Na nákupy s Ona Dnes můžete vyrazit v týdnu od 17.  do 23. března 2014.

Na nákupy s Ona Dnes můžete vyrazit v týdnu od 17. do 23. března 2014. | foto: Dalibor Puchta, iDNES.cz

Pokus při nákupech: žena zná rozmístění obchodů, muž ví, kde co vaří

  • 7
Nákupy si umí užít ženy, ale i muži. Každé pohlaví má svůj vlastní styl a zvyky. Obchody si vybírají jinak a chovají se v nich také úplně jinak. Co jsme vypozorovali, si můžete ověřit příští týden se slevovými kupony, které najdete v pondělí 17. března v magazínu ONA DNES.

Přehled slevových kupónů, které v magazínu vyjdou, najdete zde.

Muž a žena před nákupním centrem dostanou stejný úkol: koupit žehličku a vrátit se, až se jim bude chtít. On je zpátky za 30 minut, protože se cestou stavil ještě pro hamburger. Ona dorazí o další hodinu později se žehličkou, kozačkami a navoněná z parfumerie. A taky hladová, protože jídlo už fakt nestihla.

Courání mezi regály

Neexistuje jednoznačné pravidlo, že žena nakupování miluje a muž nenávidí. S jistotou se však dá říct to, že se v obchodech chovají jinak. On většinou nemá rád bezcílné courání mezi regály a věšáky s oblečením. V určité fázi nakupování, které ho nebaví, kývne na všechno, protože jeho potřeba dostat se ven zesílí na maximum. Naopak on je schopný půl hodiny obdivovat televize, přestože tu nejnovější máte v obýváku sotva pár měsíců. Když nakupuje sám (nejčastěji to platí v supermarketu), zachvátí ho občas megalomanie, kdy zase nahází do košíku všechno včetně plyšového tučňáka, přestože vašemu nejmladšímu dítěti je dvanáct.

Lodičky na dlažbu

Žena je vytrvalkyně. Lovkyně. Přemožitelka rekordů. "Ten nejlepší kauf jsem zažila, když se u nás rušil obchod se sportovním zbožím. V sedmdesátiprocentní slevě jsme pořídili lyžařskou výbavu pro celou rodinu. Jen si nejsem jistá, jestli jsme ji tehdy potřebovali...," dočtete se v jedné z diskusí na webu. Právě žena hůř odolává slevám, podle průzkumu Citibank z letošního ledna nakupovaly v povánočních výprodejích právě ony - ze 66 procent.

Neznamená to, že muž nemá zájem ušetřit, jen se tak snadno nenechá zlákat k návštěvě nákupního centra, když nic nepotřebuje. To ona někdy koupí věc, u níž až později vymýšlí, na co ji vlastně použije. Kam třeba v lodičkách na jehle, když do práce je to kilometr po dlažbě a večírky s červeným kobercem se vám vyhýbají?

Ty džíny radši dvoje

Liší se i to, jaké zlevněné zboží hledají muži a ženy na internetu, což se potvrdilo při rozjezdu serverů s hromadnými slevami. Ženy si rozebraly výhody do fitness center, ke kadeřnicím nebo kosmetičkám, muži nakupovali poukázky do restaurací a adrenalinové zážitky. Když už jsme u jídla, všimli jste si toho, že žena zná rozmístění obchodů v nákupním centru a on přesně ví, kde co vaří? Jsme jiní a přenáší se to i do nakupování. Když on potřebuje džíny, vezme první, které mu padnou, a pro jistotu dvoje. Ona se radši ještě porozhlédne, jestli někde nemají lepší. A když má chuť, nevezme dvoje, ale hned troje. No a proč ne...