Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pět tipů, jak se zbavit kil po porodu

  8:14aktualizováno  8:14
Obvyklou starostí novopečených maminek je to, jak získat stejné tělo a váhu jako před narozením dítěte. Tady je pět účinných strategií, díky kterým budete zase dopínat své staré džíny.
Je v pořádku, pokud se na svou původní váhu nedostanete po měsíci či dvou od porodu.

Je v pořádku, pokud se na svou původní váhu nedostanete po měsíci či dvou od porodu. | foto: Profimedia.cz

Pro mnoho žen je značným šokem, že ani měsíc či dva po porodu nemají zpátky svou původní váhu. Uvědomte si však, že jste potřebovala čtyřicet týdnů k tomu, abyste přibrala, a je zcela v pořádku, pokud stejný čas potřebujete, abyste opět zhubla. Pokuste se řídit následujícími pěti tipy a hubnutí vám půjde mnohem rychleji a snáze:

1. Odpočívejte
Možná vám tato rada zní jako čirá utopie, ale pokuste se pro sebe získat alespoň nějaký čas, který byste mohla věnovat pouze relaxaci nebo spánku. Výzkumy totiž ukazují, že nedostatek spánku má negativní dopad na hormony, které regulují pocit hladu a účinné spalování kalorií. Je samozřejmé, že novopečené matky nemají příliš času na spánek, ale pokuste se k odpočinku využít alespoň několik hodin, kdy vaše dítě spí. Uvědomte si, že nový životní styl je pro vás navíc stresující a tento stres může vést k přejídání a nedostatku motivace ke cvičení. Pokud se vám podaří nabrat nějakou energii, bude se vám hubnout mnohem lépe.

2. Jezte chytře
Dlouhé periody během dne bez jídla jsou zabijákem vaší štíhlé postavy zvlášť v případě, že jste kojící matka. Malé přesnídávky během dne vám pomohou udržet si produktivitu, dostatek energie, ale i jasnou mysl. Malou svačinku byste si měla dát každé tři hodiny. Dejte při jejich výběru pozor na to, aby byl váš jídelníček vyvážený, a vyhýbejte se jídlům plným nasycených tuků a prázdných kalorií. Při hubnutí vám také mohou pomoci vitaminové doplňky, které sice přirozeně nenahradí vyváženou stravu a pravidelný pohyb, ale pomohou vašemu tělu získat energii pro hubnutí.

3. Pitný režim
Slyšela jste to už tisíckrát, ale zvlášť pokud kojíte, je tato zásada extrémně důležitá. Musíte za den přijmout dostatek tekutin a jejich příjem by se měl zvyšovat, pokud navíc cvičíte nebo sportujete. Dostatečný příjem tekutin vám pomůže udržet na uzdě pocit hladu a mimo to je velmi důležitý pro správnou tvorbu mléka.

4. Počkejte se cvičením
Mnoho žen si umiňuje, že se pustí do cvičení okamžitě po porodu, aby s nadbytečnými kilogramy zatočily co nejdříve. Většina lékařů však důrazně doporučuje počkat se sportem minimálně šest týdnů po porodu. Uvědomte si, že porod byl pro váš organismus namáhavou a do jisté míry i traumatickou zkušeností a tělo potřebuje nějaký čas k tomu, aby se z něj zotavilo. Pokud se chcete rozcvičovat už po porodu, vsaďte na lehký strečink nebo jógu. Zcela zapovězené jsou rychlé pohyby, otřesy, výpady a podobně.

5. Soustřeďte se na břicho
Jakmile vám to váš zdravotní stav dovolí, soustřeďte se na posilování břicha. Sklapovačky, kliky a další posilovací cviky vám pomohou nejen v boji proti váze, ale zapracují i na vašich povolených svalech a břicho se tak rychleji stáhne zpátky. Pokud bojujete stále s nadbytečnými kilogramy, doplňte posilování o vhodnou kardiovaskulární aktivitu. Začínejte cvičit pomalu, zpočátku vám bude stačit čtvrthodinová rychlá procházka, a postupně podle aktuální situace přidávejte zátěž. Můžete se také pokusit dohodnout s ostatními maminkami v okolí na společném cvičení, jednak budete mít větší motivaci a jednak si můžete vzájemně dohlédnout na děti.

Autoři:




Nejčtenější

Nafukovací lehátko ve tvaru plameňáka je "must-have" sezony.
Plameňáci ovládli léto, ale ikonami jsou už šedesát let

Luxusní šaty a šperky, obyčejná trička z řetězců, neonové lampy a nafukovací lehátka mají letos jedno společné. Vládnou jim plameňáci. Kýčovití, přesto...  celý článek

Lake Bellová
Lake Bellová: Děti vychovávám tak, aby si vážily starých lidí

Herečka Lake Bellová (38) denně naráží na to, že si dnešní mládež neváží starších lidí. Své děti tak vede k tomu, aby ke starším lidem měly úctu. A hlavně po...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Modelky představily nejnovější kolekci návrhářky Vivienne Westwoodové

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivienne Westwoodové. Dámské a pánské modely z kolekce na podzim a...  celý článek

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

(Ilustrační foto)
Nejzdravější jídelníčky světa. Po boku Japonska najdete Dánsko i Francii

Řecko, Itálie nebo Japonsko jsou svými jídelníčky známé, národy severní Evropy a západní Afriky už méně. Všechny si ale zaslouží přední příčky na seznamu zemí,...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit
Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit

Vaše kůže připomíná eidam, pocení na ostrém slunci vás nebaví nebo na něj nemáte čas? Zapomeňte na babské rady. Olivový ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.