Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

To nejlepší prádlo není z bavlny, polyamid lépe drží, radí expertka

  0:30aktualizováno  0:30
Pro většinu žen je nákup spodního prádla poměrně nepříjemný zážitek. Nechce se nám probírat regály nepadnoucích podprsenek, producírovat se před prodavačkami téměř v rouše Evině také není žádná velká zábava. O sebekritických pohledech do zrcadla nemluvě. Jak z toho ven?

Většina žen nosí špatnou podprsenku. | foto: Profimedia.cz

Mnoho z nás dělá chybu hned na začátku - nakupujeme ve spěchu, abychom měly celou záležitost co nejrychleji z krku. Koupíme si jakoukoli podprsenku, která "moc netlačí", nebo dokonce zkoušení vynecháme úplně a popadneme to první, co nás zaujme na ramínku. Jenže prádlo, které nesedí, se o to dříve vytahá. A my můžeme do obchodu vyrazit znova.

Může se hodit

Vyberte si kvalitní spodní prádlo on-line na  Modissimo.cz.

Jak z bludného kruhu utéct, nám poradila Michaela Vlčková - expertka, která se dovozu a prodeji spodního prádla věnuje už více než dvacet let.

1.Najděte tu pravou prodejnu

"Měla by být specializovaná, obsluhovat by vás měl vyškolený personál," říká odbornice. "Prodavačka by vám měla odborně poradit a vybrat prádlo, které je vhodné právě pro vás." Kamenem úrazu podle ní často bývá netaktní přístup: "Ne každému je příjemné obnažovat se před cizím člověkem. I na to by měl personál myslet a zachovat v takovém případě diskrétnost."

2.Prádlo vybírejte podle účelu

"Pokaždé zvažte, na jakou příležitost si prádlo kupujete," radí Vlčková. Jinou podprsenku si koupíte na běžné, každodenní nošení, jiné na sport nebo naopak na významnou společenskou událost, podotýká. "Každá podprsenka splňuje jiná kritéria - respektujte je, jen pak se budete cítit opravdu dobře."

3.Vsaďte na kvalitní materiál

Tip odbornice

"Pokud jde o zdobení na spodním prádle, vyberte si francouzskou nebo švýcarskou krajku či výšivku. Jsou nejzajímavější a nejstylovější," doporučuje Michaela Vlčková.

Jak poznáme, že se nám prádlo po několika vypráních doslova nerozpadne? "Ty nejlepší značky používají převážně materiály z mikrofáze, syntetického materiálu, který se hodí víc než bavlna," vysvětluje expertka. "Je totiž pevnější a poskytne vám větší podporu. Barva vydrží déle a ještě navíc propouští pot ven," dodává. 

Mikrofáze se většinou na cedulce skrývá pod obecnějším názvem polyamid, takže je dobré zeptat se personálu na konkrétní složení. Chybět by neměl ani elastan.

4.Nebojte se investovat

Michaela Vlčková, přední odbornice v oblasti spodního prádla

"Držím se hesla, že nejsem tak bohatá, abych kupovala laciné věci," říká s úsměvem Michaela Vlčková. "Spodní prádlo je přímo ve styku s kůží, celý den ho zatěžujeme. Proto je rozumné pořídit si aspoň dvě kvalitní soupravy za rok."

Uznává, že podprsenku v hodnotě dvou tisíc a víc už mnoho lidí považuje za luxusní. "Takový kousek se ale vyrábí ručně a průměrně se skládá z pětačtyřiceti dílů. Investice se vám navíc vrátí: když se o prádlo budete dobře starat, vydrží vám mnohem déle než laciné prádlo z řetězce," shrnuje svou zkušenost expertka.

5.Soustřeďte se na čísla

Správné rozložení

Váha poprsí by měla ležet:

  • z 80 % na obvodu podprsenky
  • z 10 % na košíčku
  • z 10 % na ramínkách

Neznamená to jen správně si odebrat míry, i když právě to je velmi důležitý krok, se kterým by vám samozřejmě měla pomoci i prodavačka.

"Profesionální obsluha by navíc měla u klientky zkontrolovat takzvaných pět bodů. Podle nich pozná, jestli má podprsenka správnou velikost i střih," popisuje Michaela Vlčková.

Jste spokojená s prádlem, které nosíte?

celkem hlasů: 1651

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 9. února 2014. Anketa je uzavřena.

Mohlo by být lepší 719
Ano, naprosto 553
Ne, to pravé ještě hledám 379
Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.