Výtvarné zpracování vychází z autorčina světově proslulého modelu "motýlích šatů". Porcelánová motýlí kolekce se nese v duchu minimalismu s prvky kubismu, motiv motýlího křídla je zpracován reliéfně a kontrastně dává vyniknout čistotě bílého tenkostěnného porcelánu.
Nechybí typický smysl pro detail a fantazii, který se projevuje například u originálního řešení "kapsičky" na pytlík čaje u čajových hrnků.
Matragi prozradila, že motýl má na její tvorbu obrovský vliv. Před čtyřiceti lety totiž navrhla zpěvačce Haně Zagorové pro představení Ein Kessel Buntes kostým inspirovaný motýlem a znovu se k tomuto motivu vrátila při tvorbě ze skla.
Později se křehkými a dokonalými tvary křídel inspirovala při tvorbě šatů, které tvořily část kolekce k 25. výročí její tvorby. Motýlí kruh se podle Matragi uzavřel právě letošní limitovanou kolekcí porcelánu nazvanou Butterfly.
S karlovarským výrobcem porcelánu Thun se Blanka Matragi spojila už v září 2006, kdy pro něj u příležitosti třídenní výstavy šatů v pražském Obecním domě vytvořila exkluzivní kolekci.
Tvorba ze skla není návrhářce rozhodně cizí. Než vystudovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze, učila se v železnobrodské Uměleckoprůmyslové škole sklářské.
Ačkoli její doménou jsou velké večerní toalety, svatební a zásnubní šaty, v roce 1999 se kolekcí New line pro sklárny v Kamenickém Šenově a kolekcí skleněné bižuterie pro firmu Moser po letech vrátila do oblasti sklářské tvorby. V tomtéž roce absolvovala v Bejrútu výstavu křišťálové kolekce.
Matragi obdržela řadu ocenění v oblasti módy a designu. Více jak dvacet let obléká high society v Libanonu a v Evropě, zejména však manželky, sestry a dcery králů, emírů, šejků a magnátů v zemích Perského zálivu.