Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jak a co jíst zdravě. Poraďte se s nutriční terapeutkou Věrou Boháčovou

Poradna

Ilustrační snímek

Na otázky odpovídá

Nutriční terapeutka Věra Boháčová

Zajímá vás, jaké potraviny jsou pro vás zdravé, jak je při nákupu vybírat, a jak správně připravit? Co by měl obsahovat váš zdravý nebo dietní jídelníček? Na tyto a další dotazy vám odpoví Věra Boháčová, DiS., nutriční terapeutka z Fóra zdravé výživy.

Nejvíce se ptáte

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

redukční dieta a tuky
Dobrý den,doslova nesnáším jakýkoliv olej.Nikdy se v naší domácnosti v mém dětství nepoužíval.Mám mírnou nadváhu 3kg kterých bych se ráda zbavila.Používám v malém množství "Zlatou hanu" rostlinné máslo.Je to slabší náhraška másla.Je to tak dobře??? Děkuji za odpověď.
Bára
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, doporučila bych Vám jíst margaríny (lepe než směsný tuk Zlatá haná). Mají tu výhodu (oproti máslu), že obsahují méně energie a tuku (margaríny jsou od 20 % tuku, máslo má minimálně 80%). Navíc mají pro naše zdraví příznivější složení - obsahují vícenenasycené mastné kyseliny, navíc některé z nich jsou esenciální (nezbytné), tedy takové, které si náš organizmus neumí vytvořit sám a musíme je proto pravidelně dodávat stravou.
redukční dieta a tuky
Dobrý den potřebovala bych poradit. Jak se mám stravovat. při mé výšce 173cm vážím 88Kg a jaké tuky můžu používat.děkuji za odpověď
Milena
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, doporučení k případným úpravám stravy by měly vycházet z Vašeho současného jídelníčku, o kterém, bohužel, nemám žádné informace. Tuky jsou důležitou součástí naší stravy, něměly bychom je tedy z jídelníčku vylučovat, a to ani v případě, že chceme hubnout. Jen je třeba kontrolovat jejich množství a vybírat dobré tuky, ktere obsahují prospěšné nenasycené mastné kyseliny. Takové tuky najdete v rostlinnýc olejích a výrobcích z nich vyrobených např. margarínech, dále pak v tucích ryb, ořeších a semínkách. Vše o tucích i v souvislosti s redukční dietou můžete najít na webové stránce www.zdravykorinek.cz.
redukční dieta a tuky
Dobrý den, chci se zeptat, co se pečiva týká, jaký rozdíl je konkrétně v konzumaci rohlíku bílého a rohlíku celozrnného. Proč je lepší z hlediska hubnutí jíst právě ten celozrnný. Mají oba dva druhy stejný počet kalorií?Děkuji za odpověď.
Marika
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, celozrnný rohlík obsahuje více vitaminů, minerálních látek a vlákniny a má výhodnější glykemický index, tedy je vhodnější pro delší zasycení. To je (nejen) při hubnutí výhodné, protože po jeho konzumaci nemáme tak brzy hlad.
redukční dieta a tuky
Dobrý den, chci se zeptat na Váš názor na hubnutí pomocí Glykemického indexu. Předem velice děkuji
Lucasinka
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, zohleňovat glykemický index při hubnutí je naprosto v pořádku, nicméně je třeba zaměřit se nejen na sacharidové potraviny (u kterých se glyekmický index hodnotí), ale také na vhodné množství a složení tuků a bílkovinných potravin, zdrojů vitaminů a minerálních látek a také na energetickou hodnotu stravy a její vhodné rozdělení v průběhu dne.
redukční dieta a tuky
Dobrý den paní Králová, ráda bych zhubla, ale nevím čím nahradit sladkosti... Které výrobky si kupovat. protože ráda mlsám, tak vím, že bych se toho jen tak nezbavila, ale ráda to nahradím a omezím. Taktéž jsem začala sportovat. Děkuji za radu a pěkný den.
Vendula
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, ne vždy je třeba sladkosti při hubnutí úplně vylučovat. Výrazně omezte jejich množství, nedávejte si je nalačno (aby se chuť nespojovala s hladem, to by pak u malého kousku nezůstalo:-)) a lepší mlsat v dopoledních hodinách nebo ve chvíli že víte, že Vás čeká ještě nějaká pohybová aktivita. Mezi nejvhodnější bych zařadila musli tycinky bez polevy, celozrnné sušenky nebo kvalitní čokoládu s vysokým procentem kakaa.
redukční dieta a tuky
Dobrý den, chtěla bych zhubnout, mám hodně kilo navíc, jenže jsem hrozný mlsoun:-( Myslíte, že je vhodné nahradit mlsky (hlavně čokoládu) carobovou pochoutkou?
Alena
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, co do složení, je např. karobová čokoláda lepší než třeba klasická mléčná. Nicméně množství energie, sacharidů a tuků je téměř totožnbé, proto i u této "mlsky" musíte hlídat její množství. I při hubnutí si nemusíte vše odpírat, ze sladkostí bych Vám doporučila např. kvalitní čokoládu s vysokým obsahem kakaa nebo musli tyčinky bez polevy. A když už si sladkost dáte, "naordinujte" si potom třeba svižnější procházku :-) při hubnutí ale nezáleží jen na ne/konzumaci sladkostí, ale také na celkovém jídelníčku a životním stylu vůbec.
redukční dieta a tuky
dobrý den,je mi 16 let měřím cca 163cm a vážím 51 kg...myslím si že je to v normě.ale problém je že mám strašně tlustá stehna a mám na nich i celulitidu....ale nechci zhubnout a nějakých 48 kg a vypadat jako anorektička.všimla si toho mamka,jak jsme šli poprvé k vodě.uplně se vyděsila co to mám na zadku a na stehnech!a já taky..a taky že mám velkej zadek.můžu za to já protože sem se strašně přejídala sladkýho,i 3 tyčinky po sobě...fakt hrůza..ale jakto že nepřiberu na váza ale projeví se to na mých stehnech?pokouším se i cvičit ale sem lííná ale alespon těch 10 minut denně někdy i víc.nakoupila sem si jogurty a musli tyčinky,nějaký to racio a suchary.myslíte že si mám koupit i nějakej gel proti celulitidě?nevěřím totiž,že to zabírá!a jakej?díky za odpověd
Kristýna
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, problém může být nejen v nedostatku pohybu, ale i nevhodné stravě. Než budete ve své životosprávě cokoli měnit, doporučila bych Vám konzultaci s nutriční terapeutkou na bezplatné infolince 800 230 000 nebo prostřednictvím webu www.vyzivadeti.cz, kde funguje také on-line poradna.
redukční dieta a tuky
Dobrý den, jemnuji se Petra a je mi 23 let. Měřím 183 cma a vážím 107 Kg. Zhruba před měsícem jsem začala jdenou pro vždy hubnout. Každý den jezdím na Orbotracku cca 1 hodinu, jím pěktrát denně, piju zelený čaj, vodu a džusy ředím vodou. Chtěla bych se zda nevíte který je nejvhodnější pomerančový a jablečný džus na trhu, aby neobsahoval hodně cukru apod. a zda je hodně tučný tuňák Rio Mare v olivovém oleji. Toho totiž zbožňuju. Dále zda byste mi nemohla doporučit nějaké přírodní produkty na spalování tuků a jakým tukům bych se při svém snažení měla vyhýbat. Děkuji za odpověď.
Petra
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, pravidelné cvičení Vám chválím :-), druh cvičení také, jen, můžete-li si na stroji nastavit zátěž, pro hubnutí je nejlepší co nejmenší a co nejrychlejší pohyby. Vhodné je cvičit nejlépe obden (i když pohybová aktivita každý den, např. ve formě svižnějších procházek je prima), aby měl organizmus nějaký prostor pro regeneraci. Z džusů vybírejte 100% (ty je dobré ředit, jak píšete) nebo existují varianty fittness. Dobrým vodítkem Vám může být E-kalkulačka na www.ekalkulacka.cz. To je program, který Vám spočítá nutriční hodnoty (tedy množství energie, bílkovin, tuků a sacharidů) Vám zadaných potravin a pokrmů. Můžete si zde zadat různé druhy džusů a jejich hodnoty porovnat. Tuňák v konzervě sám o sobě tolik tučný není, s olejem je samozřejmě tučnější. Nicméně i při hubnutí je tuk potřeba (např. kvůli vitaminům rozpustným v tucích, esenciálním mastným kyselinám apod.), proto nemusí být ani Vámi uvedený tuňák při redukční dietě takový problém. Vždy záleží na použitém množství a samozřejmě na celodenním jídelníčku. Pokud budete pravidelně cvičit a dodržovat zásady správné redukční diety, spalovače tuků shánět nemusíte. Pokud bystě je chtěla zařadit, doporučuji konzultaci s odborníkem v některém z kvalitních sportovních center. Tuky je třeba při redukci omezovat, nikoli však vylučovat. Omezit je třeba zejména tuky živočišného původu (máslo, sádlo, škvarky, slanina), tučné maso, tučné mléčné výrobky, uzeniny. Z tuků vybírejte ty dobré, tedy kvalitní rostlinné oleje a produkty z nich vyrobené např. margaríny, ze kterých můžete na studenou kuchyni využít i nízkotučné varianty.
redukční dieta a tuky
Dobrý den,mám 13ti letou dcerku a s dospíváním přišla i obezita.Kde máme začít,abychom neudělali chybu?
Dana
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, doporučuji poradit se s odborníky z Poradenského centra Výživa dětí na www.vyzivadeti.cz nebo na jejich bezplatné infolince 800 230 000.
redukční dieta a tuky
Dobrý den, snažím se shodit nějaké to kilo a proto jsem si před časem do jogurtu začala přidávat jablečnou vlákninu. Nemohla jsem si ji vynachválit, skvěle mě zasytila a ještě mi upravila zažívání. Bohužel ji v nejmenovaném supermarketu přestali prodávat a nemohu ji nikde sehnat. Od té doby nemohu týden i víc vykonat stolici, i když jsem zkoušela snad všechno - hodně ovoce a zeleniny, ovesné vločky, sklenici teplé vody po ránu... Prostě nic nezabírá a na projímadlo se spoléhat nechci, prý na něj dokonce vzniká něco jako závislost. Poradíte mi, co s tím? Děkuji.
Martina
Nutriční terapeutka Věra Boháčová
Dobrý den, vlákninové přípravky můžete zakoupit i v lékárně. O zařazení vlákniny a zažívání se můžete poradit i s nutriční terapeutkou na bezplatné infolince 800 175 324. Takto na dálku, bez znalosti bližších informací o Vašem jídelníčku, bohužel není možné.



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.