Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Parfémy na jaro a léto: zkuste frézii, vanilku, ale i unikátní složení

  0:30aktualizováno  0:30
Co se týče parfémů, většina z nás tuší, co je zrovna v kurzu. V zimě to tradičně bývají těžší, kořeněné a orientální vůně, v létě zase ty s příměsí květin nebo ovoce. V poslední době je ovšem rozdělení méně jednoznačné a trendy méně vyhraněné. Můžeme se jimi inspirovat, ale finální výběr je na nás, tvrdí expertky.

Parfumerie v Domě U Bílého pelikána se specializuje na niche vůně především orientálního původu. | foto: archiv firmy

Fotogalerie

„Stále více žen i mužů se snaží nepodléhat trendům, ale vybrat si vůně, které jsou v harmonii s jejich osobností,“ vysvětluje Hana Juřenová, majitelka parfumerie v Domě U Bílého pelikána na pražské Malé Straně. „Takoví zákazníci často volí takzvané niche parfémy, které se vyrábí ze vzácných přírodních ingrediencí, mají precizní výrobní postup a důraz na stylové, umělecké flakony.“

S tím souhlasí i Martina Zemanová, kosmetická specialistka e-shopu Parfums.cz: „Zákazníci jsou čím dál tím náročnější a mají vytříbenější vkus, chtějí se vůní odlišit, ne splynout s davem. Proto vyhledávají originální, osobité a kvalitní vůně.“ Protože se však vysoká kvalita niche parfémů promítá i do jejich ceny, pořád podle ní v prodejnosti vedou parfémy klasické.

Luxus pro každého?

Rozdíly se přece tak trochu stírají: některé z velkých značek, jako je například Loewe, Hugo Boss nebo Gucci, přišly v posledních sezonách s vůněmi, které mají unikátní složení a kvalitnější zpracování než ty „obyčejné“. Pořád ale neobsahují tak vzácné či luxusní ingredience, aby se řadily mezi klasické niche parfémy. Mnoho firem pak nabízí dostupnější a dražší linii.

Vůně z výklenku

Slovo niche v angličtině i francouzštině znamená výklenek, proto se tak říká okrajovým, netradičním parfémům. Více o tom, co obsahují a jak je poznáte, si můžete přečíst tady.

Možná jste se setkali s názorem, že méně ingrediencí znamená luxusnější vůni s vyšší kvalitou. Martina Zemanová s tím nesouhlasí, jde podle ní spíše o harmonickou kombinaci jednotlivých složek, ve které jeden tón zcela nezastíní ty ostatní. „U niche parfémů pak kromě konečné kompozice podoba jednotlivých ingrediencí a to, kolik se jich při výrobě použilo v nejčistší možné formě,“ doplňuje Hana Juřenová.

Trendy se inspirujte, vybírejte sami

Samotnému výběru je podle ní potřeba věnovat dostatek času, zákazníci by měli být ve správném rozpoložení. Hledají ostatně vůni, která v ideálním případě podtrhne jejich osobnost: vybraný parfém o nás do okolí vysílá výrazný signál. Někdo hledá intuitivně, někdo na to jde racionálně podle oblíbených ingrediencí. Trendy by přitom neměly být hlavním ukazatelem, ale můžou nás navést správným směrem.

„K jaru a létu tradičně patří květinovo-ovocné kompozice, které nás naladí na teplé období. Letos mezi květinami dominují frézie, jasmín, tuberóza, oblíbené jsou i svěží zelené tóny,“ vypočítává Hana Juřenová. „Pokračuje i gurmánský trend, ke kterému patří aroma vanilky, čokolády, rumu a koňaku.“ Martina Zemanová pak přidává ještě klasicky letní citrusové vůně a nadčasovou růži.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Muži své emoce ignorují, ženy se v nich ztrácejí, tvrdí odborníci

Vztahy stojí na emocích. Neschopnost je projevovat znamená problém navázat i udržet vztah. Kdo by v přítomnosti ledové kostky roztál? Někdo vztahy sice...  celý článek

Bridget Malcolmová
Lidé očekávají, že modelka bude hloupá mrcha, říká Bridget Malcolmová

Pětadvacetiletý andílek Victoria’s Secret Bridget Malcolmová má prý dost zažitých stereotypů, které se týkají modelek. Irituje ji, že si o modelkách lidé...  celý článek

MOJE ROZMARNÉ LÉTO - relax před chaloupkou, Velké Losiny
Moje rozmarné léto: Hlasujte, posílejte a soutěžte o ceny za tisíce

Moje rozmarné léto je téma fotosoutěže, kam můžete celé prázdniny posílat své aktuální fotografie. Soutěžit můžete v některém z osmi kol, z nichž vítězové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Jana: Setkání s první láskou po dvaceti letech mi změnilo život

Vždy u mě rozum vítězil nad srdcem. Tvrdě jsem na sobě pracoval, abych se dostal tam, kde jsem teď. Zakolísal jsem jen jednou, je to už 20 let, ale ustál jsem...  celý článek

Křehký koláč s cuketou a mrkví
Cuketa v hlavní roli. Nenápadná Popelka může být v kuchyni královnou

V našich zahrádkách je jako doma, protože je nenáročná na pěstování a šikovná kuchařka ji umí zakomponovat opravdu do každého jídla. Cuketa ovšem není jen...  celý článek

Další z rubriky

Svěží a ovocné vůně patří neodmyslitelně k létu. Stačí si jen vybrat svého...
Provoněné léto: top 8 letních vůní, které si zamilujete

Jsou lehké, svěží, proklatě sexy a nebezpečně návykové jako léto samo. Vyberte si jeden z osmi nových parfémů či toaletních vod jako stvořených pro letošní...  celý článek

Zelená maska alá Jim Carrey. Dopřejte si letní detox.
Letní ošetření v masce á la Jim Carrey pleť detoxikuje a zchladí

Sluneční paprsky dokážou našemu tělu spolehlivě dobít baterky, ale pro pleť představují velkou zátěž. Měli bychom jí proto věnovat zvýšenou pozornost i...  celý článek

Letní líčení
Letní líčení v zelených barvách podle vizážisty Tomáše Vidy

Barvou roku je hráškově zelená barva, která skvěle oživí váš šatník. Ať už v podobě jednoho kousku, nebo doplňků. Výsledný outfit můžete sladit i s líčením ve...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Jemné svatební líčení, které zvládnete sama
Jemné svatební líčení, které zvládnete sama

V životě nás žen je mnoho událostí a dnů, kdy chceme vypadat lépe jak jindy, a ten svatební je bez pochyby jedním z nich. Kromě toho je však velice důležité tak... celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.