Pokud vás váš stávající parfém nudí a toužíte po změně, pak vězte, že i v této oblasti panují módní trendy. V současnosti vedou silnější retro vůně, silně růžové parfémy i hravě sladké toaletní vody. Každá z těchto kategorií se hodí pro jinou osobnost i věkovou kategorii.
Na nákup nové vůně nespěchejte, neberte si první lahvičku, kterou vám v prodejně vnutí. Parfém je velmi intimní záležitost, proto nespěchejte. Seznamujte se se svými favority postupně, dejte jim čas se na vaší kůži plně rozvinout.
Odborníci doporučují vybírat si parfém po ránu či dopoledne, kdy nos není unavený vnímáním spousty vůni během dne. Více dva parfémy najednou nezkoušejte, nos má omezenou kapacitu a snadno byste mohli šlápnout vedle.
Zpátky do minulosti
Návrat k tradičním ingrediencím, které byly populární před padesáti až sto lety, je v posledním roce více než znatelný. Slavné parfémy jako Chanel No. 5 či Miss Dior nacházejí nové, mladé příznivkyně a vznikají i novinky vycházející z ingrediencí, které si ženy oblíbily před několika desítkami let. Patří sem silné květinové aroma, zejména pak mimóza, gardénie, turberóza, jasmín či bílá lilie.
Růže - královna květin
Velký comeback slaví také tradiční složka parfémů - růže. Čím aromatičtější, tím lepší. Od předchozí kategorie se vůně liší větším důrazem na romantiku. Uvnitř lahviček najdete především růže silně aromatické, které se sklízejí v Bulharsku a Turecku. Jednotlivé vůně se liší především díky dalším složkám. Výrazné růžové aroma lze odlehčit citrusovými složkami či naopak zdůraznit vzácnými dřevy a kombinacemi s jasmínem.
Sladká hravost
Třetím trendem mezi současnými novinkami jsou sladké, mladistvě koketní vůně určené zejména pro mladší generaci žen. Mnohé o složení napovídají i růžové flakony, uvnitř čeká směs ovocných šťáv a exotických květin umocněná vanilkou. I v nich najdete růži či jasmín, ovšem pouze ve vedlejší roli.