Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jídlo na dovolené: s polopenzí nezhubnete

  18:36aktualizováno  18:36
Kromě ovoce skoro celý den nic nejíte, plavete jako o závod, dáte si lehkou večeři, pár skleniček vína, a místo aby šla kila dolů, kalhoty jsou zase těsnější? Dieta nemá s hladověním nic společného, nedostatečný přísun potravin je stejně nebezpečný jako přejídání. A složení jídla jakbysmet. Na to pamatujte také na dovolené.
Hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení. Ilustrační foto

Hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Největším nepřítelem štíhlé linie jsou bezesporu polopenze a plné penze. Zaručují vám jen dva nebo tři pokrmy denně a to bez možnosti výběru. Jídlo navíc bývá mastné a nevhodně připravené. Pokud chcete hubnout, vyberte si buď all inclusive, nebo jeďte někam, kde budete mít možnost vařit si sami.

Jednoduché to ani tak nebude: hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení.

Bez správných tuků kila dolů nepůjdou

Lidé, kteří bojují s kily celý život, se často nemohou dostat na svou ideální váhu kvůli zbytečnému trápení se hlady, nedobře volené stravě nebo chybějící vůli. A plné stoly v hotelových restauracích k dietním prohřeškům doslova svádějí.

Kde možná děláte chybu

Káva: I když si nedáte cukr ani mléko či smetanu, kávu si dopřejte jen výjimečně. Zvyšuje chuť k jídlu. Kromě toho odvodňuje, takže může způsobovat i dehydrataci organismu. Energetický výdej a tím i výkon organismu se tak může snížit až o 30 %. Znamená to, že snižuje účinnost cvičení.

Přesolená jídla: Za bezpečnou dávku soli, kterou naše tělo snese, se uvádí množství 5 g na den. V Evropě však průměrně spotřebuje člověk až 3x více. Nadměrné množství soli ve stravě vede ke zvyšování krevního tlaku a zadržování vody v těle. Někteří lidé nosí tak i tři kila váhy navíc úplně zbytečně. K dochucení použijte raději česnek. Zkuste také ostřejší úpravu, například s chilli. Pálivé pokrmy podporují spalování kalorií.

Džusy: Dejte si je jen k snídani, a to v poměru 1:2 s vodou.

Pokud budete jíst vyváženě, neuhlídatelné chutě by vás neměly přepadat. V každém jídle byste tak měli mít dostatečné množství bílkovin, správných tuků i sacharidů. Jíst byste měli pětkrát nebo šestkrát denně, méně solte a snažte se, aby zhruba 80 procent stravy bylo netučných.

Pokud máte rádi džus, právě snídaně je ideální doba, kdy si ho dát. K tomu cereálie s jogurtem a první potřebnou dávku živin máte v sobě. Dávejte si však pozor na to, jaké cereálie hotelová restaurace nabízí. Zapékané müsli s čokoládou není úplně vhodné, v takovém případě se porozhlédněte po celozrnném pečivu, tvarohu nebo tvarohových sýrech: taveným se vyhněte, jsou příliš přesolené a plné chemikálií.

Pozor na křupavou kůžičku i na ovoce

V nabídce klasických švédských stolů bývá vždy dostatečné množství ovoce a zeleniny, šunky, sýrů i rybích specialit. U šunky dejte pozor na kvalitu, ty, které obsahují méně než 70 procent masa, mají většinou minimum svaloviny a téměř žádné bílkoviny. Kvalitnější šunku poznáte jednoduše: vidíte v ní kousky masa. Rozmixovanou růžovou hmotu raději nechte pro někoho jiného.

Pokud si budete chtít dát tuňáka, vybírejte ve vlastní šťávě, nikoliv v oleji, z pečeného kuřete sundejte kůžičku, stejně "vypreparujte" také ryby. Kůže bývá přesolená a zbytečně mastná.

V hotelech se stravováním formou all inclusive najdete téměř na každém rohu ovoce, lidé pak mají pocit, že jakoukoliv chuť mohou zahnat broskví, banánem nebo nektarinkou. Na to však pozor. Dopoledne si ovoce dopřejte, odpoledne raději chroupejte zeleninu, ovoce je dost kalorické a obsahuje velké množství sacharidů. Například banán má 600 kJ, což je více energie než v jedné housce. Broskev má přibližně 500 kJ. Dopřejte si ovoce tedy maximálně dvakrát denně. To samé platí o stoprocentních džusech, bez výčitek si ho dejte opravdu jen k snídani a raději ho ještě nařeďte.

Tvořte základ ze zeleninových salátů

Ideální je základ vybírat především ze zeleninových jídel. Pozor však na majonézové zeleninové saláty nebo zeleninová jídla s bešamelovými či smetanovými omáčkami, většinou zbytečně navyšují energetickou hodnotu pokrmu.

Zálivku si můžete připravit sami pokapáním olivovým olejem, ten se v programech all inclusive objevuje vždycky, a balsamikovým octem či citronem.

Autoři:




Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Jihoafrická modelka Candice Swanopoelová oslavovala své ještě nenarozené...
Baby shower: předporodní večírek, který těhotnou zasype dary i radami

Poslední večírek bez dítěte, příležitost probrat vše o dětech s kamarádkami a příbuznými, to je tzv. baby shower, předporodní večírek chystaný pro nastávající...  celý článek

Ilustrační fotografie
Uroložka: Koupání v řece ani bazénu zánět močových cest nezpůsobuje

Každá druhá žena aspoň jednou za život prodělala zánět močových cest, i proto lékaři doporučují věnovat péči hlavně prevenci. "Koupání v řece ani bazénu...  celý článek

Cara Delevingne (Los Angeles, 17. července 2017)
Delevingne: V pubertě jsem nedávala najevo emoce a byla jsem osamělá

Herečka a modelka Cara Dlelevingne (25) si postěžovala na období svého dospívání. Protože nechtěla odhalovat svou sexuální orientaci, bývala hodně uzavřená a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Jak je to s módními probiotiky? Neškodí, ale o výhodách zatím víme málo

Probiotické potraviny jsou zpátky. Už ne ve formě slazených kysaných nápojů, které frčely v době po roce 2000. Teď se jí korejské kimči, islandský skyr, pije...  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

Jóga má podle odborníků nezpochybnitelný pozitivní přínos nejenom pro naše...
OBRAZEM: Ohebná těla vedle ašrámu i v mrakodrapu. Svět slaví den jógy

Po celém světě dnes miliony příznivců indického fyzického a mentálního cvičení slaví svátek. Dnešek je zároveň dnem letního slunovratu, který má pro mnoho...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu
První pomoc při vypadávání vlasů: Tabletky i přípravky pro bohatou hřívu

Zničehonic začínáte ztrácet svou jinak bohatou hřívu? Nepropadejte panice a podívejte se, jak vypadávání vlasů udělit stopku hned v začátcích.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.