Ženám mnohem více než mužům vadí fronty, rychlá manipulace se zbožím u pokladny a více je zmate výsledná cena, když je vyšší nad jejich očekávání. Ačkoli mají ženy pečlivější nákupní seznamy, lépe umějí manipulovat se slevovými kupony a vouchery, pořizování potravin je stresuje více než muže.
Zatímco mezi ženami si nakupování potravin dokáže užít jen třetina, mezi muži jsou to celé tři čtvrtiny, které tuto nezbytnost života zvládají bez větších problémů.
Muži se snáze vyznají mezi regály, rychleji se pohybují a efektivněji nacházejí hledané výrobky. Muži také méně zapomínají, lépe zvládají spěch u pokladny a jsou metodičtější u skládání potravin do tašek.
"Muži podle všeho přijali mnohem pohotovější a metodičtější přístup k nakupování, cítí se uvolněně, mají více času a dokážou se z přecpaného obchodu snáze otřepat," tvrdí Helen Nunnová, mluvčí společnosti Co-operative Food, která analýzu vlivu nakupování potravin na muže a ženy provedla.
Podle výsledků průzkumu jsou muži věrnější "svým" známým značkám, zatímco ženy mají větší přehled v kvalitě a spektru značek nabízeného zboží. Vědí, co od které značky mají čekat a proč za některou zaplatit více. Ženy ale také mnohem raději nakupují zlevněné věci, výhodná balení a výprodejové zboží. Muži zase častěji používají kalkulačky a další technologie pro výpočet nejvýhodnější ceny. Ženy ochotněji žádají o pomoc prodavače.