náhledy
Gucci, Versace, Prada, Dolce & Gabbana - už samotná jména velkých italských značek evokují luxus, drama a okázalost. To jsou ostatně pojmy, které k milánskému týdnu módy tradičně patří stejně jako množství výrazných potisků, třpytivých látek a neotřelých barevných kombinací. Podívejte se, co se podle Italů bude nosit na podzim. Snímek je z přehlídky dvojice Dolce & Gabbana.
Autor: Reuters
Hlavní hvězdou přehlídky Versace se stala nechtěně odhalená bradavka topmodelky Gigi Hadidové. Byla by však škoda, kdyby nehoda odvedla pozornost od kolekce, která byla sama o sobě rafinovaně sexy díky kombinaci vojenských prvků a elegantní ženské siluety.
Autor: Profimedia.cz
Kůže se ukazovala i jinde a jinak. Na přehlídce italské návrhářky Alberty Ferretti to bylo především ve spojení s hedvábím, krajkou a barevnými výšivkami, které jsou pro milovnici temné romantiky, lesa, venkova a florálních motivů charakteristické.
Autor: Profimedia.cz
I Miuccia Prada se držela svého stylu a milánské diváky uchvátila kolekcí plnou vrstvených, eklektických modelů, ve kterých ti všímavější mohli odhalit celou řadu narážek, symbolů a historických odkazů. Sama návrhářka kolekci označila za koláž různých pocitů a rolí, které v každodenním životě ztvárňujeme.
Autor: Profimedia.cz
Mezi nejočekávanější módní události patří v posledních sezonách přehlídky Gucci. Může za to Alessandro Michele, kreativní ředitel značky, který letos představil teprve třetí velkou kolekci. I tentokrát si půjčoval hlavně ze své oblíbené éry - sedmdesátých let - a i tentokrát slavil úspěch.
Autor: Reuters
V každé zemi existuje trochu jiné pojetí toho, co je v módě „cool“. V Itálii to znamená maximalismus, neobvyklé kombinace barev, výrazné doplňky a spousta lesku - podobně jako na přehlídce Just Cavalli, "mladší" značky designéra Roberta Cavalliho.
Autor: Profimedia.cz
Ztělesněním mladistvé, stylové a svěží italské módy je také návrhářské duo Au Jour Le Jour. Mirko Fontana a Diego Marquez si potrpí na hravé aplikace a vtipné narážky: v nejnovější kolekci dokonce šaty ozdobili obrázky, slovy a čísly, které dohromady fungují jako rébusy nebo malé příběhy.
Autor: Profimedia.cz
Návraty do minulosti k luxusní módě patří, ovšem tradiční italské módní domy pro ně mají zvláštní slabost. Tak se například Massimiliano Giornetti, který je kreativním ředitelem původně obuvnické značky Salvatore Ferragamo, letos vrátil do šedesátých let. V kolekci plné zářivých, sytých barev a geometrických vzorů se najdou i prvky z výtvarného umění, hlavně z meziválečného dadaismu a avantgardní umělecké školy Bauhaus.
Autor: Reuters
Se 60. lety minulého století je neodmyslitelně spjatá i značka Emilio Pucci. Kolekce pro podzim a zimu 2016 z dílny Massima Giorgettiho často až doslovně odkazuje na tehdejší volnočasové a atletické oblečení. Nutno dodat, že větrovky a péřové kabáty s retro potiskem, barevné lyžařské kombinézy či svetry s výstřihem do véčka skvěle fungují i v dnešním kontextu.
Autor: Profimedia.cz
Ti, co se obávají návratu „osmdesátek“, který se pomalu, ale jistě v módě chystá, nebudou mít radost z nové kolekce Moschino. Američan Jeremy Scott, který pro italskou značku tvoří, ze své oblíbené dekády převzal to nejvýraznější - barevné taftové drapérie, latexové detaily, nabírané sukně, topy na jedno rameno, obří zlaté náhrdelníky. Jako by svým potenciálním zákaznicím říkal: berte, nebo nechte být. Že se najde spousta těch, které brát budou, je už teď bez diskuse.
Autor: Profimedia.cz