Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Slavná značka kabelek bude muset zavřít až 125 svých butiků, prodělává

  2:13aktualizováno  2:13
Kabelky od designéra Michaela Korse zná snad každá žena, která se jen trochu zajímá o módu. A pro mnohé jsou nezbytnou součástí šatníku. Přesto se slavná značka potýká s velkými problémy. Její butiky navštěvuje čím dál méně zákazníků a některé z nich proto budou muset skončit. Pozornost firmy se zaměří na online nákupy.

Jsou jednoduché, elegantní a vejde se do nich vše, co je potřeba. Dost možná proto si kabelky značky Michael Kors zamilovaly miliony žen na celém světě. A mezi nimi i celebrity, například Michelle Obamová, Heidi Klumová či Jennifer Lopezová. Ikonické kabelky zastínily oblečení, šperky či obuv, které také patří do portfolia slavného amerického návrháře, po němž je firma pojmenována.

Fotogalerie

Nad známou značkou se ale stahují mračna. Akcie firmy prudce klesají a s nimi i tržby. Cenné papíry luxusní módní společnosti se propadly skoro o 10 %, což je nejníže za posledních pět let. Hodnota podílů se dokonce zmenšila o 24 %. Firma oznámila, že její prodeje budou podstatně horší, než se čekalo. Jenom v prvním čtvrtletí letošního roku prý klesly o 14 %.

Proto se rozhodla v nadcházejících dvou letech zavřít 100 až 125 svých prodejen, především ve Spojených státech. Slibuje si od toho, že ušetří až 60 milionů dolarů ročně. Zástupci firmy však nespecifikovali, které obchody chtějí zrušit, ani kolik lidí tím přijde o práci. Paradoxní je, že ukončení provozu vybraných prodejen bude stát firmu jednorázový poplatek v hodnotě 100 až 125 milionů dolarů.

Soumrak kamenných obchodů

Problémy, které sužují společnost Michael Kors, jsou podle odborníků ukázkou toho, jak je v poslední době stále složitější přilákat zákazníky do kamenných prodejen. Lidé stále častěji dávají přednost nakupování online. Dokonce i ti movitější, kteří nemají problém utratit velké částky.

Souvisí to především s odlivem zákazníků z obchodních center, která v důsledku krachují a zavírají se. Podle odhadů společnosti Credit Suisse by jen letos mělo ve Spojených státech zavřít okolo 8 tisíc obchodů.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Michael Kors profitoval z kabelkového boomu, který se strhl před několika lety, a otevíral kamenné obchody jako houby po dešti. Nyní je však podle Neila Saunderse, ředitele jedné ze společností, které se zabývají analýzou prodejů, značka daleko od všeho, co potřebuje, aby byla pro nakupující atraktivní a inspirativní.

Spojení s Amazonem

Vedení firmy Michael Kors si uvědomuje, že je nejvyšší čas změnit strategie a získat zpět nejen ztracené zákazníky, ale především přilákat nové. Podle generálního ředitele Johna Idola se značka spojila s internetovým gigantem Amazon, aby mohla skrze jeho stránky prodávat hodinky. On sám naznačil, že by jednou rád vybudoval z firmy Michael Kors podobně silného online hráče.

„Naše zákazníky jsme nedokázali dostatečně zaujmout. Jsme si vědomi, že musíme podniknout nezbytné kroky k tomu, abychom zvýšili úroveň nabízených služeb a nabídli inovativní přístup k našim kolekcím doplňků. Jedině tak můžeme zvýšit poptávku po našich produktech,“ vyjádřil se John Idol.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Podle dostupných informací se tak Evropanky nemusejí bát, že by o své oblíbené kabelky přišly. Zavření nevýdělečných obchodů má pomoci k tomu, aby se společnost mohla soustředit na klíčová prodejní místa ve světě. Vedle starého kontinentu je to především prosperující asijský trh.





Nejčtenější

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Vivien Westwood dorazila do Brna. Značka představila nejnovější kolekci

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivien Westwoodové. Bylo to vůbec poprvé, co britská návrhářka...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Neuroložka prof. MUDr. Marcela Lippertová-Grünerová, ph. D. působila celou řadu...
Neuroložka: Mozkové buňky umí spáchat sebevraždu, ale to my nechceme

„Mozkové buňky mohou spáchat sebevraždu. Mají jakýsi,červený knoflík’, který buď stisknou, nebo ne. My se je snažíme přesvědčit, aby ho nemačkaly, protože je...  celý článek

MOJE ROZMARNÉ LÉTO
Moje rozmarné léto: Hlasujte, posílejte a soutěžte o ceny za tisíce

Moje rozmarné léto je téma fotosoutěže, kam můžete celé prázdniny posílat své aktuální fotografie. Soutěžit můžete v některém z osmi kol, z nichž vítězové...  celý článek

Další z rubriky

Slunečníky provází lidstvo už od pradávna.
Jak bojovali se sluníčkem naši předci? Palmovými listy i smaragdem

Zvláště teď, v nejteplejším období roku, musíme dbát na ochranu před pálícím sluncem. Stejný problém řešili i naši předkové. Jaké prostředky tehdy používali?  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Crop topy jsou hitem léta.
Tři tipy jak nosit crop top. Trendy letního kousku se nemusíte bát

Odhalená kůže k létu prostě patří. A to i v případě, že postrádáte míry modelky. Zkrácená délka topu tak může být příjemným zpestřením vašeho outfitu. Zkusit...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?
Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?

Že už jste toho v kosmetickém průmyslu viděli hodně? Novinkou jsou nyní plátýnkové masky s potiskem facebookových smajlí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.