Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hormonální antikoncepce je podle čínské medicíny poklička, říká lékařka

Dostat se do týmu kardiologa Jana Pirka byl pro lékařku Štefánii Ebenovou splněný sen. Pak se ale hlouběji seznámila s čínskou medicínou a prestižní kliniku opustila. Je ale východní pojetí léčby pro nás, Středoevropany, vůbec vhodné? To zjišťoval v rozhovoru s lékařkou pondělní magazín OnaDnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a87v75e75l 63L61e89š22t20i87n31s91k21ý 7718575872613

Taoistické cvičení? Jako že se žena procvičila až do přechodu? Nebo že na ni jako zanedbaného poustevníka vysoko v horách nevlez ani kamzík? Čínská medicína je hlavně solidní propaganda, kterou začal už velký Mao, protože neměl pro svůj lid dostatek léků! Samozřejmě, některé rostliny, houby, atd. obsahují důležité alkaloidy a jiné látky, které jsou v koncentrované formě v dnešní medicíně a farmacii nezastupitelné, ale toto bylinkářství se čínské medicíny dotýká jen okrajově.

+1/0
7.9.2016 11:43

A56l28e53š 56L77i71s41o69v65s47k19ý 9379828222862

JAko reklamní článek to ujde. Jako solidní informace je to blábol. Ale co, hlavně že to nese prachy.

+1/0
28.8.2016 12:42

K46a28r97o29l66i29n68a 39K42r93á22t11k45á 4703468934362

Kristepane, to jsou bláboly. Že u nás byly babky kořenářky a po nich nezůstaly záznamy? Na západě existuje tisíciletá tradice medicíny, až na to, že řecké teorie o čtyřech šťávách byly jaksi překonány, narozdíl od čínského tmářství, které začalo mizet, dokud mu předseda Mao nedodal legitimity a nezačal ho podporovat jako tu naši správnou komunistickou medicínu (a sám měl západní doktory).

Pokud paní doktorka hodlá provozovat něco na úrovni těch babek kořenářek a šamanů, tak ať laskavě vrátí diplom. A pokud se hodlá vyjadřovat k historii vědy, tak ať se laskavě obtěžuje najít si základní informace, Capitulare de villis je k mání online a je tam dost dlouhý seznam léčivých rostlin, které se mají na statcích Karla Velikého (to je osmé století, paní doktorko, kdybyste náhodou nevěděla) pěstovat, aby bylo jaksi čím léčit. Samozřejmě, když se to vezme od Řeků a Římanů, tak tu máme Hippokrata, o tom by paní doktorka mohla vědět podle Hippokratovy přísahy, ale třeba si představuje, že to byl bůh války, co my víme, Galéna, první škola pro lékaře v Řecku byla otevřená někdy v 8. století př. n. l. a Řekové samotní považovali za kolébku medicíny Egypt, ze kterého se taky dochovalo spousta materiálu, například Ebersův papyrus...

Ta ženská je buďto nevzdělaná, nebo lže. Nevím, co je horší.

+2/0
28.8.2016 8:26


M73i30c87h46a20l 90U76r26b44a16n 2968239802848

WTF?

+1/0
26.8.2016 13:25

A36l74e43n55a 92E73l38i30á42š86o87v20á 3624651692948

Pokud vím, nařídil "čínskou medicínu" veliký Mao v padesátých letech minulého století. Žádná velká tradice a bláhoví ti, kteří jí věří.

+1/−1
26.8.2016 9:26
Foto

P98e29t53r 81Š62r62a33i50e35r 9363312132317

Jo čínská medicína je úžasná, o té by mohli ochránci nosorožců a slonů vyprávět dlouhé hodiny ... :-P Asi stejně úžasná, jako tamní vztah k životnímu prostředí RvRvRv

+2/0
25.8.2016 15:19

A23l71e26x60a18n84d35r 12C25h52y30t97i52l 2874102575981

Každý normální člověk přeci ví, že homeopatika nemají žádný léčebný základ, je to jen placebo. Ano, placebo funguje, ale v drtivé většině jen tam, kde tomu mysl dovolí (člověk je přesvědčen, že mu to pomůže) a zároveň je původ problému psychosomatický. A to je leckdy velice těžké odhalit.

Už jsem taky byl u homeopatky (MUDr. lékárnice) a ta mě po čtvrthodinovém pohovoru poslala za praktickým lékařem s tím, že mi pomoct nedokáže.

Stejně jako existuje nekvalitní lékař, tak existují i nekvalitní homeopaté.

Ohledně prášků a uvíznutí ve víru nežádoucích účinků potvrzuji, že řada lidí bere jistě zbytečně moc prášků díky nekvalitní práci lékařů (čas je jen výmluvou). Například můj děda byl léčen na deprese návykovými prášky a řadou dalších na tlak a další a další problémy, rušení nežádoucích účinků těch jiných prášků. Měj jich tak 15 denně.

Kvalita života mizerná, prospal 20 hodin denně (praktický lékař ani nepoznal hypoglykemický šok!), měl pak i halucinace a výkyvy v chování (stál v noci se sekerou u babiččina pokoje a dožadoval se prášků). Jak to dopadlo? Babička měla jít na operaci a my mu zařizovali 24h péči, protože si nebyl schopen zajít ani na záchod. Pokusil se o sebevraždu. Pak šel do Dobřan a tam ho dali na detox. Zredukovali mu prášky na 5ks, závislost odstranili. Začal zase chodit a byl vzhůru. Dalo se s ním v pohodě mluvit, byl zase po 15 letech normální. Takže jsme poslední dva roky jeho života netrnuli, co se zase stane a co udělá.

Přítelkyně má řadu problémů ohledně stravy, je nedobrovolnou vegetariánkou a nemůže řadu jídel. Tlačí jí střeva, bolesti hlavy a spousta dalších symptomů. všechny rozbory v pohodě, má jen nějaké nesnášenlivosti, které má většina lidí. V podstatě jí nikdo neřekl, co s tím má dělat. Až teď měla tři týdny dovolenou v kuse a po necelých dvou týdnech ji téměř všechny problémy opustily. Takže pracovní stres. On si to člověk těžko přiznává, že něco nezvládá. Ale doufám, že jí to teď dotlačí ke změně. A jedna taková šance právě je.

+3/0
25.8.2016 9:14

J38i21ř55í 49F16i76š69e98r 1323732501926

A stejně jako existují kvalitní lékaři, tak existují kvalitní homeopaté (ideálně když jsou současně i lékaři).

0/−1
25.8.2016 10:01

A29l66e51x35a97n29d25r 71C59h54y79t44i91l 2834762335821

Samozřejmě, vždyť o tom jsem psal.

+1/0
25.8.2016 10:15

J19i74ř33í 91F36i97š20e56r 1813162931556

Kvalitním homeopatem myslím takového, který vám řekne přesně co máte za zdravotní problém a váš problém navždy vyřeší.

+1/−1
25.8.2016 10:25

A61l85e21x83a19n94d85r 77C72h54y68t83i85l 2494832405211

Jenže kvalitní homeopat nemůže vyřešit všechny problémy. A někdy nemůže ani přesně říct, co Vám je. Jednoduše proto, že homeopatie se zabývá psychosomatikou, nikoliv například zlomeninami, či rakovinou. A dobrý homeopat Vás upozorní, že jeho síly na daný problém nestačí.

+3/0
25.8.2016 10:35

J56i32ř10í 46F26i22š98e27r 1103922681416

Ano, je pravda, že homeopat na vše nestačí, u zlomeniny vám může pomoci formou podpůrnou pro rychlejší zotavení. Ale problémy typu borelióza, hepatitida, HPV, herpes, zlatý stafylokok, prasečí chřipka a tisíce dalších nemají nic společného s psychosomatikou. Takže může pomoci se spoustou problémů, které se dnes schovávají za psychosomatiku (bolení hlavy, kloubů, páteře, vyrážky, ekzémy, únavový syndrom, ...) a přitom mají zcela konkrétní příčinu, kterou je ale pro západní medicínu obtížné zjistit.

0/−1
25.8.2016 10:43

A77l26e22n31a 25E96l68i68á59š82o87v90á 3544191642158

Pan Chytil má pravdu. Reakce na homeopatika je závislá na víře pacienta. Ovšemže jde o pouhé placebo. Na mě homeopatka nepůsobí přesto, že působí na důvěřivá zvířata.

0/0
26.8.2016 9:29

J49i15ř85í 23F79i45š34e83r 1933182451736

Já s tím nesouhlasím, sám jsem viděl měření různých homeopatik a na ně různé reakce. Mám technické vzdělání, tak bych to měl logicky taky zavrhnout jako nesmysl, protože podle současné fyziky je to nemožné, ale to co jsem viděl, tak mi říká, že to není pouhé placebo.

+2/−1
26.8.2016 9:41

A22l66e18n12a 26V45e94s38e55l62á 3693511255708

To by nebyl homeopat, ale kouzelník...

+1/0
25.8.2016 11:07

K60a73r43o19l90i16n56a 92K76r94á16t54k61á 4413908384372

Tak to jedině tupým předmětem po hlavě.

+1/0
28.8.2016 8:38

K16a61r94o56l92i73n84a 73K19r24á36t59k86á 4453438974182

Homeopaté možná pěkně drží za ručičku a povídají si - jasně že když s vámi někdo mluví pár hodin o vaších bezvýznamných bebíčcích, tak máte pocit, že jste v dobrých rukou. Protože, co si budeme namlouvat, každý se ve svých bebíčcích rád pošťourá, moje rýmička a uhřík je samozřejmě mnohem nepřjemnější a ošklivější než vaše rýmička a uhřík a odřenina kolene v pěti letech věku, a zvlášť když tyhle bebíčka někdo dá do nějaké zajímavé, ač nesmyslné souvislosti, člověk z toho má dobrý pocit.

0/−1
28.8.2016 8:37

A84l60e49x84a27n38d26r 28C88h23y95t71i83l 2624462275341

Mojí partnerce homeopatka pomohla a mně ne. Jednoduše proto, protože její problém byl psychického původu a můj ne. Psycholog by jí zřejmě pomohl úplně stejně. Jenže žádného prověřeného v okolí nemáme a neznáme.

To, co říkáte nedává smysl.

Stres je původce řady nemocí, se kterými by Vás ani nenapadlo ho spojovat. Cili absolutne nechapu, co je smyslem Vaseho prispevku

+1/0
28.8.2016 9:27

A62l89e30š 23L67i98s58o44v81s90k29ý 9439898582712

Řečeno slovy klasika (Holtzman): "Když tomu chcete věřit, co bych vám to vymlouval".

0/0
25.8.2016 8:36

M55a52r56t40i88n 52N88e32r77m37u13t 9607887118349

Třeba Paroubek dělá rok denně deset čínských cviků (u všech se stojí a připomínají spíš rozhovor hluchýho s blbým) a zhubnul 14 kilo! Možná zapomněl dodat, že je dělá místo večeře;-D

+1/0
25.8.2016 0:16

P61a89v41e61l 81J53e77ř93á27b60e89k 7491442474957

Nic ve zlém, ale vsadil bych se, že mu dochází dech, tak si potřebuje zlepšit kondičku, aby ho manželka nevyměnila za mladšího.

Starý chlap když začne cvičit, tak buď zešílel a nebo má doma peklo.

+3/0
25.8.2016 0:52

A84l98e63x33a26n40d16r 15C38h81y73t66i51l 2854632485681

Třetí možnost je doporučení od doktorů a zdravotní komplikace.

+1/0
25.8.2016 10:36

M56a39r39t11i37n 76N28e76r57m38u79t 9977127538849

Však nic proti tomu, to je v pořádku, to by měl udělat každý, i když třeba nemá manželku. Jenom mám legraci z toho, jak vysvětluje svou metodu.

+1/0
28.8.2016 0:06

J80a51r14o95m65í84r 93Š54r83á13m78e18k 3867366187622

Já doufám, že jednoho dne dojde lidstvo tak daleko, že pokud bude někdo hlupák a/nebo šarlatán, bude terčem všeobecného posměchu a/nebo opovržení. Rozhovor pro Ona Dnes sice není vrchol prestiže, ale oficiální obludárium to také zatím není...

+3/−3
23.8.2016 8:22
Foto

J21a31n 16Š86t17ě65p83á70n86e14k 9492818767351

"Thaoistická"?! [>-]

0/0
22.8.2016 19:15

M40i78r29o80s69l43a59v 52J13o57c62h 3832551973578

Když se vám podaří vymámit z těhle lidí pravdu, tak to dělají proto, že to nese víc než klasika. Nic jiného v tom není. Čest výjimkám :-P

+1/0
22.8.2016 14:40

J68a40r49o49m75í67r 76Š95r65á76m24e67k 3427196607452

Ta výjimka ovšem spočívá v tom, že je tak nekritický hlupák, že tomu šarlatánství věří. Takže bych si ani tu výjimku nedovolil pokládat za čestnou...

0/−1
23.8.2016 8:24

A21n77n57a 72K10u88l15i65c74h13o68v27á 2576344

Tradiční čínská medicína vznikla v 50. letech 20. století. Komunistická vláda nebyla schopná zajistit dostatečnou lékařskou péči, tak Mao rozhodl, že se začne používat akupunktura apod.

+2/0
22.8.2016 13:10

R72e98n42é 11P67t62á82č62e13k 3541749273420

všem fanouškům TČM doporučuji vyzkoušet i tradiční čínské létání na okřídleném drakovi! Má tisíciletou tradici, znám spoustu spokojenych uživatelů a na rozdíl od lobby západních leteckých společností z vás jen netahá peníze! a hlavně znáte příčinu letu - drak mává křídly, zatímco nikdo kdo uvažuje v souvislostech a nenechá se zmást tvrzeními vědců nemůže věřit tomu, že by mohla vzlétnout plechová krabice...

+8/−1
22.8.2016 8:07

P51e22t50r16a 97N34o57v78á34k83o73v71á 7978586484418

Jen blbec bere všechno absolutně.

+7/0
22.8.2016 11:37

J53a14n81a 29P90a86n45k78o76v89á 2193271365124

Nedám na čínskou medicínu dopustit, pomohla mi už víckrát. Mám problém, že západní medicíně už nevěřím. Chtějí jen peníze za drahé léky a léčba nepomáhá.

+5/−5
22.8.2016 0:02

D20a98n85i35e75l 44N82. 27P21o60k64o48r47n24ý 6677386685141

Na Váš problém, že západní medicíně nevěříte, by Vám mohly pomoci bylinky, ev. houby. Z hlavy mne napadá 5g zelených semen bolehlavu plamatého případně podobné množství muchomůrky zelené. ;-D

+4/−3
22.8.2016 8:24

R43a30d59e49k 92J96o51n63á75š 4717385173258

Lidi kteří si dělají z tehlech veci legraci muzou byt vazne snad jen ... no oni by to vymazali ...

+3/0
22.8.2016 15:02

J40a52r32o72m74í85r 72Š82r13á58m35e91k 3317646527482

Ano, na syndrom prázdné hlavy a plné peněženky funguje Maův kompilát perfektně. Symptomaticky působí velmi dobře i na psychosomatické obtíže. Ale ani v jednom případě neřeší příčinu, v tom druhém mohou taková šidítka dokonce celkový stav postupně zhoršovat.

+4/0
23.8.2016 8:28

H31a21n47k31a 14C82h15e51n 7697159885835

Možná je to poklička, ale zrovna nedávno jsme s čínskou kamarádkou probiraly, jak tam spousta středoškolaček přijde do jiného stavu, protože jsou nedostatečně poučené, a pak se to řeší interrupcí na nějaké soukromé klinice, které se na to specializují, podle mě taky pěkný hnus...

+4/0
21.8.2016 21:13

I68v21a87n14a 44R33a94f25a51j91o52v95a 3313409718330

No jo, nedostatečně jsou poučené, ale o antikoncepci jako takové. On takový kondom, pesar nebo spermicid taky zabrání otěhotnění a nemusí do sebe hned cpát chemii :)

+8/0
21.8.2016 22:12

H71a41n98k25a 54C60h90e85n 7207569475805

ale jo, však já neříkám...

0/0
21.8.2016 22:38

Z12u69z96a87n71a 44T47i47c87h85á 4408576330783

Buďme upřímní, nic není tak spolehlivé a pohodlné, jako HA... Škodlivé to ale je samozřejmě taky.

Jinak spermicid, pokud vím, není moc spolehlivý, a navíc je s ním náročné zacházení (ve smyslu kdy a čím se smíte umýt, než ho použijete) a sama jsem ho nezkoušela, ale kamarádky říkaly, že to pálí jak čert, tak zase radši přešly ke kondomu, ikdyž ta guma mezi dvěma těly člověka docela štve, kazí to tak nějak to spojení... Řekla bych, že zrovna tohle je jeden z nejvýraznějších důvodů, proč lidé preferují právě HA.

+2/0
21.8.2016 23:10
Foto

A28n93n35a 82V51e43s27e22l43á 2560848956

U kondomu je ta potíž, že věci nemají spontánní průběh. Je potřeba o tom mluvit, nosit sebou, (čili v počátcích známosti to pak vypadá, že se sexem člověk předem počítal) v klíčovém okamžiku je nutné celou pěkně se vyvíjející akci přerušit a začít trhat nebo ukusovat obal, prohlížet, nasazovat, rozvinovat...

A kouzlo okamžiku je v pr-... je ztraceno...

+3/0
22.8.2016 9:44

M23a59r96k27é33t75a 57F43l48o32w55e17r 5582955341855

vyndání, roztržení obalu a nandání kondomu zabere tak minutu a zas tak rušivé to není, to se častěji zasekne na svlíkání, zvlášt "poprvé"... a nečekám sex na daném rande, že sebou mám gumu, ale zas tak nezatíží, aby člověk v tomhle nemohl být "vždy připraven"

0/0
22.8.2016 10:12

R68e84n11é 50P90t74á41č95e60k 3361159133620

pesar a spermicid jsou rady z časopisu pro náctileté... neznám nikoho, kdo by to používal

+1/0
22.8.2016 8:10

P88a35v50l13a 75H30r86a50d70i61l63o10v89a 3397951481274

Protoze pesar Vam u nas zadny gynekolog nenabidne. Treba v USA se pouziva celkem bezne.

0/0
22.8.2016 12:30

P33a55v18e41l 53J57e54ř43á14b47e28k 7101652964707

Nůž a nebo kleště taky pomohou.

0/0
25.8.2016 0:53

A53n79n58a 95K15i13r82š74o47v44á 9966330465503

V Číně se všichni snaží dostat k "západní" medicíně, my na Západě, zase k čínské ;-)

+10/0
21.8.2016 21:06

F11r45a45n56t42i12s58e93k 31M45r77z94e69n70a 3825675498149

Docela vyzivna diskuse. Moje telo priroda geneticky naprogramovala na 20 let. Dalsich 20 jsem nazivu diky moderni medicine, modernich zakrocich a hlavne nenahraditelnych lecich - ktere pochazeji z prirodnich zdroju, ale tyto leky se podarilo izolovat teprve v 80. letech s rozvojem biochemie, do te doby neexistovali ( tedy ani u zadnych korenarek). Kdysi jsem se z hecu vypravil za vyhlasenym lecitelem do Mostaru (byl jsem na dovolene kousek odsud), lecitel ktery podle mistnich udajne uzdravil pul Balkánu me "ohledal" a nepoznal vubec nic, rekl ze jsem zdravy. Pritom mam stanovenych asi 10 diagnoz a z toho 3 jsou bez řádné medikace neslucitelne s fungovanim lidskeho organismu ( namatkou uplne odstraneni stitne zlazy - ale to me trapi nejmin).

Co tim chci rict? Ze jsou nemoci, kde muzete lecit jako Dařbujan, třeba kynutym těstem a psychika človeka už si poradi, a pak jsou nemoci, na ktere je jakakoliv alternativni medicina kratka a tam nastupuje lekar a leky (mam na mysli ty chemicke substance, vyrabene tim " strasnym, kapitalistickym" farmaceutickym prumyslem).

+17/−3
21.8.2016 20:08

R64a92d55e19k 79J98o43n24á50š 4807705953558

Tak se hlavne at je to co nejlepsi, preju vam to. Vsak kdyz se vrátíme k tomu článku, ta pani ma myslim naprosto spravny názor...jsou veci, kde zkratka nepomůže nic nez léky.. Ale na druhou stranu jsou veci, kdy jsou léky zcela zbytecne a vubec neresi příčinu problému, ale jen následky, a diky systému se doktor neobtěžuje tu příčinu najit... Takze zkratka jen nechapu proc byl pan tak striktně negativni ve svém komentu k alternativní medicíně, kdyz všichni vime ze jsou tisíce lidi kterým pouze "nějaká alternativa" pomáhá...

+7/−5
21.8.2016 20:40

R34e18n91é 13P12t81á52č32e93k 3221589583230

blabla... neřeší příčinu, tisíce lidí, všichni víme... to jsou fakt argumenty....

+2/−2
22.8.2016 1:10

R28a20d42e22k 91J78o94n91á67š 4527945903648

Jaký je lepsi argument nez vlastní zkusenost? Zkusenost kterou podstoupil na zaklad doporučení znamych kter maji stejnou zkusenost? Myslim ze ta nejlepsi a nejrealnejsi kterou žádná studie neprekona...nepreju vam noc zlého ale abyste se jednou nedivil, az budete chodit o doktora k doktorovi a nikdo nic, vse je OK, ale vy vite ze neni... Snad se vam to nikdy ani nestane a budete si porad rikat bla bla bla, ale kdo vi...

+3/−2
22.8.2016 15:00

R46e23n28é 61P76t33á34č88e52k 3851779663790

i takové stavy západní medicína zná : říká jim hypochondrie... ale jinak si klidně všechno vyzkoušejte na vlastní kuzi... taková vlastní zkušenost s opravou auta nebo instalací elektřiny je k nezaplacení

+3/−2
22.8.2016 16:04

K85a96r81o70l79í96n59a 66L79y33s81o37v88á 6918117629652

Ale nikdo netvrdi, ze je medicina spatna a k nicemu. Nepochybne je velke mnozstvi situaci, kdy je nenahraditelna.

+4/−2
21.8.2016 20:43





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.