Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vajíčko denně cholesterolu nevadí. Ale bez pohybu to nepůjde

Vysoký cholesterol býval před pár lety strašák, o kterém se mluvilo a psalo téměř všude. Dnes už ale opatrnost lidí opadá. A to i přesto, že rizika způsobená vysokou hladinou cholesterolu jsou stále stejná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46o44s23e19f 61Š82á66t70a59v25a 2874781226969

Vždycky to,čeho byl na trhu nedostatek,bylo podle odborníků nezdravé,aby se po tom lidi nescháněli.Já zastávám názor,že tělo si samo řekne co potřebuje.Jednou je to zelenina,jednou je to maso a výrobky z něj.Někdo je spíš zeleninovej,někdo masovej.To co jednomu prospívá,druhýho zničí.

0/0
2.5.2017 6:53

M11i43c60h28a55e63l70a 32P83l82a72n13á 2223647183847

Ty nízkotučné potraviny jsou takový novinářsko-výživový mýtus. Stačí se zamyslet, nízkotučný jogurt má okolo 1 % tuku, normální do 4 % a nejchutnější řecký 5 - 10 %. To jsou rozdíly v řádu gramů, energeticky tedy skoro nic, zato chuťově jsou to rozdíly velké. Hlavně že další týden vyjde polo-PR článek, že je čokoláda zdravá. Tam se ten tuk přežene raz dva, o tom strašném množství cukru ani nemluvím.

0/0
1.5.2017 11:42

Z47d52e63n30ě51k 21M69o51r17á15v50e42k 5777328118383

Když se mluví o prospěšnosti čokolády, tak se současně říká, že to má být hořká čokoláda, alespoň 70%, takže v ní moc cukru ani tuku není. Následně se taky říká, že se jí nemá jíst moc. Takže až si budete zase něco vykládat po svém, tak to nevydávejte za pravdu.

+1/0
1.5.2017 23:27

M31i94l82a44n 93K10a88j42n19a24r 8601395469588

Naprostý souhlas. Kvalitní hořká 70%+ čokoláda je naopak velice zdravá a dokonce podporuje hubnutí, což možná hodně lidí ani neví. Samozřejmě ji člověk nesmí jíst na kila... ;-D

0/0
2.5.2017 7:14

M70i12c61h73a76e44l25a 90P55l88a72n18á 2213497233387

Prospěšné je kakao, samozřejmě v omezeném množství jako jiná semena. Čokoláda, i ta vysokoprocentní, obsahuje příliš mnoho jednoduchých cukrů. Třeba 85 % Lindt má 19 gramů cukru. To je laskomina, nikoliv základní potravina jako vejce nebo mléčné výrobky.

0/0
2.5.2017 12:28

Z53d60e81n44ě81k 26M80o73r90á46v63e30k 5217378598403

Dostudujte si základní pojmy. Cukry jsou sice sacharidy, ale ne všechny sacharidy jsou cukry. Takže Lindt má sice 19% sacharidů, ale jen 14% cukrů. Ano i to se může zdát moc, ale proto se také říká, že jí nemáte sníst moc (a já to tam napsal). Pokud se vám zdá i 14% cukru moc, můžete si koupit Lindt 90%, kde je cukrů jen 7%.

0/0
2.5.2017 12:42

M15i58c44h48a79e14l54a 65P22l39a49n92á 2703847883487

Mně nejde o jednotlivé gramy, ale o označení čokolády jako zdraví prospěšné. Není zdraví prospěšná, jen malé množství neškodí, diabetici by ji měli vyškrtnout úplně. Právě novinářské zkratky kakao = čokoláda způsobují, že si každý konzumaci čokolády omlouvá zdravím. Když chci mít prospěch z kakaa, dám si ho lžičku do jogurtu. Když chci mlsat, dám si čokoládu a to jen kousek. Cukru je tam dost, tedy přesně 14 g, díky za opravu, tuku dokonce 46 g, dvě vejce mají 12 g. Dvě vejce výborně zasytí. Víte, to je to, co mne tak nadzvedlo, že tu je článek "Jedno vajíčko denně" a před nedávnem "Dejte si čokoládu, je zdravá". To je přece úplně blbě. Vejce (resp. maso, tvaroh, luštěniny) je základ, bez toho žít nelze, o tom nelze vést diskusi, tak se člověk vyvinul. Čokoláda je ta nadstavba pro zpestření, která je z hlediska vývoje druhu v našem jídelníčku pouze pár chvil. Mimochodem dokonce i nám velmi podobné druhy jako šimpanzi či gorily vyjídají ptačí hnízda, a to je ta gorila jinak býložravá.

0/0
2.5.2017 13:14

Z29d80e70n98ě57k 11M75o54r30á86v82e40k 5797948788283

Tu zkratku s čokoládou jste tiu napsala vy, já si pamatuju, že když se píše o prospěšnosti čokolády, tak je tam vždy "hořká čokoláda", a vždy je doporučeno něco jako 20g denně. Takže jestli vám to dělá extra problém, nekupujte 85%, ale klidně 99%, to dělá Lindt taky, tam je cukru jen 4%. Ten tuk, který je v té čokoládě, ten máte i v tom kakau, je to jeho součást.

Souhlas s tím, že vejce jsou úplně něco jiného. Z dávna si pamatuju, že ve vejcích je dokonce něco, co negativní účinky vaječného cholesterolu neutralizuje a že se snad dělala studie, kdy skupina lidí jedla dlouhodobě větší množství vajec a hladinu cholesterolu jim to nezvedlo. To ale nemám nijak ověřené. Občas si sice udělám vejce na slanině (tzv. snídaně šampiónů), ale pokud si chci udělat vaječnou snídani zdravou, tak je udělám na troše olivového oleje, třeba ještě s osmahnutou cibulkou.

0/0
2.5.2017 13:34

M39i42c13h62a15e73l57a 49P16l25a32n51á 2753877133157

Objevují se v této rubrice články jako http://rungo.idnes.cz/klady-horka-cokolada-zdravi-hubnuti-sport-energie-fs1-/behani.aspx?c=A161102_110820_behani_hri Jinak 20 gramů čokolády je pro neaktivního člověka, např. novináře, už dost velká dávka živin mimo základní jídelníček. Na redaktorech je to koneckonců dost vidět.

0/0
2.5.2017 13:58

Z57d25e11n40ě65k 59M81o13r81á89v27e91k 5317248848273

Jo a právě i tam se píše toto:

Dobrého pomálu

Jako v podstatě jediné minus tmavé čokolády zmiňuje Monika Bartolomějová její vysokou kalorickou hodnotu. Pokud se ale nebudeme denně cpát tabulkou čokolády, nemůžeme o negativních účincích hovořit.

0/0
2.5.2017 14:39

Z60d31e62n38ě80k 36M43o54r32á31v92e42k 5787348778413

S tím kakaem v jogurtu jste si moc nepomohla, sice tam toho tuku není tolik jako v čokoláádě, ale je tam časo dost cukru, záleží ale hodně na tom co si koupíte. Třeba takové poctivé holandské kakao bude zdravější než čokoláda, ale taky to bez cukru dost možná nedáte, protože je fakt hodně hořké.

https://www.kaloricketabulky.cz/kakao-holandske-figaro/

0/0
2.5.2017 13:41

M83i76c81h64a92e48l61a 78P60l10a79n25á 2563657283907

Do jogurtu si dávám lžičku (cca 5g) kakaa, což není tak hořké. Ke koupi jsou i pražená kakaová semena, ale toho právě nelze sníst tolik, aby se člověk "vykrmil". Na rozdíl od zmiňované čokolády.

0/0
2.5.2017 14:00

Z39d14e90n54ě34k 74M33o31r81á55v17e44k 5657488348573

Myslím, že většina lidí nesní ani 99% čokolády tolik, aby se vykrmila. Pro mě jsou tyhle hořké čokolády taková bezpečnostní brzda - nikdo jiný mi ji doma nesní, takže mi vydrží a ani já jí nesním tolik, abych se s ní vykrmil.

0/0
2.5.2017 14:37

M21i85c17h53a41e30l33a 21P68l83a76n80á 2553277973667

Kdybych se nehlídala, tak pokud nastane ta správná část měsíce, pak jsem schopná dát na posezení tabulku i té devadesátky. Bohužel.

0/0
2.5.2017 14:47

Z12d12e12n73ě42k 32M17o19r52á60v82e47k 5417268228213

No ale za to už ta čokoláda nemůže. ;-)

+1/0
2.5.2017 14:48

M75i31c13h69a57e73l 58P19r80i78n84c 7505965520745

Smažení je velmi zdravý způsob přípravy jídla, ovšem záleží na typu použitého tuku, teplotě i době smažení. Při grilování dochází k přepalování, které rozhodně zdravé není.

Se vážně divím, co to autorka doporučuje.

0/0
1.5.2017 8:03
Foto

O63n57d49r41e63j 45B59o24c88e78k 1970115794468

Denně dávám vajíček tak 6-7 ;-D

+4/−2
30.4.2017 20:36

Z85d79e52n70ě65k 15M33o24r37á19v38e52k 5927928628473

I kdybyste se už dožil 100 let, tak to neznamená, že to zvládne každý.

0/0
1.5.2017 23:29

S65i22m10o85n29a 88B90ě84l58á74k25o17v24á 2900591729783

To je zase blábol... Autorko, nastudujte si něco o výživě, než zase sesmolíte něco podobného.... RvRv

+4/0
30.4.2017 17:11

I71v93o 98Ž42á78č41e46k 9510482299407

Já už jsem v životě četl tolik navzájem si odporujících návodů, jak zdravě jíst, že tuto "vědeckou" disciplínu beru fakt smrtelně vážně.

Moje nevědecké doporučení: lidé, jezte klidně cokoli, co vám chutná, ale necpěte se jako prasátka rochátka.

+9/0
30.4.2017 12:42

Z66u61z50a22n85a 11V93l27a95c87h66o21v89á 8886262100

A už je to tady zase jedovatá vajíčka;-D;-D

+11/0
30.4.2017 11:18
Foto

M45a59r65i73e 30M97e63t14l85i79c62k44á 9791684601802

U těch polských bych tom skoro věřila, ale nebude to cholesterolem ;-D

0/0
30.4.2017 23:37

J47a32n58a 55B72o78u72l70o83v54á 7970206741671

Dostala jsem z toho hlad. Jdu kuchtit míchaná vajíčka, a hezky se špekem. A bez chleba. Aby se mi nezvýšil cholesterol. :-P

+6/0
30.4.2017 9:59
Foto

I50v56o 34P48e82t80e47r46k31a 4686965467359

Nasycené tuky a cholesterol nejsou základem nemocí srdce a cév

Ucpávání cév tuky, mozková mrtvice a srdeční infarkt jsou mnohonásobně komplikovanější než rovnice vejce nebo bůček rovná se mozková mrtvice nebo infarkt srdce. Že hladina cholesterolu v krvi nesouvisí s jeho obsahem ve stravě a není třeba jej hlídat, už uznávají i oficiální výživová doporučení. Také tvrzení o jednoznačné souvislosti mezi konzumací nasycených tuků a hladinou cholesterolu v krvi a vyšším rizikem nemocnosti a úmrtnosti na kardiovaskulární potíže zatím studie jednoznačně neprokazují. Konzumace másla, vajec i bůčku v rámci zdravé stravy bez nadbytku cukrů, průmyslově upravovaných olejů a trans tuků se zdá být bez potíží.

Zdroj: http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

+12/0
30.4.2017 9:34

M15a47r59t46i36n 37K85a73l67e40n70s37k66ý 8855935884751

Nojo...Slimáková. ;-D....odbornice na vsechno a hlavne na ockovani ;-D

+1/−1
30.4.2017 14:48

M10i52c38h28a39e15l 19P41r85i78n43c 7115105890575

Četl jsem článek a je podpořen rozumnými argumenty. O očkování se nezmiňuje.

0/0
1.5.2017 8:10

Z35d52e67n32ě34k 18M70o82r88á93v81e26k 5637208268943

Tak doktoři říkají, že hladinu cholesterolu ovlivníte stravou tak ze 30%. Tomu bych věřil, sám jsem si to na sobě mohl ověřit. Když budete každý den večeřet rohlíky s máslem a salámem, tak bude hladina cholesterolu vyšší, než u vhodnější stravy, to mi věřte.

Druhá věc, je, jestli je zvýšená hladina cholesterolu sama o sobě nebezpečná. Četl jsem názor jednoho amerického kardiochirurga, který tvrdil, že zdravým cévám cholesterol neuškodí. Problémem je cukr, když je ho moc, tak cévy poškozuje (to je známé, ne jen u cukrovkářů) a na tom poškození se ten cholesterol usazuje. Takže problém je hodně cholesterolu a cukru dohromady. Ten kardiochirurg dělal tisíce bypasů, takže bych mu věřil.

No a pak se diskutuje, co je horší sajrajt, jestli cholesterol nebo statiny.

0/0
1.5.2017 23:58
Foto

I52v57o 55P68e54t17e16r74k42a 4496145507579

No, na tom něco bude. Tak trochu si myslím, že za bojem proti vyšším hladinám cholesterolu (kdy ještě pro jistotu byla snížena hranice maximální zdravé hladiny) stojí tlak farmaceutických firem na to, aby se prodávali jejich cholesterol snižující preparáty. Někde jsem četl, že se sice předepisuje velké množství léků na snižování hladiny cholesterolu, ale hmatatelné pozitivní účinky prý nejsou prokázány.

0/0
2.5.2017 9:09

Z51d71e66n50ě22k 11M24o27r70á63v66e38k 5697498348563

Můj doktor mi říkal, že v tom nemají sami doktorři jasno, od jaké úrovně je cholesterol nebezpečný a že se postupně zvyšuje hladina, od které se předepisují léky. Takže asi záleží na lékaři. Ten můj je asi celkem vstřícný, dlouho odkládal nasazení léků na tlak a cholesterol, nakonec jsem je začal brát, ale poté, co jsem upravil jídelníček a začal jezdit na kole, tak už je zase brát nemusím. Teda ten cholesterol bych mohl ještě zlepšit, ale tlak mám v pohodě.

0/0
2.5.2017 10:27

P88a55v30e68l 83H89r53a54c31h 2139279455919

Tak to už jsem nějaký ten rok mrtvý ... tak cajk a jdu si dát 3 vajíčka se škvarkama na slanině ... ňam ...

+2/0
30.4.2017 8:56

E89l83i13š30k34a 46S31v25o75b50o19d12o76v80á 6921872391840

Moje snídaně... :-)

0/0
30.4.2017 23:30

S67v81a28t52a93v82a 80D72u60r28a22n28o19v82á 3779349804791

Vajicka za nic nemuzou, ale ta slaninka, maslicko, sadlicko kolem nej uz ano, at na chlebu ci pri priprave. Vyhodou je, ze po vejcich k snidani, clovek nedostane hned hlad.

A s tim pohybem, aby clovek hubnul, potrebuje minimalne hodinu, aby to melo ucinek. Vsude se pise, ze 30 minut staci, ale idealni stav je okolo 60-90 minut pohybu, ale to je pro dnesniho cloveka uz moc.

0/−1
30.4.2017 8:34

J62a18n 44P13a13v41e23l 8143212668176

Druhý odstavec je pověra. Ve skutečnosti je jedno, jestli se hýbete 10x6 minut, nebo 1x60 minut.

A co se hubnutí a pohybu týče, on pohyb na hubnutí až takový vliv nemá. Strava má mnohem, mnohem větší.

+7/−1
30.4.2017 8:42
Foto

A19n59n65a 90V27e59s63e73l46á 2880308486

Cílem pohybu, který se v článku doporučuje, je zdravá hladina cholesterolu, zdravé tepny a celkově dobrá kondice, nikoliv hubnutí. Člověk by se měl denně věnovat cvičení nebo ostré chůzi i když je štíhlý nebo hubený.

0/0
30.4.2017 23:45

P84e12t13r 56T40ů35m33a 5515105234355

Takovyhle clanky bych zakazal...to uz fakt muze psat dite ze zakladni skoly tady

+1/0
30.4.2017 8:10

P31e49t63r 77T86ů39m89a 5715235654515

Vajicka nevadi....vadi cukr

+9/0
30.4.2017 8:07

B67r55o36ň90a 32B23a59r43a89n42o69v82á 5276117389662

Jak bych to tak nejak jakoze slusne rekla... proste clanek je tak "trochu" zpatlanej

+3/0
30.4.2017 8:03

I73v84a42n64a 18R46a40f69a77j94o84v86a 3163989578340

A co ta italka, co jí bylo 117? Ta přeci každý den ke snídani jedla tři vejce :D

+11/0
30.4.2017 7:56

J93a42n 43D56ě29t48á13k 4201914659320

Ta asi nečetla podobné pamflety.

+2/0
30.4.2017 13:11

B91o61h65u46m76i58l 72M26á85c79a 5111432306253

Zda vajíčko denně cholesterolu vadí či nevadí mě opravdu nezajímá. A vajíčku to asi nevadí, jinak by v něm cholesterol nebyl.

+1/0
30.4.2017 7:24

M66i23l36a37n 72K36a89j84n44a87r 8831665819468

Pry nizkotucne potraviny... :-) Hahaha, kdo takovej blabol muze proboha napsat??? :-O Nizkotucne potraviny narvany sacharidama a skrobem... :)

+14/0
30.4.2017 7:24
Foto

A34n81n32a 72V51e24s47e18l21á 2580188386

Termín „nízkotučné potraviny“ neznamená totéž co nízkotučný jogurt (tzv. „light“) nebo jiné nízkotučné mléčné produkty, jsou to prostě potraviny s nízkým nebo žádným obsahem tuku (zelenina, luštěniny, některé maso, některá šunka...)

+1/0
30.4.2017 23:57

M43i82l70a53n 92K98a23j40n62a35r 8751815289388

Mno, jako pokud si vygooglím frázi "nízkotučné potraviny", tak všech prvních 10 odkazů se týká výlučně těch, které jsem měl zmiňoval v mém příspěvku ;-). Pod tímto pojmem si rozhodně nepředstavím mrkev nebo kuřecí prsa, a předpokládám, že většina populace také ne... :-)

To, co zmiňujete, bych nazval spíš "potraviny s přirozeně nízkým obsahem tuku", jako např. loštické tvarůžky - proti takovým potravinám samozřejmě nemám ani půl slova R^

0/0
2.5.2017 7:11

Z42d17e26n76ě61k 20M75o35r90á14v57e38k 5907168778573

Tvargle jsou ideální potravina - žádný tuk, žádný cholesterol, 30% bílkovin.

0/0
2.5.2017 10:19

M11i77l29a44n 92K16a23j89n94a84r 8531515839988

Jen trochu víc soli, ale toto taky člověk nejí na kila... :)

0/0
2.5.2017 10:45

P16a50v53e23l 80Z39a90h43r96a97d61n17í91č66e95k 7645180161615

K vysokému cholesterolu paradoxně přispívají sacharidy, ne tuky... Ale to ny musela autorka čerpat ze zdrojů mladších, než 10 let...

+6/0
30.4.2017 5:40

R14o33b96e62r83t 45L35a93u35e81r 5764650346510

Jaké sacharidy konkrétně? Pouze sacharoza, nebo také i jiné?

Mám takové tušení, že např. i celuloza je sacharid.:-P

0/0
30.4.2017 6:40
Foto

I91v96o 16P83e77t34e47r65k66a 4806305817849

http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

0/0
30.4.2017 9:36

M24a56r93t40i75n 46N88o79v75á18k 6873687769541

TVL. to za d-mty! zase píše tyhle rádoby knížecí rady!!

citace z článku: " Doporučuje se cvičit minimálně 30 minut denně" .. nebo "Je lepší rozdělit si pohybovou aktivitu na desetiminutovky během dne nebo cvičit alespoň patnáct minut - jakýkoli pohyb je lepší než nic."

- to jsou takové neskutečné škváry! Z mého pohledu (a pohledu takřka všech ostatních), lidé se uchylují k pravidelnému sportování až poté, co touží po tom fyzicky zhubnout (ztratit kila). V takovém případě je na celé řadě XX renomovaných studií prokázáno, že je nutné dodržovat určitý "aktivní mod", přičemž při tom OPTIMALNIM dochází ke spalování tuků až cca po 35-40 minutách pohybu.. takže nějakých stupidních 10 min fakt tělu nikterak nic "neubere"

procházková! co tady meleš za kR-VINY! Čerstvá absolventka univerzity, co?? ;-O;-ORvRv

+7/−6
30.4.2017 2:32

D45a65d61a29k 41P36e65t10r 7681880794408

R^

0/0
30.4.2017 4:53







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.