Zpěvačka Miley Cyrusová pomohla proslavit balzám značky eos. Použila ho i ve...

Zpěvačka Miley Cyrusová pomohla proslavit balzám značky eos. Použila ho i ve videoklipu. | foto: Profimedia.cz

Tajemství hvězdné kosmetiky. Jak se z balzámu stane světový hit

  • 5
Představte si, že máte kosmetickou firmu. Jak své výrobky dostanete do povědomí žen? Je to snadné: spolupracujte s celebritami. Tento trik zabíral vždycky, ale nikdy to výrobci kosmetiky neměli tak snadné jako dnes. Pomáhají jim totiž mocné sociální sítě.

Hollywoodské herečky, supermodelky, hudební hvězdy i nejúspěšnější módní blogerky, ty všechny jsou ideální prostřednice pro ty, kdo chtějí svoje produkty dostat "mezi lidi". Stačí k tomu účet na Twitteru nebo na Instagramu.

Co mám dnes na rtech?

Jako jedna z prvních si toho všimla americká značka eos. Organické balzámy na rty v typické kulaté krabičce jsou absolutní hit a nepomohl tomu nikdo jiný než celebrity. Třeba televizní hvězda Kim Kardashianová loni na Twitteru sdílela několik fotek s barevným balzámem a k tomu přidala jednoduché popisky jako třeba: "Těhotenské rty... eos mě zachrání!"

O další publicitu se firmě postaraly zpěvačky jako Nicole Scherzingerová, Christina Aguilera nebo Miley Cyrusová. Právě jedenadvacetiletá Miley má stejnou "cílovku" jako samotný eos, fandí jí totiž náctileté dívky, které sledují trendy. Fotky s balzámem sdílela na Instagramu i Twitteru, dokonce se objevil v klipu k jejímu singlu We Can't Stop. A poptávka se rychle zvýšila.

Podobně zafungoval i tónovaný balzám na rty od Clarins, který měla herečka Lupita Nyong'o na letošních Oscarech. Francouzská značka dobře využila situace, o hvězdném "vystoupení" svého výrobku napsala na Twitter a dokonce mu vytvořila vlastní klíčové slovo #lupitaslipbalm. V USA se údajně téměř vyprodal během následujícího dne.

Miliardářkou díky Instagramu

Podobné momenty přirozeně vyvolávají otázku, zda to celebrity dělají zadarmo. Obvykle ne, tvrdí magazín Huffington Post. Miliardářka Kim Kardashianová podle jeho odhadu mohla za jediný příspěvek o eosu dostat až 20 tisíc amerických dolarů, což je něco přes 400 tisíc korun.

Propojováním slavných lidí a inzerentů se dokonce zabývá nový druh reklamních agentur. Jednou z nejúspěšnějších je americká Adly, která pracuje s velkými firmami typu Samsung, Microsoft či Coca-Cola. Zastupuje i módní řetězec J.Crew a kosmetické značky L'Oréal a Neutrogena.

Agentura na svém webu vyzývá známé lidi, aby svůj vliv zpeněžili tak, že budou sdílet obsah spojený s danou značkou. Takže až příště budeme v přímém přenosu sledovat, jak některá z celebrit vychvaluje nový šampon nebo lak na nehty, možná za tím bude právě Adly.

Inspirují vás celebrity k nákupu kosmetiky?

celkem hlasů: 750

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 neděle 31. srpna 2014. Anketa je uzavřena.

Ne, nikdy
Ne, nikdy 620
Jen občas
Jen občas 105
Ano, často
Ano, často 25