Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

II. Vítejte v klubu chronických dietářů

  18:04aktualizováno  18:04
Patříte mezi ty, kterým se zdravě žít, potažmo hubnout, začíná nejlépe od zítřka, od pondělka, od prvního v měsíci, jenom hlavně ne hned teď? A když už tedy máte hubnout, tak se ještě naposledy pořádně najíte "do zásoby"? Tak to tedy vítejte v klubu "chronických dietářů". Odborníků ze společnosti Stop obezitě - STOB se ptejte ZDE.

Moji milý chroničtí dietáři...,

minulé úterý jsme se podívali, co je to aerobní a anaerobní cvičení, a kterému dávat přednost. Dnes přejděme k tomu zajímavějšímu: Jak dlouho, jak hodně a jak často cvičit.

Zkráceně by se dalo říct, že cvičit byste měli tolik, abyste byli unaveni, ale ne příliš. Tak často, jak to lze, ale ne příliš. A tak moc, jak to zvládnete, ale zas to nepřehánějte.

To bylo k subjektivním pocitům. Teď něco málo teorie:
Tuk se pálí za přítomnosti kyslíku (aerobní pohyb) v tzv. Fat burning zóně. Dostatečnou intenzitu, kterou k tomuto procesu potřebujeme, si můžeme otestovat tzv. talk testem - cvičící je schopný v průběhu zátěže bez problémů mluvit, aniž by byl příliš zadýchán.
Můžeme si také objektivně měřit tepovou frekvenci (pro zájemce podrobněji na konci článku).

Nevýhodou pálení tuku aerobicem je poměrně dlouhá doba nepřetržitého cvičení. Měl by se pálit v závislosti na kondici po 20 minutách.

A jak často cvičit? Zajdete-li si do "fitka" nebo do bazénu jednou týdně, je to chvályhodné a lepší než nic, ale zázraky nečekejte. Platí, že nejméně bychom měli cvičit 2 krát týdně, dobré by bylo 3 krát a 5 krát je ideál.


Jak si vypočteme tréninkovou zónu podle tepové frekvence:


Dejme tomu, že je vám 40 let:

220 - X   = Y
220 - 40 = 180
    Y  = 180

Pro vypočtení maximální bezpečné tepové frekvence jsme tedy odečetli náš věk od magického čísla 220

Při cvičení bychom se měli pohybovat mezi 60 a 90 procenty této tepové frekvence.

Příště si povíme o tom, jak zdokonalit hlavní svalové partie, jako jsou paže, břišní svaly a problémový zadeček a boky.

Fotografie z festivalu 2+4 dny v pohybu.

Autoři:




Nejčtenější

Zpěvačka s spisovatelka Natálie Kocábová při rozhovoru pro OnaDnes.cz
Natálie Kocábová: Asi už nebudu chlapům tak věřit

Protekční dcera, tak se na ni léta pohlíželo. Aby ne, když ji otec v patnácti vtáhl do showbyznysu. Ale jako by se z toho vymanila. Natálie Kocábová už sama za...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Dáši: Z manžela se v důchodu stal líný a nerudný dědek

Jsem už tři roky v důchodu a užívám si to. Těšila jsem se, až i manžel přestane pracovat a budeme si společně „plnit sny“. Místo toho denně poslouchám, co ho...  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

V Primarku se můžete od hlavy až k patě obléci jako Harry Potter.
Vzhůru do Bradavic. Řetězec nabízí kolekci inspirovanou Harry Potterem

Fanoušci malého čaroděje slaví. Svého hrdinu mohou konečně mít doma prostřednictvím nové kolekce oblečení, papírenských a bytových doplňků, kterou nabízí...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Nedaří se vám otěhotnět? Šest tipů, které usnadní početí

Za neúspěšnou snahou otěhotnět může stát několik překvapivých faktorů. Stres, starší partner, ale i nadváha. Zjistěte, co všechno si hlídat a na co pamatovat,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Omezte cukr i lepek, zkuste tampon, radí lékař jako prevenci před mykózou

Léto je obdobím, kdy ženy nejčastěji trápí gynekologická onemocnění. Podle gynekologa Romana Peschouta je proto důležité myslet na prevenci. "Po koupání si...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jídlem k produktivitě. Pomůže banán, losos i brokolice

Rychle povzbudit myšlení, lépe se soustředit na učení nebo zvýšit produktivitu v práci – všechno jde i bez léků a syntetických doplňků stravy. Zkuste do...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?
Pleťové masky v podobě smajlíků: roztomilé, nebo děsivé?

Že už jste toho v kosmetickém průmyslu viděli hodně? Novinkou jsou nyní plátýnkové masky s potiskem facebookových smajlíků.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.