Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zmizení dítěte je to nejhorší, co se může stát, říká Alice Nellis

Až dosud scenáristka a režisérka Alice Nellis točila filmy podle vlastních scénářů. Loni si vyzkoušela jiný styl práce. S režisérem Ivanem Zachariášem společně připravili pro HBO osmidílné drama Pustina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a31r44o81s12l55a47v 75H45o17l96e80č59e47k 7872399536841

pokud by se chtel ucitel zavdecit vsem, musel by litat ode zdi ke zdi. jeden clanek uspesneho cloveka bude vzpominat a obhajovat stary encyklopedick: zpusob vyuky, ktery ho napr dobre vybavil pro jeho karieru vedce nebo lekare, jiny to bude shazovat a lidi v diskuzich budou tu chvalit jednoho, tu druheho, podle toho jak ctive to novinar napise a emotivne podpori. problem je v tom, ze kazdy je jiny, kazdy se uci lip jinym zpusobem a to skolstvi a pristup kantoru se prece jen meni, pomalu ale jiste, vice se zapojuji informacni technologie, ucebnice jsou koncipovane o neco hraveji a propojuji vice oboru,je snaha deti vic zapojit do aktivniho objevovani.

+3/0
14.11.2016 10:13

J47i69n71d64ř95i95c82h 35M17i96t58t89e15r 6894515411326

Blbý je taky , když má dítě 40 a zmizet nechce.

0/0
14.11.2016 8:31

F94r89a89n48t48i58š40e55k 93N53o14v25á70č62e23k 1904803270941

Zmizení dítěte je to nejhorší, co se může stát

fakt objevný

0/−1
13.11.2016 21:53


L62u88c65i48e 85L28i30c39h78n85o26v90s89k18á 6159649437628

Mluvila o tom v souvislosti s dějem seriálu, v cem je problém?

+3/0
14.11.2016 0:03

M93i97r31e23k 34K50o12n39e31č91n35ý 6947755245194

Co myslí zbytečnými encyklopedickými znalostmi? Já jsem tedy rád, že jsem se ve škole, i když jsem se to tehdy učil s maximálním odporem, setkal s dějinami, zeměpisem, literaturou a ne návodem na vynášení odpadků, nekončícím seriálem o racionální výživě a takové trivialitě, že půjčovat si je špatné.

+2/−6
13.11.2016 18:30

L34u46c69i16e 34L51i62c29h37n10o75v18s36k22á 6349629577588

A proč si myslíte, že je půlka národa zadlužená, když je to taková trivialita?

+6/−1
13.11.2016 20:34
Foto

J56a28n32a 95K40o75z41á96k83o88v98á 46V52o89l50r75á80b82o68v94á 9363384515441

A proc si myslím, že před 20ti lety zadlužení nebyl takovy problém? Byli jsme z domova vedení ke skromnosti a půjčování jsme si na opravdové nezbytností typu bydlení, nebo vybavení domácnosti. Umíme vařit sobě i dětem ne proto, že bychom se to učili ve škole, ale vedla nás k tomu rodina. Škola je tu od předávání informací a rodiče mají zase jiné poslání.

+3/0
14.11.2016 6:35

L12a84d33i73s92l12a18v67a 72S47t27r67n90a11d49o38v40a 3918544781392

Hezký rozhovor, příjemná chytrá žena je paní režisérka. To je těžká úvaha o tom, co by měly děti umět ....Praktické věci dělá opravdu každý jinak , průšvih je ten, že každý má nastavenou jinou hladinu vnímání toho co je dobře a co je špatně..takže to co je pro mě špatné. může být pro jiného OK.A stejně tak k tomu budou přistupovat i kantoři.

+8/0
13.11.2016 16:46

V38ě62r33a 27S85ý45k52o78r87o62v29á 4897806604

Už jsem z těchhle řečí na téma co by škola měla nebo neměla hodně otrávená. Když se vám to nelíbí, stěžujte si na ministerstvu, věnujte tomu svůj čas a energii. Nikdo jiný to za vás-myslím tím zejména rodiče-neudělá. Většina kantorů včetně mě se snaží předat vašim dětem rozumné penzum toho, čím by měly být vybaveny do života a pořád je to špatně. Jsem vážně ráda, že půjdu brzy do penze a budu soukromě učit, koho budu chtít.

.

+4/−5
13.11.2016 16:41

L38u89c17i33e 89L86i90c77h79n51o33v18s89k81á 6289659957458

Víte, Vy jste celkem typický příklad toho, co se mnohým rodičům na školství nelíbí. Přístup typu: já jsem učitel, já vím nejlíp, jak a co mám učit a odmítám o tom s kýmkoliv diskutovat a jestli se Vám to nelíbí, stěžujte si na ministerstvu... WTF?

+4/−2
13.11.2016 20:36

V96ě65r71a 56S69ý49k75o26r71o25v92á 4597636474

Nevím, čeho jsem ja konkrétně typickým příkladem, ale jediný, kdo může něco měnit, je ministerstvo-atse vám to líbí nebo ne.

Ale v jednom máte pravdu. Mám celkem jasnou představu, co a jak mám učit. Bez toho bych totiž pred svými studenty neobstála.

+3/0
13.11.2016 21:43

L10u30c88i10e 50L84i30c88h51n46o84v53s75k61á 6379619957698

Změnit přístup musí především sami ucitele...dodnes si všichni pamatujeme některé skvělé učitele, kteří učili zkrátka jinak a smysluplne. Je to hodně o komunikaci ucitel-deti-rodiče, je smutné, že to vidíte tak, že když se rodičům něco nelíbí, maji to resit na ministerstvu.

+1/0
13.11.2016 23:23

P95a33v53e82l 94S65v43a46t82o24š 2706283626851

Mozna by to chtelo uchopit vyuku tak aby zaujala...osnovy mate asi vsichni stejny...to je mozna to, co mi tak vadi...ten jednolity rad-osnovy...neaktualni dobe...

0/0
14.11.2016 14:48

V91ě68r70a 88S61ý39k65o55r59o75v75á 4297196844

Žádné osnovy už spoustu let neexistují. Než se začnete vyjadřovat, zjistěte si, jak je to doopravdy.

0/0
15.11.2016 20:39

P95a10v63e44l 62S96v89a66t24o56š 2466933436161

Naprosty souhlas...dnesni skoly maji koncept z 19 stoleti...hruza...pocitat, cist se naucite na prvnim stupni, ale co dal ??? ucit se nejaka "fakta" ktera jsou stejne mozna prekroucena a nikdo poradne nevi zda se to tak opravdu odehralo..jelikoz dejiny pisi vitezove:-)...i ja se ucil v 80 letech nesmysly, nastavene dobou...ale to je extremni priklad...kazdopadne si myslim, ze dnesni vzdelavani naprosto neodpovida vyvoji a nedivim se, ze skola nikoho nebere..a nelibi se mi ani hodnoceni-znamkovani...ktere o nicem nevypovida a jen stresuje...urcite se budu poohlizet po jinem zpusobu a jinem typu vzdelani nez jaky je nastaven statem...

+4/−5
13.11.2016 14:28

K48a47r74o80l27i31n67a 82K91r66á72t44k39á 4403778934172

Když stylem "ale oni to vědci přemyslí", "se objeví něco nového", "nebyly u toho kamery, takže kdo ví, jak to vlastně bylo" zrelativizujete úplně všechno, tak vlastně můžete školu zrušit. Koneckonců se dá přežít i bez čtení, psaní a obecného vědomí, proč nemít latrínu hned vedle studny.

+4/0
13.11.2016 17:34

P28a45v33e60l 86S23v16a83t10o87š 2126113556421

Ano, to jste me pochopila dobre...klidne muzeme skoly zrusit a ucit se konecne neco co ma smysl...treba to co rika pani Nellis...nebo jak prezit v lese a nezemrit hlady....jak jsem rikal do treti tridy to ma smysl a pak??....proc to hned zavadet do extremu, ze pani Kratka...ale to, co se uci dnes je fakt hruza a zastaraly model..

0/0
13.11.2016 19:45

E24v45a 31N48o21v38á11k48o90v62á 1382265704774

Jsou dovednosti, které se děti mají naučit v rodině. Od školy očekávám něco jiného. Dětem je potřeba se aktivně věnovat doma a taky jít příkladem.

+17/0
13.11.2016 10:42

L88u61c59i36e 46L61i39c74h97n81o86v60s60k73á 6439319787808

Souhlas, ale to ještě neznamená, že škola musí učit systémem nalít vylít věci, které si můžu kdekoliv najít...škola by měla podle mě u dětí vzbudit zájem alespoň o nějaký předmět a naučit děti o věcech přemýšlet a hledat souvislosti atd..

+3/−1
13.11.2016 20:38

H90a20n40a 30P93r18o38c81h77á26z96k42o96v58á 9968453162203

"Veci, ktere si muzu kdekoliv najit" je to na netu - tak proc se to ucit;-) Prominte ale na toto prohlaseni zacinam byt pomalu alergicka. Clovek by mel mit nejaky zakladni prehled o literature, zemepise, historii a podobne. Aby clovek mohl o vecech premyslet a hledat souvislosti, musi napred mit o cem premyslet a to bez ziskani nejakych zakladnich "encyklopedickych" dovednosti proste nejde.

+1/0
14.11.2016 11:01

J51a74n19a 79V83a69l32d65r34o77v49á 2730573412587

S tou školou a její užitečností pro život má paní Nellis pravdu. A začíná to v první třídě - děti by se měly nejdříve naučit zformulovat svůj názor, vyslechnout druhé a umět reagovat, prostě umět komunikovat, pak se učit číst a teprve pak psát. Čtení by mělo být interaktivní, tj. přečíst kratičký text a debatovat o něm, a stejně tak by mělo probíhat psaní. Chybějící výuka umění komunikace a argumentace a mediální odolnosti se bohužel odráží v celém životě.

+8/0
13.11.2016 8:52

A44n79d66r58e40a 65Š28r17e79t61r57o11v49á 7881115620388

No zrovna nad tou pasazi o skole jsem se take zamyslela a dle meho nazoru to jsou veci, ktere by se ale deti mely ucit doma. Cim dal tim casteji mam dojem, ze se tady od skoly ocekavaji veci, ktere by mely byt samozrejmosti v rodine.

+20/−2
13.11.2016 9:32

P37e21t51r39a 26H11e59l45i33k84a72r57o10v76a 9328834657984

Souhlasím - výchova by měla zůstat v rodině. Škola ať učí. Ale dneska jsou zde tendence rodiče co nejvíc zaměstnat, ať jsou od dětí co nejdřív pryč, a přesunout vše na školu. Sice se to může zdát na jednu stranu pohodlné, ale to, že rodiče vyklidí pole ve výchově, krok správným směrem rozhodně není.

+10/0
13.11.2016 9:49

I62v64a48n60a 94N85e55j11e10d32l21í31k25o45v75á 6868454303293

Dřív se asi deti naučily všechno doma, to jo. Dívky se učily plést, hackovat, vysivat, stupovat ponožky, vařit atd. Péči o díte mely tak a to diky tomu, ze bývalo v rodině treba 6 deti a starší dcery se musely starat o mladší sourozence. Chlapci zase pomáhali otcům okolo domu a všichni společně pracovali na poli a na zahradě bez rozdílu pohlaví. Po válce byl nastaven státem jiný systém pro rodinu, takže se toto zavedlo do škol. V šesté třídě měli všichni dílny a pozemky, u chlapců to vydrželo az do devítky, možná pak byly uz jen dílny, netuším, dívky mely v sedmé třídě šití, v osmé vaření a v desítce péči o díte. Neco to všem dalo. Ted holky nezvládají ruční práce, protože je to doma nikdo neučí - neni potřeba učit je plést, vysivat ani háčkovat záclony, to síti oblečení taky nepotřebuji, ale zašít maličkou dírku na tricku nebo ponozce pak dela problém... To, ze kluci ani neví, jak se drží sroubovak, je také všeobecně známo. Snad par z nich, co bydlí v domku a ne v paneláku, to zvládá, ale je to bída. Všichni chodí od prvního stupně ZŠ na x kroužku v zuš, na různé sportovní aktivity, později do posilovny a do fitka a doma uz se prakticky život neučí, protože neni čas. Pak tedy zbývá jediné, vrátit toto do osnov na ZŠ.

+4/−4
13.11.2016 10:00

P16e15t63r65a 98H93e41l42i44k32a60r80o78v64a 9328124107724

Dneska kdyby matky učily dcery doma vařit a šít, tak by si zase aktivistky stěžovaly, že je to jak v 19. stol. a že se zde udržují nežádoucí a škodlivé genderové stereotypy.

+7/−6
13.11.2016 10:32

K88a60t56e52ř69i98n59a 23F22e63n56c21l34o88v85á 8633457918573

Tak na přišití knoflíku nebo vaření nic závadného není, nevidím důvod, proč by se to nemohli učit i chlapci. Totéž dílny a pozemky, ať se učí všichni všechno, člověk nikdy neví, kde se u koho objeví nějaký skrytý talent nebo nový zájem.

+12/0
13.11.2016 10:37

I10v81a60n10a 54N23e66j77e70d40l52í60k22o73v85á 6718404683593

Ze jste jeste připomněla to vaření, to mate pravdu, spousta dnešních mladých matek nevari a kdyz jsou na mateřské, chodí si pro obědy s nosičem do nejbližší školní jídelny. Přijde mi to strasné

+1/−1
13.11.2016 21:41

K61a93t66e49ř80i29n78a 87F20e36n90c91l11o85v19á 8523717168983

Škandál :-D

0/0
14.11.2016 14:04
Foto

H55a97n55a 41A80n51t81o21n95o98v59á 6137249324764

Dost mě štvalo, že kluci měli na základce dílny a my nějaké blbé šití.

+9/−1
13.11.2016 12:03

M42a94r16k24é21t29a 34Ž44e78m67l44i48č59k58o36v63á 1434980333683

My jsme měly také dílny, jako kluci. A kluci také šili jako my. Bez rozdílu.

0/0
13.11.2016 21:43

P13a62v48e35l 67S38v47a66t91o21š 2756873776771

dneska uz nikdo nic nezasiva, jelikoz je pohodlnejsi zajit do kramu a koupit nove...konzum nas zkonzumoval dokonale...ale citim, ze se neco zacina dit...ta nespokojenost zacina byt videt i slyset..nenazranost vyrobcu cehokoliv je bezedna a jen chrli a chrli nekvalitni sra... lidi si musi vybrat sami, co chteji..a rict dost

0/−2
13.11.2016 14:40

K19a76r56o65l91i87n36a 72K20r62á23t17k42á 4603468724952

Já s vámi v zásadě souhlasím, že ruční práce a podobné věci se hodí umět, ale co jsem zažila na základce, naštěstí jeden rok, pak přišla revoluce, osmiletá gymnázia a pokroky a já se mohla víc učit, tak to byly čtyři hodiny teoretické přípravy na setí ředkviček, pět minut setí ředkviček, dvě hodiny mínus pět minut hrabání listí na školním pozemku. Čímž se člověk nenaučí naprosto nic. Kamarádka, co chodila na normální základku, referovala i o tom dalším a bylo to zhruba ve stejném duchu - čtyři hodiny teoreticky řešíme výrobu pomazánky, v pokusné kuchyni nesmíme na nic chytat, abychom to nezamazali nebo nepoškodili, v šití hlavně nikdo nesmí přijít k šicímu stroji. A to bylo před dvaceti lety, kdy bylo vcelku normální, že desetiletá holka uměla nejen udělat pomazánku, ale uvařit několik jednoduchých jídel i šít na stroji a štupovat ponožky.

Ony se samozřejmě ty domácí práce, domácí účetnictví a podobné věci dají učit i použitelně, ale jednak do školství kecá každý jouda, protože když do školy chodil, tak školství rozumí, jednak zavedeme domácí práce a lidi začnou sepisovat petice, že proč učit něco, co dnes nikdo nepotřebuje, dyť dnes ponožky nikdo neštupuje a jídlo roste v restauraci...

0/0
13.11.2016 18:04

I68r24e97n17a 38G41a67o 88L52o89j86k76á85s56k67o59v81á 1805274867856

Problém je, že bohužel spousta kantorů neumí učit - ono také ten, kdo něco umí, je buď extrémně zapálený, ale většinou není, a převálcuje ho to, raději jde jinam.

Kolik znáte kantorů, kteří by snesli argumentaci? Jiný názor? Aniž by to brali jako útok na sebe sama?

Teď jsem slyšela "velmi pěknou" historku o učitelce fyziky, kdy se jí žačka, cca v sedmé třídě, přihlásila, že látce nerozumí. Reakce učitelky? Vyvolala ji na danou látku ihned k tabuli, ze zkoušení jí dala pětku, a následně poznámku, že se dívka před tabulí rozbrečela a nedokázala se uklidnit...

Opakuji - vím, že jsou zde i velmi dobří kantoři. Ale je jich málo, a brzy je systém převálcuje, zničí, nebo donutí odejít jinam. A pak nám zbyde toto.

+4/−2
13.11.2016 10:15

V42e41n80d76u88l37a 71S54z31l14a16u54e48r79o29v62á 7782116487248

A jste si jistá, že to byla látka té hodiny a ne třeba nějaká, ze které už se psal test a dívka měla díky taháku za jedna? (Jen se snažím vysvětlit si racionálně chování učitelky.)

0/−1
13.11.2016 11:26

A97n13d44r45e85a 43Š75r66e48t82r77o65v55á 7191815810668

Take se mi to nezda, my jsme meli ruzne ucitele, nekteri byli fakt priserni, ale nikdy se nestalo, ze by nekdo na zminku o tom, ze nerozumi latce, vyvolal toho zaka a znamkoval ho z toho. Nejvice se tomu blizi matikar, ktereho jsme meli na stredni; ten by cloveka mozna k tabuli vyvolal, ale neznamkoval by ho, jen by rekl, ze mate prijit a ze si to vyzkousite rovnou u tabule. Ony deti rady na ospravedlneni spatne znamky maji sklony si pribehy ne-li vymyslet, pak alespon trosku upravovat :).

+2/0
13.11.2016 13:14

A36n60d51r39e26a 97Š68r82e70t40r18o87v40á 7291115250478

Nicmene pokud se to fakt stalo, pak ta ucitelka by zaslouzila za usi, takhle stresovat a ponizovat dite.

0/0
13.11.2016 13:14

F70i44l38i45p 40V13ý93m94o87l81a 1314370888

Tak přesně tohle, se ve škole neučí.

0/0
13.11.2016 16:20

L92a69d46i79s22l73a86v71a 67S85t46r76n13a71d45o58v60a 3518584641392

Komunikaci , vzorec chování a schopnost zadržet svoji impulzivitu by si mělo částečně přinést dítě z rodiny.Bohužel , rodiče stále více nemají čas a spoléhají na školu

+1/−1
13.11.2016 16:48

K70a20r46o38l89i30n48a 45K31r19á85t60k43á 4513258274932

Jenomže k tomu, aby kdokoli mohl vyjadřovat svůj názor, musí mít znalosti. Jednak znalosti o tom, jak vypadá kultivovaná diskuse, jednak znalosti o věci, ke které se vyjadřuje. S tím čtením a následnou diskusí máte v zásadě pravdu, i když zase, ten druhák může diskutovat spíš formou Co udělala Karkulka špatně? Proč myslíte, že se vlk zachoval, jak se zachoval? Žerou vlci malé holčičky, zkuste zjistit, čím se živí vlk. Jenomže... ve druhé třídě ještě spousta dětí má problém se čtením jako takovým a čtení je jedna z dovedností, kterou je nezbytné zvládnout.

+3/0
13.11.2016 17:48

H48a87n51a 60P97r75o51c97h62á10z31k59o39v31á 9788773342623

Vim ze jste to tak nemyslela, ale nemohu si pomoci ;-) "Mama ma misu" - a ted si predstavuji tu debatu o textu.

0/0
14.11.2016 14:51

D98a35v43i83d 82H66u33r32k64a 3360893511381

Pustina je dobrá. Syrová, drsná; u každého dílu se ptám sebe, je-li to opravdu někde takové. Jsem natěšený na každý díl...

+5/0
13.11.2016 7:48

L92u43d42v57í19k 75N87e20r22u70d85a 5918666484236

Souhlas - syrová, drsná a napínavá. Pustina je povedený kousek.

0/0
13.11.2016 9:59





mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.