náhledy
Ve světě vůní se toho v posledních letech dělo hodně. Z výjimečných, exotických a spíš okrajově vyhledávaných parfémů, kterým se říká „niche“, se stal žádaný trend a časem i mainstreamová záležitost. Proč ne? O to víc lidí má šanci vybrat si individuální, nápaditou vůní. Vybrali jsme některé z těch nejzajímavějších.
Autor: Profimedia.cz
Jemná, obnošená kůže - to byla hlavní inspirace pro vůni Cuiron, kterou pro návrháře Helmuta Langa namíchali experti švýcarské značky Givaudan. Obsahuje aromatické svrchní tóny jako bergamot, mandarinku a růžový pepř, spodním tónům dominuje pryskyřice, semiš a vůně dřeva. Během třinácti let od vytvoření se z unisexového parfému stala ikona.
Autor: net-a-porter.com
Vůni kožených sedaček, doutníků a dobře namíchaného koktejlu má evokovat parfém Jazz Club z řady Replica od módního domu Maison Martin Margiela. Obsahuje proto zajímavou směs ingrediencí, jako je pepř, italský citron, rum, šalvěj, vanilka nebo tabákový list. V linii, kterou značka nabízí od roku 2012 najdeme i další vůně "s příběhem": inspirovala je třeba procházka po exotické pláži, teplé nedělní ráno, lunapark ve městě Santa Monica nebo pařížský trh s květinami.
Autor: sephora.com
Vůně čerstvého chleba inspirovala designéra Serge Lutense k vytvoření plné, nasládlé vůně Jeux de peau. Atmosféru malého poctivého pekařství z jeho dětských vzpomínek dohromady tvoří netradiční složky jako pšenice, anýz, lékořice, ale i meruňka nebo mléko.
Autor: feelunique.com
Při navrhování vůně M/Mink se před šesti lety spojili Ben Gorham, úspěšný parfumér, který stojí za značkou Byredo, a Michael Amzalag a Mathias Augustyniak z pařížského grafického studia M/M. Myšlenka byla jasná: napodobit vůni japonského inkoustu, který se používá při kaligrafii. Podařilo se. Důležitou složkou je adoxal, organická sloučenina s čistou, svěží vůní, kterou dále rozvíjí kadidlo, listy pačuli, jetelový med a jantar.
Autor: archiv firmy
Když může parfém vonět po inkoustu, proč ne po papíru, konkrétně po listech starých knih? Parfemovaná voda Dead Writers Perfume od seattleské značky Sweet Apothecary je zdaleka nejdostupnější na našem seznamu, stojí nějakých sedm set korun, ale často se objevuje v žebříčcích nejzajímavějších parfémů posledních let. Atmosféru letité knihovny tvoří kombinace černého čaje, vetiveru, jetele, vanilky, tabáku a dalších ingrediencí.
Autor: archiv firmy
Nostalgie je častou přísadou moderních parfémů, není dokonce nezvyklé, že jsou pojmenované po konkrétním roce. Tak třeba GAP má v nabídce vůni 1969, Byredo zase 1996. Letopočet 1970 pak zdobí obal nové parfemované vody od návrhářky Belly Freudové. Uvolněnou atmosféru doby v ní připomíná hravá směs růže a šafránu, která se rozvine do plnějšího, ale čistého základu. Ten tvoří myrha, kadidlo a kombinace světlých exotických dřev.
Autor: net-a-porter.com
Parfém, který voní jako repelent proti komárům - to nezní moc lákavě. Jenže Mosquito Repelent z dílny Coqui Coqui je inspirovaný tradičními medikamenty františkánských mnichů z Mexika. Obsahuje směsici citrusů, ve které převažuje pomeranč z yucatánského poloostrova. A prý doopravdy funguje.
Autor: net-a-porter.com
Na závěr specialita: vůni Molecule 01 od britské firmy Escentric Molecules tvoří jediná ingredience, aromatická látka Iso E Super. Ta se běžně přidává do základu vůní, protože umí zdůraznit jemné dřevité tóny. Samostatně pak dokáže rozvinout náš přirozený tělesný pach tak, aby vznikla příjemná, a hlavně zcela unikátní vůně.
Autor: net-a-porter.com