Otevřít popis
Zavřít popis

Postavte se, chodidla nechte v této zjednodušené variantě v šíři svých boků. S výdechem pokrčte mírně kolena tak, aby zůstala paralelně a nesbíhala se. S nádechem rozpažte a s výdechem začněte pomalu otáčet trup na pravou stranu. Paže jsou ve stejné výšce, dlaně míří dolů. Rotace probíhá od spodních pater trupu, hlava se otáčí poslední. Ve finální úrovni otočení zůstaňte na 3 dechové cykly, pak se s nádechem vraťte do výchozí pozice a s výdechem pak proveďte na opačnou stranu. Pokročilí mohou pokrčit kolena tak, že budou ve stejné výšce jako kyčle, případně umístit chodidla a kolena těsně k sobě. Dlaně s nádechem spojit před prsní kostí, s výdechem otáčet trup a zapřít loket / nadloktí paže o stehno opačné nohy. Opět bilaterálně. Kontraindikace: těhotenství, šestinedělí, hypertenze, glaukom, epilepsie, opatrně při hypermobilitě a artróze. (pozice Parivritta Utkatásana - zjednodušená varianta)


Alžběta Diringerová