Ona

Kampaň Den červených nosů skončila

- V neděli oficiálně skončil druhý ročník kampaně Den červených nosů, jejíž mediálním partnerem je také MF DNES. Výtěžek bude věnován nadaci Naše dítě na provoz telefonní Linky bezpečí. Její nepřetržitý provoz na deseti terminálech totiž jen z malé části dotuje stát, ostatní náklady hradí spozoři.

Kampaň vyvrcholila 1. června, kdy v Praze, Brně, Ostravě a Plzni jezdily historické tramvaje s velikými červenými nosy. V Praze se konal také benefiční koncert. Jen za tento den se v ulicích těchto měst prodalo na 3 300 typických červených rekvizit.
Z firem jsou dosud největšími odběrateli nosů Coca-Cola (450), Andersen conzulting (100) a Sazka, která svou objednávku ještě upřesňuje.

Součástí letošní akce Den červených nosů také byla soutěž o krátký zájezd pro dvě osoby do New Yorku či do Londýna, případně o další drobné ceny. Podrobnosti se dozvěděl každý zároveň s koupí červené bambulky.

Konečné, oficiální výsledky kampaně Den červených nosů budou zveřejněny 24. června. Bližší informace naleznete na internetové adrese www.nosy.cz .

Myšlenka pomáhat týraným a zneužívaným dětem prodejem klaunských nosů se zrodila před mnoha lety ve Velké Británii. Loni se červené nosy objevily poprvé i v České republice. Jejich prodej vynesl 2,8 milionu korun.

Bezplatná Linka bezpečí pomohla za šest let existence milionům dětí, které se jí svěřují se svými citovými, rodinnými i školními problémy. I když mnohé z nich si možná chtějí jen popovídat s někým, kdo má pro ně porozumění, velmi často se pracovníci linky setkávají i s případy fyzického, psychického a sexuálního zneužívání dětí, šikanou a drogovou závislostí. Denně se na linku dovolá v průměru dva tisíce dětí.


Témata: Bossing, Sazka, Tramvaj