Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jak si udržet vysněnou váhu? Nakupte nové oblečení a počítejte

  2:47aktualizováno  2:47
Jaký to byl pocit, vlézt po několika týdnech hubnutí na váhu a vidět tam kýžené číslo? V tu chvíli vám naplno dojde, že úsilí doprovázené trochou odříkání a totální změnou přístupu k jídlu a pohybu, za to stálo. Jenže pozor – cíl neznamená konec snahy. Novým programem budiž: udržení dobyté mety.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Naopak přirovnáme-li redukci váhy k závodu, tak za sebou máte intenzivní horskou etapu a teď vás čeká vytrvalostní úsek.

Jako pokusný králík

Ve chvíli, kdy se rozhodnete, že už dál hubnout nechcete, musíte postupovat jako dobrý pekař. Pokusnou metodou stanovit, o kolik si vlastně můžete dovolit zvýšit svůj příjem energie.

Iva Málková, zakladatelka STOB, OB, doporučuje přidat si na týden denně 400 kJ. Zvážit se před tím a pak za sedm dm dní. Pokud váha klesne, pak přidejte na týden dalších 400 kJ denně, pokud zůstane stejná, několik příštích týdnů jezte vždy o oněch původních 400 kJ více. A stále se jednou týdně važte. Jakmile byste zjistili přírůstek hmotnosti, vraťte se zpátky o 400 kJ níže.

(ilustrační snímek)

Ilustrační foto

Pro představu: 400 kJ je přibližně jeden krajíc chleba, jeden kelímek bílého jogurtu, jedno větší jablko nebo dvojka bílého vína. Z toho je o jasně poznat, že chcete-li si tu vydřenou nižší hmotnost zachovat, není cílová váha rozhodně signálem k rozežranosti.

Pošlete šaty do světa

Účinným pomocníkem pro ty, kteří mají tendenci usnout na vavřínech, je náletová likvidace šatníku. Zbavte se všeho oblečení ze svého "tlustého" období. Ve chvíli, kdy vám v nových džínách začne být úzko, máte jasný signál: kroť se a zase počítej.

Víte-li, že vás čeká nějaké zátěžové období, které v minulosti končívalo kilogramy navíc, psychicky se na něj připravte. Ani těhotenství není důvod jíst za dva, pokud byste si v jiném stavu nebyla jistá tím, co si můžete dovolit, zeptejte se lékaře. Rozhodně to ale neberte jako období absolutního hájení.

Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie

Dovolená v gastronomickém ráji, jako je Itálie, Řecko nebo chalupa babičky-dvojnice Magdaleny Dobromily Rettigové, by pro vás měla znamenat, že se buď překonáte a nepodlehnete, případně, že si povolíte kilo dvě navíc a po návratu zpřísníte režim. Stejně přistupujte k akcím typu rodinná oslava, Vánoce, svatba.

Máte-li tendence jíst pro uklidnění, pak si uvědomte, že pokud kvůli stresu opět přiberete, budete stresovaná ještě víc, protože se sebou budete nespokojená. Za to vám obalení nervů máslovým dortíkem nestojí.

Vrána k vráně

Další šikovnou novinkou, která vám v nadcházejícím období může pomoct, jsou komunitní weby. Tam se sdružují lidé, kteří prodělali či právě prodělávají to, co vy taky řešíte. Třeba na www.stobklub.cz kromě diskusních fór najdete i různé oddíly, v nichž radí odborníci – psychologové, výživoví specialisté, ale i stylisti, kteří vás navedou, jak se správně oblékat.

Připadáte si po přečtení uplynulých řádků jako pověstný osel, před nímž je nesen bodlák, na který ne a ne dosáhnout? Záleží jen na úhlu pohledu: přestaňte si připadat jako v dietní kleci a přistupte na to, že jste se trvale rozhodla klec pro zdravý životní styl. Hřešit můžete, ale hřích je hříchem, když se ho dopustíte občas.

Sepište si také, co všechno je po shození nadbytečných kil ve vašem životě lepší: nezadýcháváte se, nebolí vás kolena, tlak se snížil, okolí vás chválí, lépe se vám nakupuje hezké oblečení... Chcete o to zase přijít?





Nejčtenější

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Další z rubriky

VIPARÍTA ŠAVÁSANA Lehneme si na zem čelem ke zdi a zdvihneme nohy kolmo k zemi...
Jóga a meditace chrání naše geny. I proti rakovině, dokázali vědci

Jóga je čím dál oblíbenějším a rozšířenějším způsobem kompenzace stresu v našem uspěchaném životě. Nyní vědci přišli se zjištěním, že cvičení jógy a meditace...  celý článek

(Ilustrační foto)
Nejzdravější jídelníčky světa. Po boku Japonska najdete Dánsko i Francii

Řecko, Itálie nebo Japonsko jsou svými jídelníčky známé, národy severní Evropy a západní Afriky už méně. Všechny si ale zaslouží přední příčky na seznamu zemí,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?
Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?

Že už jste toho v kosmetickém průmyslu viděli hodně? Novinkou jsou nyní plátýnkové masky s potiskem facebookových smajlíků.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.