Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Naše kostry neřeší pohlaví ani rasu. Stejně jako láska, hlásá kampaň

  10:56aktualizováno  10:56
Americká reklamní agentura postavila obrovský rentgen přímo na promenádě v Santa Monice v Kalifornii. Diváci se stali svědky tance nebo polibku kostlivců, a někteří se pak nestačili divit, kdo na ně zpoza obrovské obrazovky vykoukl.

Kampaň s názvem Love Has No Labels si klade za cíl rozpoutat diskusi o předsudcích a zatím se jí to celkem úspěšně daří. Na pomoc si vzala kostru jako symbol člověka. 

Na velké obrazovce kolemjdoucí nejprve viděli líbající se a tančící páry, které ale nemohli nijak blíž identifikovat. Když zpoza obrazovky po vášnivém polibku vystoupily dvě ženy, odměnou za jejich odvahu k účasti jim byl potlesk přihlížejících. Láska je podle reklamy vytvořené newyorskou Ad Council různorodá a samozřejmě slepá - nezajímá jí pohlaví, barva pleti, zdravotní stav ani náboženské vyznání. A neomezuje se jenom na tu milostnou, ale zahrnuje její veškeré další podoby.

Pochvala s hořkou pachutí

Na stránkách projektu vypráví běžní Američané své příběhy o setkání s předsudkem. Jorge původem z Mexika si ho vyslechl i ve chvíli, kdy ho jeho stavbyvedoucí chtěl pochválit: „Jsi dobrý dělník. Ty nejsi jako ostatní Mexičané.“

Fotogalerie

Jorge tehdy spolkl hořkost poznámky v obavě o své zaměstnání. Dnes by se ale zachoval jinak a projekt mu nabízí několik možných řešení jeho tehdejší situace. Mnoho lidí se totiž v danou chvíli nezačne protestovat (ať už jsou stereotypně posuzováni oni nebo tomu jen přihlížejí), protože je zrovna nenapadají dostatečně pádné argumenty nebo způsoby řešení, které neskončí hádkou a scénou. 

„Je to příjemná, pozitivní, dobře zpracovaná kampaň. Nicméně otázkou je, zda má potenciál změnit společenskou atmosféru a ne pouze přesvědčit přesvědčené. Což je obecný problém takových kampaní a my sami jej také řešíme. Nyní je zajímavé sledovat pokračování kampaně skrze další kanály, jako jsou např. facebookové stránky. Teprve se ukáže, zdali příspěvky vyvolají diskuse k citlivým tématům a jak budou realizátoři schopni tyto diskuse vést a oživovat,“ říká Jaroslav Valůch z organizace Hatefree Culture, která se snaží bojovat proti předsudkům v české společnosti. 

Z podobných projektů v České republice zaznamenal největší ohlas Support Your Local Nazi, která si střílela z neonacistů. Přišla ovšem v době před nástupem sociálních sítí, takže i její potenciál k vyvolávání diskuse byl omezený.

Uvnitř jsme všichni stejní

Spot Láska nezná hranic nese podobnou myšlenku jaké měly i reklamní kampaně italské oděvní značky Benetton. Slavné fotografie Oliviera Toscaniho zachycující pacienta umírajícího na AIDS, tři lidská (ve skutečnosti prasečí) srdce nebo hrající si děti dvou ras mířily na stejná témata. Měly také kvalitní výtvarné zpracování, dočkaly se však hlasité kritiky.

„Zaměřovala se na to, že tak citlivá témata a lidské tragédie jsou zneužívány ke zvýšení prodeje svetrů. Této interpretaci se Benetton samozřejmě bránil, stejně tak jako to dělají i další firmy, které využijí citlivá témata a emoce z toho plynoucí ve svých komunikačních aktivitách. Jistou dávku altruismu a autentické motivace změnit společnost k lepšímu za tím nalézt můžeme, ale v konečném důsledku je to opravdu prostě jeden z marketingových a PR tahů jak posílit pozici vůči konkurenci či přilákat více zákazníků. Samotnému Benettonu to zvýšilo prodeje dvojnásobně, což zřejmě nebyl pouhý nezamýšlený důsledek autentické snahy změnit svět k lepšímu,“ dodává Jaroslav Valůch z Hatefree Culture.

Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Vadí mi, že mé dospělé děti postihla tetovací mánie

Možná vám bude připadat můj dotaz malicherný, ale nemůžu si pomoct. Jsem strašně nešťastná z toho, že se moje děti tetují. Jsou ale dospělé, a nemůžu jim to...  celý článek

Ilustrační fotografie
Aby slunce neškodilo, dodržujte zásady správného opalování

Navzdory mínění lékařů je většina lidí přesvědčena, že opalování k létu patří stejně jako hnědě zabarvená kůže. Jak ji získat a zároveň co nejvíce ochránit...  celý článek

V trendy slunečních brýlích budete nepřehlédnutelná. Musí ale pasovat na vaši...
Jak vybrat sluneční brýle, které vám sednou? Rozhoduje tvar obličeje

Nepostradatelný doplněk, který nejen chrání před vtíravými slunečními paprsky, ale hlavně z vás dokáže udělat šmrncovní femme fatale. Tedy pouze v případě, že...  celý článek

Portugalský Mazagran
Osvěžující míchané nápoje pro horké dny i na zahradní party

Tropické teploty bohužel nezažíváme jen u bazénu nebo na dovolené, ale také v každodenním životě, kdy prostě musíme fungovat. Přes den je nejlepší džbán ledové...  celý článek

Francouzský prezident Emmanuel Macron a jeho manželka Brigitte Macronová...
Láska se zajíčkem. Velké rozdíly vztahu neprospívají, tvrdí psycholog

Muž si najde partnerku mladší o generaci, a nikoho to nenadzvedne. Zato když se žena zamiluje do syna kamarádky, všichni nevěřícně kroutí hlavou. Takových...  celý článek

Další z rubriky

Cameron Diazová a Benji Madden
Diazová: V manželství mi to klape, protože jsme s manželem blázni

Hollywoodská herečka Cameron Diazová (44) čekala na toho pravého až do jednačtyřiceti let. Ale díky tomu má vedle sebe muže, se kterým nemá jediný problém. Oba...  celý článek

Nicole Trunfio přiznává, že po narození syna zanedbává péči o svůj zevnějšek.
Sotva se stihnu vysprchovat, syn mi dává zabrat, říká modelka Trunfio

Jednatřicetiletá modelka Nicole Trunfio je teď mámou na plný úvazek. V minulosti trávila denně hodiny před zrcadlem nebo v kosmetickém salonu. Na to teď...  celý článek

Miroslav Dubovický
Čech Dubovický má nejhezčí tělo v Evropě a druhé nejkrásnější na světě

Bronzový Muž roku 2016 Miroslav Dubovický (25) uspěl na světové soutěži krásy. Českou republiku reprezentoval v soutěži Men Universe. Model, trenér a kickboxer...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?
Nebuďte jak leopard! Jak nemít skvrny se samoopalovákem?

Místo opálené pokožky vám zůstaly jen tmavé fleky? Se samoopalovacím přípravkem se to musí umět. Abyste neměla skvrny jako leopard, potřebujete peeling, citrón ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.