Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Letní jídelníček: snižte kalorie, sportujte a kila půjdou dolů

  5:00aktualizováno  5:00
Odborníci na výživu sestavili ukázku letního jídelníčku. Pokud se ho budete držet, snížíte energetický příjem a začnete shazovat kila. Pokud přidáte ještě sport, hubnutí půjde rychleji. U žen by se měl denní energetický příjem pohybovat kolem 5 000 kilojoulů, u mužů kolem sedmi tisíc.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Pondělí

Snídaně:
slunečnicový chléb 60 g, tvarohová pomazánka s pažitkou, čaj ovocný

Přesnídávka:
3 kusy meruněk

Oběd:
orientálské filé, brambory 150 g

Svačina:
bílý nízkotučný jogurt, dalamánek 50 g

Večeře:
zeleninové rizoto s masem, salát z čínského zelí

Úterý

Snídaně:
chléb 80 g, máslo 10 g, džem 1 lžička, čaj bylinkový

Přesnídávka:
kedlubna 200 g

Oběd:
těstoviny 120 g, přírodní kuřecí maso na kmíně, zelný salát

Svačina:
ovocný salát (jahody, meruňky, broskev, ananas) cca 200 g

Večeře:
květákový mozeček, vařené brambory 150 g

Středa

Snídaně:
nízkotučné mléko 200 ml, müsli 40 g, čaj zelený

Přesnídávka:
jablko 120g

Oběd:
dušená rýže 100 g, masová směs se zeleninou 80 g

Svačina:
kefírové mléko 250 ml, racio chlebík 2 ks

Večeře:
zapečené brambory s houbami

Čtvrtek

Snídaně:
kornspitz 60 g, lučina 30 g, káva Caro s mlékem

Přesnídávka:
paprika 150 g

Oběd:
tofu s rajskou omáčkou, pohanka 100 g

Svačina:
nízkotučný ovocný jogurt 125 g

Večeře:
teplý mexický těstovinový salát

(ilustrační snímek)

Pátek

Snídaně:
celozrnný koláč s náplní 50 g, čaj roibos

Přesnídávka:
meloun 200 g

Oběd:
telecí na rajčatech a paprikách, brambory 150 g, zeleninový salát

Svačina:
ovocný tvaroh 125 g

Večeře:
celozrnné pečivo 60 g, flora light 10 g, dušená šunka 40 g, rajče

Sobota

Snídaně:
finský chléb 60 g, tav. nízkotučný sýr 50 g, čaj ovocný

Přesnídávka:
ananas čerstvý 200 g

Oběd:
čočka s rýží (50 g čočky, 50 g rýže, 5 g oleje, 20 g cibule, 10 g česneku), okurkový salát

Svačina:
nízkotučný bílý jogurt 125 g, banán malý

Večeře:
palačinky se zeleninovou náplní (2 ks)

Neděle

Snídaně:
chléb 60 g, tvarohová zeleninová pomazánka, čaj bylinkový

Přesnídávka:
jahody 100 g

Oběd:
pečené kuře, brambory 150 g, rajčatový salát

Svačina:
mléčná rýže 200 g

Večeře:
brokolice se sýrem (250 g), sójový rohlík 1–2 ks

Autoři:




Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

VIPARÍTA ŠAVÁSANA Lehneme si na zem čelem ke zdi a zdvihneme nohy kolmo k zemi...
Jóga a meditace chrání naše geny. I proti rakovině, dokázali vědci

Jóga je čím dál oblíbenějším a rozšířenějším způsobem kompenzace stresu v našem uspěchaném životě. Nyní vědci přišli se zjištěním, že cvičení jógy a meditace...  celý článek

Jóga má podle odborníků nezpochybnitelný pozitivní přínos nejenom pro naše...
OBRAZEM: Ohebná těla vedle ašrámu i v mrakodrapu. Svět slaví den jógy

Po celém světě dnes miliony příznivců indického fyzického a mentálního cvičení slaví svátek. Dnešek je zároveň dnem letního slunovratu, který má pro mnoho...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.