Diskuze

Náhradním matkám se v Česku narodí až stovka dětí. Zákony na ně nemyslí

Surogátní mateřství je kvůli rostoucímu věku rodičů i problémech s plodností stále častější ve světě, ale i v Česku. Na úpravu této „služby“ neexistuje žádný zákon a náhradní matky i biologičtí rodiče se tak pohybují v šedé zóně a někdy i na hraně zákona.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PA

P79a63v26o98l 73A16n53t43o96š

30. 11. 2016 17:17

Ja si myslím, že problém je vo filozofii doby. A filozofia doby, v ktorej žijeme hovorí asi toto:

Zmyslom života každého človek je vyskúšať si čo najviac toho, čo život môže ponúknuť z hľadiska vlastníctva a zážitku, teda: vyštudovať vysokú školu, pracovať na riadiacej pozícii, lyžovať v Alpách, potápať na na Maledivach, skočiť z padáku, letieť v balóne, navštíviť Paríž, vidieť naživo Ligu majstrov, mať dom, mať auto, mať veľkú telku, špičkový foťák, ochutnať hľuzovky, atď, atď.

K tomu samozrejme patrí aj mať priateľku, oženiť sa a mať rodinu. Ale súčasne aj sa rodiny zbaviť, ak nevýhody začnú prevažovať výhody.

A tak postupujeme životom a odškrtávame si tieto dobrá, ktoré sa nám podarilo absolvovať a podľa toho sa cítime spokojní.

Ono je to super a možno je to aj správna filozofia, možno zmysel života naozaj spočíva vo vlastníctve a v zážitkoch. Problém nastáva vtedy, ak sa nám do cesty postaví prekážka, ktorá nám niečo z toho znemožní - strach z výšky, zlý prospech v škole alebo neplodnosť.

Nakoľko filozofii doby totálne chýba pokora a schopnosť zmieriť sa s vecami, ktoré sa nedajú zmeniť, dostávame v takých prípadoch do stavu totálnej celoživotnej frustrácie. "Pracujem v Kauflande", "Neletel som v balóne", "NIkdy so mnebol v Alpách", "Nemám deti". K tomu sa samozrejme pridáva vždy aj - "...na rozdiel od všetkých úspešných ľudí!"

Odtiaľ k náhradným matkám nie je ďaleko. Česi používajú taký odporný výraz - "pořídit si dítě", v slovenčine by to bolo asi "obstarať", ale našťastie sa to nepoužíva.

Proste dnes deti nemáme, dnes si ich "pořizujeme". Som neplodný? OK, ale mám právo mať deti! Bodka. Vynosí mi ho iná žena? Poďme do toho! Rozmyslím si to potom? A čo? Nikto ma nemôže nútiť vychovávať idiota. Mám právo na zdravé dieťa, nie na choré. V mojom zozname majú byť samé pozitíva.

Je to samozrejme hyporbola a netýka sa to všetkých, ale myslím, že je to charakteristika doby, v ktorej žijeme.

0 0
možnosti
FS

F24i49l51i29p 74S16o77k89o78l

24. 11. 2016 19:45

upozornění pro všechny nově příchozí diskutující:

V této diskusi se vyskytují jedinci ( nelze je nazývat lidmi ), kteří hájí stejné názory jako Mengele a Hitler.

Jsou to tito:

Marek Kalina 39458, Iva Aksamitová 87249, Jarda Šmíd 39819, Radek Šarlák 61906 a další.

K tomu několik těch, kteří pomocí "+" a "-" zvýrazňují jejich vadné názory, např. Eva Korbelová 4262, Sandra Feriančíková 73813 , Zuzana Bendová 26238.

Byli jste varováni.

0 0
možnosti
JB

Neetické, nemorální. Nemohou mít děti? Tak ať je nemají. Bůh ví, co dělá...

1 0
možnosti
FS

F95i18l31i81p 50S85o78k59o66l

24. 11. 2016 14:49

Konečně to někdo vystihl přesně.

Jen bych v Československu pro ateisty nic nepsal o náboženství. Pro jistotu. Ještě by se mohli vztekat, a stát se většími ateisty.

0 0
možnosti
KF

K29a31r70e10l 60F54u73k90s25a

24. 11. 2016 9:29

Nejdřív zavedeme feminismus a podobné nesmysly...

Posléze budeme kompenzovat jeho negativní vlivy takto.

My jsme ale inteligentní národ!

1 0
možnosti
FS

F97i37l97i95p 28S22o69k88o34l

24. 11. 2016 14:56

Feministická agrese sem přitáhla z Ameriky, odnikud jinud ne.

A proč ? Aby se i ženám ( a později i dětem ) dalo něco prodat ( když je oddělíme ( odtrhneme ) od mužů ), a "kola ekonomiky" se točila. Jak lidsky, mravně, morálně, ... ubohé - zneužít kde co a kde koho.

A kdo to vymyslel ? Chlap. Svině. Byznysák. Malokyj.

Protože ženské, ač jsou někdy brutusačky, nikdy by si na sebe nevymyslely bič v podobě navždy ztracené lásky od mužů ( a čoklí náhražky ), schopnosti přicházet o děti ( vlivem stresu z čehokoliv ), nebo vůbec mít záštitu v někom silném a inteligentnějším ( o čemž lze dnes u pornem zmagořelých jedinců silně pochybovat ).

0 0
možnosti
FS

F44i82l14i55p 41S49o66k20o69l

23. 11. 2016 20:41

Po přečtení mnoha příspěvků zde, shrnuji: Tato diskuse je schizofrenní.

Myšlenka z článku je vadná, a tím se téma uzavírá.

0 1
možnosti
Foto

Tohle je pro mě něco zcela nepředstavitelného a nepochopitelného.:-(Rv

1 0
možnosti
MS

Souhlasím, člověk, který se do konkrétní situace nedostane, si to neumí představit a nechápe to.

2 0
možnosti
Foto

Tak toto je kurevsky kluzká plocha. Velmi nebezpečné situace, jak z hlediska citového tak morálního a etického.

Toto se nesmí rozmáhat, jinak to může za pár let být obrovský problém pro celou společnost.

7 2
možnosti
Foto

Měl by být upraven zákon tak, aby v těchto případech byla 100% matkou a 100% biologickým otcem ti, kdo si odnošení vyžádali, ti komu geneticky skutečně patří to vajíčko a spermie.

Nemělo by se NIKDY stát, že si někdo objedná dítě, nechá si ho odnosit a pak si ho nevezme. NIKDY.

11 0
možnosti
MM

je to normální obchod s bílým masem, nejvíce potrestat kupující a pak ty blbky prodávající. fuj tajbl, dětí v kojeňákách je spoustu, v děcákách taky, ale to by totiž něco museli splňovat, takhle si jen tak pokusí za prachy objednat dítě. pozor není poptávka, neni nabídka;-(

5 7
možnosti
DT

Mýlíte se. Je to jen dnešní době poplatná nabídka tam, kde je poptávka. Osobně si myslím, že každé narozené chtěné dítě je plus pro společnost a také pro ty, kdo po něm toužili. A pokud si z toho nějaká žena udělá živnost a odnošením dětí se zvládne uživit, nevidím v tom absoutně žádný problém.

Obě strany by ale měly být nějak monitorovány, chráněny zákonem a zároveň hlídány, aby se to jednoho dne nezvrhlo do prodeje dětských orgánů nebo podobných věcí.

7 1
možnosti
HD

Nepřijde mi to jako špatné řešení pro páry, kde žena bohužel nemůže ze zdravotních důvodů své dítě odnosit.

Sama bych takovou náhradní matkou asi nikdy být nemohla, ale pokud je na to povaha (a těm ženám nositelkám to evidentně vůbec nevadí), tak proč ne?

A zákon na ochranu obou stran by být asi měl. Na jedné straně, aby rodička nemohla po porodu říct, že jim ho nedá a ještě k tomu chtěla po otci výživné, na druhé straně, aby pak biologičtí rodiče neřekli, že třeba nemocné dítě nechtějí.

Zákon by měl chránit obě strany.

A názor, že matka, která dítě odnosí, je lepší matka než ta druhá, je naprostý nesmysl. Co potom ty matky, jejichž děti žijí v kojeňáku, v děcáku, nebo je matka týrá, v horším případě po narození někde odhodí...

Takhle jednoznačně to určitě nejde říct....

9 2
možnosti
LR

Ale kde máte jistotu, že biol. rodiče ho budou mít rádi a budou mít k němu vztah jako náhradní matka ?

Pokud biol. rodiče nebudou chtít nemocné dítě, tak jim ho stát vnutí ?

Raději bych vše nechala na přírodě.

4 3
možnosti
BH

Pronájem orgánu je jistě lepší než nevratný prodej. Pro potěchu OK, ale běda pro jinak neřešitelnou situaci mít vlastní dítě? Samozřejmě je potřeba ošetřit rizika!

3 0
možnosti