Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vůně pro muže: 13 parfémů pro sportovce, elegány i vášnivé milovníky

  4:44aktualizováno  4:44
S jarem přicházejí změny a nový, svěží vítr. To platí nejen o dámském šatníku, ale i o pánských vůních. I zde vládnou trendy, kterým stojí za to podlehnout. Letos jsou v kurzu milovník luxusních aut, elegán se zálibou v tradicích a pohodář se zálibou ve sportu. Alespoň podle výrobců parfémů pro muže.

Pánské vůně se mění stejně jako šatník. Letošnímu jaru vládnout lehčí parfémy, ale nechybí ani smyslná kůže a koření. | foto: archiv Yves Rocher

Spolu se změnou šatníku stojí za to na jaře vyměnit i vůni. Bez ohledu na to, zda jste žena, či muž. Jarní novinky v pánských vůních se dělí na čtyři kategorie, které výběr té pravé značně ulehčují. Orientovat se můžete podle jména, barvy lahvičky a samozřejmě také dle hlavních ingrediencí.

Výběr následujících třinácti pánských vůní nabízí něco pro každého: mladého sportovce, solidního pána v dobře padnoucím obleku i milovníka módních trendů a drahých aut tyto novinky zcela jistě uspokojí.

Pod taktovkou automobilky

Dřevitě-aromatická toaletní voda Infinite Intense s dominantními tóny pepře a fialky, Bentley, od 1 660 Kč
Svěží toaletní voda Club Fresh s dominantními tóny ozónu, bergamotu a hrušky, Mercedes Benz, od 1 520 Kč
Citrusově dřevitá toaletní voda Titan s dominantními tóny pepře, levandule a grapefruitu, Porsche, od 1 349 Kč

Rychlá a luxusní auta vzbuzují velké emoce včetně skutečně vášnivé touhy, což slavné značky velmi dobře vědí a tak se neomezují pouze na nové a nové dopravní prostředky, ale dávají své jméno nejrůznějším doplňkům včetně parfémů. Na trhu najdete vůně Porsche, Bentley, Mercedes-Benz, Ferrari, Jaguar, Cadillac nebo také Vespa, Hummer, Ducati či Harley-Davidson. Díky slavným jménům je najdete v mnoha koupelnách po celém světě.

Flakony i samostatné vůně vychází z tradičního designu a konceptu jednotlivých automobilek. Čím luxusnější auto, tím luxusnější parfém. I když si nemůžete dovolit limuzínu s ručně šitými koženými sedačkami nebo ultra rychlý sporťák, kousek z jejich kouzla se vám nabízí v podobě vůně.

Modrý flakon plný povzbuzující svěžesti

Svěží citrusová toaletní voda Gentlemen Only Parisian Break s dominantními tóny citrónu, máty a vetiveru, Givenchy, od 1 710 Kč
Svěží toaletní voda Extreme Blue s dominantními tóny bergamotu, růžového pepře a jalovce, Michael Kors, od 1 350 Kč
Svěží toaletní voda Voyage Sport s dominantními tóny moře, zeleného pepře a citrusové kůry, Nautica, od 790 Kč

Stejně jak se mění počasí a s ním i šatník, tak se odlehčují vůně. Ke slovu přicházejí svěží parfémy v modrých flakonech, které již na první pohled navozují dojem čistoty a svěžesti. V této kategorii najdete velmi zajímavé novinky postavené na tónech citrusů, mužného vetiveru a kombinace aromatických bylinek a koření v čele s pepřem, šalvějí, které podtrhuje kapka smyslného pižma.

Tyto vůně se hodí pro muže sportovněji založené, kteří nepotřebují chodit každý den v obleku, ale vystačí si s kvalitními tričky a lehkými svetry. Kravatu u nich najdete výjimečně, zato džínsů a nejnovějších modelů sportovní obuvi mají více než dost.

Noblesní aroma kůže

Noblesní toaletní voda Cuir Vetiver s dominantními tóny kůže, boby tonka a vetiveru, Yves Rocher, od 1 070 Kč
Orientálně kořeněná toaletní voda Armani Code Profumo s dominantními tóny boby tonka, ambrou, kardamonem a kůží, Giorgio Armani, od 1 400 Kč
Elegantní toaletní voda Diavolo Club s dominantními tóny kůže, mechu a lístků fialek, Antonio Banderas

Protikladem předchozí kategorie jsou vůně s dominantními tóny kůže. Kožené vůní mají dlouholetou tradici, právě ony stojí u zrodu klasického parfumérství. Mistři voňavkáři namáčeli kůže do aromatických směsí a bohatí zákazníci si následně kupovali voňavé rukavice i kožený nábytek s vybranou vůní. Moderní kožené vůně jsou přece jen o dost sofistikovanější.

Kožené vůně pro muže najdete v mnoha rozličných podobách, nemusí jim vždy nutně dominovat kožené aroma. Elegantně voní kombinace kůže s vetiverem, rafinovaně působí exotické koření a kůže s kapkou svěžích citrusů či mix delikátních fialek a smyslné ambry s kůží. Kožené vůně se obecně hodí pro muže, kteří vyznávají tradiční hodnoty včetně klasického způsobu oblékání. Kvalita je pro ně mnohem důležití než kvantita, v módě i ve vztazích.

Decentní kombinace dřeva a svěžích citrusů

Tento rok bude, alespoň co se pánských parfémů týče, patřit dřevitě-aromatickým vůním. Tato velmi klasická kategorie pánských voňavek má i přes obrovský počet nejrůznějších lahviček stále čím překvapit.

Letošní jaro přináší odlehčené pánské parfémy složené z vonných dřevin, bylinek na opulentním základě. Vzhledem k tomu, že jsou tyto vůně mnohem lehčí než kdykoliv předtím, působí až unisexově, aniž by ztrácely na své mužné podstatě.

Fotogalerie

Jednoduché flakony se stříbrnými detaily jasně napovídají, že se v nich ukrývají vůně stejně lehké a chladivé jako lehce namodralé či nazelenalé odstíny samotných lahviček.

Tradiční ingredience pánských vůní - vetiver, santalové dřevo a pačuli se mísí s delikátními tóny fialek, růží, kašmírového dřeva či levandule, zatímco bergamot s grapefruitem celou vonnou kompozici odlehčují a dodávají jí svěžest, zatímco stále populárnější boby tonka celek dokreslují. Tyto vůně ocení zejména mladší ročníky.







Hlavní zprávy

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Pracovník skladu

Menzies Aviation (Czech), s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.