Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Dcera se chová jako sobecký rozmazlenec. Jak to utnout?

Jsem trochu nešťastná ze sobeckosti svojí pubertální dcery. Jak jí mám přimět k tomu, aby se zajímala i o jiné a ne jen o sebe a svou vlastní zábavu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a93r33m59i96l72a 22M57a85c48h27o73v66á 9625134438574

Já svému - sice mladšímu - 15 let - synkovi do pokoje nechodím a už vůbec neprudím...chodí za ním často kamarádi a když mají přijít tak je mazec a maká jak barevný, aby si pokojík uklidil...to samé s domácíma pracema...nevyhodils pytel s odpadkama?...je to Tvůj úkol, tak tam ten pytel bude ležet, dokud ho neodneseš...a narozky?...s těma bych se nebavila vůbec... v rodině oslavíme, popřejeme a pak má oslavu se spolužákama, kterou ráda připravím, ale nemusím se zúčastnit :-) ...a zatím nám to "šlape"...

0/0
24.7.2016 3:05

M95i96c47h53a30e60l63a 85L30h13o63t51s95k52á 7966371899878

V pubertě je změna v podstatě nereálná. Přežít a vychutnat si vlastní chyby ve výchově a doufat v lepší zítřky. Pokud udržíte dceru na škole, a nebudete jí příliš kritizovat, vyžerete si to až do konce, je možné, že k sobe po pubertě najdete cestu. Stejně jsme tím prošli se sestrou. Empatie je na útlumu dodnes, ale alespoň bydlí jinde.;-)

+1/0
12.7.2016 10:06

M18i27c98h75a62l 46M43i15l62l45e49r 9116242129532

je normalni, ze si holka slavi narozeniny s kamarady a nezve rodinu.

Co ale rodina jako takova - to jsou takovi skrti, ze nikomu z rodiny nedelaji rodinnou oslavu narozenin doma? Neni nic spatneho ani pro tu holku slavit narozeniny na 2x!

+5/−2
8.7.2016 15:53


J83i53t27k84a 90J95a43n68ý73r75o69v58á 6158893940296

Četl jste špatně. Ona domácí oslavu nechce. To je rozdíl. Prostě v tomhle maminka ještě poslouchá, ovšem už jí dochází, že je něco špatně. Je otázka jakou má dcerunka povahu, jestli si nechá něco vysvětlit a nebo ne. Otázka domácího servisu podle mě byla nastavená pozdě. Já si některé věci musela obstarávat sama dříve. A mamka věděla, že např, na táboře si přeperu ponožky a nebo spodní prádlo. Nevozila jsem si na 14 dní jeden kus na den. Ani jsem tolik oblečení neměla.

0/0
29.7.2016 20:57

A45l75e74n94a 25Š58a29u44e10r20o25v97á 7273456291882

Jak jste vychovala, takové sklízíte ovoce. Jsem z vesnice ze statku a od malička jsem musela pomáhat. Chodit králíkům na trávu, obstarat dobytek (přinést vodu, kydat hnůj), pást kozu, husy, kačeny. Chodit na pole sbírat klásky, makat při žních. Pomáhat mamce v kuchyni. A jsem tomu ráda. Dneska děcka nevynesou ani koš na odpadky. A nepoznají slepici od kohouta. Nejsou připraveni do života ani holky, o klucích ani nemluvím. Věčně čumí do mobilu nebo počítače se sluchátky na uších. Hrozná doba.

+6/−8
8.7.2016 15:49

Z60d97e21n98ě79k 52S98k90ř74i57v35a98n 5914870389246

Svatá pravda. Vidím, jak to chodí u příbuzných : Matka myje nádobí, táta ho utírá, 15 letá dcera si hraje s tabletem. Byl jsem svědkem toho, že máma jí 7x během hodiny řekla, aby vynesla koš, nakonec ho vynesl táta. S takovou výchovou nemůže nikdo čekat, že dítě si samo od sebe všimne, že je potřeba něco udělat.

+7/−1
8.7.2016 15:55
Foto

P66e25t14r 34A48c17h37i35l33l82e83s 6806802450500

zpatky na stromy :)

mate pravdu, nase vzpominky na mladi, jsou plne prirody, pribehu a zahad. stacil smetak, par klacku a kamaradu a pribeh uz se odehraval, ted to bez elcedecka nejde. zrovna minulej tyden jsem byl turistit v jesenikach a dosli jsme k rozhledne, u stolecku dva kluci (tipuji 6 a 9 let), no a ten devitiletej mel asi o pet palcu vetsi display, nez mladsi klucina. krasny pocasi, priroda, rozhledna!! a oni dole mackaj nejakou chujovinu. o kolik prichazi... jsem rad, ze me potkalo detstvi bez techniky (i kdyz uznavam, ze dnesni deti to maj o mnoho tezsi, nez my tehda - fb, lajky, jsi in/out, vse je hned videt, vas trapas ve tride? jj uz to nejaka svinka uploaduje na fb...). dodnes mam uzasnou fantazii a pritom dokazu zhodnotit co ano a co ne, bojim se, ze dnesni mladez pujde za tou obrazovkou jako tupe stado a kdyz bude in mit selficko vlastniho zadku se zastrcenou mrkvi jakozto nosem, tak bude looser ten, kdo to neudela... takovej absurdistan (film).

pardon, trochu mimo tema, nechal jsem se unest...

+10/0
8.7.2016 16:05

M37a56r80t96i17n78a 95S49e91d76l82i29c67k33á 5302515211812

A co teprve dnešní geronti, to je hrůza! ;-D

+1/0
10.7.2016 11:49

Z11d40e11n41ě94k 49S53k69ř84i74v96a67n 5284200399176

Nechápu, na co si matka stěžuje. Nejdřív se chová k dcerunce jako princezničce a najednou po ní chce práci? A ještě s bonusem - aby si sama všimla, že je třeba něco udělat? Tohle se dá pouze vypěstovat, a to důsledností. Onehdy mi vyprávěl kolega, že uložil cca 13letému synovi, že bude denně vynášet odpadkový koš a večer mýt nádobí. S manželkou přicházeli domů kolem 21,30 hod.. Hned zpočátku se stalo, že koš nebyl vynesený. Kolega synka vytáhl z postele a ten upaloval s košem. A příště už si na své povinnosti myslel. Od té doby uběhlo už asi 5 let a syn si své povinnosti plní běžně.

+3/−2
8.7.2016 15:39

A96l51e21n90a 30Š45a70u75e21r57o64v86á 7693126121402

Přesně. Moje 4letá dcera byla mnou několikrát upozorněna, ať si uklidí hračky než půjde spát. Neuklidila. V 11 hod jsem ji vzbudila a uklidila. Zkusila to ještě jednou a od té doby uklízela. V pubertě jsem ji nesměla na prádlo sáhnout, prala si sama a i vařila. Chce to laskavou důslednost.

+1/−2
8.7.2016 19:21
Foto

A71n98n78a 14V48e94s61e41l52á 2470928306

Nemyslím, že je dobré, aby dítě doma pomáhalo z toho důvodu, že kvůli nesplnění povinností následují různé hysterické sankce.

Zvýšený hlas, řev, fyzický trest, hrozba fyzickým trestem, tahání po zemi, vláčení z postele, trestání dítěte ignorováním a několikadenním uraženým mlčením, výčitky a přednášky o tom, kterak se rodič obětuje..., to jsou nevhodné, hysterické sankce.

Dítě pak možná celkem spolupracuje, má určitou disciplínu, plní, co se po něm žádá, ale pořád je to motivace z vnějšku, je mu vnucená. Dítě spolupracuje, aby mělo klid, jakmile se ocitne mimo rodičovský dohled, je po disciplinovanosti a samostatnosti. Vychovávat dítě buzerací a pedantstvím k poslušnosti je krátkozraké.

Poslušnost není ta správná vlastnost, kterou by měl dospělý mít.

Samostatnost, přemýšlivost a sebevědomí to jsou ty správné vlastnosti.

Mnohem lepší je mít s dítětem dobré vztahy, vysvětlit mu, že když pomůže s chodem domácnosti, nákupem, úklidem... bude pak čas na nějakou společnou akci, zábavu, hru, výlet, kreslení, stavbu modelu letadla... a tak podobně.

Dobrou motivací je, když rozumné dítě rodiči prací v domácnosti nebo nějakou pomocí ušetří čas, který rodič věnuje projektu, za který budou peníze, z nichž se pochopitelně pořídí i něco vysněného pro dítě (brusle, počítač...).

Je prostě lepší, když dítě spolupracuje dobrovolně jako zodpovědný člen malé rodinné komunity, nikoliv kvůli hrozící buzeraci, mentorování a trestům...

Toho se ale hysterií kolem nevyneseného koše docílit nedá, rodič by si měl rozmyslet, co je pro výchovu a dobré vztahy důležité a co ne, jenže chorobně uklízivý pedant takový nadhled obvykle nemívá...

+5/−3
9.7.2016 1:25

Z52d34e57n72ě89k 59S35k77ř39i30v60a64n 5684350309476

Ono to není o tom koši, spíš vedení k tomu, aby si mladý člověk zvykal na plnění povinností. Možná právě proto, že řada dětí je vychovávána v duchu moderních pouček (jen na ně netlačit, spíš do nekonečna vysvětlovat), mají personalisté co dělat, aby sehnali na volná místa mladé a zodpovědné pracovníky. Diskusních příspěvků na tohle téma tu bylo bezpočet, a z vlastní zkušenosti je mohu jen potvrdit.

+2/0
9.7.2016 16:55
Foto

A83n66n98a 81V72e65s94e29l40á 2340678126

Pozitivní motivace a dobré vztahy zkrátka fungují lépe než křik, hysterie, ponižování a tresty, to se týká výchovy i vedení pracovních kolektivů. Kdo tohle neví, není dobrý manažer ani vychovatel...

+4/0
9.7.2016 18:41

Z89d79e47n82ě51k 49S33k85ř98i91v95a19n 5764330119516

Nevím, kolik dětí jste dobře vychovala, ani kolik firem řídíte. Já jedno dítě, 2 firmy. Vztah se synem výborný, vztahy na pracovištích skvělé.

0/0
9.7.2016 22:24

V47e23n45d23u73l24a 56S85z47l21a57u85e38r38o41v65á 7912326877598

A víte to o mně? Vaše informace o tom, že nevíte informaci o cizí osobě (což je celkem logické, jak byste to taky mohl vědět) spíš zavání "argumentací" ad hominem..

0/0
31.7.2016 14:54

M81i77c23h29a12l 43T47o91m69á88n14e48k 9647539816

ne, lidi toho zacnou zneuzivat, proste to tak je

+2/−1
9.7.2016 23:22

A26n87n54a 37K75u32l61i44c40h91o46v57á 2706594

Souhlas. Me ani bratra rodice nikdy k poslusnosti nenutili a trestali nas naprosto minimalne. Oba mame VS i prestizni profesi, oba jsme pracoviti a odpovedni az moc.

Vychovavat se ma prikladem, a ne hulakanim. Tedy u inteligentnich lidi s dobrymi geny to plati - mozna ze ty vrozene linejsi a hloupejsi je potreba sekyrovat vic.

+1/0
10.7.2016 11:40

M39a27r53t45i50n69a 69S10e26d21l39i75c63k25á 5572165181312

Já bych to tak nepřeháněla. Najde se i hodně zodpovědných mladých a ti flákači mají prostě smůlu.

+1/0
10.7.2016 12:07

O84l55g25a 77S46t94o21j36a29n42o82s36k64a 1858766429401

Si pamatuju přesně toto. Hlavně to o uklizení a domácí práce celkove.

Kolikrát jsem si v pubertě řekla a dneska si ten bordel v pokoji uklidím. A ejhle máma přišla s nařízením uklid si pokoj. A Just jsem to min. O týden odložila. Nebudu ji přece dávat najevo že poslouchám. Ale budu uklízet pro svůj pocit že chci a ne kvůli příkazu a takto to šlo celou pubertu. A kdyby to bylo jen o tomto. Bože dej ať jsou moje holčičky jine. Haha ;-)

+12/0
8.7.2016 15:24

A71l60e12n23a 83Š21a26u71e43r96o10v68á 7453866341822

A já ti na just nedám najíst. A s tím, že budou vaše holičky jiné bych nepočítala. Pokud jim budete tolerovat to, co vám vaše matka, tak vás lituju.

0/−5
8.7.2016 19:24

M24a71r24t43i61n80a 58S34e23d49l37i27c88k55á 5532985311842

:...a já to najust řeknu sociálce, aha :-P

+2/0
10.7.2016 11:57

M85i55c16h17a11e44l98a 15L13h96o21t67s82k55á 7586531509248

U nás se s povinnostmi potom odkládají i bonusy a potěšení. Ono důsledné a klidné "DOKUD" funguje. Chce to vydržet prořvaný večer kvůli pohádkám, nebo moučníku, nebo běhání s kamarády venku, ale stojí to za to. Úkoly jsou napsané do hodiny po příchodu, pokoj uklizený, zábava volná, pohádka v sedm. Všichni víme, na čem jsme:)

0/0
12.7.2016 10:10

P61e97t77r90a 11N77o10v44á83k97o82v87á 7538106474608

Většina už byla řečena. Podle mě 16leté slečně stačí jen to říct, aby si všimla, a dávat pozitivní příklad, aby si měla čeho všimnout. Zbytek časem přijde sám, až začne bydlet sama.

+6/−1
8.7.2016 13:42

Z10d77e76n16ě70k 79S44k55ř76i61v22a54n 5654800679446

Asi jsem to nepochopil s tím "pozitivním příkladem". Ten snad matka dává pořád, už tím, že jí nikdo neříká "uvař večeři, vyper prádlo, umyj okno", a ona přesto dělá co je třeba.

+2/0
8.7.2016 16:25

T14e38r46e32z16a 94H53a38j17k66o59v10a 5317252524200

R^

0/0
13.7.2016 13:38

J30i32t54k79a 76J43a52n81ý63r32o23v48á 6648543770126

Jsou rodiny, kdy se místo slušného požádání a poděkování po tom co bylo vykonáno, žádá naštvaně s důrazným tónem a neděkuje se. Když už dítě má něco dělat, dělá to samo a rodič sedí u tv, místo, aby dělal společně a s dítětem a odměnil ho např. tím, že si s ním zahraje oblíbenou stolní hru. Potom děcko v pubertě, když něco chce používá stejné tóny a praktiky jako rodič a rodič se diví, kde se to tom děcku vzalo a v ústraní pláče, že si to nezasloužil.

Jinak proutek se má ohýbat, když je mladý. Ne v okamžiku, kdy začne dřevnatět. V pubertě je myslím už skoro pozdě.

0/0
29.7.2016 21:04

J39i47r82i 24D63o24m54i15n33i47k 1981148291440

Snadná pomoc. Chceš si žít po svém ? Fajn, ale ZA SVÉ a se vším, co k tomu patří.

Tamhle jsou dveře, zítra v nich bude jiný zámek.

+1/−15
8.7.2016 13:20

H34e61l19e12n34a 43Č36í87ž67k70o84v63á 9671831812158

Té holce je šestnáct, proboha! V tom věku prostě nemůžete dítěti ukázat dveře, dát na ně zámek a říkat mu něco ve stylu, že má žít "za své". Bylo by to i nezákonné. To jednak. A za druhé by to vztahy v rodině téměř jistě nezlepšilo, spíše naopak.

+21/0
8.7.2016 13:25

P72e61t87r56a 69H83e41l37i55k15a77r49o55v38a 9438484627294

V 16? Tak máte na krku sociálku a policii. A už vidím, jak vysvětlujete, že nechtěla pozvat bráchy na oslavu...:-))

+15/0
8.7.2016 14:00

A96l60e39n61a 30Š44a75u51e78r22o39v10á 7563696331282

Nejde o oslavu, ale o celkové chování té frajle.

0/−2
8.7.2016 19:26

K74a47r25o71l73í49n30a 80N55o29v64o86t42n39á 3365466119481

Jste si vědom toho, že je vaší zákonnou povinností postarat se o nezaopatřené dítě (což je dítě mladší osmnácti let v každém případě)?

Zaprvé by tohle bylo trestné, zadruhé by se potomek stejně domohl plnění povinností (ubytování a strava) ve finanční podobě, zatřetí i kdyby ne, tak šestnáctiletá dcera nejspíš skončí u nějakého "přítele" který jí u sebe rád nechá "zadarmo" bydlet.

+3/0
9.7.2016 16:11

K85a30r75o20l41í52n80a 28N14o29v97o55t58n17á 3265366639951

Divné by mi naopak přišlo, kdyby o deset let starší bratry pozvala na oslavu s kamarády. To by mi přišlo divné i kdyby ti bratři byli o tři roky starší.

Že sama od sebe nepomůže, ale donutit se k tomu dá, to je taky normální. Problémová situace je "sama od sebe nepomůže, a když se jí snažím donutit, tak začne vřeštět aby nám přišli vynadat sousedi / otevře okno a křičí že skočí / s brekem uteče z bytu a vrátí se ve dvě ráno".

+14/0
8.7.2016 10:57

D33a89n54i57e40l57a 16U11r78b88a19n49o84v92á 2984170835126

jo to suhlasím mám o 10 starší ségru a nikdy mne ani nenapadlo ji zvát na oslavu mých narozenin s mými kamarády a ségru stejně tak.protě těch 10 let je velkej rozdíl a co bychom tam jako každá dělala já u ní na oslavě se staroušema a ona s "děckama"? Rozhodně to teda ani jedné z nás nebylo líto a necítily jsme se ukřivděné, přece oslava s kamarády je něco jiného než oslava s rodinou a normální je že to lidi do sebe moc nemíchal, to je stejný jako na oslavu s pubertálníma kamarádama pozvat roriče to už se můžete jít rovnou společensky zahrabat.:D

+10/−1
8.7.2016 11:36

P52e63t15r71a 90N55o45v10á82k10o69v57á 7698156754408

a když se jí snažím donutit, tak začne vřeštět aby nám přišli vynadat sousedi / otevře okno a křičí že skočí / s brekem uteče z bytu a vrátí se ve dvě ráno". - tohle taqm bylo a vymazali to nebo jste si to domyslela?

0/−3
8.7.2016 13:39

P22a20v93l38a 89N27o14v40á 3735908199630

To byl priklad toho, co je problem... ze slecna v clanku je proste slabej odvar. :-)

+7/0
8.7.2016 14:16

O44l15g55a 51S33t23o83j10a89n60o97s97k22a 1398746169401

Já se na oslavy naopak vtirala staršímu brachovi kvůli jeho kamarádům ����

Na moji by nešel ani omylem s pubertakama.

+2/0
8.7.2016 15:26

H31e28l13e73n53a 79Č87í23ž54k22o35v58á 9741971982468

Vykašlat se dítěti na uklízení jeho pokojíčku, to mi připadá normální, Ale přestat mu vařit a prát, to je snad trošku moc ne?

A že holka sama od sebe s ničím nepomůže? To dělá málokdo. Za mnou taky dítě nelítá a neptá se, jestli s něčím nechci pomoct. Ale když normálně řeknu něco jako "prosím tě, dneska odpoledne je potřeba vysát, ale mně se to zrovna nehodí/nechce se mi do toho" nebo "potřebuju, abys zaklidila nádobí do myčky a umyla parapety", tak to, někdy s menším brbláním, v klidu udělá.

Možná i díky tomu, že spolu odjakživa komunikujeme přirozeně, že domácí práce nejsou žádný "bič", ale něco, co se prostě běžně dělá s tím, že to udělá ten, kdo zrovna má čas. Nebudu rajtovat na "principech" a nutit dítě k vytírání koupelny ve dnech, kdy přijde ze školy utahané v pět hodin a musí si zopakovat učení na zítřejší čtvrtletku.

U pisatelky je ještě možná ten problém, že po dceři asi nikdo nic dosud moc doma nežádal, a teď se to snaží řešit "rychlým řezem".

+17/0
8.7.2016 10:36

J80a65n77a 53K28u33b55o31v74á 6499612218940

Do pokojů dětí lezu jen omylem, peru pouze to, co donesou k pračce (a neotáčím nalíc- kdo to tam jak dá, tak to pak najde suchý). Občas nakouknu do dětí koupelny a pak ječím, že jsou dobytkové (ale čím dál víc si dávají pozor a střídají se v úklidu = hulákají kdo a jak to udělal minule, Pokud je moc zle, volám na ně, ať si vezmou hodně ostrej nástroj a jdou se humánně zabít ven, aby nebyl svinčík doma).

Prostě puberta. Přijde, odejde. Chce to jen pevný nervy;-D

+14/0
8.7.2016 11:01

H26e59l52e97n98a 51Č72í15ž89k89o34v66á 9371771112588

Jo. Já k dceři taky občas radši moc nelezu, v zájmu vlastního duševního zdraví.

Když už mi ten (tušený) binec jo leze na nervy, tak si čas od času zařádím jako "na divadle", dítě třískne dveřmi, já pak řeknu "promiň, to jsem přehnala, ale už je to fakt k nesnesení", ona řekne "promiň, já to taky přehnala", a jde si uklidit. Já pak nakouknu dovnitř, řeknu "vidíš, jak to teď máš pěkný, jen ještě uprav tohle a tamto"... A výsledky se dostavují. Dříve jsem takto ječela jednou za měsíc, dnes už jen tak dvakrát, třikrát do roka.

Navíc: dobře ví, že když od maminky chce, aby jí šla nastavit něco na compu nebo se podívala, jak to na stěně "sluší" novému plakátku, tak předtím musí uklidit, protože jinak maminka spatří binec a začně "prudit".

+9/0
8.7.2016 11:15

D50a25n61i97e61l40a 72U95r61b21a96n71o81v97á 2144280755276

Tak prát si zvládne sama to není až takový problém, ale to vaření mi taky přijde divný, co jako to dítě podle ní bude jíst? Tak akorát to co vyhrabe v ledničce, tak že jediný efekt to bude mít, že bude jít horší jídlo než dosud, rozhodně jí to nepřiměje k tomu, aby si začala vařit, pokud jí vaření nebaví.

+9/0
8.7.2016 11:39

H38e62l81e60n74a 55Č36í41ž89k75o52v85á 9891551542728

Ovšem, 16letý člověk si sám vypere, to není problém. Ale považuji za nemoudré nutit ho k tomu nějakým striktním příkazem.

Dceři je necelých třináct -- a taky už umí roztřídit prádlo (barevné, spodní, bílé, jemné...), strčit ho do pračky, vybrat vhodný prací prostředek a tu pračku spustit. Sice to nedělá běžně, ale tak nějak to "pochytila", prostě zaznamenala, že tohle se pere takto, toto zase jinak... takže když "nutně potřebuje" mít na zítra čisté své oblíbené šatičky, přestože jinak by se zrovna prát nemuselo, tak maminka zívne a řekne: "OK, tak si je vyper, ale prosím tě, vezmi to i s ostatním jemným prádlem." A funguje to. Přirozenost, žádná dramata.

+6/0
8.7.2016 11:46

P34e34t98r23a 43N84o85v55á45k86o54v10á 7338916844168

Aby si 16letý člověk pral sám je z mého pohledu blbost už z podstaty. Nicky toho nemá tolik, aby naplnil pračku, takže by pak pral častěji, než je zdrávo, a já budu akorát platit zbytečnou elektriku a vodu a prášek.

+4/−2
8.7.2016 13:41

D89a19n48i48e75l89a 49U15r71b29a50n96o53v74á 2314510275186

Tak že podle vás 1 člověk nevyprodukuje dost prádla na to, aby naplnil pračku? To jako máte pocit že všichni co žijí sami perou 2x denně a v pračce vždy povozí jedno tričko a jedny kalhotky?;-D

+3/−1
8.7.2016 14:31

V72e78n29d62u83l53a 75S35z24l86a11u36e17r97o89v46á 7952796167168

Musí se dovolovat si vyprat:-):-)

0/0
31.7.2016 15:33

J95i44t84k92a 51J23a43n88ý12r70o65v13á 6828243280166

Je jí 16 let. Co se týká praní. V 16 jsem byla na intru. V pátek jsem přijela, vyprala si trička v ruce, ostatní hodila do pračky a šla uklízet byt, ve kterém jsem bydlela 2,5 dne v týdnu. Bez řečí. I když mamka byla doma dřív než já. K tomu jsem ještě třeba v sobotu odpoledně dělala úkoly na pondělí a byla k ruce při přípravě oběda, nebo jela k dědovi pomáhat na poli. Třeba okopávat brambory. Má o 7 let mladší sestra někde lítala a na povinnosti zvysoka kašlala. V neděli dopoledne u tv jsem vytáhla žehlení a vyžehlila věci připravené k vyžehlení, sbalila na internát a odpoledne jela.

O pár let později jsem si vytahovala koš s prádlem k žehlení, kdy už to byla hromada a sestra to z gauče komentovala: "zítra jsem se do toho chtěla pustit." A já odpovídala, něco v tom smyslu, že na to zítra čekám už tři dny..

0/0
29.7.2016 21:12
Foto

F86r37a35n93t71i49š74e61k 14H44r22a52b16a17l 3783509446208

Jeje, také máme podobnou situaci doma a to rovnou 2x :-)

Jak se přehouplo 16, postupně to začalo jako stoupající voda a nyní, když jim je 18 mají ještě k tomu dojem, že jsou dospělí ;-D

Situace jsou občas trochu na budku, když se je třeba snažím něco nového naučit, nebo když naivně předpokládám, že dohoda ohledně špinavého nádobí platí.

Sám to beru hůř než partnerka, ale postupně si zvykám. Důležité na tom všem je - podle mě - že i tak z nich pučí slušní lidé. Když už jim řekneme ať něco udělají, tak to udělají. Ke starším jsou slušní a když jsou mimo domov (škola, výlety) tak zpětná vazba od učitelů je velmi pozitivní.

Doma ale "vypnou" a jsou to "parchantíci". Hodně jsem přemýšlel, proč zrovna doma se chovají, jako bychom byli pouze na jídlo, peníze a vyprání. A postupně docházím k závěru, že je to pro nás vyznamenání.(do jisté míry) Sice jsme ty sedimenty, zkameněliny, které nic nepochopí a jejich problémům nemůžeme poroumět. Ovšem u nás jsou za větrem, mohou si dovolit být sobečtí, protože jsou v bezpečí. Přestat být ve střehu a dělat věci po svém.

Pravda, špinavé ponožky v použitém talíři, který leží na výkresu do školy mne asi vždycky budou zvedat tlak. Ale - tato pohodička a zázemí jim brzy skončí a vletí do života po hlavě.

Když něco opravdu potřebujeme, udělají to, fetu se vyhýbají a občas si s námi i popovídají.

Co víc vlastně od nich můžeme chtít. Každý den uklízet, šůrovat, mýt nádobí a pomáhat s vařením? Toho si oba užijí až dost velice brzy. (a upřímně se na to oba těšíme, protože polykají naše příjmy i čas snad rychleji, než naše vláda daně)

Jsem vděčný za to, že jim můžeme dopřát pohodlí a dětství co nejdelší. Letos jsme dokopali k prázdninové brigádě, ať si taky zkusí, jak tvrdý je chleba.

+23/−1
8.7.2016 10:33

H21e38l93e35n21a 70Č20í86ž33k52o31v97á 9531921782838

R^ Evidentně jste moudrý otec.

+4/0
8.7.2016 10:38
Foto

F58r67a54n22t44i56š68e32k 88H16r11a90b81a94l 3913259686718

Reakce mi byla smazána (asi kvůli zmínce exkrementů), tak s autocenzurou zkouším znovu:

Byl jsem tomu naučen. Být to čistě na mě, tak mě buď odvezli s infarktem, nebo za ublížení na zdraví ;-)

Mám to štestí, že jsem dokázal poslouchat partnerku. Protože, ať si pánové tvrdí co chcou, ženská dělá chlapa. :-)

A díky tomuto naučenému přístupu máme doma pohodu a vycházíme i v tomto hormonálně-dospívajícím období hezky. Jsou to totiž velice často malichernosti a také touha vnutit jim svůj způsob dělání věcí. Oni činnost nakonec udělají, ovšem poněkud jinak, než si představuji já. To vedlo k mé naštvanosti a bouřkovému počasí v domácnosti. A pro špinavé nádobí kazit celý den sobě i ostatním? Stojí to za to? Mě už ne.

+10/0
8.7.2016 11:18

K12a88r22o60l25í64n83a 84N26o32v40o15t90n29á 3725326579201

"Každý den uklízet, šůrovat, mýt nádobí a pomáhat s vařením?"

No nevím jak kdo jiný, ale já uklízím jednou týdně, k nádobí se taky někdy dostanu až z důvodu "čisté nádobí došlo" a s praním je to podobné; přijde mi že řada lidí tyhle věci zbytečně hrotí:-).

Samozřejmě, když je vás doma více tak je to o něčem jiném, zejména ta situace "myji nádobí když dojde čisté".

+9/0
8.7.2016 11:07
Foto

F94r31a75n64t68i70š46e14k 68H28r14a37b60a15l 3393809896898

Každý den jsem trochu nadsadil. I když je fakt, že má tchýně by snad nejradši, aby děti denně i myly okna. Prostě "musí pracovat, nesmí se flákat". Ale však oni budou ;-)

+6/0
8.7.2016 11:19





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.