Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se voní Češky? Nejprodávanější parfémy roku 2015 jsou květinové

  4:44aktualizováno  4:44
Na světě existují desítky tisíc parfémů, kterých se ročně prodají miliony lahviček. Vůně jsou velmi intimní doplněk, který hraje zásadní roli v každodenním životě. Jak jsme na tom v Česku? Nejúspěšnější vůně roku 2015 hovoří jasně. Češky mají nejraději ty květinové, lehké, klasicky elegantní a především kvalitní.

Češky mají rády vůně a parfémy kupují ve velkém. Nejvíce mají rády aroma růže a jasmínu. Květinové vůně patří mezi jasné bestsellery i roku 2015. | foto: Profimedia.cz

Podle žebříčků prodejnosti největších parfumerií a distribučních společností je jasné, že v tuzemsku hrají prim klasické květinové vůně. Máme rády novinky, experimentujeme však raději jen v rámci dané kategorie. Odlišné a neobvyklé vůně se na tuzemském trhu výrazně neuplatňují.

Milujeme růže a jasmín a neváháme si za kvalitu připlatit. Více než jména slavných celebrit nás zajímá obsah, na světoznámé módní značky však slyšíme velmi dobře.

Královna mezi květinami i vůněmi. Češky milují růže

Toaletní voda Chloé patří do skupiny typicky květinových vůní, kterým vévodí tóny bílých růží.
Parfémová voda Rose Of No Man`s Land od značky Byredo s dominantní růží
Orientálně květinová vůně Modern Mouse Le Rouge od Estée Lauder s dominantními tóny růže

Mezi ingrediencemi jasně vítězí elegantní tóny růže. Silně aromatické červené i delikátní bílé květy patří mezi nejoblíbenější vůně, kterými se české ženy obklopují. Růže se po staletí řadí mezi nejoblíbenější vonné ingredience v historii, své prvenství si obhájila i v tvrdé konkurenci moderní doby.

Toaletní voda My Burberry je jemná, květinová vůně s dominantní růží, frézií a hrachorem.
Parfémová voda Miu Miu je světovou novinku roku 2015, patří do ryze květinové kategorie vůní s tóny růže, konvalinky a jasmínu.
Parfémová voda Ma Vie od Hugo Boss patří do skupiny květinových vůní s výrazným aroma růže, frézie a kaktusového květu.

Obliba růže je pochopitelná. Řadí se mezi klasické, elegantní vůně se svěžím pudrovým nádechem. Její romantické aroma nikoho neurazí, proto ani s vůněmi s dominantními tóny růží prakticky nemůžete sáhnout vedle. Na trhu najdete ryze květinové parfémy i smyslnější orientální s výrazně růžovým aroma.

Smyslný jasmín v oblíbenosti konkuruje romantickým růžím

Ikonická vůně J’Adore Dior vznikla v roce 1999 a od té doby patří mezi celosvětové bestsellery, Českou republiku nevyjímaje. Květinově-ovocnému parfému dominuje jasmín s dotekem hrušky a tuberózy.
Květinově-ovocné vůni Quatre od slavného klenotnictví Boucheron vévodí aroma jasmínu a zeleného jablka s jahody.
Limitované vůně ve spolupráci se slavným cukrářem Pierrem Hermé představila značka L’Occitane na podzim. Česky velmi zaujal toaletní voda Jasmín-Immortelle-Neroli s výrazným aroma jasmínu a neroli.

Na druhé příčce v oblíbenosti ingrediencí najdete svůdný jasmín, který šlape na paty oblíbené růži. Klasická složka velmi ženských, svůdných parfémů má velký zástup příznivců, což jasně ukazují i žebříčky prodejnosti za letošní rok.

Orientálně květinová vůně Goldea italského klenotnického domu Bulgari zaujímá v prodejnosti přední příčky. Sladší aroma tvoří jasmín, ylang-ylang a pačuli.
Orientálně kořeněná vůně Black Opium značky Yves Saint Laurent patří mezi výraznější parfémy s vůní jasmínu, kávy a vanilky.
Jemná květinovo-dřeviná vůně Cloud 9 si drží jasné prvenství mezi parfémy značky Roads, které si Češky oblíbily. Jasmín doplňuje netradiční kombinace pižma a heřmánku.

Sladce omamná vůně bílých květů jasmínu může být těžká stejně jako vzdušnější, záleží na použitém množství, druhu květiny a ostatních ingrediencích. Král mezi vůněmi má mnoho rozdílných tváří.

V Česku vedou květinové parfémy

Parfémová voda Gucci Bamboo vede žebříčky prodejnosti od svého uvedené na jaře roku 2015. Květinový parfém voní po lilii, květech pomerančovníku, ylang-ylang s lehkým dotekem vanilky.
Vůně Eternity Now navazuje na původní parfém Eternity, představený před 27 lety v New Yorku. Módní značka Calvin Klein v tomto případě vsadila na klasické, květinové aroma s výraznými broskvovými květy, pivoňky a neroli.
Novinka módního domu Oscar de la Renta s názvem Extraordinary se řadí do početné květinové kategorie s dominantními tóny vanilkové orchideje, neroli, růže a pivoňky.

Sestavíte-li nejprodávanější tuzemské vůně podle jejich kategorií, jednoznačně zvítězí ryze květinové parfémy. Není divu, tato kategorie je celosvětově nejpočetnější s několika podkategoriemi. Čistě květinové aroma kupují Češky nejraději pro jeho rozmanitost.

Novinka nesoucí jméno amerického návrháře Marca Jacobse Mod Noir je založena na elegantním aroma bílých květů v čele s dominantní gardénií, tuberózou a leknínem.
Toaletní voda Elie Saab Le Parfum je tvořena výraznými tóny bílých květů pomerančovníku, mandarinky a gardénie se špetkou růže, medu a vetiveru.
U švédské kosmetické značky Oriflame si letos Češky nejvíce oblíbily květinovou vůni Giordani Gold Essenza s výrazným aroma pomerančovníku, bílých květin se špetkou dřevitých tónů a bergamotu.

Květinové vůně nejsou extravagantní, ani výrazně nevybočují z řady, i proto se tak dobře prodávají. Velmi oblíbené jsou zejména bílé květy - lilie, gardénie, tuberóza, leknín a květy ovocných stromů v čele s pomerančovníkem.

Elegantní květiny se šťavnatým ovocem pro mladší ročníky

Klasickým představitelem květinově-ovocných vůní je tzv. jablíčko od DKNY. Parfém Be Delicious patří od roku 2004 mezi světové bestsellery. I české ženy mají velmi rády aroma zeleného jablka, okurky, grapefruitu, magnólie, konvalinky a fialek.
Bestseller francouzské značky Lancôme i kategorie květinovo-ovocných vůní je známá La Vie Est Belle s jemným aroma černého rybízu, pačuli, kosatce, hrušky a jasmínu.
Vůně topmodelky Naomi Campbell patří v České republice mezi velmi populární. Letošní novinka Private voní po květinách a ovoci v čele s hruškou, broskví, květy pomerančovníku a frézií.
Německá značka Toni Gard se na českém trhu s vůněmi dobře prosadila, v poslední době zejména s parfémem My Honey s dominantními ovocnými tóny doplněnými o lotos, magnólii a jasmín.

Na mladší ženy míří květinovo-ovocné parfémy, které jsou o poznání jemnější a svěžejší než ty ryze květinové. Od poloviny 90. let se tato kategorie významně rozrostla o mnoho vonných kompozic včetně dnes již ikonických bestsellerů, které najdete i v mnoha českých koupelnách.

Květinovo-ovocné toaletní a parfémové vody představují povedený kompromis, který ženy rády volí pro jejich vzdušnost, lehkost a snadnou nositelnost. Zejména mladší ženy si v této kategorii najdou tu svou vůni.

Za výrazné orientální vůně neváháme připlatit

Orientálně-květinová vůně Fatale Intense od Agent Provocateur má silně sladké aroma doplněné lehce kořením. Nejsilnějšími ingrediencemi jsou lékořice, vanilka, chilli papričky, lotos a růže.
Fakt, že si Češky za dobré orientální vůně rády připlatí, dokazuje i letošní novinka Maison Francis Kurkdjian. Pudrová vůně Oud Satin Mood na první přičichnutí uchvátí elegantní tureckou a bulharskou růží, vanilkou a fialkou, kterým sekunduje vzácný oud
Orientálně květinová vůně Sexy Amber od Michaela Korse má pouze tři ingrience - ambru, santálové dřevo a bílé květy. Řadí se mezi výrazné parfémy, které na pokožce dlouho vydrží.
Orientálně květinová vůně My Name od Trussardi se řadí mezi výrazně elegantní parfémy s dominantními květinovými tóny šeříku a otočníku, doplněnými špetkou vanilky, pižma, ambry a lilie.

Orientální vůně získávají ve světě na stále větší popularitě a ani tuzemský trh není výjimkou. Výrazné aroma vyhledávají ženy pro hřejivost a nepopiratelnou smyslnost. Ambru doplňují často bílé květiny, vzácná dřeva, vanilka a často i koření. S ohledem na vzácnost použitých ingrediencí si za tyto vůně připlatíte, což Češkám evidentně nevadí, neboť orientálně květinové parfémy patří hned po květinových mezi nejpopulárnější.

Smyslné vůně se slavným jménem fungují

Fotogalerie

Česká republika je ve výběru vůní spíše konzervativní zemí, přesto se mezi nejprodávanější parfémy dostaly i výrazné, osobité vonné kompozice, které jen tak nepřehlédnete. Těžko říci, zdali lákají více vůně samotné, nebo jména světoznámých módních značek. Chemie v tomto případě funguje oboustranně.

Svůdné parfémy s hřejivými tóny vanilky a sladkých ingrediencí jako karamel nebo hruška se doplňují se vzácnými dřevy, která výsledné vůni dodávají hloubku. Najdete je v designově zajímavých lahvičkách a většinou s vyšší cenovkou. Na výrazných vůních se totiž nevyplácí šetřit, což Češky moc dobře vědí.

Otestováno na vlastní kůži

Abyste s výběrem vůně nešlápli vedle, pročtěte si recenze parfémů a zkušenosti uživatelek na Arome.cz.







Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.