Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Mnohé značky se u nás přeceňují, říká módní stylistka

  16:08aktualizováno  16:08
Některé značky jsou u nás předražené. "Můžeme si za to ale sami. Stále je kupujeme," říká módní stylistka a majitelka poradny Módní ordinace Klára Klempířová.

Kolem módních značek se u nás dělá velký humbuk, některé kolem sebe vytvořily jakýsi kult značky. Které značky jsou podle vás nejvíce přeceňované?
U nás se přeceňují mnohé značky. Typickým příkladem jsou tenisky Converse. Ano, uznávám, je to kultovní značka a stylové obutí, ale jsou to přece jenom tenisky! V Americe stojí 25 až 50 dolarů (400 až 850 Kč) a u nás 990 až 1 690 Kč. Totéž platí o značce Paul Frank. Trička a doplňky s logem smějící se opice se tam prodávají v obyčejných samoobsluhách vedle rohlíků a u nás v luxusních buticích, dříve dokonce v Pařížské ulici!

Prohlédněte si Magazín City DNES pro Prahu a Pražany

A co třeba italský Guess? V zahraničí je to běžná značka, u nás se tváří jako superluxusní. Proč to tak je?
On totiž není Guess jako Guess. Guess Footwear nebo Guess Jeans se u nás prezentují jako velmi prestižní značky, ale v zahraničí jde o značku pro střední třídu, kterou si může dovolit prakticky každý. Tu opravdu vyšší kvalitu a opodstatněně vyšší cenu si drží Guess by Marciano. Pozor si dejte také na Calvin Klein Jeans - u nás je prezentován jako high-end značka (značka nejvyšší kvality, pozn. red.), ale ve skutečnosti jde o standardní úroveň, nic extra výjimečného. Vyšší kvalitu hledejte v Calvin Klein Collection. A pak je tu Pierre Cardin, návrhář pánské módy, který se proslavil v 60. letech, ale dnes není jeho značka zdaleka tak uznávaná jako v minulosti.

Proč?
Pokazil si to sám tím, že dává svolení k tomu, aby se jeho logo Pierre Cardin objevovalo už pomalu i na toaletním papíru. Velmi tím degraduje. A tak bych mohla pokračovat. Někdy mi připadá, že z nás chtějí dělat obchodníci, s prominutím, blbce. Na druhou stranu jim to umožňujeme tím, že předražené zboží kupujeme.

Stylistka Klára Klempířová

Stylistka Klára Klempířová

Jsou i opačné případy značek, které jsou u nás nedoceněné?
Ano, například francouzská značka 1–2– 3, okolo které u nás nepropukla žádná nákupní hysterie, patří ve Francii k velmi ceněným značkám vyšší kvality. Totéž platí o italských značkách Rare a Nolita, které jsou u nás k dostání v Palladiu a v OC Chodov. Jsou zajímavé, ale u nás zatím málo známé. A to je škoda.

Jako módní stylistka trávíte spoustu času v obchodních centrech v Čechách i v zahraničí. Jaký dojem máte z těch pražských?
Musím říct, že nakupování v zahraničí, v USA, Itálii a Německu, si díky bohatšímu sortimentu a nižším cenám více užívám. Nejvíc klientů mám ale v Čechách. V Praze je vodím na společné nákupy do Palladia, protože tam jsou zastoupeny značky všech kategorií a je to v centru. Navíc Palladium má několik extra lákadel. Z levných značek je to F&F, jediný plně zásobený butik konfekční značky, která zohledňuje nejnovější trendy a jinak je k mání pouze v síti Tesco. V Palladiu bych vyzdvihla také obchod Fornarina, který má skvělé džíny, nebo Topshop/ Topman nabízející konfekci nejnovějších britských trendů. Zpracování a materiály zde mají sice malé rezervy, ale efekt je úžasný! Designově skvělé mají i boty.
Pro eleganci chodím s klientkami do francouzského butiku 1–2–3.

Palladium - Francouzská firma 1-2-3

Kam jdete s klienty, když nepochodíte v Palladiu?
Pokračujeme dál do centra, Na Příkopy, kde je Galerie Myslbek, Slovanský dům, Černá růže a další. Nebo zajedeme ještě dál, třeba do Arkád Pankrác, kde se móda nakupuje příjemně. V Arkádách otevřeli oblíbený multibrandový obchod Peek & Cloppenburg, který jsme dříve měli možnost navštěvovat nejblíž v Německu. Také bych doporučila několik dobrých levnějších značek s rozšířenými kolekcemi, například s. Oliver, Pull&Bear a Mango.

Největší obchodní centra jsou na okraji Prahy. Vyplatí se nám tam jet?
Ano, vynikající nabídku má například OC Chodov, kde najdete obrovský výběr značek pod jednou střechou. Také tam seženete nadměrné velikosti: v Marks & Spencer nebo Ulla Popken. Chodov je též ideální na koupi obuvi. Každé centrum má nějaká svá lákadla.

Co byste poradila lidem, kteří nemají nervy na to trávit v obchodech celý den, ale potřebují si dobře nakoupit?
V době internetu opravdu nemusíte běhat z místa na místo. Všechna pražská obchodní centra mají více či méně zdařilé webové stránky, kde jsou seznamy obchodů a značek, co prodávají. Když budete mít štěstí, najdete i různé slevové akce. A pak už jen jdete na jistotu.

Autoři:




Nejčtenější

Neuroložka prof. MUDr. Marcela Lippertová-Grünerová, ph. D. působila celou řadu...
Neuroložka: Mozkové buňky umí spáchat sebevraždu, ale to my nechceme

„Mozkové buňky mohou spáchat sebevraždu. Mají jakýsi,červený knoflík’, který buď stisknou, nebo ne. My se je snažíme přesvědčit, aby ho nemačkaly, protože je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Mirky: Syn bude otcem, ale dítě nejspíš není jeho

Tak jsem se dočkala, budu babičkou. Mám skvělou snachu, bezvadného syna a další důvod k radosti je na cestě. Jenže snacha se mi přiznala, že dítě možná nebude...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Další z rubriky

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Festivalová proměna
Festivalová proměna: z Olgy se stala nepřehlédnutelná květinová víla

Léto je v plném proudu a s ním i festivalová sezona. Chystáte-li se na hudební akci pod širým nebem, rozhodně si můžete dovolit zaexperimentovat. Někdy stačí...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu
První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu

Zničehonic začínáte ztrácet svou jinak bohatou hřívu? Nepropadejte panice a podívejte se, jak vypadávání vlasů udělit stopku hned v začátcích.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.