náhledy
Za posledních sto let prošla funkční a sportovní móda obrovským vývojem.
Autor: koláž iDnes.cz
Reklama na povoskované kabáty Barbour z roku 1908
Autor: archiv firmy
Kabáty z archivu značky Barbour
Autor: archiv firmy
Dnes značka cílí na dobře situované Brity, kteří tráví hodně času na venkově. Oslovuje je zejména tradičními výrobními postupy.
Autor: archiv firmy
Britský maršál Montgomery (vpravo) a velitel kanadské armády Harry Crear během druhé světové války. Crear má na sobě tradiční vojenský kabát přezdívaný „duffle coat“.
Autor: Profimedia.cz
„Duffle coat“ v pánské kolekci značky Salvatore Ferragamo pro podzim a zimu 2010
Autor: Profimedia.cz
Reklama na nylonové punčochy z roku 1944
Autor: Profimedia.cz
Kabelka se zabudovanou plynovou maskou na výstavě v londýnském Imperial War Museum (2015)
Autor: Profimedia.cz
Lov patřil v 50. letech mezi oblíbenou zábavu britské šlechty.
Autor: Profimedia.cz
Americký jezdec Formule 1 Jack Brabham v roce 1966 (na fotce je s francouzskou zpěvačkou Francoise Hardyovou)
Autor: Profimedia.cz
Motorkářský oblek z archivu značky Barbour
Autor: archiv firmy
Kolekce Marca Jacobse pro Louis Vuitton, jaro - léto 1999
Autor: Profimedia.cz
Kolekce Marca Jacobse pro Louis Vuitton, jaro - léto 2000
Autor: Profimedia.cz
Ralph Lauren, kolekce jaro - léto 1994
Autor: Profimedia.cz
Ralph Lauren, kolekce jaro - léto 1995
Autor: Profimedia.cz
Topmodelka Kate Mossová předvádí model Tommyho Hilfigera (1996)
Autor: Profimedia.cz
Tommy Hilfiger, kolekce podzim - zima 1999
Autor: Profimedia.cz
Herečka Brooke Shieldsová v modelu Calvin Klein (1981)
Autor: Profimedia.cz
Topmodelka Naomi Campbellová předvádí plavky Calvin Klein (1996)
Autor: Profimedia.cz
Calvin Klein, kolekce jaro - léto 1996
Autor: Profimedia.cz
Herečka Gwyneth Paltrow v outfitu od Donny Karanové (1998)
Autor: Profimedia.cz
Tak vypadá funkční móda dnes: set od značky H&M je vyroben z polyamidu a elastanu.
Autor: archiv firmy
Značky, které tvoří sportovní módu, se tradičně předhánějí v tom, kdo bude oblékat olympijské sportovce. Nike patří mezi ty nejžádanější. Na olympiádě v Sydney v roce 2000 v jejích dresech soutěžila také americká atletka Jill Wittenwylerová.
Autor: Profimedia.cz
Firma Etam využila patentové technologie společnosti NASA a vyrobila novou podprsenku Pure Sensation, která má v košíčcích paměťovou pěnu. Materiál se vlivem tělesného tepla dokonale přizpůsobí tvaru hrudníku. Výsledným efektem je perfektní vzhled s lehkým push-up efektem.
Autor: archiv firmy
Apple Watch jsou nejúspěšnějšími hodinkami svého druhu.
Autor: apple.com
Apple Watch Sport Gold a Rose Gold
Autor: apple.com
Apple Watch Hermes (všechny tři typy pohromadě)
Autor: apple.com
Výrobce chytrého náramku MICA se zase spojil s módní značkou Opening Ceremony.
Autor: archiv Intel
Fotografie z kampaně MICA x Opening Ceremony
Autor: archiv Intel
Dvě americké maminky, Margaux Guerardová a Leslie Simmonsová Piersonová, přišly s nápadem, jak si pohlídat hovory od důležitých lidí, aniž bychom museli neustále viset očima na mobilu. Designový náramek MEMI stačí propojit s telefonní aplikací, aby nám pomocí jemných vibrací oznámil zprávy či hovory od vybraných osob. Zatím existuje jen prototyp, ale experti mu předpovídají zářnou budoucnost.
Autor: archiv firmy
Inteligentní tričko, které umí měřit tep a tělesnou teplotu, vyvinuli na Univerzitě Karla III. v Madridu. Tento a podobné modely se zatím testují v nemocnicích, ale časem se možná stanou běžnou součástí našich šatníků.
Autor: Profimedia.cz
Límec s airbagem od designérek Anny Hauptové a Terese Alstinové
Autor: Profimedia.cz
Když není airbag rozevřený, je límec na kolo docela nenápadný.
Autor: Profimedia.cz