Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mužské ego mě nerozhodí, říká ředitelka mediální agentury

  0:30aktualizováno  0:30
S nadsázkou říká, že se snaží prodat věci, kterých si lidé nevšimnou. Bez nadsázky je Martina Říhová ředitelkou pobočky jedné z největších světových mediálních agentur v Česku. V oblasti reklamy a médií, kde se pohybují většinou muži, pracuje už dvacet let. Přitom to dlouho vypadalo, že z ní bude imunoložka po mamince.

Martina Říhová | foto: Petra Pikkelová

Martina Říhová

  • Narodila před 41 lety v Praze. Vystudovala gymnázium, práva na UK v Praze nedokončila.

  • Stála u zrodu hudebního festivalu Rock for People.
  • V reklamě začala pracovat v roce 1995 ve společnosti GCI jako PR manažerka pro společnost Clairol, Amway a Český rozhlas.
  • Později odešla do MediaCom Praha a pracovala pro klienty, jako jsou Master Foods, BAT, Nokia. Stála v čele týmu The Coca-Cola Company.
  • V roce 2000 v Česku zakládala agenturu Starcom, které šéfuje deset let. Je také jednatelka společnosti VIVAKI.
  • S partnerem má dvě malé děti.

Vyrůstala v rodině dvou vědců imunologů, její starší sestra vystudovala přírodovědeckou fakultu, kariéru tak měla už vlastně dopředu danou. Ve třetím ročníku gymnázia však „přičichla“ k muzikantskému životu a zjistila, že biologie a chemie ji nebaví. Rozhodla se pro práva, ale nakonec skončila v reklamním světě. V oboru, kde se setkávají dva naprosto odlišné typy lidí - kreativní umělci s poměrně chaotickým životním stylem a kravaťáci se svými čísly v tabulkách.

„Jsem někde uprostřed těchto dvou světů a taky se říká, že jsem něco mezi holkou a klukem. Jsem čtvrtá dcera, táta měl dvě dcery z prvního manželství a dvě z druhého, tak jsem byla ta, která tahala pytle s cementem. Vychovával mě trochu jako kluka, o to jednodušší to mám v práci. Mužský pohled mě nerozhodí,“ říká pro magazín Ona Dnes Martina Říhová.

Reklamní svět je hlavně světem mužů a Martina Říhová v něm obstála mimo jiné i díky tomu, že se vůči mužům nevymezuje a nepoměřuje se s nimi. „Já klidně řeknu, že něco neumím, a také řeknu, že mám menšího pindíka. Jdu na jednání a vím, že když si budeme s muži poměřovat přirození, prohraju. A je mi to jedno,“ přiznává otevřeně. Navzdory úspěšné kariéře s ní mnozí muži jednají s určitým despektem a nadřazeně.

Čtěte v pondělí

Martina Říhová

Velký rozhovor s Martinou Říhovou čtěte v příloze MF DNES OnaDnes.

„Jakmile se muž takhle chová, víte, že má problém, a už si s ním jen hrajete. I když mám v okolí dva tři chlapy, se kterými nehnu. Rozhodli se, že jsem pitomá ženská a nemám nárok na život,“ říká.

Sama však uznává, že muži to mají kvůli stereotypnímu myšlení společnosti docela složité.

„Žena dnes může být ta růžová, která je doma s dětmi a vaří, ale může být i ten kyborg, který všechno zvládne. Obě polohy jsou společensky přijatelné, zatímco u muže je jen jediná možnost - mít dobrou práci a hodně peněz, ale už se nebere, že si doma vezme zástěru. A tohle bude muset společnost změnit, jinak holky muže zašlapou do země,“ míní Martina Říhová.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.