Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sociální sítě jsou jedna velká lež, říká osmnáctiletá hvězda Instagramu

  11:00aktualizováno  11:00
Získat víc než půl milionu fanoušků na Instagramu, dostávat dárky od módních značek a vydělávat si jen tím, že dobře vypadáte, dnes není nemožné. Australanka Essena O’Neillová paradoxně nejvíc fanoušků získala díky rozhodnutí ze sociálních sítí odejít a ukázat realitu, která se za nimi skrývá.

Nebezpečné trendy ze sítí

„Dřív jsem si myslela, že jsem ošklivá, moc vysoká, divná, osamělá, neoblíbená a že jsem k ničemu. Říkala jsem si, že až jednou budu modelka, budu konečně krásná, a že když budu mít hromadu zhlédnutí na YouTube, budu šťastná,“ píše 18letá Essena na svém novém webu Let’s Be Gamechangers.

Je jednou z mála dívek, které se podobný sen opravdu splnil. Od chvíle, kdy před třemi lety na Instagramu sdílela svou první fotku, se jí do minulého týdne podařilo nasbírat přes 612 tisíc followerů. Nepotřebovala k tomu nic jiného než snímky (a později i videa) „ze života“. Zdánlivě byly dokonalé, ve skutečnosti se často jednalo o zmanipulovaný obraz reality. O to, jak vznikaly, se teď rozhodla se svými fanoušky podělit.

Svůj instagramový účet přejmenovala na „Sociální média nejsou skutečný život“ a smazala z něj více než dva tisíce fotek; u těch ostatních změnila popisky tak, aby odpovídaly realitě. Vysvětluje v nich, že v dané době držela přísné diety, byla posedlá svým vzhledem a hledáním nejlepšího outfitu, místa či úhlu na focení. „Na patnáctileté holce, co si hlídá kalorie a přehnaně cvičí, není nic hodného následování,“ píše u fotografie v šortkách a podprsence.

„Zatažené břicho, promyšlená póza, vycpaná prsa. Chci, aby ostatní holky věděly, že tohle není skutečný život, není to cool ani inspirativní. Je to nepřirozený obraz dokonalosti, kterým jsem se snažila získat pozornost.“

„’Prosím olajkujte tuhle fotku, protože jsem se kvůli ní namalovala, natočila si vlasy, vzala si těsné šaty a velký, těžký náhrdelník... Vyfotila jsem asi padesát selfíček, než jsem našla jedno, které by se vám mohlo líbit, pak jsem ho dlouho upravovala v několika různých aplikacích – jen abych získala pocit, že mě společnost přijímá.’ Tohle nemá nic společného s realitou.“

Upozorňuje taky na to, že když se stala na sociálních sítích populární, začaly ji firmy zásobovat dárky nebo dokonce platit za propagaci jejich produktů. Vydělala si tak prý v přepočtu i pětatřicet tisíc korun za jediný příspěvek. Čím více lajků a sledujících uživatelů získávala, tím stoupala její hodnota na trhu s dobře utajenou reklamou.

„Je po zkouškách! Mám hroznou radost – právě tenhle popisek měl za úkol odvést pozornost od vyumělkovaného snímku v bikinách od značky, která mi zaplatila za reklamu. Všechny jsem snadno oklamala. Řekla bych, že 99 % dívek s velkým množstvím sledujících, co se fotí ve značkových plavkách, dostává za jejich propagaci zaplaceno,“ píše u snímku starého 2,5 roku.

Estella, která se díky odvážnému kroku stala ještě větší internetovou celebritou, říká, že si vytyčila cíl využít svou slávu k tomu, aby vzdělávala ostatní, především mladé dívky. Kromě toho, že otevřeně mluví a píše o tom, jak sociální média ovlivňují masy a jak je firmy využívají k marketingovým účelům, se rozhodla také podporovat veganství a ohleduplnou módu.

Autor:




Oblékněte dítě hezky a levně
Oblékněte dítě hezky a levně

Nakupujte v dětském bazárku eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.