Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jsme vaše matky i sestry, nejen sexuální objekty, říkají ženy v kampani

  15:58aktualizováno  15:58
Ženská emancipace se nám občas zdá završená. Ženy vídáme jako úspěšné prezidentky, ministryně, manažerky a na dalších významných postech. Pouze v reklamním byznysu se nějak „zasekly“ v minulém století. Žena v reklamě často slouží jako lákadlo pro oči nebo pouhá sexuální hračka, bez ohledu na to, co se inzeruje.

„Jsme vaše matky, sestry, dcery, kolegyně i šéfky,“ vzkazuje zahraniční kampaň #WomenNotObjects zaměřená na sexistické reklamy. Dámy v nich pózují ve vyzývavých nebo submisivních pózách s inzerovaným objektem, ať už je to hamburger, vodka nebo parfém. Ženy a nezletilé dívky v takových reklamách nemívají souvislost s inzerovaným produktem, často nemají ani obličej (natož nějakou myšlenku nebo názor), stačí kousek jejich nahého těla podobně jako kus masa.

Neustálá přítomnost podobných obrázků na billboardech, na webech i sociálních sítích se pro nás stává denním chlebem a někdo ji považuje za normální. Zároveň jsou to ale symboly, které vidí každý den děti a dospívající, kteří si svůj názor na pohlaví a jejich role v životě teprve utvářejí.

Fotogalerie

Opravdu si přejete, aby se chlapci chovali k vaší sestře nebo dceři tak, jak to navrhují oplzlé reklamy na pivo nebo stavební materiál? Podobnou námitku muži často smetou ze stolu s tím, že na ně přece nemá reklama žádný vliv. Pak ovšem zůstává otázka, jestli jsou opravdu firmy tak hloupé, aby investovaly ročně milióny do neefektivní reklamy, anebo pouze obelháváme sami sebe. Odpověď je nasnadě a zná ji každý zaměstnanec reklamní agentury. Ten by možná ještě poznamenal, že podle známé poučky sex prodává. Kampaň #WomenNotObjects proto navrhuje značky zobrazující ženy podobným způsobem bojkotovat. Mnoho z nich totiž asi zapomnělo, že velkou část jejich zákazníků tvoří právě ženy.

Sexistické prasátečko

U nás na roli ženy v reklamě každoročně upozorňuje Sexistické prasátečko, které si bere na paškál trapné dvojsmyslné reklamy s hesly jako „přeřízneme všechno“ nebo „pracuje ve všech polohách“ a s fotografiemi lascivně vyhlížejících dam.

Loňský ročník Sexistického prasátečka vyhrála reklama na noční podnik poskytující erotické služby, kde se nahé ženské tělo tak nějak očekává, ostatně právě o ženských tělech poskytované služby jsou. Ovšem vystřižení ženského přirození a jeho umístění do pisoárů na pánské záchodky překračuje snad všechny myslitelné hranice vkusu. Obrázek, jaký byl dřív vyhrazen pouze pro pornografické časopisy, tak dneska můžete vidět při cestě na toaletu v hospodě.

Sexistická reklama ženy (ale i muže) zobrazuje jako pouhé erotické objekty, které mají přitáhnout pozornost a vylepšit svou krásou a sexappealem reklamu, u které jejím tvůrcům došly nápady.

Opravdu naláká striptérka ženy na pozici řidičky autobusu?

Opravdu naláká striptérka ženy na pozici řidičky autobusu?

Vulgární reklama plná polonahých dam ve vyzývavých pozicích a neustálé narážky na sex jde často ruku v ruce s amatérským zpracováním menšími firmami. Ale bohužel na ni narazíme dokonce u seriózních podniků jako jsou banky a pojišťovny (ČSOB, KB, Kooperativa, Allianz), vysoké školy (VUT, VŠB), politické strany (ODS, ČSSD, TOP 09, Mladá Plzeň) a dokonce i dopravní podniky (Plzeň a Hradec Králové). Hradecký dopravní podnik doplnil sdělení, že řidič autobusu není práce jenom pro chlapy, fotografií striptérky oblečené jako policistka.

Minimálně u jmenovaných vysokých škol, politických stran zastoupených v parlamentu a dopravních podniků tedy peníze z našich daní putují na to, aby byly ženy ve veřejném prostoru ponižovány, obnažovány a sexualizovány.

Studenti VUT si hráli na Vlka z Wallstreetu, ale ulovili Sexistické prasátečko:

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Tak Luis vypadá, když se vydá třeba jen na procházku.
Muž se díky plastikám mění v elfa, protože miluje fantasy příběhy

Luis Padron (25) z Argentiny miluje příběhy fantasy a nejvíc je zamilovaný do postav elfů. Už od malička snil o tom, že bude jednou stejný jako oni. A nyní si...  celý článek

Riwaa Nerona se kromě výroby korzetů věnuje i šití spodního prádla a večerních...
Všechno, co jste chtěli vědět o korzetech, ale báli jste se zeptat

Bez korzetu si ženy v minulosti nedokázaly svůj život vůbec představit. Tento dříve nepostradatelný kousek spodního prádla své kouzlo neztrácí ani dnes. Dokáže...  celý článek


OBRAZEM: Designové batohy na stěhování po městě i na útěk do přírody

Jste v neustálém pohybu a často se přesunujete z místa na místo? Nedokáže sbalit vše potřebné do kabelky? Pak sáhněte po batohu či vaku. Dobře se nosí a...  celý článek

Baňkování a čínská medicína
Baňkování uvolní svaly a pomůže při nachlazení. Pár dní však máte modřiny

Možná to vypadá neuvěřitelně, ale staletími prověřená metoda baňkování vám může pomoci od bolesti zad, nachlazení, ale třeba i proti celulitidě. Počítejte však...  celý článek

ilustrační snímek
Rodinná poradna: Syn při hraní on-line hry chatuje s cizími lidmi

Nevím, jak ochránit svého desetiletého syna, když je on-line. Snažila jsem se s ním o všech zásadách bezpečnosti mockrát mluvit, ale stále mu to nedochází....  celý článek

Další z rubriky

Monica Bellucci, Bella Hadidová a Eva Herzigová v Cannes
Móda z Cannes: Sexy Bellucci, zlatá Herzigová a odhalená Hadidová

Zahájení filmového festivalu v Cannes si nenechaly ujít hvězdy stříbrného plátna ani modelky. Trapas se povedl Belle Hadidové, která měla tak vysoký rozparek,...  celý článek

Móda na cenách Anděl 2017
Móda z Andělů: Skvělý Mareš, Klus a Bouček to nevychytali

Letošní ročník hudebních cen Anděl 2017 se nesl v uvolněnější atmosféře. Udílení ocenění se přesunulo z Divadla Karlín do komornějšího Lucerna Music Baru....  celý článek

Gabourey Sidibe (New York, 15. února 2015)
Sidibe: Když jsem měla anorexii, už jsem měla naplánované, jak se zabít

Cesta boubelaté herečky Gabourey Sidibe (34) ke štěstí byla velmi trnitá. V mládí měla problémy s poruchou příjmu potravy a v pozdějším věku pak pracovala na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.