Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trenér: Tělo stále potřebuje nové impulzy, jinak se hubnutí zastaví

aktualizováno  13:29
Už dlouho se snažíte shodit přebytečné kilogramy a nedaří se vám to. A to i přesto, že se pravidelně hýbete. "Pokud děláte stále to samé, tělo si zvykne a hubnutí se zastaví. Proto je důležité cvičení měnit a přidávat stále nové impulzy," řekl v on-line rozhovoru trenér Tomáš Jehlička.

Ilustrační fotografie | foto: Profimedia.cz

Čtenářům dále vysvětlil, že není nutně důležité cvičit hodinu, abychom shodili přebytečné kilogramy.

„Cvičit minimálně hodinu je mýtus 90. let, který stále přetrvává a jak všichni víme, tak 1000x opakovaná lež se stává pravdou. Pochopitelně na tom nějaká pravda je a stejně tak je pravda, že i krátkým intenzivní cvičením člověk zpevní postavu, zrychlí metabolismus a díky tomu spaluje víc než normálně. V kombinaci se zdravým jídelníčkem pak dosáhne svého cíle. Není to ́mé ́ tvrzení, ale je to fakt, který se opírá o fungování těla a využívají ho nejúspěšnější trenéři světa,“ odpověděl fitness trenér.

Odpovědi trenéra Tomáše Jehličky najdete zde

Pokud jste se rozhodli, že konečně se svou postavou něco uděláte, je dobré si hned na začátku uvědomit, že to bude nějakou dobu trvat. Důležité je vyvarovat se stále stejných chyb. Tou největší je chtít změnit všechno najednou.

„Lidé si myslí, že ze dne na den začnou jíst zdravě, k tomu cvičit a ještě chodit ven běhat. I když by to všechno dohromady přineslo skvělé výsledky, tak se těchto skvělých výsledků nikdy nedočkají. Důvod? Jednoduše si ukousnou příliš velké sousto a u těchto změn nevydrží ani týden,“ vysvětluje trenér Jehlička.

Jen běh nestačí

Potom je tu druhý extrém. Řada lidí udělá jen jednu z výše uvedených změn a začnou zpravidla jen běhat. „Nevěnují pozornost svému jídelníčku, kterým sabotují své výsledky, a pak se diví, že za týden až dva váží pořád stejně. Tím se jejich motivace vypaří a skončí s tím,“ dodává trenér.

O trenérovi

Tomáš Jehlička je certifikovaný fitness trenér, motivátor, autor online fitness programů Výzva 21 dní a Výzva pro pokročilé.

Trenér Tomáš Jehlička

Ideální je dělat každý den malý krok kupředu, postupně měnit své zaběhlé zvyky a nezastavit se. Díky tomu pak u změn vydržíte tak dlouho, až se z nich stane nový životní styl. To je cesta ke dlouhodobé spokojenosti.

„Lidem doporučuji hlavně pravidelnost ve cvičení. První týden bývá v tomto nejtěžší, než si svaly začátečníků zvyknou. Ideální je 3x týdně posilování pro zpevnění postavy a mezi posilovacími dny si pak zajít na krátkou procházku, která pomůže tělu zregenerovat a uvolnit bolavé svaly. Po pár týdnech můžeme procházky nahradit něčím náročnějším, ale rozhodně není dobré spěchat. Nejde přeci o dosažení rychlých výsledků, ale o dosažení trvalé změny,“ radí fitness trenér.

Abyste u cvičení vydrželi, je důležité zvolit druh, který vás bude bavit.

„Někdo preferuje lehké cvičení, které trvá poměrně dlouho (60 až 90 minut) a jiný zase dává přednost kratšímu a náročnějšímu tréninku. Vzhledem k tomu, že nedostatek času trápí skoro každého, tak já se zaměřuji na krátké intenzivní tréninky. Je to jednak zábavnější, ale také mnohem efektivnější, protože díky tomu zrychlíte svůj metabolismus a spalujete více kalorií i poté, co máte trénink za sebou. Takový trénink se blíží tomu, jak na sobě pracují sportovci,“ dodává trenér Tomáš Jehlička.

Autor:




Nejčtenější

Exotické smoothie s mangem a marakujou
Takhle chutná léto nejlépe. Ve sklenici a třeba s troškou alkoholu

V tuto roční dobu si ovoce užívá i ten nejzapálenější fanoušek pečínky. Je všude kolem, někdy – třeba na zahradě – stačí jen natáhnout ruku a hodovat. Občas...  celý článek

(Ilustrační foto)
Zmírnit bolesti při menstruaci umí heřmánek, teplo i endorfiny

Asi to znáte. Bolest v podbřišku přichází obvykle v prvních dnech cyklu a může se zdržet pár hodin nebo i pár dnů. Každopádně nám běžný život moc neulehčí....  celý článek

Matematička Marjam Mírzcháníová
Matematička Marjam Mírzácháníová svou práci přirovnávala k psaní románů

Vědecký svět oplakává předčasný skon přední světové matematičky Marjam Mírzcháníové, držitelky Fieldsovy medaile. Kromě role geniální vědkyně zvládla být i...  celý článek

ilustrační snímek
Co tíží matky samoživitelky? Samota, výčitky i nízké sebevědomí

Být sám na výchovu dítěte není žádný med. Většinou úloha rodičů samoživitelů připadne na ženy, které se v této situaci ocitnou po rozchodu nebo rozvodu s otcem...  celý článek

Britney Spearsová (New York, 28. srpna 2016)
Lupénka trápí i celebrity. S nemocí bojuje Spearsová i Kardashianová

Kožní choroby bývají úporné, léčba vyžaduje hodně trpělivosti a onemocnět jimi může každý. Slavní nejsou výjimkou, jak se dočtete v článku v pátečním magazínu...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Co se stane, když začnete pít dostatek vody. Zlepší se vám paměť i síla

Voda je pro lidský organismus nesmírně důležitá. Když si budete dopřávat dostatek tekutin, můžete se těšit na zlepšení duševního i fyzického zdraví.  celý článek

Ilustrační fotografie
Medicína ušitá na míru. Změna písmene DNA „opraví“ pacienta

Číst v lidské DNA jako v otevřené knize? Odborníci ze Středoevropského technologického institutu CEITEC v Brně to umí. Díky takzvanému sekvenování nové...  celý článek

(Ilustrační foto)
Méně jídla, delší život? Kalorická restrikce zatím funguje jen u opic

Výrazně méně kalorií = lepší kondice a delší život. Na tuhle formulku přísahají fanoušci takzvané kalorické restrikce, které se dostává víc a víc pozornosti. U...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nejsem přirozená blondýna a nestydím se za to
Nejsem přirozená blondýna a nestydím se za to

Blonďaté vlasy symbolizují jemný ženský půvab a smyslnost zároveň. Pokud nejste blondýna od přírody, i tak můžete získat plavý odstín vlasů. Jen na to jděte spr... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.