Ona
Z hlediska složení mohou ženy používat mužskou kosmetiku.

Z hlediska složení mohou ženy používat mužskou kosmetiku. | foto: Profimedia.cz

Mužská a ženská pleť se téměř neliší

Kosmetické firmy chrlí stále více produktů, které mají vyhovovat mužům. Pleť mužů a žen se ale téměř neliší.

Pánové mají sice obecně mastnější pleť a rozšířenější póry, prakticky je ale jejich kůže totožná s ženskou. Výběr krému tak nezáleží na pohlaví, ale hlavně na typu pleti.

"Mužská kosmetika je jiná tím, že má lehčí složení, jinak voní a má jiné balení. Muži nechtějí moc parfémované produkty a také nechtějí mít doma na zrcadle růžový krém," řekla majitelka kosmetického studia Eva Hynková.

Kožní nemoci, výsada žen
Kosmetika používaná na obličej se má vybírat podle typu pleti. "Obecně každá kůže stárne a je buď zdravá, nebo nemocná. Odlišnost mezi ženskou a mužskou pletí je dána jen tím, že muži mají vousy a že ženy používají více kosmetických prostředků," řekla dermatoložka Jana Herzogová.

Kvůli častějšímu zkrášlování se ale u žen více projevují některé kožní nemoci. "Obecně se tomu říká alergie na kosmetiku, která se projevuje svěděním kůže po aplikaci kosmetiky. Ze všech prostředků bývá nejčastějším zdrojem alergenů voňavková směs, protože v řadě kosmetik bývají parfémy," doplnila Herzogová s tím, že u mužů se zase vlivem větší produkce mazu více projevuje akné.

Z hlediska složení mohou ženy používat mužskou kosmetiku a naopak. "Znám řadu žen, které používají pánské parfémy prostě proto, že jim to víc voní.

Pánská kosmetika
Pánských věcí je relativně méně, ale v poslední době se už objevily a obsahují vlastně celou řadu účinných složek, které používají i ženy," podotýká Herzogová s tím, že dobrou volbou může být i unisexová kosmetika určená pro obě pohlaví.

Pokud muži navštíví kosmetický salon, jdou nejčastěji na masáže či depilace, a to zejména zad. "Mám i několik klientů na kosmetiku. Ti mají buďto nějaký problém, například akné, nebo chtějí vyčistit pleť. Často jde o klienty, kteří jednají s lidmi, jako jsou třeba podnikatelé nebo právníci," popsala svou klientelu Hynková.

Zatímco většina žen se ráda hýčká, muži preferují co nejkratší péči. Tomu odpovídá nejen délka kosmetických procedur, ale třeba i působení barev na vlasy. Novinkou jsou barvy určené mužům, které působí jen deset minut.

Podle Herzogové o sebe muži začnou pečovat až v případě nějakého problému.

"Znám samozřejmě pány, kteří používají denně kosmetické prostředky. Často ale korigují drobný kosmetický problém, třeba v případě mastnější pleti či tendence k rozšířeným žilkám na obličeji. Některá pánská kosmetika má v sobě i jemný make-up," popsala Herzogová.

Muži podle obchodníků kupují nejčastěji, hned po přípravcích na holení, krémy na obličej a tělová mléka. Firmy mají mimo jiné v nabídce krémy proti vráskám nebo hydratační, peelingové či oční gely. "Nevím, jestli je rozumné, aby na sebe muži používali nějaké denní krémy. Do jisté míry všechno podléhá módě, jestli ale pánové chtějí pomaleji stárnout, tak by je používat měli," uzavřela Herzogová.

,