Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nákup parfému nenechávejte náhodě

  0:07aktualizováno  0:07
Je pro vás nakupování vůně náročný úkol? Nedokážete se rozhodnout pro tu pravou nebo vám brzy přestane vonět? Zkuste se držet tohoto manuálu a při příštím nákupu určitě nesáhnete vedle.

Vybrat tu správnou vůni není zrovna jednoduché | foto: ISIFA/Marie Claire Group


Který je ten pravý?

Kořeněná, cypřišová či orientální? Každému z nás sluší jiná vůně. Tady je jedenáct nejzajímavějších parfémů.

1. Esencia Femme, Loewe, EdT, 30 ml, 1400 Kč
2. In Black, Jesus Del Pozo, EdT, 30 ml, 1195 Kč
3. Angel, Thierry Mugler, EdP, 25 ml, 1990 Kč
4. Giordani White Gold, Orifl ame, EdP 50 ml, 649 Kč
5. Tuberuse, L´Artisan Parfumeur, EdT, 50 ml, 1900 Kč
6. Purplelips, Salvador Dalí, EdT, 30 ml, 995 Kč
7. Secret D‘ Essence Rose Absolue, Yves Rocher, EdP, 50 ml, 1500 Kč
8. Emporio Remix She, Giorgio Armani, EdP 30 ml, 1280 Kč
9. The One, Dolce & Gabbana, EdP, 30 ml, 1299 Kč
10. Aromatics Elixir Velvet Sheer, Clinique, 45 ml, 1600 Kč
11. Insolence, Guerlain, EdT, 30 ml, 1370 Kč

A teď vás naučíme, jak si vybírat vůni jako profesionál.


Voňavá rada č. 1:

Dejte přednost velkým parfumeriím

Nemáte-li úplně jasnou představu, jaká vůně by vám seděla, zamiřte do velké parfumerie. Zkuste třeba síť prodejen Fann, Sephora, Marionnaud či Douglas. Nabízejí spoustu značek, takže ať hledáte klasiku nebo něco výjimečného, tady si určitě vyberete. Jejich další plus? Seženete tu nejenom novinky a nejprodávanější značky, ale i méně známé vůně a produkty již řadu let zavedené.


Voňavá rada č. 2:

Nestyďte se, když něco nevíte

Existuje jedno základní pravidlo, chcete-li se cítit jako znalec vůní – nesnažte se příliš. Mnohem pravděpodobněji se znemožníte, předstíráte-li, že jste expert na vůně, než když přiznáte svoji nevědomost. Nikdo nepředpokládá, že znáte každou novinku či každý název vůně. Pokud si nejste jistá, jak se název vyslovuje, nic nevymýšlejte ani se nepokoušejte o francouzský přízvuk. Není-li vyhnutí, řekněte to tak, jak se to píše.


Voňavá rada č. 3:

Poznejte svůj styl

Dámské vůně se nejčastěji řadí do tří kategorií – květinové, cypřišové a orientální. Květinové jsou sladší, nekomplikované a vzdušné, chyprové neboli cypřišové jsou teplé, suché a těžší, orientální jsou nápadné, pudrové a smyslné. Dobře vyškolená prodavačka má přehled, která vůně patří do jaké kategorie, a určitě vám ochotně předvede několik vůní. Nakonec vybírejte z kategorie, ze které se vám vůně líbily nejvíc.


Voňavá rada č. 4:

Výběr vůně není záležitost na 5 minut

Vůni si vybírejte podle vlastního vkusu a ne na doporučení ostatních. Nejdřív si očichejte flakonky a vůně, které se vám líbí, nastříkejte na testovací proužky. Než je ale zkusíte, počkejte tak deset minut – alkohol v nich obsažený by mohl znecitlivět váš nos a vy nebudete schopna spolehlivě rozlišit cokoli dalšího.

Jakmile se alkohol vypaří, vůně se začne rozvíjet. Jako první ucítíte vrchní nóty, potom střední, neboli srdce vůně, a nakonec základní. Poté, co zúžíte výběr vůní z proužků, nastříkejte je na pokožku. Omezte se však maximálně na čtyři produkty, víc jich není schopen váš nos během jednoho testování rozeznat. Jelikož trvá dlouho, než se vůně úplně rozvine, s konečným rozhodnutím počkejte do druhého dne.


Voňavá rada č. 5:

Některé vůně zašpiní oblečení

Spousta vůní obsahuje přidaná barviva, která mohou nejenom zanechat stopy na oblečení, ale také dodat vůni nepříjemný syntetický nádech, protože obsahují konzervační látky k ochraně barvy. To se však týká hlavně napodobenin značkových vůní a levnějších produktů. Kvalitní vůně by měla naopak obsahovat pouze parfém, alkohol a případně i vodu, je-li to toaletní nebo parfémovaná voda.

Některé luxusnější vůně však mohou obsahovat přírodní oleje, které "špiní" stejně jako barviva. Abyste předešli možným nepříjemnostem, než nastříkáte vůni na oblečení, zkuste ji na bílý kapesník a nechte "uležet". Obecně se nedoporučuje nanášet vůni na bílé a světlé oblečení a na cokoli z přírodního hedvábí.


Voňavá rada č. 6:

Jak a kde nosíte vůni je také důležité

Vůně by nikdy neměla obtěžovat naše okolí. Na den zvolte spíš lehčí toaletní vodu nebo kolínskou. Používají se hlavně na oblečení, krk a dekolt. Jejich aplikaci je však nutné často opakovat – asi 80 % vůně, kterou jste ráno nastříkala, vyprchá do oběda.

Na večer a slavnostnější příležitosti se hodí parfém nebo parfémovaná voda – obsahují více vonných esencí. Nanáší se jednou, maximálně dvakrát denně, v několika kapkách, a to hlavně na pulzující místa, například tepny krku, loketní důlky, podkolení, na zápěstí nebo za ušní boltec, parfémovanou vůni můžete rovněž aplikovat i na oblečení.



Top 10 SOUČASNÉ NEJPRODÁVANĚJŠÍ VŮNĚ V PARFUMERIÍCH FANN

1. DOLCE&GABBANA Light Blue
2. LANVIN Eclat d’ Arpege
3. BVLGARI Omnia Crystalline
4. MOSCHINO I Love Love
5. LACOSTE pour Femme
6. CHRISTIAN DIOR J’adore
7. SALVATORE FERRAGAMO incanto Charms
8. CHANEL Coco Mademoiselle
9. DKNY Be Delicious
10. GUCCI Envy Me

Autoři:




Nejčtenější

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Neuroložka prof. MUDr. Marcela Lippertová-Grünerová, ph. D. působila celou řadu...
Neuroložka: Mozkové buňky umí spáchat sebevraždu, ale to my nechceme

„Mozkové buňky mohou spáchat sebevraždu. Mají jakýsi,červený knoflík’, který buď stisknou, nebo ne. My se je snažíme přesvědčit, aby ho nemačkaly, protože je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Mirky: Syn bude otcem, ale dítě nejspíš není jeho

Tak jsem se dočkala, budu babičkou. Mám skvělou snachu, bezvadného syna a další důvod k radosti je na cestě. Jenže snacha se mi přiznala, že dítě možná nebude...  celý článek

Další z rubriky

Spreje ve formě jemné mlhy bez přehnané parfemace jsou na léto nejlepší volbou.
Osvěžující vody ve spreji zchladí a hydratují, ale nevydrží moc dlouho

Hydratační mlha je malý zázrak, který je účinnou vzpruhou pro sluncem unavenou pokožku. Na trhu je celá řada přípravků, které slibují, že pleť zklidní, Jak...  celý článek

Make-up ve stylu Disneyho snímku Zloba – Královna černé magie.
Vizážistka kreslí na obličej pohádkové bytosti z Disneyho filmů

Lví král, Kráska a zvíře nebo Královna Zloba, to jsou tváře, které si dokáže namalovat umělkyně z Irska. S make-up umí doslova zázraky.   celý článek

Modelka Cassandra Banksonová svůj boj s akné sdílí s 800 tisíci fanoušků na...
I s akné jsme krásní, říkají modelky. Pupínky konečně nejsou ostuda

Trendy nejsou to, co bývaly. Místo touhy po dokonalosti teď frčí sebepřijetí a boj s předsudky. Svět módy, celebrit a influencerů ze sociálních sítí má sice...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.