Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh Blanky: Štve mě, jak dcera vychovává své děti

Jsem matkou dvou dcer a od jejich puberty jsem na ně byla sama. Tatínek si našel mladší ženu a děti mu najednou byly lhostejné. Myslím, že jsem je vychovala dobře, i když to bylo často hodně těžké. Tím víc jsem se těšila na vnoučata, jak si je budu užívat. Všechno je ale jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E42v38a 77Z10a83v37a41c53k57a 2496978663605

Chápu paní.. My jsme byli vychováváni jinak. Dnes pomalu dítě diktuje rodičům, a disciplína mnohdy neexistuje. Jasná pravdila, povinnosti, poděkování, úcta.. Nevím, jak se dcera-maminka chová k babičce. To je také důležité. Kluci by měli vědět, že když je babička hlídá, musí ji respektovat a poslouchat. Dcera si na sebe plete bič a svou benevolencí klukům ubližuje. Vychovává z nich sobce a nedává prostor, aby si babička s klukama vytvořila vztah.. Je to těžké..

+1/0
15.3.2017 19:08

K96a10t64e52ř65i87n69a 75V28a60š54á70k20o32v30á 5461352859235

Tak reseni je jednoduche, proste je min hlidat...tecka. Nechat je u televize, kdyz chteji, a sama si tam vzit neco zajimaveho na delani. Nabidnout, ale nepremlouvat.

Uvarit, nabidnout, nechces, nevadi, nejez.

Babicka proste primarne vychovavat nema, a uz vubec ne v rozporu s rodici...mozna by pomohlo brat si je na hlidani spis k sobe, tam je jine prostredi, jina pravidla, coz kluci treba casem pochopi. Stejne bych to rekla i dceri.

Vnuky mam rada, klidne pohlidam, ale budou se ke mne chovat s respektem, dovedes mi je sem, a pak si je odvezes. Tecka.

Jenze mam pocit, ze pani je tak trochu typ, ktery vi vsechno nejlip, zna vsechno nejlip...treba to neni zas tak hrozne, jen je maminka min prisna nez byvala ona a babicka zvelicuje a dela druhou svetovou. Coz se nedozvime

Mimochodem, jestli je to fakt takhle, tak tu dceru zas az tak uzasne nevychovala, se mi zda, kdyz ona sama neni schopna vychovavat sve deti a venovat jim cas :-P

+2/0
14.3.2017 8:43

M91i32l36e55n43a 65K74l92o23u23č13k61o63v92á 1944513421630

Lituji ženské, které jsou prilepene na jedné diskuzi celý den. Frustrace je strašná. Jaký si to udeláš, takový to máš, zpívá se v jedné písničce. A já se těším, jak zase zítra vyrazíme s detmi na výlet.

0/0
13.3.2017 21:33

M16a95r75t19i72n23a 76S33e38d73l14i20c16k32á 5622835741372

No a vy tu delate konkretne co?

+7/0
13.3.2017 21:35

M70i54l31e85n90a 94K56l61o25u98č89k76o24v80á 1864823281890

Já jsem sem přišla večer, na rozdíl od jiných. A moc se mi líbí, že reagujete na mé příspěvky jako jediná. Takže jste se poznala. Super. Pokračujte, ale už beze mě. :-P

0/−7
13.3.2017 21:47

V47e82n59d22u77l20a 36S10z87l12a16u79e97r78o28v66á 7792876427308

O co vám jde?

+2/0
13.3.2017 21:50

V15e80n62d20u96l77a 42S61z59l33a33u33e13r72o46v90á 7772576757208

"Z holek vyrostly zdravé, sebevědomé ženy. Jsem na ně pyšná, dokázaly i vystudovat a najít si zajímavázaměstnání. A to všechno je hlavně moje zásluha.";-D;-D;-D

Né vážně..

Když je hlídá, může si nastavit svá pravidla, ale neměla by porušovat pravidla dcery (jídelní omezení, apod. - ale nic takového zjevně nehrozí). Ale do toho, jak je dcera vychovává opravdu mluvit nemůže. V krajním případě může přestat pomáhat, ale právo na prosazování svých metod nemá ani superbabička.

+5/0
13.3.2017 21:33

V59e89n16d54u54l44a 11S21z57l56a10u98e49r97o84v65á 7302486257108

Aha, vidím, že to zarazilo víc lidí:-)

0/0
13.3.2017 21:51

H77e74l50e64n78a 82J76e34l42í36n88k32o21v31á 4704242732180

V okamžiku, kdy jsem si v textu přečetla větu:"A to všechno je hlavně moje zásluha." mě bylo docela jasnoRv

+5/0
13.3.2017 21:24

M64a61r75t30i13n13a 32S33e82d14l87i79c70k38á 5422755421832

Ano, je to veta zcela patognomicka.

0/0
13.3.2017 21:25

L49e51n75k71a 67S75t78r30n66a77d86o28v37á 9693911212833

Víte, já si ani nemyslím. Paní spíš chtěla říct něco jako: to období stálo za prd, byla jsem na všechno sama (s vědomím, že táta se jich kvůli nové přítelkyni pomalu zřekl), kolikrát jsem to pomalu nezvládala a přesto jsem z nich dokázala vychovat slušné lidi. Vlastně vše, co jsem napsala, v tom článku píše, ale tady to shrnula jedním slovem, které sice nevypadá líbivě, ale přesto je docela výstižné...

+1/0
13.3.2017 22:14

K62a33t56e70ř47i42n54a 10V71a46š61á65k59o88v44á 5881852749325

Chm, otazka je, nakolik se ji ta vychova tak superuzasne povedla, kdyz dcera neni schopna ci ochotna se venovat svym vlastnim detem.

0/0
14.3.2017 8:44

K41a92r92e10l 51B81a45r53t46a64k 9766271875586

Jablko nepadá daleko od stromu.

0/0
13.3.2017 20:07

M54i78l52e84n22a 12K19l30o71u95č38k26o64v17á 1874513381510

Po přečtení diskuze jsem nabyla dojmu, že některé dámy měly včera k večeři něco hodně špatného, že tu dokáží blejt celý den.

+2/0
13.3.2017 19:54

M94a68r79t89i68n32a 14S88e11d87l18i45c94k29á 5732165141202

No jo, šlapání na kuří oko je nepříjemné. :-)

0/0
13.3.2017 20:49

M72i71c23h21a31e96l70a 34L26h38o64t93s35k35á 2319286788647

No... U babicky plati babicky pravidla. To je jasne. Babi musi ale ubrat, nebo deti zmizi jen trochu povyrostou a protivna baba jim bude u zadele. At vytahne bednu ze zasuvky a neco s nimi dela.Jenze zase bude chtit mit podle vseho naklizeno.To dohromady nejde. Druha babicka mych deti je taky takova. Hracky, vyrabenindokonce i behani po zahrade narusuje jeji rad. Kdo to ma vydržet. .. Pokud jsou to ale tabletove deti, nic s tim nezmuze. leda by zacala parit s nimi, jako se mnou kdysi moje babicka Vikings x-)))

+7/0
13.3.2017 16:49

B68a71r61b79o71r72a 32J24a19n68e96č54k36o49v10á 9714322491

Trochu me zarazi babicina veta "Vsechno je to hlavne moje zasluha". To bych ani nerekla, mozna ze detem doprala duslednou a prisnou vychovu, coz mohlo pomoci (ale nemuselo), nicmene uspech deti je jejich vlastni, ne jeji. Babicka asi bude trochu general a popravde mi prijde, ze to s ni dcery nemaji lehke.

Casto chce clovek doprat vlastnim detem hlavne to, co mu samotnemu chybelo - v tomhle pripade asi bezpodminecne prijeti rodicu, pocit bezpeci, a schopnost vlastniho rozhodovani, namisto dvou extremu (nezajem otce a drezura matky), byt dobre myslenych ("stara dobra prisna vychova").

+15/0
13.3.2017 16:16

Z91u97z94a95n60a 80J67u35r86k43o10v57á 5971717205949

jenže kdo ví, jestli to ta paní opravdu tak napsala, nebo je to redakční zásah ;-)

+1/0
14.3.2017 16:42

M47i67r10e60k 37Z96á97v26o41d22n97ý 7312617760868

Za prvé si dotyčná musí uvědomit, že to nejsou její děti. Za druhé si musí uvědomit, že není povinna nikomu pomáhat. Buď dcera bude souhlasit s tvrdší výchovou nebo si je může strčit do děcáku, když jí budou přerůstat přes hlavu. Každý má na výběr :)

+13/0
13.3.2017 15:04

B12a37r61b62o69r73a 74J10a97n14e47č45k79o19v21á 9974812251

a nebo si je dcera vychova po svem, a deti vyrostou normalni, sebevedomi dospeli, bez ohledu na babbiccinu touhu po tvrde skole, bez zadneho katastrofickeho strakani do decaku, Mimochodem decak tu neni jako trest pro zlobive deti, to byste si mozna mel ujasnit nez nekoho zacnete urazet.

+8/0
13.3.2017 16:09

M53i61c14h32a88e43l94a 10L77h63o48t82s45k72á 2199566978297

Maminka si je muzr vychovat po svem, ale to znamena, ze je nebude strkat babi. Proc by se s nimi mela trapit? At jdou tedy do skolky. Prospeje jim to vic nez cas tupeho zirani na bednu

0/−1
13.3.2017 16:51

M46a19r50t31i71n66a 11S56e88d60l28i17c29k23á 5252165171242

V podstatě máte pravdu. Ve školce jim bude pravděpodobně o něco lépe než u této mírně narušené ženy.

+1/−3
13.3.2017 18:07

E81v79a 48Z27a67v69a94c20k61a 2256678733355

je to těžké, babička, bez partnera má tendenci upnout se na děti a posléze na vnoučata. Paní bych poradila, ať si najde koníčky a děti hlídá jen, když jí o to dcera hezky poprosí.. Já mám s vnoučky nádherný vztah, ale je to proto, že je respektuji a někdy i rozmazluji;-D Od toho babičky jsou.. Ale snažím se mít svůj život a neupínat se na ně

+1/0
15.3.2017 19:11

L33e20n91a 61P72á74t32k88o47v30á 8411533434819

No muj syn taky někdy odmítá jídlo, nechodí spát v přesně určený čas a představte si dokonce opravdu někdy sní sladkost před obědem a pak toho už tolik nesní. A dokonce považte dívá se na animované pohádky na PC, telku nemáme. No a co? V žádném případě to ale není nevychovaný spratek. To co paní popisuje...no mohly by chodit víc ven a mít koníčky a ne koukat na tv, ale zase taková hrůza mi to nepřipadá

+18/−1
13.3.2017 15:00

J70a44n 34H66r39u65z93a 8734288809287

Mám dva vnuky, kteří mají pracovní název demoliční četa. Kdykoliv jsem za nimi přijel připravil jsem si předem program, který je bavil. Aqupark, ZOO, poznávání i volně přístupných jeskyní, pevnůstek v pohraničí atd. Počítač a ni TV nepotřebujeme. Také stavíme lodě, katapulty, káry atd. v synově dílničce. Neduhy, které paní vidí v rodině dcery vidím já taky, ale chápu, že plně zaměstnaní rodiče se snaží a já pomáhám co mě síly stačí. Nesnažím se syna a snachu dirigovat, je to jejich život a jejich rodina. I paní Blance bych radil více pokory. Nebude to podle její představy. Není nad to, když se ti dva rošťáci večer u čtení pohádky ke mě přitulí.

+19/0
13.3.2017 14:59

E51v80a 35H61a15s85n87í25k35o93v95á 1374611526404

Každopádně babička Blanka nevypadá, že by sršela nápady a aktivitami. Sice si s nimi podívá, hraje si, ale že by je vodila po výletech nebo uměla zabavit lépe než rodiče...

Problém je spíš v tom řádu. Babička má pravdu, že děti potřebují pevný a neměnný režim, který jím dodá pocit stability a bezpečí.

+4/−1
13.3.2017 14:39

M84a34r44i58e 16C72h33m87e34l75a36ř57o38v18á 8405596917209

Odmítat k nim chodit. Jinak můžete čekat že vás v 10ti letech někam pošle. Moji tetě vnuk přímo řekl že je nemocná že se jí štítí a vyhazoval jí. A to prosím matka je vážená doktorka. Jedinná věc je nechat jí v té její výchově vymáchat pusu. Když tam dál budete chodit tak si nestěžujte.

+1/−1
13.3.2017 14:38

J42a31n 93H95r37u41z43a 8534388189867

Naopak. Pokud máte co největší kontakt s vnuky od narození tak se stáváte členem rodiny. A když těm dětem něco přinesete (zábavu, sport nebo třeba jen čtení pohádky) tak Vás budou milovat a těšit se na Vás. Musíte se jim věnovat jako svým dětem, poznávat co je baví a podporovat je v tom.

+13/0
13.3.2017 15:03

M73a17r71t24i97n79a 69S38e68d73l54i27c91k11á 5842785381592

Přesně jste to vystihl. Babička si musí umět děti aktivně získat a trochu se jim i přizpůsobit. Ne čekat, že si "sedne k hotovému" a že to má matka dětí nějak výchovně zařídit. Což je mimo chápání narcistické osobnosti. :-/

+1/−1
13.3.2017 19:24

A17l93e44n13a 26V29e30s46e87l95á 3133251625448

Koukám, že po etapě, kdy vše, co se vám nelíbilo, bylo "ezoterické" jste ve slovníku cizích slov zapíchla prst zas do nového pojmu a používáte ho v každé druhé větě... :-)

+2/0
13.3.2017 19:43

M24a10r59t68i63n42a 39S37e70d30l33i46c86k13á 5112945521622

To víte, mám ve zvyku pojmenovávat věci bez obalu a přímočaře. Nezní to sice tak vznešeně jako vaše dalekosáhlá nicneříkající moudra, ale zato zpravidla udeřím hřebíček na hlavičku. Mínusující potrefené husy jsou důkazem. :-)

0/0
13.3.2017 20:52

M14a92r30t24i51n69a 89S52e92d60l91i72c35k52á 5212205121902

Nebo jsem si vás možná spletla s tou druhou Veselou, pardon.

0/0
13.3.2017 20:56

A50l25e24n94a 30V78e32s24e78l79á 3413261455928

No, myslím, že ty minusy jsou jednak za tu vzteklou zapšklost... a pak za ten kolovrátek do zpitomění opakovaného stejného cizího slova, u něhož očividně jen velmi přibližně tušíte, co asi může znamenat.

Ale klidně to považujete za "důkaz" od potrefených hus.

Mimochodem, když minus považujete za důkaz, že máte pravdu, jak chápete plusy? :-P

+3/0
13.3.2017 21:14

M53a50r20t68i24n10a 58S89e77d21l48i77c45k97á 5942795341762

Vy jste nejak nepochopila, ze vzhledem k vyskytu narcismu v sirsi rodine mam za sebou nejake studium teto problematiky. Vy o tom vite s prominutim "prd", ale je vam jasne, ze vas to urazi, prestoze nemate nejmensi paru, co to vlastne znamena. Kdyby baba trpela hysterickou nebo jinou poruchou osobnosti, tak se nebudu porad zminovat o narcismu a naopak.

0/−3
13.3.2017 21:29

M11i19l53a36n 47M19a72r50k91l 1378896208

kluci jsou živí, celý den prosedí u televize :D

+18/0
13.3.2017 14:26

M20i76c25h97a28e83l42a 52L95h12o42t60s46k13á 2559516438337

Neumi je zabavit. Chce z nich mit male robutky co sedi na miste a venuji se hre v sachy. Ja to znam z prvni ruky...

+3/0
13.3.2017 16:54

M28a98r55t64i25n36a 48S26e12d11l94i72c17k30á 5982675101712

A dovolují si chovat se jinak než jak si to babička ve své narcistní fantazii namalovala. ;-)

+1/0
13.3.2017 18:09
Foto

R62o46m79a20n47a 80B80a97b75o92r88o44v62á 5316173689197

Fakt ta anketa vyznívá takto jednoznačně? Babička mluvící do výchovy se většině lidem zamlouvá? Byly by výsledky ankety úplně stejné, kdyby šlo o tchýni?

+16/−1
13.3.2017 13:23

E90v64a 55H60a87s59n11í81k40o56v32á 1934211616784

Spíš odpuzuje představa, že dcera vychovává z dětí spratky.

+6/−1
13.3.2017 14:15

M12a83r88t96i53n17a 60S73e82d27l59i54c36k66á 5482735651482

Jasně, nevyžaduje s rákoskou v ruce vojenskou disciplínu = vychovává z dětí spratky. Kam ten svět spěje, to za nás nebývalo... ;-D;-D;-D

+8/−3
13.3.2017 14:19

E21v17a 13H53a21s73n86í77k38o16v33á 1574131636414

Samozřejmě příběh je vágní, abychom posoudily, nakolik je ta rodičovská výchova špatná. Jenom říkám, že mezi kecáním do výchovy a špatnou výchovou chce většina lidí z ankety, aby babička zasahovala do výchovy. :-)

0/−1
13.3.2017 14:27

J20a41n 78H42r20u24z11a 8404898719427

Do výchovy zasahujeme dobrým příkladem a ne remcáním a kritikou.

+8/0
13.3.2017 15:07

L38e14n74a 24P91á82t66k54o10v53á 8741573714249

Nějak jsem si nevšimla. Kde přesně se v příběhu ti kluci chovají jako spratci?

+7/0
13.3.2017 15:21

M19a74r78t53i49n35a 23S94e23d26l34i68c41k55á 5332205751232

Nejsou to roboti, no. Občas vykazují i vlastní vůli.

+1/0
13.3.2017 19:15

V81e77n44d82u13l24a 23S49z89l57a63u86e45r83o16v27á 7102496327868

Ale tam se neradí, ať mluví do výchovy, ale když je hlídá, ať si nastaví pravidla, nebo ať je nehlídá. Nic jiného poradit nelze. Nemá povinnost hlídat a být nešťastná..

+2/0
13.3.2017 21:56

M49i46c29h42a89e57l88a 32P51l21a31n88á 2773617753927

Děti jsou učenlivé a obvykle dobře chápou platnost různých pravidel na různých místech. Stačí na nich trvat. Mám v příbuzenstvu hodně dětí i pár tabletových závisláků, ale všechny dají přednost výletu před elektronikou. Myslím, že tablet nebo pohádky jsou jen únikovkou z nudy, když nemají jiný program a ten si prostě mrňata sama nepřipraví.

+10/0
13.3.2017 12:35

Š78á36r71k63a 39K98o44l64á41č36k80o50v62á 8236543839

Ano, ja zase znam deti, ktere maji vzdy plno reci, ze se jim nechce na vylet, na hory, proste nekam. Nechce se jim opustit sve domaci pohodli. Jeste prudi pri oblikani, v aute...ale nakonec jsou rady, ze nekde jsou, uzivaji si to a vraci se spokojene.

+15/0
13.3.2017 12:43

L87e88n72k44a 58B12a91r54á34k90o97v77á 1366734194823

Souhlasím se vším až na tu poslední větu. Mám taky dva hodně, hodně živé kluky a do toho ještě třetí mrně. Televize nebo tablet u nás nefrčí (mají pevně stanovené, kdy se můžou koukat) a VŽDYCKY si program našli sami, když jsme neměli čas se jim věnovat. Dokonce do toho zahrnou i rok a půl staré dítě, které ty dva starší sice neuvěřitelně prudí, jak jim všechno ničí, ale na druhou stranu ví, že to je jejich sourozenec a že si mají hrát všichni. Je to jen o tom, na co ty děti naučíte.

+1/0
14.3.2017 2:27

Š17á22r47k72a 76K67o56l49á11č63k11o63v76á 8476693379

Vecny mezigeneracni "boj".

Mou mamu nekdy stvou urcite veci na mne pri vychove me dcerky a me zas stvou jeji mnou nevyzadane rady na kazdou vec. Toto je a bude vzdy mezigeneracni souboj nazoru babicky a dcery na vychovu vnoucete. To se nezmeni a ja take pravdepodobne budu mit obcas reci zase ke sve dceri, protoze to vlastne taky budu myslet dobre.

Ale plati vseho s mirou a rozhodne nazory nenutit, jen je rict. Ale stejne se obcas pohadame, protoze mama nechce slyset me vysvetleni a argumenty a povazuje se za zkusenejsi, tudiz ze ma automaticky pravdu ve vsem. Ve vysledku ja si pripadam neschopna mama a ona mi zase prijde prehnane starostliva a vse moc resi.

Doba se ale meni a pristupy ve vychove zrejme take. Navic kazde dite je jine a chova se jinak.

Ma se vychovavat dle intuice rodice, takze kazda zodpovedna a pecujici, starostliva mama(otec) by mela vedet nejlepe, jak na sve dite. A kdyz potrebuje neco poradit, tak se zepta (treba i babicky), nebo doktorky, nebo si informace najde.

Mmch s dennim radem bojuji take. Nekdy usne v osum, nekdy v devet, nekdy v noci. Nekdy obed sni v poledne, nekdy pozdeji. Ve stejnou dobu delam tyto veci, cili denni rezim je. Neumim ji ale donutit usnout, snist vse porad ve stejnou dobu.

+2/−1
13.3.2017 12:22

M65a46r11t88i88n40a 44S76e44d26l39i48c11k66á 5382665271962

Tento "boj" není až tak věčný. V historii lidstva nikdy nebyly rozdíly mezi starou a mladou generací tak propastné jako dnes.

+2/0
13.3.2017 13:29







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.