Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kolekce Versace pro H&M je už nyní vyprodaná

  3:00aktualizováno  3:00
Návrháři luxusních značek se čím dál častěji vrhají do spolupráce s běžnými módními řetězci či sportovními značkami. Důvod? Finance, větší publicita, noví zákazníci.

Donatella Versace vytvořila kolekci pro H&M. Toto jsou první záběry jednotlivých modelů | foto: Johan Sandberg

Nyní po měsících dohadů oznámila švédská centrála módního řetězce H&M, že letošní exkluzivní kolekci nepřipravuje nikdo menší než Donatella Versace se svým italským týmem. Podle prvních fotografií zobrazujících pár kousků z očekávané linie se máme skutečně na co těšit.

Stalo se už tradicí, že do svých obchodů uvádí švédský módní gigant každoročně kolekci vytvořenou slavným návrhářem. Od roku 2004 se tu vystřídala taková jména jako Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli, Sonia Rykiel, značky Jimmy Choo, Lanvin či Viktor & Rolf.

Všechny kolekce znamenaly obrovský úspěch a fakt, že letošní linii vytváří italská designérka Donatella Versace již nyní znamená, že 17. listopadu 2011 budou vybrané obchody H&M po celém světě v obležení. Můžeme s klidem říci, že kolekce je už vyprodaná.

Donatella Versace vytvořila kolekci pro H&M.
Donatella Versace vytvořila kolekci pro H&M

Na Jimmyho Choo se stály dlouhé fronty, do kterých jste se museli předem zaregistrovat, na samotný nákup jste pak dostali pouze pár minut, Cavalli vydržel na pultech pouhých několik málo hodin, stejně jako extravagantní elegance od dvojice Viktor & Rolf. V případě Sonii Rykiel jste mohli i pár dnů po uvedení najít pár kousků, ale ne všechny a rozhodně ne ve všech velikostech.

Na podzim tak Versace prostřednictvím módního řetězce představí ucelenou řadu pro ženy a muže a poprvé také pár designových bytových doplňků, mezi nimiž nebudou chybět opulentní polštáře a luxusní povlečení se slavným vzorem.

Podle prvních zpráv staví Donatella, která vede po smrti svého bratra Gianniho impérium Versace, exkluzivní linii na lesklé kůži, pestrobarevných potiscích, hedvábí a ikonických zlatých detailech.

Donatella Versace vytvořila kolekci pro H&M. Toto jsou první záběry jednotlivých modelů
Donatella Versace vytvořila kolekci pro H&M. Toto jsou první záběry jednotlivých modelů

Pro zákazníky to znamená, že si mohou pořídit do svého šatníku oblečení od Versace, aniž by nutně museli utratit statisíce. Ovšem na lidové ceny také zapomeňte, úspěchy předchozích kolekcí znásobily ceny. Zatímco šaty od Lagerfelda stály kolem tisíce korun, ty s logem Lanvin je předčily šestinásobně, a i tak se daly sehnat jen těžko.

Důvod, proč se luxusní značky upisují masově prodávaným řetězcům, je zcela prostý: finance. Známé jméno získá peníze za propůjčení svého jména a dostane navíc masivní publicitu. Z té ostatně čerpá i druhá strana. Ta přiláká do svých obchodů více zákazníků a to nejen v době, kdy prodává kolekci od proslulého návrháře.

I pro návrháře má tento typ spolupráce značné benefity, vedle publicity a prodeje licence oživí a pevněji zakotví své jméno v paměti klientů. Luxusní značky totiž nevydělávají na drahých róbách, ale nejvíce peněz jim plyne z prodeje parfémů, kosmetiky a drobných doplňků.

Baletní šaty z černého tylu, 5 999 Kč
Květované šaty, 5 999 Kč

Ukázka z kolekce Lanvin pro H&M

Očima autorky

Chystaná kolekce "Versace for H&M" přináší do každodenního života velkou dávku glamouru a opulence. Osobně se nemohu dočkat a jsem ochotná klidně i přespat před obchodem, abych dostala černé kožené šaty a bundu bohatě zdobenou zlatými elementy, ikonické kousky, které na kilometry křičí "Tohle je Versace!".

Vždy jsem patřila mezi skalní vyznavače stylu Gianniho Versace, který definoval období přechodu 80. a 90. let. Fakt, že se jeho sestra Donatella v této kolekci vrací ke kořenům, jen umocňuje touhu po získání nejednoho kousku.

A samozřejmě při troše štěstí nezůstanu pouze u oblečení, míním "urvat" si pár polštářů a povlečení. Snobské, pro mnohé nepochopitelné, leč mé srdce si žádá zlaté římské lemování a masivní hlavu medúzy.

Jen malé procento populace si může dovolit utratit několik desítek tisíc a více za šaty či kabát, ovšem jsou tu také šátky, peněženky, bižuterie, sluneční brýle a již zmiňovaná kosmetika, která se prodává snadněji, a tak i častěji.

Čím se liší model Versace pro H&M a model v butiku Versace? Ve vyšší ceně, kterou platíte v butiku, platíte nejen lepší materiál a výrazně lepší zpracování, ale také náklady na drahé módní přehlídky, vysoké nájmy butiků na prestižních adresách a také tu dlouhonohou modelku, kterou vídáte na zadní straně módního magazínu.

V případě reklamní kampaně pro obchodní řetězec se náklady výrazně snižují, protože je firmy rozpočítávají na nesrovnatelně větší počet nabízených kousků.





Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Crop topy jsou hitem léta.
Tři tipy jak nosit crop top. Trendy letního kousku se nemusíte bát

Odhalená kůže k létu prostě patří. A to i v případě, že postrádáte míry modelky. Zkrácená délka topu tak může být příjemným zpestřením vašeho outfitu. Zkusit...  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Další z rubriky

Slunečníky provází lidstvo už od pradávna.
Jak bojovali se sluníčkem naši předci? Palmovými listy i smaragdem

Zvláště teď, v nejteplejším období roku, musíme dbát na ochranu před pálícím sluncem. Stejný problém řešili i naši předkové. Jaké prostředky tehdy používali?  celý článek

Nový kousek prádla je jako stvořený pro horké letní dny.
VIDEO: Konec zpocených prsů, slibuje nový kousek prádla obdařeným ženám

Nový kousek dámského prádla Ta-ta towel vyvolává velkou diskusi. Zatímco ženy s plnějším hrudníkem opěvují jeho praktičnost, další ho přirovnávají k houpací...  celý článek

Kolekci bot na vysokém podpatku Rihanna navrhla spolu s Manolo Blahnikem. (2017)
Luxus pro masy, lahůdky pro znalce. Není kolaborace jako kolaborace

Victoria Beckhamová a Target. Erdem a H&M. Manolo Blahnik a Rihanna. Rihanna a Puma. Nové a nové módní kolaborace na fanoušky vyskakují ze všech stran a tak...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?
Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?

Že už jste toho v kosmetickém průmyslu viděli hodně? Novinkou jsou nyní plátýnkové masky s potiskem facebookových smajlíků.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.