Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sociální sítě jsou jedna velká lež, říká osmnáctiletá hvězda Instagramu

  11:00aktualizováno  11:00
Získat víc než půl milionu fanoušků na Instagramu, dostávat dárky od módních značek a vydělávat si jen tím, že dobře vypadáte, dnes není nemožné. Australanka Essena O’Neillová paradoxně nejvíc fanoušků získala díky rozhodnutí ze sociálních sítí odejít a ukázat realitu, která se za nimi skrývá.

Nebezpečné trendy ze sítí

„Dřív jsem si myslela, že jsem ošklivá, moc vysoká, divná, osamělá, neoblíbená a že jsem k ničemu. Říkala jsem si, že až jednou budu modelka, budu konečně krásná, a že když budu mít hromadu zhlédnutí na YouTube, budu šťastná,“ píše 18letá Essena na svém novém webu Let’s Be Gamechangers.

Je jednou z mála dívek, které se podobný sen opravdu splnil. Od chvíle, kdy před třemi lety na Instagramu sdílela svou první fotku, se jí do minulého týdne podařilo nasbírat přes 612 tisíc followerů. Nepotřebovala k tomu nic jiného než snímky (a později i videa) „ze života“. Zdánlivě byly dokonalé, ve skutečnosti se často jednalo o zmanipulovaný obraz reality. O to, jak vznikaly, se teď rozhodla se svými fanoušky podělit.

Svůj instagramový účet přejmenovala na „Sociální média nejsou skutečný život“ a smazala z něj více než dva tisíce fotek; u těch ostatních změnila popisky tak, aby odpovídaly realitě. Vysvětluje v nich, že v dané době držela přísné diety, byla posedlá svým vzhledem a hledáním nejlepšího outfitu, místa či úhlu na focení. „Na patnáctileté holce, co si hlídá kalorie a přehnaně cvičí, není nic hodného následování,“ píše u fotografie v šortkách a podprsence.

„Zatažené břicho, promyšlená póza, vycpaná prsa. Chci, aby ostatní holky věděly, že tohle není skutečný život, není to cool ani inspirativní. Je to nepřirozený obraz dokonalosti, kterým jsem se snažila získat pozornost.“

„’Prosím olajkujte tuhle fotku, protože jsem se kvůli ní namalovala, natočila si vlasy, vzala si těsné šaty a velký, těžký náhrdelník... Vyfotila jsem asi padesát selfíček, než jsem našla jedno, které by se vám mohlo líbit, pak jsem ho dlouho upravovala v několika různých aplikacích – jen abych získala pocit, že mě společnost přijímá.’ Tohle nemá nic společného s realitou.“

Upozorňuje taky na to, že když se stala na sociálních sítích populární, začaly ji firmy zásobovat dárky nebo dokonce platit za propagaci jejich produktů. Vydělala si tak prý v přepočtu i pětatřicet tisíc korun za jediný příspěvek. Čím více lajků a sledujících uživatelů získávala, tím stoupala její hodnota na trhu s dobře utajenou reklamou.

„Je po zkouškách! Mám hroznou radost – právě tenhle popisek měl za úkol odvést pozornost od vyumělkovaného snímku v bikinách od značky, která mi zaplatila za reklamu. Všechny jsem snadno oklamala. Řekla bych, že 99 % dívek s velkým množstvím sledujících, co se fotí ve značkových plavkách, dostává za jejich propagaci zaplaceno,“ píše u snímku starého 2,5 roku.

Estella, která se díky odvážnému kroku stala ještě větší internetovou celebritou, říká, že si vytyčila cíl využít svou slávu k tomu, aby vzdělávala ostatní, především mladé dívky. Kromě toho, že otevřeně mluví a píše o tom, jak sociální média ovlivňují masy a jak je firmy využívají k marketingovým účelům, se rozhodla také podporovat veganství a ohleduplnou módu.

Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Příběh Jitky: Jsem těhotná. Přítel chce naše dítě vychovávat s jinou

Jsem zasnoubená a čekám dítě. Bohužel jsem se snoubencem nešťastná a nevím, jestli si ho mám vzít, nebo opustit. Neuvěřitelně mě zklamal, udržuje vztah s více...  celý článek

Jedlý make-up. Youtuberka se líčí jídlem
Jedlý make-up. Číňanka se nalíčila jídlem, které našla v ledničce

Jste-li skutečnou milovnicí líčení, nemusíte si kupovat drahé šminky, stačí se porozhlédnout v kuchyni. Ze sušenek, barevných lentilek, ovoce nebo třeba kečupu...  celý článek

Korzety byly nesdílnou součástí ženského šatníku po několik století. O pohodlí...
Od bederní roušky po korzet: spodní prádlo v průběhu staletí

Stejně jako my ani naši předci si to bez spodního prádla většinou nedokázali představit. Jejich negližé ovšem vypadalo úplně jinak než dnes. Spodní prádlo se...  celý článek

Medové kuřecí stripsy s kečupem
Prázdniny se blíží! Rozloučení se školním rokem bude dětem chutnat

Za pár dní je tu konec školního roku a kamarádi i kamarádky ze třídy se rozutečou za letními zábavami. Uspořádejte pro spolužáky svého potomka dětskou party,...  celý článek

ilustrační snímek
Nalokalo se dítě při koupání vody? Dejte pozor na sekundární tonutí

Sekundární tonutí je celkem vzácný úkaz, o kterém je ale rozhodně dobře vědět. Pokud se totiž při koupání a plavání dostanou vaše děti do potíží a nalokají se...  celý článek

Další z rubriky

Robin Wrightová (Cannes, 18. května 2017)
Rozčilená Wrightová: Slíbili mi stejné peníze jako kolegovi a dali mi méně

Herečka Robin Wrightová (51) měla za seriál Dům z karet slíbené stejné peníze jako její filmový manžel Kevin Spacey (57). Producenti ale slovo nedodrželi a...  celý článek

Helen Mirrenová (Paříž, 29. listopadu 2016)
Mindráky jsou červ zažraný v mozku, míní Helen Mirrenová

Před sedmdesátkou se stala tváří kosmetické firmy, na kontě má spoustu divadelních i filmových rolí a také Oscara za film Královna. Helen Mirrenová (71) přesto...  celý článek

Lidija Zavoralová
Vyhrazujete dětem čas na tablet? Lepší je nepravidelnost, říká kyberexpertka

Lidija Zavoralová ve světě počítačů žije již od dětství, kdy hrála počítačové hry jako o život. Dnes bychom tomu asi řekli závislost, ale tehdy se podobné...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Staňte se čichovými nomády
Staňte se čichovými nomády

Francouzská značka Une Nuit Nomade v těchto dnech představuje novou řadu Une Nuit a Montauk. První dva zástupci řady jsou vůně Rose America a Memory Motel. Ale ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.