Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravda o mléku: nezahleňuje a pomáhá při hubnutí

Z jedné strany slyšíme argumenty, kolik sklenic mléka vypít denně, protože prospívá zdraví, z druhé strany varování, že škodí, zahleňuje a tloustne se po něm. Podle nejnovějších průzkumů to vypadá, že mléko v našich životech představuje kladného hrdinu, nikoli záporáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i15c54h34a40l 65V73o57r27e59l 5229694357122

Tak paní si "myslí", to skutečně může znamenat hov.. vědět. Ale stejně tak na tom můžete být i Vy, jen zaujímáte opačnou pózu. Kdyby měl článek z Onadnes větší odbornou váhu, taky by mi vadily ty vegetariánský "myslím". Tohle je ale pouze hospodské tlachání. Kde na jedné straně paní něco tvrdí a vy jste lehce uštěpačná, jelikož jste přesvědčená o své pravdě nebo aspoň její nepravdě a přitom je taková, že vy obě si pouze myslíte. A když jsme u tlachání, tak přihodím, že mi maso dvakrát týdně v podobě steaku stačí a nemám pocit, že bych strádal :-).

+1/0
10.4.2017 11:22
Foto

M86i44l86o89š 86F37. 62P60e20c97h43a90r 3153531790175

Ohledně domnělého zahleňování jsem si vzpomněl na jednu zdejší diskusi:

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150702_164004_zdravi_haa&vlakno=73085763

0/0
7.4.2017 20:25

D64a38n45i33e67l 78S49c25h97n38i65t71z77e96r 5881294131296

Mléko jasně prospěšné lidskému organismu, ale ne ta blíže nespecifikovaná bílá emulze z mlékárny.

0/0
7.4.2017 4:45

M33i94r92a 64L47o30v60e 3844340478684

Co způsobuje zahlenění

http://www.bio-life.cz/clanky/alternativni-medicina/co-zpusobuje-zahleneni.html

0/−3
7.4.2017 2:26
Foto

R12a30d49e88k 47V20o96j70á96č45e24k 5653899113674

Takové pohádky ;-D

+2/0
6.4.2017 21:50
Foto

J43a37n 25U15r77b52á84n91e94k 1813271683435

Zkusme tedypouze věcně:

Dospělýčlověk nesecernuje chymosin - i přes to, že pepsin zajišťuje štěpení bílkovin ataké srážení mléka, má nižší účinnost. Jeho nižší účinnost je kompenzovánapřítomností chymosinu u mláďat, který sráží bílkovinu mateřského mléka- kasein.Mléko tak pomaleji prochází trávicím traktem a je lépe využito jeho složek.Mateřské mléko setrvává v žaludku asi 2 hodiny, jiné tekutiny jím v podstatěprotékají. Srážení mléka má i jiný význam, tuhá konzistence dráždí mechanickystěnu žaludku a zvyšuje tvorbu gastrinu ve stěně žaludku.

Díky masivíkonzumaci mléka dochází k dráždění imunitního systému vlivem neprotráveníkaseinu.

Vysoképrocento lidí má nízkou nebo nulovou sekreci laktázy - enzymu štěpícího mléčnýcukr. neprotrávený mléčný cukr vede k rozvoji patologických kmenů bakteriítlustého střeva.

Spekulativníbude také vliv homogenizace a pasterizace, která může vliv iritace im. složekzvýšit.

Obojí vede kpostupné únavě a negativní modulaci imunitní soustavy. Porušená imunitní soustavamá zásadní vliv na rozvoj mutagenity buněk a potenciálního šíření rakoviny.

Je takénutné uvést, že obsah jiných látek - např. tyraminu v různých sýrech může véstk řadě poruch, také jiné látky mohou vést k prokázané závislosti viz.beta-kasomorfin. Stejně tak kultury obsažené v mléčných produktech nemusí mítprobiotický efekt.

Podávat jakoargument obsah výživových složek v dané potravině není smysluplné pro jejíkonzumaci.

To, žepotravina obsahuje množství určité látky nekoreluje s tím, kolik je efektivněvyužito lidským organismem nebo zdali negativa její konzumace nepřevýšípotenciální přínos.

Např. vpřípadě Asijské populace je tomu také jinak. Většina tohoto národa trpílaktózovou intoleranci, proto není schopna přijímat mléko samostatně. Krommléčných výrobků, přijímají Asiaté větší množství zeleniny, která je pro něvýznamným zdrojem vápníku. Jedná se hlavně o brukvovitou zeleninu, dále osojové výrobky a v Thajsku například dýni a fazole. Záleží na kultuře danéoblasti. Bylo dokázá

+5/−4
6.4.2017 18:42

L13u28c89i12e 15L11i66c68h36n62o40v98s27k45á 6949899677768

klidně jste to mohl napsat i jednodušeji, většina zdejších diskutérů Vám stejně napíše, že je to blbost a věcně Vám nikdo neodpoví :)

+3/0
6.4.2017 19:15
Foto

J58a69n 77Č75e91r39m64á51k 4429868465697

na to ani věcně odpovědět nelze...

Ač jsem se snažil, podobné sáhodlouhé ideologické agitky je únavné číst a člověk se z nich stejně nic nedozví...

A co se týče zažívání a trávení mléka mám zkušenosti své i svého okolí, takže ať si vegani pindají jak libo...

+6/0
6.4.2017 20:29

M57a18r90t69i39n76a 87S12e58d12l49i87c47k46á 5562375291822

To je takový univerzální argument ezoterických fiflen - "nikdo kromě mě nemá argumenty" a "béé, oni jsou na mě zlí!" ;-)

+3/0
6.4.2017 23:09

M16i26c13h52a61l 27H10r25u81š29k53a 1966193956381

Takových cizích slov, že se to ani nedá číst, a ještě k tomu hromada překlepů. Česky by to nešlo? Nebo myslíte, že takhle to vypadá důležitěji a pravdivěji?

+4/−1
6.4.2017 19:27

D58a74n38a 49T25e94n16z51l30e29r 5310492945693

Máte v tom poněkud hokej. Nabuzený imunitní systém (nebo vydrážděný prý mlékem) je naopak aktivnější, aktivněji vyhledává škody DNA a tím i aktivněji brání například i tomu vzniku rakoviny. :-) Takže smůla...

Asiati neumí trávit laktózu, my ale ano. Dovoluje to mít pestřejší stravování a evolučně je to plus.

+5/−2
6.4.2017 19:50

D75a35v22i89d 25M85i30n87a38ř63í93k 3602428476392

ale vite, ze mleko neni jenom o laktoze? Kazde materske mleko je dokonaly produkt, ale vstrebatelnost jinym savcem je bajka o uplne necem jinem...

0/0
6.4.2017 19:57

P61a33v92l40a 94H35r17a97d42i21l56o37v26a 3497361841394

Naprosta vetsina etnickych Evropanu travi zivocisne mleko bez problemu. U severskych etnik je to dokonce otazka preziti. Vzdyt Vas nikdo nenuti jej konzumovat.

+5/−1
6.4.2017 20:10

D60a40n25a 42T24e45n94z20l44e10r 5290632705233

Co myslíte tou vstřebatelností? Jak moc je vstřebatelná fazole, brambora a maso zvířat? ;-D

0/−1
7.4.2017 8:06

M20a35r92t23i51n62a 57S29e97d94l50i87c11k90á 5362965481602

Dalo by se shrnout - komu chutná a kdo ho snese, ať si to užije. A komu nechutná a nebo nesnese, ať si to užije taky, ale nemusí se to snažit znechutit i těm prvním. :-)

+8/0
6.4.2017 20:15
Foto

L45e96n52k28a 91H29a41l69á32m27k83o10v23á 4830892586978

"Dospělýčlověk nesecernuje chymosin - i přes to, že pepsin zajišťuje štěpení bílkovin ataké srážení mléka, má nižší účinnost. Jeho nižší účinnost je kompenzovánapřítomností chymosinu u mláďat, který sráží bílkovinu mateřského mléka- kasein"

Nevim sice co je slovo "nesecernuje", ale to to co pisete dal je hloupost. My lide chymosin nemame, maji ho prezvykavci. To, ze mleko travime je proto, ze kdysi lidska mladata prestala "vypinat" laktazu, kdyz odrostla...tak mame ted funkcni laktazu i my dospeli (evropane)....dal uz ani nepujdu. I to, ze je to jen spatne zkopirovane z nejakeho neznameho zdroje napovida, ze tomu stejne houby rozumite...

+7/0
6.4.2017 21:14

D17a28n53a 85T95e38n69z13l27e93r 5630102975673

Bingo...

tihle aktivisté se rekrutují z lidí, co věci sice nerozumí, ale líbí se jim vysílat polopravdy.

0/−1
7.4.2017 8:10
Foto

J26i17ř98í 31D10v90o92ř51á92k 5985679710988

Ten překladač do češtiny asi trochu zlobí.

+2/0
6.4.2017 21:36

P30a89v76l95a 11H14r61a65d92i30l65o81v95a 3537601751224

Plus omylem.

+1/0
6.4.2017 21:51

M42a47r31t35i90n 58Z29e83l32e85n97ý 6851377762895

Ostatně, stejně jako způsoby jakéhokoliv jiného průmyslu. Pojďme se vrátit ke sběru bobulí a bydlení v jeskyních. Pak budou všechny bytosti šťastny :-)

+3/−2
6.4.2017 17:03

P94a34v18e46l 34S73v96a27t11o23š 2656413866871

A jeee...tohle trapny prehaneni je mi ze srdce protivny...stacilo trochu respektu a ucty k tem zviratum a vsem by se zilo lip...

+3/0
6.4.2017 17:14

P62a69v66e60l 44S79v82a49t22o32š 2136493296211

stacilo-by

0/0
6.4.2017 17:14

D18a37n57a 55T95e91n83z78l51e46r 5190792555583

No to by asi nestačilo. Z úcty a respektu si ta zvířata nic nekoupí.

0/−3
6.4.2017 18:14

P67a65v33e97l 84S14v48a46t85o63š 2336363696821

Koupi si snesitelnejsi zivot..a lepsi zachazeni..chapete?..bylo by to dobry pro vsechny, nebo ne?

+2/0
6.4.2017 19:06

D25a79n87a 77T77e15n42z32l70e28r 5310162425133

Problém je v tom, že to, co si představujete jako lepší zacházení by zdražilo výrobu potravin natolik, že by začali strádat lidé. A teď.. pro koho se rozhodnete? :-)

+4/−1
6.4.2017 19:53

P11a10v36e46l 93S78v11a75t46o49š 2266913506341

Stradat? myslite, jako ze by nemeli maso trikrat denne? staci se podivat kolem sebe...vzdyt obeznich je vic nez polovina..tak o jakym stradani mluvite??

+1/0
6.4.2017 20:18

P22a77v66l28a 23H78r45a29d74i90l58o48v26a 3647641331704

Obezni ale nejsou z masa. Obezni jsou z cukru a peciva. Povetsinou.

+5/−1
6.4.2017 20:31

P47a19v68e45l 20S27v82a20t77o42š 2896663206201

ano, z cukru, peciva a premiry masa...proto doktori tak casto radi omezit prijem bilkovin, zivocisnych...lidi jsou vyzrany jako prasata...stridmost ve vsem

0/−2
6.4.2017 21:22

P59a90v63l86a 51H53r40a57d92i85l45o45v12a 3747551681414

Az na to, ze bilkoviny jsou ok. Tloustne se ze sacharidu. I proto jsou nekteri vegetariani tlusti. Nacpou se buchtama. Kus flakoty by jim udelalo lip.

+3/−1
6.4.2017 21:54

P39a36v31e42l 80S72v91a32t20o56š 2186633866801

ano, bilkoviny rostlineho puvodu jsou bez debaty ok...vegetariani se buchtama urcite necpou, to mate spatne info..asi moc vegetarianu kolem sebe nemate, spis dietare;-D

0/0
6.4.2017 23:49

D41a32n46a 27T90e32n77z28l87e68r 5720632985143

Energii ukládají rostliny v cukru a zvířata v tuku. Ne ve svalovině. Svalovina má trávící bilanci plus mínus nic. Takže - mýlíte se. Z masa lidé opravdu tlustí nejsou. Zato bez masa jim chybí živiny. Jasně že se dá bez masa živořit. A snad i přežít. Ale optimum to není, nikdy nebylo a nebude.

+1/−1
7.4.2017 8:15

P79a90v61l77a 95H69r96a44d98i62l51o37v75a 3157201301924

Obezni ale nejsou z masa. Obezni jsou z cukru a peciva.

+1/−1
6.4.2017 20:33
Foto

J39a11n 62Č67e26r24m16á82k 4159418355557

možná byste měl vědět, že obezita je nemocí chudých...

+3/0
6.4.2017 20:38

P40a80v13e75l 32S34v75a57t54o21š 2596153356221

s tim souhlasim:-)

0/0
6.4.2017 23:51

M25i33l60a31n 24L60i70n53h66a79r93t 8714546447306

Cože..? Býti Zemanem, Škromachem, Koženým, Krejčířem atd. , tak se docela naštvu...;-) A jak se jmenuje ten vyžranej majitel Vítkovic, ten je také chudý?

0/0
9.4.2017 12:07

D96a92n92a 74T19e32n14z95l25e26r 5100832185773

Tak oni by ho neměli vůbec. A to je dost problém.

Vy si vážně myslíte, že lidé jsou obézní z masa? :-) wow...

+1/−1
7.4.2017 8:12

P16a50v41e52l 64S52v61a26t34o47š 2626113946591

Z premiry tucneho masa urcite..U nas je nejvice pouzivane veprove a to se zdravou bilokovinou nema nic spolecneho..oni ti arabove moc dobre vedi, proc prasata nejist..

+1/−2
7.4.2017 16:29

D15a82n38a 59T65e34n49z25l43e87r 5340372165553

:-) Takže o historii také nic nevíte... nepřekvapuje mě to.

0/0
7.4.2017 21:00

L54u79c81i18e 15L10i14c63h68n34o90v43s34k47á 6869209457598

to jste na to možná kápla. Dnes totiž skoro každého zajímá jenom to, jestli si za něco něco koupí...

+1/0
6.4.2017 19:16

D66a79n55a 10T82e22n59z80l70e60r 5950612695563

To jděte vysvětlit sedlákovi, který se výrobou mléka a masa živí. Ale bacha, mívají vidle a mohl by vám to vysvětlit ručně.

+3/−2
6.4.2017 19:53

P46a60v21e70l 78S38v19a61t34o67š 2946283236151

nemam nic proti sedlakovi, ktery ma sva zvirata rad a jiste se o ne s laskou stara...ja tu kritizuji tu nechutnou megazvrhlou produkci a chrleni mlika a masa, kde zvire je jen cislo, proste produkt..

+1/0
6.4.2017 23:57

D67a69n68a 43T15e22n76z35l83e92r 5830302475583

A sedlák je podle vás kdo? Někdo, kdo má dvě-tři krávy, které si opiplává? :-)

+1/−2
7.4.2017 8:16

P62a52v51e97l 54S61v33a72t22o29š 2246263456601

Bozinku, vy jste natvrdla...no rozdil mezi soukromym chovatelem a fabrikove chovanymi kravami snad zna kazdy...Koukam, ze u vas asi vede ta fabrika, chce to jist vic ryb..tam je vic omega 3, dobry na mozek...a kdybyste nechtela jist maso, tak doporucuju lneny olej...

+1/−1
7.4.2017 16:35

D21a85n40a 49T17e47n13z45l75e12r 5760492195873

Koukám, že se nevyznáte vůbec v ničem. Počínaje historickými souvislostmi a oblastní stravou, chovem zvířat konče.

Vy máte dojem, že nechci jíst maso? Nějak se nám v tom ztrácíte. :-)

0/−2
7.4.2017 21:06

P96a68v28e80l 82S57v38a61t54o74š 2136953696171

Hmmm...prave, ze ten dojem nemam..ale opet jste to nepochopila...

+1/−1
7.4.2017 22:57

M82a12r64t14i39n31a 48S27e80d52l97i48c73k54á 5822785731782

Maso se dá jíst i s úctou ;-)

+6/−1
6.4.2017 20:30

P75a44v60e73l 49S23v48a90t14o37š 2576473516421

Libi se mi takovy ten "indiansky pristup", vedet, ze to maso je ze zvirete, ktery muselo nejakym, ne moc humanim aktem zemrit..nebrat to jako samozrejmost.

+1/0
7.4.2017 0:00

D73a24n37a 84T95e95n21z49l33e23r 5440112195773

Takže jsme u klukovského snění a hraní si na indiány... prima. :-)

0/−2
7.4.2017 8:17

P61a27v93e11l 63S82v30a25t52o54š 2536273616951

Jiny koment jsem u vas ani necekal...vidite tam ty uvozovky? tak tomu se rika nadsazka, je to zlehcene, prirovnane k necemu..tze P.Tenzler po ranu poradnou lzici rybiho ci lneneho oleje...a detickam taky, at se nepomamiii:-):-)

+1/0
7.4.2017 16:39

D56a34n88a 95T56e11n36z34l31e68r 5430722695963

Nevymlouvejte se. :-) To je zbytečné. Prostě si rád hrajete na indiány a obdivujete jejich přístup k hospodářským zvířatům. Bylo by to sympatické, kdyby to nebyla jen póza, kterou jste v zápalu boje obětovat a prohlásit ji za nadsázku.

Prostě pokrytec jak se patří. R^

+2/−2
7.4.2017 21:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.