Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přispívají děsivé historky kamarádek a z internetu k horšímu porodu?

Je porod bolestivý zážitek? Většina čtenářek by asi bez zaváhání odpověděla, že ano. Podle mnohých porodních asistentek je ale bolest při kontrakcích a vypuzovací části porodu způsobena našimi vlastními očekáváními. Bolest u porodu je podle nich sebenaplňujícím se proroctvím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J62a56n96a 79M30a84j74o41v55á 4795932456423

Jak vždycky říkával můj otec: "Nejhorší je smrt z vyděšení."

0/0
1.4.2017 17:26

J61a23n19a 13W57y55r36w62o74l17o96v78á 9811230915103

Tak mi ke klidnemu a rychlému porodu pomohly 3 veci:

1.Nečíst zadne hororove history o porodech

2.Vybrat si porodnici s porodnim boxem, kde bylo naprosté soukromí.

3.Rajsky plyn

Jako matka 3 děti vím, o čem mluvim

0/0
30.3.2017 20:11
Foto

L31e96n24k14a 19H16a52l66á38m17k17o36v82á 4290782206488

Souhlasim s tim, ze psychika je dulezita, ale bolest nezmirni, jen pomuze se s ni tak nejak poprat. Pred prvnim jsem to moc neresila, prekvapilo me, jak opravdu moc to muze bolet a mela jsem strach, ze je neco spatne:-). U druheho jsem uz vedela, do ceho jdu, nebala se, nestresovala, vse probehlo idealne a rychle, presto to bolelo vic. A ve tretim ten trend pokracoval stejne. Bolest vetsi (opravdu nesrovnatelna s prvnim), ale spravnou "technikou" jsem si to co nejvic zjednodusla, zkratila a i pres tu "agonii" na to vzpominam v dobrem......jde jen o to "zrelaxovat" sebe, mysl i svaly a volit polohy, ktere jdou spis bolesti vstrict, nez ulevi....ono se to tezko vysvetluje, kdo nezazil, tezko pochopi, navic jsme kazdy jinak staveny...nicmene plati, ze kdyz je na konci zdrave miminko, ta odmena vzdy prevysi tu bolest (tedy, melo by to tak byt):-)

+8/0
30.3.2017 15:17

M85a19r48t81i27n59a 95M78a65t54ě58j27k96o16v92á 5745192586656

Žena, která měla bezbolestný porod, měla štěstí, nikoliv zásluhy. A stresovat nastávající maminky je hnus, velebnosti.

+7/0
30.3.2017 14:45

B88a36r36b18o55r80a 94J49a29n53e43č94k96o57v92á 9724732201

zaverecne tri body clanku jsou skutecne usmevne - jak ma zenska na hekarne s dvaceti ostatnimi, neustalimi monitory, vyplnovanim dotazniku a kdeceho, poslouchajici pokyny casto uspechanych a podplacenych sester asi "vypnout neokortex" a nestresovat se?

+6/0
30.3.2017 13:24

B81a71r10b44o47r64a 56J34a68n31e24č42k26o34v62á 9884832221

neustalymi* - fuj....

0/0
30.3.2017 13:29

D76a62n66a 85T76e40n51z45l70e57r 5110342345423

Nepletete si hekárnu s nádražím? Nejlepší je, když o porodech v porodnicích teoretizuje někdo, kdo rodil v polovině minulého století nebo nerodil v porodnici nikdy.

+4/0
30.3.2017 14:29

D82a91n47i57e31l 51N71. 78P82o85k59o80r17n12ý 6297796155231

Hekárna pro 21 rodiček?

Když pomineme samotnou představu místnosti, docela by mne zajímalo, kolik porodnic v Česku, jestli nějaká, rodí najednou nad 20 rodiček, cca 50-60, když jich je 20 najednou jen v hekárně

Blbost kvete

+1/0
30.3.2017 15:10

B25a19r16b33o15r41a 57J98a75n16e55č10k44o88v40á 9504772751

pouzila jsem nadsazku abych zduranila tu pitomost o vypnuti neokortexu, jako by si to ta zena mohla rozhodnout...Ono je celkem jedno, jestli je jich tam 5 nebo dvacet nebo trebna jedna, ale chodi ji tam medici (ok tohle neni vsude) ale i tak musi zenska obecne casto na neco odpovidat a sama proste na pokoji nebyva, mnatoz ve ztlumenem...to u nas nabizi jen nekolik malo porodnic. Ze je u nas jakakoli kritika porodnictvi tabu a hereze, uz jsem zvykla ;)

+4/0
30.3.2017 15:41

L41u47c21i42e 92L75i17c15h69n37o32v64s64k44á 6659189257358

Já jsem Teda rodila 2x, ale netuším, co je hekarna :-) zní to děsivé:-)

+1/0
30.3.2017 19:11

J58a86r16o98s31l74a64v 33K82o51t70l49a65b34a 3520487

Šla do fakultní nemocnice, ale chodili jí tam studenti.

+3/0
30.3.2017 21:30

P67e11t12r32a 42L98a28c44i13n35o44v21á 9713883904283

Myslím, že pokud neexistují fyzické zádrhele u ženy a dítěte (úzká pánev, velký plod) je psychika důležitá. A filmy, kde rodička řve jako na lesy a mlátí s sebou na posteli by měli zakázat. Někdo by měl prvorodičkám říct, že to dítě musí ven tak jako tak, že to bude bolet, ale vydržet se to dá. Za mě: porod lepší jak zubař...

+13/0
30.3.2017 10:48

P62a80v63l71a 76K19v71a56p19i19l34o46v64á 7139128794257

Ráda bych to podepsala. 10 porodů za jednu zanícenou osmičku!

+2/0
30.3.2017 16:50

Z96u42z62a85n81a 36B40e51n12d73o86v63á 2916432913328

No tak jestli je lepší než zubař, no nevím. Je fakt, že radost z miminka a celkově nastavení psychiky, kdy mi při zpětné vzpomínce na porod tu bolest zmírňuje, ale zubař mi to dneska už umrtví a je to jenom nepříjemné, tak nevím, co je horší. Každopádně tak často jako chodím k zubaři bych rodit nechtěla :-)

+1/0
31.3.2017 9:32

M17i67c12h62a75e38l94a 54H92a22n18u61š63o41v11á

Poslední větou mi mluvíte z duše.

0/0
3.4.2017 11:40

D54a28n24a 39T36e15n45z36l50e22r 5680122325183

;-D Nechalal bych jednou porodit. Aby ji přešly ty hloupé řeči. R^

+1/−2
30.3.2017 9:11

J63a74n27a 11P39e95t11r49á13ň86o11v87á 3693739736739

Tipuji, že takto sama rodila. Na webu najdete mraky příbehů spokojených žen, které takhle bez utrpení (nezaměňovat bolest a utrpení) porodily, naštěstí už i v ČR. Takovýto porod je nejbezpečnější pro matku i dítě. Vím, že se vymezujete proti domácím porodům, takže i pro vás je důležitá informace, že to jde i v porodnici (bohužel ne ve všech). Inspirace třeba stránky Anny Kohutové.

+4/0
30.3.2017 9:46

D76a20n11a 28T67e49n62z17l85e85r 5790272895933

Net je hlavně plný lží a lapání hloupých duší na sladké sliby. My ženy nerodíme lehce z fyziologických důvodů a takovéhle propagandě může věřit jen naprosto hloupý jedinec, který o věci nic neví. Mimochodem, také jsem při jednom porodu byla v takovém tom flow. Rozhodně to nebylo méně bolestivé, spíš více.

+4/−4
30.3.2017 13:56

P72a15v86l90a 27K93v17a32p66i40l60o50v40á 7229518654417

Mám za sebou 3 porody, ne bezbolestné, ale bez utrpení. První a třetí bez lékaře, naprosto v pohodě. U druhého byla taková akční přechytralá doktorka, která mě furt hlídala a něco řešila a bylo to o kus horší. První a třetí mimino šlo na třetí zatlačení, na druhý jsem potřebovala 5. Od začátku těhotenství jsem byla v pohodě, k prvnímu porodu jsem si dojela sama autem. Vy plácáte nesmysly a jste přesně ten případ co straší ostatní matky.

Jsem toho názoru, že historky o strašidelných porodech by mohly být tabu. A hlavně ženy, jako já by se měly prosazovat a vyprávět o svých zážitcích. Já na svoje porody (porody svých dětí) vzpomínám ráda. A nenechat se zastrašit, lidmi jako vy.

+6/0
30.3.2017 16:57

L71u62c73i11e 66L83i63c67h10n66o41v24s58k78á 6209559407808

Ale to ještě neznamená, že to tak musí mít všechny ženy. To, že Vy jste měla štěstí z Vás dělá lepší rodicku nebo jak?

0/0
31.3.2017 18:17

D23a95n51i78e66l 51N20. 78P49o76k36o36r21n50ý 6547246275521

Proč to není označené jako inzerce?

+11/−2
30.3.2017 8:48

D87a36n87a 51T28e89n60z61l92e72r 5860292155203

Jojo, prodavači štěstí, úspěchu a snadných porodů. :-)

+4/−2
30.3.2017 9:12
Foto

A59n97d54r24e61a 15Š20r63e32t26r17o36v41á 7881265850988

Jo, hlavne ten navod na bezbolestny porod... Mne prijde, ze neco takoveho proste neni z podstaty veci mozne, pokud rodicka neni sjeta, nema epidural nebo neni prvotridni budhistka, aby dokazala meditaci tu bolest "zahnat". Porod boli, a kdo rika, ze ne, tak proste lze. Asi jako ti, co tvrdi, ze homeopatika leci a ze rakovina je houba.

+6/−2
30.3.2017 9:17

M41a35r32t29i51n39a 94T16r90o26j72a77n32o59v44á 5663768385

Teď to sice trochu popíráte, ale v tom předchozím příspěvku jste spoustu toho, co povídala, přece potvrdila. Pozitivní přístup, psychika, prostě se nebát, je opravdu hodně důležité, dokonce tomůže být i určující pro průběh porodu. Možná jsem ten článek nečetla pořádně, ale nepřijde mi, že by slibovala bezblestný porod, jen říká to, co vy - neposlouchat hororové historky, resp. se jimi nenechat vyděsit a ovlivnit.

A vůbec nejsem ezo bio lesana, naopak, ale ty hormonální pochody, jak tam popisuje, skutečně takhle fungují.

+3/−1
30.3.2017 9:34
Foto

A65n36d92r18e16a 88Š65r19e80t24r86o10v43á 7751925410608

No, castecne mate pravdu, ja jsem ale myslela spise to (moje chyba, ze jsem to asi nejasne napsala), ze psychika muze ovlinit spise ten prubeh (zena nebude za vsim videt spiknuti lekaru, snahu ji poskodit a bude spise spokupracovat) nez to, ze by to kvuli tomu byl prijemnejsi zazitek. Ac muj porod byl bez komplikaci a rychly, bolelo to neskutecne (nemela jsem epidural) a rozhodne nejsem nadsena z predstavy, ze me asi jeste jednou potka. Ale v clanku se zninuje hypnoporod a mezi radky lze cist, ze pani nabizi navod, jak to mit bez bolesti. To podle me opravdu neni mozne. Kazdopadne ja spise vidim jako pricinu meho rychloporodu mou panev, tedy fyziologicky predpoklad, ta psychika byla spise jen takovou nadstavbou.

+4/−1
30.3.2017 9:52

D96a85n67a 30T13e47n33z44l41e42r 5400712805503

Kéž by bylo víc rozumných ženských, jako jste vy. R^

0/−1
30.3.2017 14:01

Z59u13z32a89n92a 89H34u45m65p19o70l24c18o16v56á 6507797460709

Mýlíte se: hypnoporod funguje, přitom je to úplně jednoduché, jen kombinace správného dýchání a uvolnění. Sama jsem k tomu byla skeptická, ale porodila jsem tak. První porod mě bolel neskutečně, při druhém porodu s využitím technik hypnoporodu jsem neměla žádné bolesti, jen nepříjemné pocity jako při menstruaci. Poprvé jsem řvala jako lvice, podruhé se smála. Oba porody byly zcela přirozené, bez jakýchkoli léků a lékařských zásahů. Je to možné.

+1/0
30.3.2017 12:25
Foto

J61a58n97a 56M35a28j12o57v76á 4735582926373

Spíš vám prostě někdo ukázal, jak se ukáznit. Což zmůžou i jiné metody relaxace, zacházení se sebou samotnou. Stačí se zamyslet, rozhlédnout, zeptat mámy :-) nebo tak něco.

Ono už to "řvaní jak lvice" ubírá tolik z energie porodu a tolik sil, že to pak čas i bolest doslova násobí. Stačí tohle pochopit a je po polovině starostí...

Ten článek je fakt dost hloupě reklamní.

0/0
1.4.2017 17:04

Z40u64z83a76n53a 81T12i16c24h40á 4758966150933

Mě vždycky fascinuje, jak se doktoři snad doslova bojí toho, že by to přeci jen šlo jinak, než tím socialistickým způsobem v českých porodnicích. Dokonce nevidí rádi, že do porodnictví míří stále více žen, asi se bojí, že by se něco mohlo změnit (za mě tedy do gynekologie a porodnictví muži vůbec nepatří, neměli by do toho mluvit a to, že si žena nemůže přát k porodu doktorku ženu, mi připadá strašné). Netvrdím, že má paní v článku či jiné PA ve všem pravdu, ale že je rozhodně příjemnější rodit v přítmí, za intimity (ne že každý, kdo zrovna přijde, čumí rodičce mezi nohy a hrabe do ní, nebo se zástupem mediků kolem sebe), bez zbytečné administrativní buzerace, zbytečných řečí, bez nucení do nepřirozené polohy, neustálého monitorování, s nasloucháním potřeb rodičky a tedy bez nucení do všeho, co se dělá rutině a bez řečí, že to přeci nemůže tak bolet a podobně, bez posuzování, jak moc je statečná a či hlasitá, bez zneužívání situací, kdy není přítomen partner a tak s ní personál může spíše manipulovat... a další situace, které zažila skoro každá žena rodící v české porodnici, to je snad jasné.

+8/−2
30.3.2017 12:41

D41a75n92i60e94l 68N19. 32P51o12k77o14r86n44ý 6237606865721

No to jsou cancy. Rv Nejste náhodou domácí PA?

+1/−5
30.3.2017 14:11

Z80u39z58a34n38a 13T68i77c40h55á 4318826110503

Ne, nejsem. A co se Vám na tom nelíbí, buďte prosím konkrétní. Děkuji.

+4/0
30.3.2017 14:18

D40a85n35i64e25l 77N88. 82P15o88k61o16r71n65ý 6467876545371

Stačí první věta.

Dál to rozebírat nechci, bez odstavců a nějaké logické návaznosti se mi to blbě čte.

Celý problém změn porodů je velmi jednoduchý. Doktoři (ani doktorky) nechtějí nést zodpovědnost za cizí rozhodnutí. Protože na rozdíl od ostatních zúčastněných ji ze zákona nesou (a odnesou), jakmile se kolem porodu jen mihnou.

0/−2
30.3.2017 14:28

Z67u93z66a55n69a 12T72i34c82h64á 4228876490503

Nezlobte se, ale vždyť se nemění ani věci, které by nestály nic než dobrou vůli, např. nechat volbu porodní polohy na rodičce. Co je třeba s tímhle za problém?

+5/0
30.3.2017 14:38

D61a46n27i60e79l 97N82. 96P88o75k50o96r27n65ý 6467316885841

že by prostor?

Rodila jste nebo to jsou jen teoretické znalosti z netu?

0/−3
30.3.2017 15:06

Z28u62z87a43n93a 69T83i62c40h41á 4238766940653

Nerodila a z důvodu zdravotních problémů mých i manželových děti mít pravděpodobně nebudu (ne, že by to nebylo možné, ale určitě nerozumné, to by se něco muselo hodně změnit).

Na netu moc znalosti v této problematice nesbírám, tedy ne v diskusích na mimibazaru, ale když např. zde byl rozhovor s PA a porodníkem, tak si ho přečtu. A kamarádky mi nepopisují hrůzostrašné historky, protože si myslí, že když je někdo narve na kozu a jim se zastaví kontrakce, že to je normální, proto to nepodávají jako hrůzostrašné, ale podle mě je. Nebo že při návštěvě porodnice před porodem jim slíbili vše možné, ale když pak byly v bolestech a nemohly se bránit, porodnickému personálu nic nebránilo v tom, aby sliby nedodržel...

A jinak - rodička na čtyřech nebo v dřepu zabírá víc prostoru než na koze? A co je za problém, když si někdo přeje neodnášet dítě, nemýt ho a rovnou dát mámě (tohle třeba kamarádce naslibovali, pak z ní dítě vytáhli a když po něm natáhla ruce, tak jí ho stejně odnesli...)?Podle mě je tohle prostě nelogické a jde jen o neochotu něco měnit. A o upevňování moci nad rodičkami stejně jako nad pacienty, protože si přece nemají co vyskakovat, vždyť jde jen o jejich tělo a jejich psychické následky, do toho nemají co mluvit...

A pokud bych přeci jen někdy otěhotněla, do porodnice bych nemohla, protože pravděpodobnost, že mě tam čeká za komunistů vystudovaný doktor, je velká. Ostatně, nesnesu doktora - muže ani zubaře, tak co teprve gynekologa nebo porodníka, a ještě v takovéto situaci... a domácí porody se v ČR prakticky zakázali, tak asi bude manžel muset prodat ledvinu, abychom někoho podplatili na CS;-)

+2/−2
30.3.2017 16:26

Z48u10z68a54n15a 66T89i71c40h78á 4288266580513

* jinak to další z prvního příspěvku je taky z vyprávění, během něhož to bylo podáváno jako něco víceméně normálního, jediné hrůzostrašné vyprávění jsem zažila na skupinové terapii, kde s námi byla mladá maminka, která třesoucí se a se slzami v očích řekla, že jí nechali rodit pětikilovou holčičku, ta ale o detailech nemluvila a ani by to nedokázala (není jediná, kterou znám, které bylo řečeno "vy máte velkej zadek, vy porodíte i velké dítě")

* to, že není žádoucí, že do porodnictví jdou v poslední době hlavně ženy, jsem četla přímo v nějakém rozhovoru s doktorem, prý je vždycky nežádoucí, když v nějakém oboru nejsou vyváženi zástupci obou pohlaví. Je ale zajímavé, že u jiných oborů jim nevadí, že tam mají hlavně muže... známá medička mi říkala, že na některých oborech holky vyloženě nechtějí a ty to dostávají dost najevo, když se pokouší dostat např. na chirurgii.

+1/0
30.3.2017 16:46
Foto

J45a36n12a 93M78a93j34o60v16á 4665762436973

No, prostě hrozně kecáte a děláte z porodinictví horror, jakým nebylo ani před třiceti lety, natož teď.

To, že vy ráda posloucháte a píšete horrorové historky vůbec neznamená, že to tak je.

V porodnictví vždycky byly i ženy, ale je pravda, že gynekologie je fyzicky náročný obor a těm chlapům tak nějak víc sedí s citlivostí přístupu má pohlaví lékaře málo společného, navíc ve většině porodnic prochází procesem porodu s rodičkou tamní porodní asistentka a lékař je pro specifické úkony. Ono těch nemocnicí s mediky zas tolik není.

0/0
1.4.2017 17:10

D48a65n69a 30T93e20n12z95l58e21r 5410632985233

... aneb když se hloupost snoubí s paranoiou. :-)

+1/−4
30.3.2017 14:27

B87a83r69b26o44r27a 47J36a37n47e43č81k69o14v41á 9424902201

s odpustenim, vy jste na kazde takovehle diskuzi a zcela jasne z vyzniva takovy ten postoj "kdyz si to vyzrala ja, proc by nemely ostatni"a kazdy navrh na zmenu nebo zlepseni komentujete pomerne ostrymi osobnimi urazkami a rypanim. Pani Ticha je jedna z nejslusnejsich a nejrozumnejsich ucastnic diskuzi a nezaslouzi si, aby po ni zapskle baby stekaly. (A ne, neznam ji osobne)

+6/0
30.3.2017 15:48

A16l27e33n12a 19V84e17s24e62l92á 3333931485938

Tohle je bohužel přesné. A nemyslím to teď zrovna jmenovitě na paní Tenzler, ale obecně. Ze strany lékařů moc ochoty ke změně není, což je pochopitelné. Ale nejostřeji se vymezují starší ženské tím přístupem "já jsem to musela vydržet, tak co by měly mít ty dnešní mladé za privilegia".

Nicméně si myslím, že ten pokrok oproti tomu, jak to bylo "za mě" je obrovský už jen tou možností otce u porodu. Na to se už přece jen váže podstatná změna chování personálu i větší otevřenost k nějakým ústupkům. My jsme fakt mohly akorát "držet hubu a krok" a jsem hodně ráda, že moje dcera už měla podmínky úplně jiné.

+4/0
30.3.2017 16:21

L65e16n50k90a 88S32t59r94n70a21d28o35v48á 9333161692633

Ale vzdyt pani je opravdu trosku mimo (bez urazky), napriklad ta jeji zbytecna byrokracie je tam prave kvuli podobnym panim, kterym vse vadi a doktori bohuzel musi mit vse na papire. To same se studenty, je opravdu videt, ze pani nerodila, protoze by vedela, ze k tomu, aby mohli byt studenti pritomni porodu musi dat souhlas... Ostatni ani komentovat nebudu. Nejsem stara zapskla pani, jak se tady snazite podsouvat kazde zene, ktera nesdili stejny, ponekud hysterictejsi nazor, ze gynekologove by mely byt pouze zeny. Myslim, ze nabidka je dost siroka - od aromaterapii, porodu do vody, sve PA a mnoho jinych, nevim, co jeste by nektere rodicky chtely... A ano, kdyz budou mit doktori podezreni, ze neco nemusi byt v poradku, tak vas porad monitoruji, pokud vam to vadi, co na to rict, snad, ze nikdo nikomu nebrani jit si vystudovat medicinu a delat to jinak (samozrejme lepe)

+2/−1
31.3.2017 13:21

Z66u10z34a45n75a 20T77i98c61h12á 4818336230413

O nutnosti souhlasu samozřejmě vím. Co nevím je, jestli rodička může souhlas v průběhu porodu odvolat, když je jí situace nakonec nepříjemná, ale máte pravdu, že tady je svobodná vůle a v příspěvku to bylo navíc.

0/0
31.3.2017 14:41
Foto

J88a52n76a 75M29a22j51o20v41á 4255442166143

Jistě, že může kdykoliv říci, že mediky u svého ošetření nechce.

0/0
1.4.2017 17:15

Z75u70z60a11n53a 97T35i32c69h12á 4288546370503

A během porodu to může říci taky, že si to rozmyslela, že je jí to nakonec nepříjemné? Bohužel nevím, tak se ptám... děkuji.

0/0
3.4.2017 14:55
Foto

L38e86n49k35a 81H39a32l74á58m71k13o92v28á 4530342846888

Jeden z mych porodu byl v ceske porodnici, dalsi v Nemecku a pak v USA. Takze muzu docela srovnavat a nejsem tak kriticka k ceskemu porodnictvi. Je zde stale prostor ke zlepsovani, ale vubec to neni tak hrozne, jak to z toho vaseho popisu vypada:)

+1/0
30.3.2017 20:43

M39i70c44h17a47e60l58a 83H96a89n71u85š34o31v47á

Pletete se. Já porodila v českých porodnicích 4 děti. A zdaleka to není taková hrůza, jakou tady popisujete. Jen si musí prostě žena umět vybrat. Já jsem třeba vždycky věděla, že nechci rodit ve velké porodnici. V Praze vlastně jiné nejsou, takže naše děti se narodily jinde. Nezlobte se, ale Vaše konstatování, že Vás v porodnici nejspíš bude čekat za komunistů vystudovaný doktor mě opravdu pobavilo. Dnes si můžete klidně domluvit porodníka ženu a není v tom žádný problém. Ale pravděpodobně také studovala ještě za minulého režimu. Takže vlastně nevím, co Vám vadí. Všechno jde, když se chce.

0/0
3.4.2017 12:00
Foto

A78n83d64r69e16a 42Š15r83e39t26r97o56v17á 7341545110478

Asi zalezi, jak je kdo na tyto informace citlivy a jak moc je bere vazne (je zrejme, ze dost lidi ma sklony k prehaneni). Porod je hodne individualni zalezitost a zavisi i na telesne konstituci zeny. Ja osobne jsem mela porod dobry, byl hodne rychly na prvorodicku - od podani klystyru byla mala za 50 minut na svete (ne ze bych chtela rodit kazdy mesic, navzdory vsemu to proste prijemna vec neni). Urcite k tomu prispelo i to, ze mam na porody asi idealni panev (dle toho, co namerila lekarka), ale mozna i to, ze jsem se porodem vubec nezabyvala, vubec jsem o nem nepremyslela, strasidelne historky poustela hned z hlavy, proste jsem to brala jako normalni vec, asi jako to, ze si musim vytrhat oboci, abych nevypadala jako Breznev, duverovala jsem porodni asistentce a vubec jsem se toho nebala. Myslim, ze pozitivni pristup je dulezity, nestresovat se dopredu a nevidet za vsim nejaky problem. Ale neni samozrejme samospasitelny. No holt se mi to dobre mluvi, kdyz jsem to mela tak "snadne" :-).

+1/0
30.3.2017 8:20
Foto

J79a72n57a 19M30a12j77o37v65á 4375902676453

Ale ono to o tomhle asi je. O schopnosti nevyděsit sama sebe. Sama jsem rodila "obyčejně", navíc jsem v obou případech v konkrétní porodnici i pracovala...a přesto... poprvé jsem si první dobu porodní z větší části "odpochodovala" doma a v porodnici jsem se sotva otočila (přijela jsem po osmé večer, malá se narodila těsně před desátou).

Ale když jsem přijela, byla tam velmi emotivní, křičící jiná žena a mne to až neuvěřitelně vyvedlo z míry. Porodila později než já... později stejně emotivně probírala v jídelně, jak to měla těžké (prostě jela do porodnice při první kontrakci) a já snadné, protože tam pracuji.

Nechala jsem ji při tom.

Hodně to je právě o tomto - o schopnosti se nenechat vystressovat, zejména vlastními strachy a posbíranými horrorovými historkami.

0/0
1.4.2017 17:23







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.