Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Vůně pro muže: 13 parfémů pro sportovce, elegány i vášnivé milovníky

  4:44aktualizováno  4:44
S jarem přicházejí změny a nový, svěží vítr. To platí nejen o dámském šatníku, ale i o pánských vůních. I zde vládnou trendy, kterým stojí za to podlehnout. Letos jsou v kurzu milovník luxusních aut, elegán se zálibou v tradicích a pohodář se zálibou ve sportu. Alespoň podle výrobců parfémů pro muže.

Pánské vůně se mění stejně jako šatník. Letošnímu jaru vládnout lehčí parfémy, ale nechybí ani smyslná kůže a koření. | foto: archiv Yves Rocher

Který pánský parfém vybrat?

Inspirujte se v katalogu pánských vůní na Arome.cz.

Spolu se změnou šatníku stojí za to na jaře vyměnit i vůni. Bez ohledu na to, zda jste žena, či muž. Jarní novinky v pánských vůních se dělí na čtyři kategorie, které výběr té pravé značně ulehčují. Orientovat se můžete podle jména, barvy lahvičky a samozřejmě také dle hlavních ingrediencí.

Výběr následujících třinácti pánských vůní nabízí něco pro každého: mladého sportovce, solidního pána v dobře padnoucím obleku i milovníka módních trendů a drahých aut tyto novinky zcela jistě uspokojí.

Pod taktovkou automobilky

Dřevitě-aromatická toaletní voda Infinite Intense s dominantními tóny pepře a...
Svěží toaletní voda Club Fresh s dominantními tóny ozónu, bergamotu a hrušky,...
Citrusově dřevitá toaletní voda Titan s dominantními tóny pepře, levandule a...

Rychlá a luxusní auta vzbuzují velké emoce včetně skutečně vášnivé touhy, což slavné značky velmi dobře vědí a tak se neomezují pouze na nové a nové dopravní prostředky, ale dávají své jméno nejrůznějším doplňkům včetně parfémů. Na trhu najdete vůně Porsche, Bentley, Mercedes-Benz, Ferrari, Jaguar, Cadillac nebo také Vespa, Hummer, Ducati či Harley-Davidson. Díky slavným jménům je najdete v mnoha koupelnách po celém světě.

Flakony i samostatné vůně vychází z tradičního designu a konceptu jednotlivých automobilek. Čím luxusnější auto, tím luxusnější parfém. I když si nemůžete dovolit limuzínu s ručně šitými koženými sedačkami nebo ultra rychlý sporťák, kousek z jejich kouzla se vám nabízí v podobě vůně.

Modrý flakon plný povzbuzující svěžesti

Svěží citrusová toaletní voda Gentlemen Only Parisian Break s dominantními tóny...
Svěží toaletní voda Extreme Blue s dominantními tóny bergamotu, růžového pepře...
Svěží toaletní voda Voyage Sport s dominantními tóny moře, zeleného pepře a...

Stejně jak se mění počasí a s ním i šatník, tak se odlehčují vůně. Ke slovu přicházejí svěží parfémy v modrých flakonech, které již na první pohled navozují dojem čistoty a svěžesti. V této kategorii najdete velmi zajímavé novinky postavené na tónech citrusů, mužného vetiveru a kombinace aromatických bylinek a koření v čele s pepřem, šalvějí, které podtrhuje kapka smyslného pižma.

Tyto vůně se hodí pro muže sportovněji založené, kteří nepotřebují chodit každý den v obleku, ale vystačí si s kvalitními tričky a lehkými svetry. Kravatu u nich najdete výjimečně, zato džínsů a nejnovějších modelů sportovní obuvi mají více než dost.

Noblesní aroma kůže

Noblesní toaletní voda Cuir Vetiver s dominantními tóny kůže, boby tonka a...
Orientálně kořeněná toaletní voda Armani Code Profumo s dominantními tóny boby...
Elegantní toaletní voda Diavolo Club s dominantními tóny kůže, mechu a lístků...

Protikladem předchozí kategorie jsou vůně s dominantními tóny kůže. Kožené vůní mají dlouholetou tradici, právě ony stojí u zrodu klasického parfumérství. Mistři voňavkáři namáčeli kůže do aromatických směsí a bohatí zákazníci si následně kupovali voňavé rukavice i kožený nábytek s vybranou vůní. Moderní kožené vůně jsou přece jen o dost sofistikovanější.

Kožené vůně pro muže najdete v mnoha rozličných podobách, nemusí jim vždy nutně dominovat kožené aroma. Elegantně voní kombinace kůže s vetiverem, rafinovaně působí exotické koření a kůže s kapkou svěžích citrusů či mix delikátních fialek a smyslné ambry s kůží. Kožené vůně se obecně hodí pro muže, kteří vyznávají tradiční hodnoty včetně klasického způsobu oblékání. Kvalita je pro ně mnohem důležití než kvantita, v módě i ve vztazích.

Decentní kombinace dřeva a svěžích citrusů

Tento rok bude, alespoň co se pánských parfémů týče, patřit dřevitě-aromatickým vůním. Tato velmi klasická kategorie pánských voňavek má i přes obrovský počet nejrůznějších lahviček stále čím překvapit.

Letošní jaro přináší odlehčené pánské parfémy složené z vonných dřevin, bylinek na opulentním základě. Vzhledem k tomu, že jsou tyto vůně mnohem lehčí než kdykoliv předtím, působí až unisexově, aniž by ztrácely na své mužné podstatě.

Fotogalerie

Jednoduché flakony se stříbrnými detaily jasně napovídají, že se v nich ukrývají vůně stejně lehké a chladivé jako lehce namodralé či nazelenalé odstíny samotných lahviček.

Tradiční ingredience pánských vůní - vetiver, santalové dřevo a pačuli se mísí s delikátními tóny fialek, růží, kašmírového dřeva či levandule, zatímco bergamot s grapefruitem celou vonnou kompozici odlehčují a dodávají jí svěžest, zatímco stále populárnější boby tonka celek dokreslují. Tyto vůně ocení zejména mladší ročníky.





Nejčtenější

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Salma Hayeková (Londýn, 5. prosince 2016)
Ve svém věku už nemusím vypadat dokonale, je to výhoda, říká Hayeková

Herečka Salma Hayeková (50) nikdy nepodléhala hollywoodským trendům a nesnažila se mučit v posilovně jen proto, že to je zrovna v kurzu. Pro svou postavu toho...  celý článek

Další z rubriky

MOJE ROZMARNÉ LÉTO - Straňanská lávka, Strán
Moje rozmarné léto: Hlasujte, posílejte a soutěžte o ceny za tisíce

Moje rozmarné léto je téma fotosoutěže, kam můžete celé prázdniny posílat své aktuální fotografie. Soutěžit můžete v některém z osmi kol, z nichž vítězové...  celý článek

Masáže ajurvéda
Léčivá bylinná masáž s čerstvým kokosem je prevencí proti stresu

Jen málokdo odolá vůni a chuti kokosu, která neodmyslitelně patří k létu, sluníčku a relaxaci. Palmové plody se však mohou pochlubit i dalšími vlastnostmi,...  celý článek

Spreje ve formě jemné mlhy bez přehnané parfemace jsou na léto nejlepší volbou.
Osvěžující vody ve spreji zchladí a hydratují, ale nevydrží moc dlouho

Hydratační mlha je malý zázrak, který je účinnou vzpruhou pro sluncem unavenou pokožku. Na trhu je celá řada přípravků, které slibují, že pleť zklidní, Jak...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.