Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Muže vzruší pohled na podprsenku, ženy se musejí boxerek dotknout

  12:33aktualizováno  12:33
Muži i ženy touží po sexuálním uspokojení stejně, jen cesta k němu má v jejich mozcích poněkud jinou trasu. Zatímco mužům stačí sexuální stimuly vidět, ženy k nim potřebují emoce, tedy alespoň dotek, zjistil tým belgických psychologů.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Muži vnímají sex především jako zdroj uspokojení. Ženy s ním ale mají spojena mnohá rizika, mohou například otěhotnět. Jsou také ve srovnání s muži více stigmatizovány společností, když se oddávají nezávazným erotickým radovánkám. To v evoluci vedlo k tomu, že mají muži jednoduchý spouštěč v mozku a sexuálně se vzruší už jen při vizuálním stimulu, zatímco ženy potřebují emoce.

Belgičtí psychologové Anouk Festjensová, Sabrina Bruyneelová a Siegfried Dewitte provedli řadu experimentů a zjišťovali, kdy se aktivuje centrum odměn v mozku mužů a žen, které je nezbytné pro to, aby se obě pohlaví pustila do sexu a plně si ho dokázala užít.

Z výsledků tří experimentálních studií je jasné, že muže i ženy může vzrušit také spodní prádlo, na rozdíl od neerotického trička, které nemá na jejich systém žádný vliv. Ovšem zatímco muže vzruší už pohled na samotnou podprsenku, ženy pohled na boxerky nevzruší, musejí se muže dotknout. Muže samozřejmě vzrušuje i dotek.

"Motivy žen a mužů jsou víc podobné než rozdílné. Ženy a muži potřebují přežít a chtějí prosperovat. Sex je velkou součástí těchto motivů. Jak ale dojdou k uspokojení těchto motivů, se liší. Muži se snadno přepnou do slastného stavu v pouhé přítomnosti sexuálního stimulu, zatímco u žen se centrum odměn aktivuje, pokud je sex spojen s emocemi (třeba dotykem). Ale jakmile je u obou pohlaví aktivováno zmíněné centrum, pak už se muži a ženy moc neliší, spíš naopak," tvrdí autoři z Belgie s tím, že to také vysvětluje odlišný postoj mužů a žen ke konzumaci porna.

Autoři:




Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.