Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Povánočních kil se zbavíte za měsíc až dva, řekla nutriční terapeutka

aktualizováno  13:29
Je to každý rok stejné, po vánočních svátcích ukazuje ručička na váze o několik kilogramů více. Mnoho lidí se pak v lednu snaží zhubnout. "Na takto nabraná kila většinou stačí, když přidáte aspoň 3 krát týdně pohyb, vyvarujete se těžkých jídel a přidáte zeleninu," poradila on-line nutriční terapeutka Jana Šulcová.

Ilustrační fotografie | foto: Profimedia.cz

Ideálním pohybem je podle ní 60 minut chůze ve svižnějším tempu. „Dobrou variantou je i chůze s holemi - nordic walking. Díky zapojení rukou je spalování větší a odlehčíte kloubům,“ odpověděla čtenářům.

Povánočních kil se dle slov nutriční terapeutky budeme zbavovat zhruba měsíc až dva, podle toho, kolik jsme přibrali a jak moc se budeme snažit. Kromě pohybu čtenářům doporučila upravit i svůj jídelníček.

Odpovědi nutriční terapeutky najdete ZDE

„Jezte pestře (obiloviny, luštěniny, ryby atd.), pravidelně (zhruba každé 3 hodiny), nasnídejte se do hodiny od probuzení, denně snězte 400-500g zeleniny a ovoce, omezujte příjem soli a cukru, z tuků si vybírejte především polynenasycené mastné kyseliny a nahrazujte jimi nasycené mastné kyseliny. Zamyslete se nad každým jídlem, zda obsahuje bílkoviny - např. nedávejte si jen rohlík s máslem, ale přidejte si k tomu šunku, sýr,“ poradila.

A čeho byste se měli naopak vyvarovat? „Nejíst tučná masa, uzeniny (vybírat si hlavně šunky nejvyšší jakosti), smetanové jogurty či tučné sýry, majonézy, máslo nahrazovat rostlinnými tuky či lučinou a vyhýbat se smaženým jídlům. Smažení nám totiž až ztrojnásobí původní energetickou hodnotu jídla.“

Nutriční terapeutka Jana Šulcová

Nutriční terapeutka Jana Šulcová

Vystudovala obor nutriční terapeut na 1. LF UK v Praze. Zabývá se jak výživou nemocných, tak poradenstvím pro redukci váhy. Ve své práci kombinuje nejen akademické poznatky, ale i osobní zkušenosti z boje s nadváhou. Pracuje v Nutriční poradně INCARE v Praze 4.

Důležité je nepropadat panice a hlavně nepromyšlenému hubnutí v podobě různých zázračných diet či hladovek.

„Přísně redukční diety jsou většinou jednostranné a neobsahují pro tělo dostatek všech živin. To má pak za následek, že jste oslabení a také náchylnější k různým nemocem,“ říká nutriční terapeutka Jana Šulcová.

Bez pohybu se časem hubnutí zastaví

Ta zároveň upozorňuje, že pokud přestanete jíst, bude vám chybět energie, dostaví se únava a nebudete mít sílu se hýbat. A bez pohybu se vám pak hubnutí dříve či později zastaví.

Největší problém se však ukrývá v jojo efektu, protože přísnou dietu není možné dodržovat dlouhodobě. „Tělo si po čase zvykne na nízký příjem, vytvoří si úsporný metabolismus a přijatou energii si bude více ukládat do tukových zásob. Pokud se pak vrátíte k běžným stravovacím návykům, všechny shozené kilogramy se vrátí a uštědří vám i nějaké navíc,“ vysvětluje nutriční terapeutka.

Musíte si uvědomit, že hubnutí nespočívá v krátkodobém držení diety. Je to celková změna, která může být dokonce postupná.

Autor:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Příběh Jitky: Jsem těhotná. Přítel chce naše dítě vychovávat s jinou

Jsem zasnoubená a čekám dítě. Bohužel jsem se snoubencem nešťastná a nevím, jestli si ho mám vzít, nebo opustit. Neuvěřitelně mě zklamal, udržuje vztah s více...  celý článek

Lidija Zavoralová
Vyhrazujete dětem čas na tablet? Lepší je nepravidelnost, říká kyberexpertka

Lidija Zavoralová ve světě počítačů žije již od dětství, kdy hrála počítačové hry jako o život. Dnes bychom tomu asi řekli závislost, ale tehdy se podobné...  celý článek

Portugalský Mazagran
Osvěžující míchané nápoje pro horké dny i na zahradní party

Tropické teploty bohužel nezažíváme jen u bazénu nebo na dovolené, ale také v každodenním životě, kdy prostě musíme fungovat. Přes den je nejlepší džbán ledové...  celý článek

Kateřina Emmons
Kateřina Emmons: Máme mnohem větší rodinu, než jsme plánovali

Je mistryní Evropy i světa a k tomu má doma tři olympijské medaile. Sportovní kariéra Kateřiny Emmons je už ale nějaký čas na druhé koleji. Teď je především...  celý článek

ilustrační snímek
Nalokalo se dítě při koupání vody? Dejte pozor na sekundární tonutí

Sekundární tonutí je celkem vzácný úkaz, o kterém je ale rozhodně dobře vědět. Pokud se totiž při koupání a plavání dostanou vaše děti do potíží a nalokají se...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Jak omezit cukr a mouku v jídelníčku. Vyzkoušejte zdravější varianty

Cukr a bílá mouka zdraví nijak zásadně neškodí, pokud si je nedopřáváte v nadbytečné míře a denně. V takovém případě mohou způsobit nejenom zdravotní problémy,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co se stane s vaším tělem, když budete jíst moc cukru

Nejspíš už jste slyšeli, že nadbytečný příjem cukru zvyšuje riziko vzniku zubního kazu a přispívá k nadváze a obezitě. Přebytek cukru ve stravě však může vést...  celý článek

Silvie Sher, trenérka z Online Fitness
Štíhlá do plavek: cviky a rady, díky kterým vám zmizí pneumatika v pase

Pneumatika kolem pasu trápí většinu lidí. A podle odborníků na cvičení bývá shazování tuku v oblasti břicha o trochu složitější, než u jiných partií. Jak si...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Svatební líčení krok za krokem: Namalovat se zvládnete i sama
Svatební líčení krok za krokem: Namalovat se zvládnete i sama

V den D budete nejkrásnější i bez toho, abyste utratila majlant za profesionálního vizážistu. Ono totiž líčení pro nevěsty není zas taková věda. Jen se držte pá... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.