Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Mám nechat dceři propíchnout uši?

Mimino

PRÁVĚ MŮŽETE POKLÁDAT SVÉ OTÁZKY

Máme téměř tříměsíční holčičku. Chtěla bych jí nechat propíchnout uši, ale tchyně mi neustále opakuje, ať jí zbytečně nezpůsobuji bolest a trauma. Opravdu to může dceři přivodit trauma, nebo ji to nějak psychicky či zdravotně poznamenat? Mám se nechat tchyní přesvědčit, nebo bych si spíše měla stát za svým?

položených otázek: 77 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (19.1.2009 2:19) Divizna
Já osobně bych svým dětem propichování uší a jiné nezvratné zásahy nejen nedělala, ale přímo zakázala do zhruba čtrnácti let, kdy začnou používat vlastní rozum. Sama propíchnuté uši mám... bohužel.
OTÁZKA (15.1.2009 18:19) Michal
Poškozování má rozličné formy, extremní je potrat naznačující kromě lásky a vstřícnosti k potomkovi i jiné city. Další jsou jemnější, zakrvavení v civilizovaných zemích bývalo omezeno pouze na židovské či arabské chlapce, tedy obřízkou. To nakonec má i dnes i hygienický význam o manželské věrnosti nemluvě, neobřezaný přecitlivělý muž je pro ženu navyklou na manžela obřezaného zklamáním. Díra v uchu je materiál pro psychiatry, ale i záminka pro ozdobení, když ještě lidé neuměli skřipec. Naštěstí dnes jde dělat až v dospělém věku a kdo piercing nechce, prostě se díře vyhne.Nebo ji nepoužívá a ona sama zaroste, neb příroda má rozum. Kdo už potřebuje dětskou kerv k vlastnímu balancu, snad může střílet na holuby, ti jsou také tradične bezbranní a nevinní, u těch s bílým peřím je to i opticky zajímavé....
OTÁZKA (14.1.2009 10:01) Cricry
Moje máma ani babička propíchnuté uši nemají. Já jsem si to přála, tak mi je nechali asi ve 14letech nastřelit, když jsem naléhala. Vcelku to nebolelo. Myslím, že je dost času. Až holka bude chtít, bude to vidět kolem sebe, tak jí to umožněte. Dřív je to myslím zbytečné.
OTÁZKA (14.1.2009 9:58) Petra
Co člověk to názor, k čemu se přilonit? Máte snad svojí hlavu. Řešila jste kojit, nekojit? Očkovat, neočkovat? Hadrové plíny nebo papírové? Co máte v uších vy? Máte trauma? Já naušnice mám a cítím se s nima dobře. Když jí je nedáte, nebudete mít víčitky, že jste způsobila trauma.
OTÁZKA (14.1.2009 9:55) Tomas
Jde o hloupy a nesmyslny zvyk s malou, ale nezanedbatelnou pravdepodobnosti zdravotnich nasledku. Pro svou dceru udelate lepe, nechate-li toto rozhodnuti na ni. Pokud bude jednou chtit byt "krasna", necht zakrok podstoupi na zaklade sveho vlastniho uvazeni. Alespon se nauci, ze nic neni zadarmo.
OTÁZKA (14.1.2009 9:47) Alena
Berte v potaz zdravi vasi slecny mohou byt zdrojem infekce , nezadouci reakce na propichnute ucho ale i urazu .Zacnete dotazem u sveho lekare a pokracujte ve svem okoli zda mate doma jeste jedno batole kteremu se budou nausnice libit a bude za ne tahat.V mem pripade lekarka nausnice dceri doporucila az v 6 letech.Musim rict ze toho nelituji. Sama jsem musela sve nausnice vyndat proze moje dvojcata nezajimalo nic jineho nez jak se da tahat za nausnice a uznala jsem ze jsou i zdrojem k urazu a muzem si za to jako rodice sami . Nausnice ANO alePOZDEJI
OTÁZKA (14.1.2009 9:45) kulíšek
Velmi jsem se zasmála nad radou:"Spíše byste se měla nechat vyšetřit na psychiatrii. Vy zcela jistě uši propíchnuté máte a stejně jste pitomá." Dokáže li se někdo trápit takovou hovadinou, jakou je starost o perforaci dětského ucha, je opravdu pitomý, marná sláva.
OTÁZKA (14.1.2009 9:44) MUDr. Peera
Pokud budete již dítě prznit propichováním ušních lalůčků (propichování uší bych nedoporučoval - prý se toho pak méně slyší), propíchněte jí i příslušenství níže - jistě bude mít jednou "rajcovní" zájem ...
OTÁZKA (14.1.2009 8:40) anonym
Propichování uší a nošení náušnic je pravěký atavismus, odrážející se i dnes v odporné módě piercingu. Je to prznění krásy těla. Podobně jako tetování, cejchování apod., tam je to zas odkoukáno od značkování dobytka, kde to ovšem má svůj účel, aby bylo zřejmé do kterého stáda konkrétní kus patří.
OTÁZKA (14.1.2009 2:08) Lopata
V žádném případě ji neenchte propíchnout uši. Nošení naušnic je hloupý pohanský zvyk
OTÁZKA (13.1.2009 23:35) Frank
Spíše byste se měla nechat vyšetřit na psychiatrii. Vy zcela jistě uši propíchnuté máte a stejně jste pitomá.
OTÁZKA (13.1.2009 22:58) Jiřina
Počkala bych a nechala toto rozhodnutí na dceři, až z toho bude mít sama rozum.
OTÁZKA (13.1.2009 22:46) Sýček
Uši bych dětem nikdy nepropichoval, jedině v případě zánětu středního ucha a to od ušního lékaře. Mé dcerky si nechaly propíchnout lalůčky až ve školním věku. Mladší se bála nastřelení a tak jsem ji uklidňoval, že to nebolí, jen si musí zacpat uši, protože je to opravdu veliká rána. Načež maminka pravila: "Tatínek s námi do nemocnice nepojede!" A stejně jak zabijím a kuchám ryby, zůstalo na mně nasazování a sundavání naušnic (celý první rok) - ostatní na to namají nervy. Klidně děvčátku nechte lalůčky propíchnout.
OTÁZKA (13.1.2009 22:32) Humanista
Ať si do sebe každý bodá jak chce. Ale propichování uší, jinému, tedy malým dětem je takový český - nebo tedy východoevkopský - typ ženské obřízky!!!!!
OTÁZKA (13.1.2009 21:57) anonym
Já bych s propíchnutím počkala. Rodiče mi nechali propíchnout uši, když jsem byla batole, bála jsem se doktorů a jak jsem se při propichování vrtěla, tak mi tu jednu dírku píchli moc vysoko. Nikdo si toho nějakou dobu nevšiml, naušnici mi tam pár dní nechali a tak už mi ta dírka nikdy nezarostla. V jedenácti mi pak znova píchli novou dírku o něco níž, takže teď tam mam dvě nad sebou, no neni to moc vidět, ale bylo by lepší to tak nemít. Když se začalo nosit hodně naušnic, tak jsem si nechala ještě jednu dírku udělat nastřelením. Bylo mi asi patnáct, vůbec to nebolelo a ta dírka je tak malinká, že teď když už tam nenosím naušnici, tak ani neni vidět. Zato ty staré dírky, které byly píchnuté jehlou když jsem byla malá jsou dost velké a když sundám naušnice, tak jsou hodně vidět. Být vámi, nechám to na dceři ať si propíchne co bude chtít až o tom bude moct rozhodnout sama. Uznejte sama, že doba kdy platilo "bez naušniček to není holčička" je už dávno pryč.
OTÁZKA (13.1.2009 21:53) Karel V.
Jinak nechápu, jak takoví lidé mohou mít děcka, když si neví rady s takovouto banalitou....Člověk , aby mohl řídit auto,střílet flintou,...musí mít oprávnění a testy,či zkoušky, ale na dělání děcek nemusí mít nic podobného...
OTÁZKA (13.1.2009 21:49) Karel V.
Tak nevím....už asi není žádné jiné zajímavé téma, či problém...Jak takovéto hlouposti můžou tady nechat řešit....Lidi už se asi fakt všichni zbláznili...
OTÁZKA (13.1.2009 21:45) Divíšek
To je podivuhodné, že vůči propichování uší dětem je zákon tolerantnější, než vůči kupírování uší psíkům.
OTÁZKA (13.1.2009 20:59) Surfer
Matko, dceři uši nepropichuj, protože se může stát, že v 15-ti ona propíchne tebe!
OTÁZKA (13.1.2009 20:43) jana
tak mi jako miminu propíchli ouška. Jedno se podebralo a uzavřelo.Tak mi zbyla jedna dirka. Za mlada se nosily naúšnice hodně a hlavně klipsy. O nic jsem nepřišla a nechtla jsem visací. Až se objevily malé náušnice ne visací tak jsem si je přála a dala si ji do jedné dírky. Začalo se to nosit. Tak mi říkali, že jsem jednu ztratila. No pak mě kámoška objednala, že si sama jde nechat propíchnout. No to to mi bylo už přes třicet. A teď žádné nenosím. Ta nová dirka je větší, neboť náušnice byla těžká. A v noci mne to tlačí . Takže byly nejlepší ty klipsy.
OTÁZKA (13.1.2009 19:07) Liba
Nechte to na ni. Kdyz si o to sama rekne a nechate ji pichnout usi, bude z toho mit sama radost a vy taky, ted to nepotrebuje, je ji to jedno. Pamatuju si, jak jsem si prala v osmi letech nechat pichnout usi a nausnice a jakou jsem z toho mela radost, ani ta bolest nevadila, pak jsem si v patnacti pichla jeste jednu , tak mam tri nausnice a moje devitimesicni dcera mi je obcas uspesne serve z usi:).
OTÁZKA (13.1.2009 18:51) Máma
Adri tu duši ji pravdu nepropichujte, to má tchýně pravdu, ale uši ji klikdě propíchnout můžete.
OTÁZKA (13.1.2009 18:50) Antonín Šebek
Tisková oprava! Ta paní, jak vidno má ústa nesouměrná, jako např. vondra. Takže jí nebylo správně rozumněno, když se ptala, ZDA MÁ DCEŘI PROPÍCHNOUT DUŠI (myšleno u auta). Dcera (již dospělá) někam jede autem a mamku nechce vzít sebou, aby jí nedělala v hospodě ostudu. Takže odpovídám: Pneuservis je drahý, dceru píchněte do zadku.
OTÁZKA (13.1.2009 18:50) Máma
Myslím si, že by každá holka měla mít náušnici...Tak je to dobře.U kluků samozřejmě zakázat!!!
OTÁZKA (13.1.2009 18:00) Luboš
Hlavně ji nedělejte obřízku.....
OTÁZKA (13.1.2009 17:37) Aldo
Dceři jsem nenechal píchnout uši, nechala si je píchnout až jako dospělá. Kluk přišel v 15-ti, že chce píchnout ucho a náušnici, to jsem mu zakázal, řka "vydrž do 18-ti, pak Ti už do toho nebudu moci mluvit. Když jsem mu při osmnáctých narozeninách připomenul, že teď už si může ty uši nechat píchnout i bez mého souhlasu, tak se jen zasmál. Nemá je ani ve svých 33-ti. Nechte to na dítěti ať se rozhodne samo.
OTÁZKA (13.1.2009 17:28) Adri
už jako malá holčička jsem měla propíchnuté uši...a na nějaké trauma z propichování uší si fakt nevzpomínam....je mi 16 a líbilo se mi více dírek v uší...a tak jsem si sama propíchla dalších 6 mno někdo si řekne že jsem blázen a že mě to muselo bolet ale to není pravda...protože když se to uděla rychle tak je to bezbolestné a pokud se o to pořádně stará tak není žádný problém....Takže si myslím že by jste měla své dceři uši nechat propíchnout....určitě si nemyslím že jí hned budete davat nějaké nejmodernějsí vystřelky ale jen malé a nepatrné a až vaše dcera dospěje do věku jako jsem já tak si možná nechá propíchnou i další dírky.....mno je to vaše dcera a vaše rozhodnutí ale myslím si že je lepší mít propíchnuté uši už od malička a pak se rozhodnout jestli další dírky nebo ne....než se stydět za to že nemůže nosit náušnice jako její spolužačky ve škole....já osobně bych jí uši propíchnou dala...ale tak je to na vás a určitě se na to koukám jinak když je mi 16 než třeba moje mamka které je 33...ale protože mám se svou mamkou dobrý vztah tak mi to schválila....a nad mym rozhodnutím si nic nemyslela protože věděla že je to na mě jestli budu mít 2 dírky nebo 6...přeju pěkný den a správné rozhodnutí
OTÁZKA (13.1.2009 17:21) člověk
Máme téměř tříměsíční holčičku. Chtěla bych jí nechat propíchnout duši, ale tchyně mi neustále opakuje, ať jí zbytečně nezpůsobuji bolest a trauma. Opravdu to může dceři přivodit trauma, nebo ji to nějak psychicky či zdravotně poznamenat? Mám se nechat tchyní přesvědčit, nebo bych si spíše měla stát za svým?
OTÁZKA (13.1.2009 17:16) Trm
Jasne, a cvocek do klitorisu!
OTÁZKA (13.1.2009 17:15) luba
nedávat ! v naší rodině neměla žádná ženská nejmíń od prababičky díry do ušíje to originální je nás menšina
OTÁZKA (13.1.2009 17:07) člověk
Mám nechat dceři propíchnout duši?
OTÁZKA (13.1.2009 16:54) Odeta111
Ne, nechte to na ni, až bude dost velká na to rozhodnout si to sama.
OTÁZKA (13.1.2009 16:33) Rozmarynka
No nevim nevim, mam pocit , ze v soucasne obe se detem jiz usi nepichaji. Alespon ne na zapade. Ale dlouho jsem v Cechach nebyla, takze tam se to asi stale nosi. No nevim, vypada to divne.
OTÁZKA (13.1.2009 16:27) herdekbabka
no rozhodně u doktora - specialisty a taky rozhodně hned zlaté náušničky. Nevím zda se to ještě říká teď, ale za let dávných se tvrdilo, že zlato v uších drží v pořádku oči - jsou zdravé. Nevím jak teď, ale bejvávaly takové malé, dětské - drobné a lehounké -pomněnky. Obvykle je kupovaly babičky/ proto možná/ a taky asi bude potřeba nenechávat dítě moc samotné, protože už i u nás se najdou hajzlíci co jsou schopni i takhle malé dítě bezohledně okrást. Ale nepamatuji si že by okolí děvčata byla bez náušniček - tedy nevím jak teď.... nekoukám se protože to není v rodině aktuální...
OTÁZKA (13.1.2009 16:09) Eva
Proč ne? Většina žen a holek je má a žádné trauma to nezpůsobí, protože propíchnutí lalůčku není téměř cítit. Pokud se vpichy pravidelně dezinfikují, nehrozí žádná bolest. V pubertě si dcera určitě nechá přidělat piercingů více. Ale souhlasím, že není špatný nápad konzultovat odborníka na akupunkturu.
OTÁZKA (13.1.2009 16:02) Jiří
Pokud propíchne někdo, kdo není odborníkem na akupunturu, může se strefit do některého bodu, který by neměl být drážděn, jinak se zadělá na problémy v budoucnu. To samé platí o piercingu apod.
OTÁZKA (13.1.2009 15:58) Nora
já osobné se pŕikláním k názoru, že malým dětem by se uši propichovat neměly. Ale proti gustu žádný dišputát.Uškodit by jí to nemělo. Já mám už od malička propíchnuté uši a již několik let čekám, jestli mi někdy zarostou, bohužel stále nic... Dceru zatím nemám, ale jsem si úplně jistá, že svoji dceru nebudu ověšovat jak vánoční stromeček, nedejbože jinak značkovat......
OTÁZKA (13.1.2009 15:53) JK
A co takhle nechat volbu na ni? Co vy vite, jaka bude moda, az bude v puberte? Prijede ve 20 nekam na zapad (usi se pichaji detem jen v balkanskych zemich typu CR) a bude tam... slusne receno... za damu z vychodu, protoze mit diru v usich bude duvodem k posmeskum.
OTÁZKA (13.1.2009 15:33) Míla
Pokud chcete, aby dcerka náušničky nosila, tak neváhejte a nechte malé ouška propíchnout hned v miminkovském věku. Nevím proč, ale já jsem byla bez naušnic do 10 let, chtěla jsem do školy nosit alespoň ty klipsové, v tom mi máma přirozeně bránila, vypadala jsem v nich jako blb. Tak mi pak taky nechali propíchnout uši. Trauma nemám, jen si pamatuju, že bez naušnic to nebylo ono. Mladší dceři jsem nechala uši propíchnout až v 10 měsících, to je pak broblém dítko udržet v klidu. Prostě jděte do toho, babičky bývají přecitlivělé a moc si to všechno berou.
OTÁZKA (13.1.2009 15:08) Jouda
Nechal jsem si z hecu propichnout ucho ve 14, spinacim spendlikem vytazenym z kozene bundy. Prakticky vubec to nebolelo a problemy jsem zadne nezaznamenal. Tvrzeni, ze by v dospelosti mohlo propichnuti lalucku traumatizovat, mi prijde smesne. To by mohlo traumatizovat take ockovani, vrtani zubu, odrene koleno apod. Jestli chcete myslet na ''dobro ditete'', zvazte napr. moznost mluvit na nej od narozeni pouze anglicky. Jeho uplatneni na trhu prace pak bude daleko lepsi, bude-li jeho native language anglictina nez cestina, nemyslite??
OTÁZKA (13.1.2009 14:56) marek
Ušní lalůčky jo, uši ne.
OTÁZKA (13.1.2009 14:51) Laris
Do dnešního dne mně nenapadlo, že by o tomhle mohl někdo přemýšlet. Náušnice u holčiček jsou tradiční a vůbec bych neváhala. Souhlasím se Sovou - je třeba, aby to provedl někdo kdo ví co dělá. Rodiče mi v dětství nechali píchnou uši a žádné trauma si nevybavuji. Ve 14 jsem si nechala nastřelit hned 2 náušnice do 1 ucha - bylo to trochu nepříjemné, ale strach byl větší, takže bych neváhala. Jo a ke tchýni - to si rozmyslete sama, ale i v mezilidských vztazích platí: jaký si to uděláš takový to máš", takže záleží, jak moc chcete být "poslušná" snacha. Hezký den.
OTÁZKA (13.1.2009 14:41) Sara
Odložme kecy, co je a není hezké, pokud píchnete hned v porodnici, stačí troma jedné masti na F a za 3 dny je to ok, novorozenec regeneruje velmi rychle. Pokud ne , tak si užijete za pár let, např. mojí matce uši nepíchli ale celý život si to přála a když se do toho v dospělosti odhodlala, cca 2roky zpět, pistoli a profesionálem, trpěla několik týdnů jako čert se zhnisanýma lalůčkama. Prostě jsou společnosti, např. Itálie, kde to není bežné, uši se píchají až větším holčičkám ne- li slečnám, u nás se to dělalo hned po narození obvykle, ted jen blbě kecáte, je to každého věc. Můj "plešoun" s naušničkama byl všude obdivován, milý pane či paní, stačí jen správně zvolit tvar a ne tahat se šuplíku oringle po babičce. :)
OTÁZKA (13.1.2009 14:41) Jan Holý
Chytá mne fantas, když zde světaběžníci/e z Německa nebo USA píší o "manipulaci do ženské role" nebo o "barbarství" a přitom největší úchylky přicházejí právě z odtamtud. Nebojíte se, paní z Německa, obléknout holčičce sukýnku, abyste ji "nemanipulovala"? Nemluvíte o ní jako ne o "sie", ale o "es", aby si mohla vybrat, co vlastně chce být?...A to barbarství z USA: co piercing, tetování a ostatní sebepoškozování přicházející ze Západu a tolik propagované reklamou? To není barbarství? No možná že i ne - je to jen neuvěřitelná debilita primitivů, kteří mají jedinou možnost vyniknout....Dnes mají lidé na Západě daleko víc vymytý mozek než jsme měli za komunistů. A to je tragédie! Takže náušnice pro děvčátko ANO, pro chlapce NE!
OTÁZKA (13.1.2009 14:34) jiri fiala
proc by se ji mely propichovat usi? copak z ni bude prostitutka, aby nosila nausnice?
OTÁZKA (13.1.2009 14:31) mamina
Hned jako miminku mi byly zakoupeny náušničky, ale otec nedovolil propíchnutí uší. Trpěla jsem ve školce a záviděla ostatním holčičkám. V posledním roce školky jsem si náušničky vybrečela a uši mi maminka nechala propíchnout. Paní doktorka měla metodu, že do čerstvě propíchnutých dírek se nenavlékají náušnice, ale nitky zavázané do uzlíku. Nitka se musela několikrát za den protahovat dírkou i s uzlíkem, aby se dírka zahojila. Ve školce jsem zažívala posměch ostatních, protože nemáme na náušnice, a tak musím nosit provázky. Protože jsem si svá náušnicová tramata jako malá užila dost, nechala jsem oběma dcerám propíchnout ouška tak rychle, jak to šlo. Podmínkou dětského lékaře bylo počkat po očkování proti tetanu. Dcery jsou spokojené a dávno mi zabavily moji sbírku plastových náušnic z 80. let a dnes si náušnice samy vyrábějí. Nevidím důvod ouška nepropíchnout holčičkám co nejdříve u odborníka. Zarůst dírky se mohou nechat vždycky, ale v žádném případě nedoporučuji navléknout do uší provázky.
OTÁZKA (13.1.2009 14:26) odborník
klidne i oči
OTÁZKA (13.1.2009 14:23) Saša
S očkováním bych to nesrovnávala, to je důležité pro zdraví. Naušnice mi přijdou zbytečné u dítěte, navíc to opravdu nevypadá moc hezky. A o jakém traumatu to tady mluvíte - že v pubertě jí to bude víc bolet?? Když vydrží tetování...A naušnice stejně ušní lalůček ošklivě vytahují :-)
OTÁZKA (13.1.2009 13:59) catherina
Docela mě pobavily reakce na tak zdánlivě nevinné téma :o). Je mi 31 let, maminka mi dírky jako miminku propíchnout nenechala /z nějakého důvodu jí to prý připadalo u miminka takové jakési cirkusácké...hahaha :o)/. Jak bych byla v pozdějším věku za tu trochu "cirkusačiny" vděčná!!! Maminka mi svým ohleduplným chováním připravila v cestě za naušnicemi trnitou cestu...o náušnicích v uších jsem snila snad od čtyř let a holčičkám ve školce je tiše záviděla - měly je tam snad všechny a já jsem měla pocit křivdy, že mě je maminka nepřeje a já jsem jako kluk. Když jsem o rok povyrostla, podlehla maminka mému dyndání a na ušním mi je propíchly - úplně blbě...Lalůčky mám docela silné, takže jsem řvala jako tur, sestře to nešlo, krve prý ze mě teklo, výsledek otřesný - každá dirka jinak vysoko, jedna navíc šikmo přes lalůček - hrůza! Sama jsem překvapena, jaké detaily si po letech vybavuju - prodělat to jako mimčo, bylo by to jedna dvě :o). Pochopitelně se mi dírky zanítily,takže jsem si náušnicové parády moc neužila a nechala je "zarůst"...v osmnácti jsem podstoupila tehdy moderní "nastřelení" - nebo spíš prostřelení lalůčku /, přišlo to tehdy i naušnicemi na hříšných 500 korun :o)/a já to dostala od maminky k narozeninám... Jinak souhlasím s apelem paní doktorky, že nevhodně zvolené náušnice u tak malého dítěte můžou být příčinou úrazů - neradno to podceňovat...
OTÁZKA (13.1.2009 13:51) Makovarka
Jednoznačně nepíchat. Nejde o to, že by mimino samotný zákrok nějak příliš bolel nebo že by mohl způsobit trauma. Ušní lalůčky jsou však velmi citlivé, je v nich řada akupunkturních bodů a nikdo neví, který z bodů se propíchne. Tato procedura může způsobit například úporné bolesti hlavy. Další věc, která hovoří proti, je možná alergie na kovy a hnisání dírek. Nikdo taky nemůže vědět, kam se posune móda, jestli nebude za 20 let módní přirozený vzhled. Pokud dcera, až bude mít rozum, po náušnicích zatouží, dají se uši vždycky propíchnout.
OTÁZKA (13.1.2009 13:50) pavla
četla jsem všechny názory a souhlasím s pralinkou,taky si myslím,že daleko větší trauma by měla až z toho bude mít rozum a je dost možný,že až by z toho opravdu ten rozum měla,tak pak už bude mít starch a uši si nikdy nepíchne a bude jí to možná dost mrzet.Takový ty názory,že to jsou její ouška,to je sice pravda,ale mně to příjde stejné jako očkování,taky se nikdo nikoho neptá a dítě se naočkuje.
OTÁZKA (13.1.2009 13:50) VDC
NE! Není nic odpornějšího, než mrňavej plešoun s náušnicema. Snad nejsme v pravěku, aby se děti značkovaly.
OTÁZKA (13.1.2009 13:44) Sova
Taky jsme váhali a ptali se po všech čertech. Neurolog mi řekl, že pokud píchnout, je to lepší do roka. Kdyby se prý náhodou trefila nějaká důležitá dráha, snadno zregeneruje. A rozhodně na specializovaném pracovišti (ORL), kde dobře vědí, kde co v uchu je. Nakonec jsme je nechali nastřelit na ORL cca v 11 měsících a nebyl žádný problém. Nic nehnisalo, nekrvácelo, při aplikaci holčička fňukla zhruba jako když se zatahá za vlasy. Nastřelené naušničky jsou maličké a ani jednou s nimi o nic nezachytila. Nechci zásadně zpochybňovat názor lékařky s přezdívkou ranhojič, ale nechat v domácnosti s mrnětem visící ubrusy ze stolu, na kterém jsou navíc horké nápoje, je holý nerozum a naprostá většina prťat je na sebe strhne i bez naušnic. Takže z mé zkušenosti, z nastřelení bych strach opravdu neměla, po klasickém "píchnutí" jsem viděla u známých několik zhnisaných oušek, ale ve třech měsících bych možná ještě počkala. Navíc ročnímu dítěti už přeci jen leccos vysvětlíte, i když vám toho ještě moc neřekne.
OTÁZKA (13.1.2009 13:42) TARA
Ne. Ať se rozhodne až bude velká, je to otázka dvou minut, tak jí to potom život nijak nezkomplikuje. Já jsem si je dala propíchnout v 25 a zdálo se mi to docela bolestivé, tak proč tím trápit malé miminko. A ty úrazy, jak píše paní doktorka, asi také hrozí.
OTÁZKA (13.1.2009 13:42) pavla
Dceři klidně ouška píchnout nechte,taky by vám mohla vyčítat až bude větší,že jste jí je nenechala píchnout právě v tomto věku,kdy ještě zapomene na to že to bolelo.Takhle jsem dopadla já,mé mamce se mě zželelo,tak mi uši píchnout nenechala a když přišel ten věk kdy jsem se chtěla parádit,tak jsem si nemohla nasadit náušnice a bylo mi to hodně líto.Nechala jsem si je píchnout až ve čtrnácti a to už jsem věděla do čeho jdu,takže jsem měla velký strach z bolesti.Maličká si sice popláče,ale žádné trauma mít nebude,moje dcera má píchlé uši od šesti nedělí,dnes je jí 14 let a nepozoruju žádnou újmu.
OTÁZKA (13.1.2009 13:41) lomihnát
Traumatizovali jsme všech pět dcer a na žádné to nenechalo následky. Ani jedna nestrhla na sebe ubrus s kafem nebo bez a ani jedna nebyla za otvor v uchu vláčena tramwayí. Naopak, byly od malička na "anusničky" pyšné. Nakonec se ale stejně budete muset rozhodnout vy, ať už vám tu poradíme cokoliv. Nehledáte si tak trochu alibi?
OTÁZKA (13.1.2009 13:37) jb
Jaká manipulace? Kluka taky nepřihlásíte na fotbal, aby ho náhodou nenapadlo v dospělosti kopírovat ostatní mužské vzory a nemít zálibu v kopání do míče? Co já vím, tak Němci jsou právě poslušní beránci a dělají slepě, co se očekává...
OTÁZKA (13.1.2009 13:34) janna
Co je to za otázka?! Žiju v Německu a tam by nikomu nenapadlo propíchnout malé holčičce uši a s tím je vmanipulovat do určite ženské role. At'' se sama rozhodne kdyz bude dospelá..
OTÁZKA (13.1.2009 13:18) STARIK
TCHYNE A UZENY NEJLEPE STUDENY. JDETE ZA SVYM A UDELEJTE SI RADOST . Z DCERKY MUZETE JESTE UDELAT VEGETARIANA A TO POTOM BUDE RADOSTI.
OTÁZKA (13.1.2009 13:08) Emma
Píšete - chtěla bych. Jedná se tedy pouze o vaše přání (podpořené konvencemi naší společnosti). Ptejte se spíše - chtěla by? či chtěla bys? - v momentě, kdy si bude moci dcera rozhodnout sama, zda chce nosit naušnice či ne. O to větší bude její radost, až zjistí, že jste nechala toto rozhodnutí na ni a může se k němu samostatně vyjadřit. Tedy, že jste se k ní chovala jako k samostatné bytosti, nikoliv jako k věci o které si můžete svévolně rozhodovat. Dítě opravdu není panenkou na hrani...
OTÁZKA (13.1.2009 13:04) kuk
v USA se holčičkám uši nepropíchávají, neb je to barbarský zvyk. Uši se dají ozdobyt i bez propíchnutí.
OTÁZKA (13.1.2009 12:47) jb
Propíchnout. Dceři je 8, nechali jsme to udělat asi v roce, a myslím si, že jako každá jiná holčička je ráda za každou ozdobu, kterou má. Kdyby uši propíchnuté neměla, pořád by teď řešila, jestli to spíš chce nebo se spíš bojí... Až jí bude 15, nechá si stejně po vzoru ostatních udělat piercing v pupíku, v bradavce, v nose, v klitorisu a kdoví kde ještě, tak co řešíte...
OTÁZKA (13.1.2009 12:39) ranhojic
Jsem lekarka a studovala jsem ve FNM (byvala detska fakulta). Videla jsem mnoho urazu, kdy se diteti do nausnice zamotal ubrus, kdyz lezlo pod stolem a strlo na sebe vse co bylo na konf. stolku (vcetne horke kavy). Nedoporucuji a zatim odolavam tlaku okoli, abych dceri pichla usi. Denne si kladu otazku, jestli to co pro dceru delam je spise pro me nebo pro ni (nausnice urcite malym detem radost nedelaji a jenom tesi nas).
OTÁZKA (13.1.2009 12:30) I-Worm
musíte být moc štastnej človek, když tohle jsou vaše největší problémy. Co takhle počkat, až se dcera bude moci rozhodnout sama?
OTÁZKA (13.1.2009 12:14) milie
Dodatek: kroužkové naušnice mi nikdy dobře nedělaly a nikdy neseděly:-)
OTÁZKA (13.1.2009 12:13) milie
Já je mám propichlé odmala prý mi hnisaly zpočátku, protože to daná osoba (nebyla to má matka!) propichla špatně, ale pak se mi zahojily. Jinak měla sem problémy s hnisáním, ale to bylo z důvodu, že sem nosívala kroužkové naušnice, které mi celkově nikdy dobře. Proto si myslím, že záleží na správném výběru naušnic. Rozhodnutí už je jen na vás, pokud se rozhodnete propichnout propichněte pokud nebudete chtít nepropichujte. Jinak nemám pocit jako bych měla nějaké trauma z naušnic:-) třeba ji má babička moc ráda a každý pláč vnučky je pro ní bolestí a utrpením:-)
OTÁZKA (13.1.2009 11:33) kolemjdoucí
Já bych to nechala na dceři. Já propíchlé uši nemám (mámě mě bylo líto:-)) a jsem ráda. Ostatně znám ženský, co jim vadí, že mají píchlé uši...
OTÁZKA (13.1.2009 11:20) Líza
Ne. Nechte na dceři,ať se rozhodne jak chce.
OTÁZKA (13.1.2009 11:12) Lída
Taky bych to nechala na dceři, jsou to opravdu její uši. Vždyť až bude větší, může si je nechat propíchnout sama. Ale na druhou stranu, žádné trauma ani bolest to není, já jsem si nechávala nastřelit náušnice až po třicítce a opravdu to vůbec nebolelo.
OTÁZKA (13.1.2009 11:12) b.fiala
Ono je to fakt jedno. Hlavně to nepropichuj ty. Při tom šilnání bys dítěti mohla vypíchnout očičko.
OTÁZKA (13.1.2009 11:11) xxxxxxxx
ja na to nemam zadny nazor. zena rekla, ze to dceri nenecha zatim propichnout. bud se pocka az bude starsi a nebo si to sama necha propichnout v puberte. pokud to trauma je, tak asi takove jako kdyz decko dostane injekci.
OTÁZKA (13.1.2009 11:11) Karel Prokopič
Ta fotka je aktuální a dcerka je po tobě? Rada: přestupte na muslimskou víru a choďte v burce (to je ten hábit přes celou figuru, od hlavy po paty), včetně mřížky před očima. Nic pak propichovat nemsíš. Pokud bude pořádná tma, dost vodky, tak to někdo propíchne.
OTÁZKA (13.1.2009 11:07) Jan Novák, Náchod
Rotschildovy peníze, Zátopkovy nohy a Tvoje starosti. To bych chtěl mít. Hlavně kvůli tomu problému nepropíchni tchýni, huso.
OTÁZKA (13.1.2009 11:06) hela
moji rodiče mi nedali píchnout uši a jsem za to ráda. moje dvě sestry se v pubertě rozhodly, že si je nechají píchnout a musím říct, že žádné trauma se nekonalo. moje kamarádka, která má dírky od raného věku, náušnice nenosí a občas se jí tam vytvoří hnis. ještě jsem neviděla zaroslé dírky...
OTÁZKA (13.1.2009 11:00) pralinka
Nebrát ohledy na tchýni a uši nechat určitě propíchnout. Když se Vaše dcera v pubertě rozhodne, že nebude nosit náušnice, nic se neděje, dírky v uších samy zarostou. Pokud si bude chtít nechat propíchnout uši v dospělosti, bude to pro větší psychické trauma než v raném dětství. Mnoho dívek by chtělo, ale nenaleznou pro to v dospělosti odvahu.
OTÁZKA (13.1.2009 10:50) Marie
A kdybyste měla syna, tak byste mu taky chtěla ve třech měsících nechat propíchnout uši? Podle mě by se každá dívka nebo žena měla sama rozhodnout, jestli chce mít díry v uších, takže jí teď dejte pokoj, v pubertě si sama nechá uši propíchnout, anebo se rozhodne, že to nepotřebuje. Nebylo by od Vás fér v takové věci rozhodovat za ni, jsou to její uši a ne Vaše.
OTÁZKA (13.1.2009 10:38) Petr
Pírsing už ve třech měsících? Asi nová doba. :-)