Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hledá se cesta k hypermarketu

  0:01aktualizováno  0:01
Jak hledá správný směr za volantem žena? Přece podle šipek. Jak jinak, když má lepší smysl pro detail než muž. Je-li cesta dobře značená šipkami na všech křižovatkách, projeví žena dobrý smysl pro orientaci i v málo známé části velkého města.

Šipku k vytouženému ráji všelijakého zboží nepřehlédne ani ve velkém množství jiných šipek, dopravních značek a směrníků. Je to, jako když nepřehlédne a spolehlivě vytáhne i malý kousek sýra z nabité ledničky.

Muži šipkám nevěří
Žena se však na nic jiného než na šipky spolehnout nemůže. Mimoúrovňové křižovatky otáčejí s jejím vozidlem na zakroucených nadjezdech a podjezdech tak, že brzy ztratí pojem, kde je sever a kde jih.

Muž, to je jiný koumák. Ano, šipky, jistě. Ale má životní zkušenost, že ne vždy byly šipky stoprocentně správné. Tak na ně raději nespoléhá a předem prostuduje mapu.

Zjistí například, že nový hypermarket je od význačné složité křižovatky s kruhovým objezdem vzdálen dva kilometry na severovýchod. Statečně tedy vyjede a snaží se celou dobu neztratit pojem o světových stranách.

Na kruhovém objezdu pochopitelně zamíří k tomu výjezdu, který směřuje nejvíce severovýchodně. A dokud tento výjezd svůj původní směr dodržuje, muž si lebedí. Odhaduje od oka již ujetou vzdálenost, při slabší formě a větší únavě ji ještě navíc kontroluje na tachometru.

Je však zděšen, když se najednou cesta začne točit, od severovýchodního směru se odklánět stále více. Nejraději by sjel mimo cestu a překročil s autem pole, zahrady, dvory. To však nejde.

Muž kleje, vrací se na objezd, po delším pozorování nachází šipku k hypermarketu a dlouho kroutí hlavou nad absurditou světa, která nechala cestu vedoucí nakonec na severovýchod vyjít z jihovýchodní části kruhového objezdu. Jak nesmyslné! Jak nelogické!

Na prodejní ploše
Mužova tunelová pozornost je mnohonásobně přetížena. On je přece zvyklý soustředit se podle hesla "jedno po druhém". Když je centrem jeho pozornosti ono jedno, nemá tam nic jiného místo.

A nyní - stačí jeden letmý pohled - a o jeho pozornost (celou nebo žádnou - nic mezi tím) nyní usiluje tisícero kusů zboží. Hrozivě se vyklání z regálů, zužuje uličky a vzbuzuje v muži strach, zda vůbec projede s vozíkem tam dozadu a později zpět k pokladně.  Jak může v tom množství najít něco, cokoliv jednotlivého, když vlastně kvůli tomu velikému nakupení věcí a věciček nevidí nic.

Kdyby na něm někdo (třeba manželka) chtěl, aby koupil ponožky, tak ideální hypermarket pro takový účel je prázdná hala sto krát sto metrů, jen čistá podlaha, uprostřed obří nápis PONOŽKY a pod ním právě ten jeden jediný vhodný pár.

Moudrá žena, v hypermarketu jako ryba ve vodě, svěří nebohému manželovi vozík se slovy: "Já budu nakupovat a ty tlač a řiď." V ideálním případě se muž převtělí do skvělého jezdce, v přetékajících regálech začne vidět terénní překážky jako na rallye Paříž-Dakar.

Jeho mužská čest mu zavelí všem se dokonale vyhnout - a na závěr u kasy zaparkovat na centimetr přesně. Zlomyslné jazyky tvrdí, že nejeden muž si při řízení vozíku tiše brblá ...hmmm, mmmm, mmmm, iiiííí... a nahrazuje tak vlastními hlasivkami akceleraci motoru a kvílení gum v ostře řezaných zatáčkách.

Autor:




Nejčtenější

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Ilustrační fotografie
Letní lásky? Pozor na pohlavně přenosné nemoci, které způsobují neplodnost

Ze vzrušující známosti na jednu noc se může stejně tak vyklubat i závažný zdravotní problém v podobě pohlavní nemoci s potenciální hrozbou neplodnosti. Než se...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

ilustrační snímek
Když domek vyhořel, děti musely do ústavu. Pomozme jim k návratu domů

Děti, které vyrůstaly v rodinném prostředí, mají mnohem větší šanci na úspěch v životě a na vlastní spokojenou rodinu než ty, které vyrostly v ústavu. Pomozte...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Sedm potravin, které mohou hrát roli v prevenci rakoviny

Je to tenký led, na který se vědci pouštějí neradi. Žádné jídlo samozřejmě nedokáže zcela předejít rakovině a už vůbec ne všem typům a žádné také samo o sobě...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nedaří se vám otěhotnět? Šest tipů, které usnadní početí

Za neúspěšnou snahou otěhotnět může stát několik překvapivých faktorů. Stres, starší partner, ale i nadváha. Zjistěte, co všechno si hlídat a na co pamatovat,...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jídlem k produktivitě. Pomůže banán, losos i brokolice

Rychle povzbudit myšlení, lépe se soustředit na učení nebo zvýšit produktivitu v práci – všechno jde i bez léků a syntetických doplňků stravy. Zkuste do...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej
Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej

Bronzer není jen pro ty, kterým se sluneční paprsky úspěšně vyhýbají. Kromě expresního opálení vám tohle jedinečné líčidlo pomůže zeštíhlit a vymodelovat tvář. ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.