou větu. Víc není třeba - jedna věta za den. Oceňujte úspěchy a pokroky, nad chybami nelkejte, pouze synkovi vysvětlete, že je třeba, aby slovo napsal znovu správně, aby si správnou podobu lépe zafixoval. Nejdůležitější teď je, aby chlapec získal sebedůvěru a pocit, že ta práce má smysl. A také potřebuje vědět, že ať má diktát správně nebo ne, Vy ho milujete a přijímáte takového, jaký je (i kdyby třeba ve škole propadal). Přeji synkovi spokojenou školní docházku.
nesoustředěnost
Dobrý den, paní magistro, moje dcera (4 roky) je odmala velmi ,,živé" dítě, pořád musela něco prozkoumávat, někde lézt, v něčem byla napřed (brzy seděla, stála, chodila, jezdila na kole ...). Ale v některých věcech zase trochu pozadu, např. jí bavily pastelky nebo fixy, ale chtěla jen čmárat, vybarvovat obrázek, příp. se pokusit něco namalovat, nechtěla- to vyžaduje soustředění, stejně tak nějaká výtvarná činnost. Rozhodně se nechci držet nějakých tabulek nebo vše porovnávat s vrstevníky, ale i mnohem menší děti, než ona, se vydržely soustředit déle a lépe.Snažím se jí trochu usměrňovat, aby se doby, kdy se na něco soustředí, prodlužovaly, ale nějak bezúspěšně, od všeho hned utíká a raději chce někde běhat. Od září chodí do školky, s nástupem problém v podstatě nebyl, snášela ho dobře, líbí se jí tam. Je samostatná, s dětmi se semtam pošťuchuje, ale není na ně zlá. Pí. uč. také říkají, že chvilku neposedí- při organizovaných hrách pořád odbíhá, u oběda se brzy nají a
Gábina
Mgr. Markéta Klingerová
...
nesoustředěnost
pak neposedí (čeká se, až dojedí všichni) atd. Po porodu (SC) byla krátkodobě resuscitovaná, nicméně si nemyslím, že by měla LMD, ADHD (apod) a nemyslí si to ani MUDr a pí. uč. Jen v tom soustředění trochu ,,zaostává". Skutečně nechci porovnávat s vrstevníky, nezáleží mi na tom, jak si ,,vede" mezi ostatními, ale její neposednost je do očí bijící. Můžetemi, prosím, poradit, jak ji motivovat, případně doporučit nějakou literaturu? Bojím se, že do budoucna (ve škole) s tím bude mít problém (já jsem ho také měla). Vím, že má ještě čas, nechci na ní mít přehnané nároky, úplně mi bude stačit průměr, hlavně že bude šťastná a že spolu budeme mí thezký vztah. A ani si nemyslím, že bych to nějak hrotila, že by to ze mě vycítila, jen jsem se snažila situaci popsat co nejlépe. Moc děkuji za odpověď.
Gábina
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Gábino, ověřte si, zda Vaše dcerka má správný jídelníček (některé potraviny, zvláště sladkosti, neposednost a nepozornost podporují) a odpovídající pitný režim. Na této adrese najdete pár her na cvičení pozornosti: http://www.hra-skolou.cz/hry-na-pozornost.htm. Jinak zřejmě dcerka bude prostě živé, spíše pohybově založené dítko. Zatím je opravdu brzy, ještě může vývoj v kreslení apod. "dohnat"; později se jí pokuste najít školu nebo paní učitelku, která její založení bude respektovat. Literatury je spousta o hyperaktivních dětech, což Vaše dcerka zřejmě není; našla jsem (ale nečetla) tuto knížku: http://knihy.cpress.cz/knihy/vychova-a-pedagogika/pro-rodice/jak-spolecne-s-detmi-zvladat-vychovne-krize/, kde mimo jiné slibují poradit, jak zvyšovat pozornost nesoustředěného dítěte. Přeji Vám mnoho radosti z Vaší dcerky!





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.