Na Den bez aut šel Kužvart pěšky do práce

- Pátek 5. listopadu byl vyhlášen jako Den bez aut, jehož cílem je přesvědčit co nejvíce lidí, aby na místo auta na cestu do práce používali veřejnou dopravu. Ministr životního prostředí Miloš Kužvart celou akci podpořil mimo jiné i svým vlastním příkladem, kdy celou cestu do práce šel pěšky. „Je hrozné, když jsem šel dnes pěšky Vršovicemi do práce, kolik lidí ani v tento den není ochotných nechat auto doma a vydat se do práce MHD,“ řekl Miloš Kužvart novinářům, kteří ho na cestě doprovázeli“Bohužel, ani já však nemohu udělat všechno tak, jak bych chtěl, dodal Kužvart po skončení setkání s novináři. “Za deset minut musím být na schůzi vlády a pěšky nebo tramvají bych to nestihl,” dodal Kužvat a nasedl do služebního auta.

Ministr životního prostřední Miloš Kužvat u příležitosti Dne bez aut řekl, že je každého volba, jak se do práce dostane. “Lidé si však musí uvědomit, že tím, že jedou do práce pohodlně, otravují sami sebe,” řekl Kužvart. “Na druhou stranu je však celá tato věc o dostupnosti MHD a meziměstské dopravy. Já například, když jsem dojížděl z Prahy do Brna, raději než vozem, jel jsem autobusem. Trvá to skoro stejně dlouho, ale během cesty jsem si v klidu ještě stačil něco

Vliv automobilů na organismus:
Dráždivý efekt
: oxidy dusíku, aldehydy, fotooxidany, ozón, oxid siřičitý
Rakovinový efekt: benzen, formaldehyd polyaromatické a nitroplyaromatické uhlovodíky
Vliv na obranyschopnost: benzen, polyaromatické uhlovodíky, nitropolyaromatické uhlovodíky
Vliv na úmrtnost, hospitalizaci, zhoršení, chronických nemocí: tuhé znečišťující látky, ozón, oxidy dusíku
přečíst,” dodal Kužvart.

Podle Kužvarta přináší automobilová doprava sebou i další nebezpečné faktory. Kromě jedovatých látek v ovzduší jsou to například i hluk a civilizační nemoci, které z automobilové dopravy vyplývají, jako je stres a obezita.

Právě například v Praze, kde se v poslední době podařilo snížit škodlivé emise z vytápění, několikrát vzrostly v ovzduší látky, které tam vypouští právě automobilová doprava. Jednu z největších koncentrací má například oxid dusíku, která je prokazatelně produkován spalovacími motory. Mezi další neméně škodlivé faktory je i vytváření letních přízemních ozonů, které se v Praze objevili v posledních letech.

“Bohužel, ani já však nemohu udělat všechno tak, jak bych chtěl, dodal Kužvart po skončení setkání s novináři. “Za deset minut musím být na schůzi vlády a pěšky nebo tramvají bych to nestihl,” dodal Kužvat a nasedl do služebního auta.

Ministr životního prostředí Miloš Kužvart jde v Den bez aut do práce pěšky.

Ministr životního prostředí Miloš Kužvart jde v Den bez aut do práce pěšky.

Ministr životního prostředí Miloš Kužvart jde v Den bez aut do práce pěšky.