Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eva Jiřičná: Ani honorář mě nepřesvědčil, abych pracovala pro Jobse

Otec jí tvrdil, že architektura není pro ženy. Eva Jiřičná se přesto ve své profesi stala světově proslulou. Tátovi však dala za pravdu v tom, že architekt není ten správný partner pro život. Možná i proto nenašla muže, se kterým by měla dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a95r82e68l 33S77e14m98b53e47r74a 4479538303328

Ani honorar by ji nepresvedcil aby pracovala pro Jobse?? To mi s obsahem clanku vubec nejde dohromady...

0/−1
10.7.2016 23:00

M18a83r38e23k 75Z51a37h80r86a97d51i15l 6744239475801

Myslíte třeba s pasáží tázající/tázaná:

"Ale ani honorář vás nepřesvědčil.

Ne."

0/0
11.7.2016 8:52

K61a96r13e95l 76S36e35m71b91e46r83a 4649128903258

Myslim to, ze pro nej pracovala rok, jak je z clanku zrejme..

0/0
11.7.2016 22:57

T24o38m28á48š 55K81a79p84l51a91n 8253959703803

Pracovala, ale když zjistila, jaký je to magor, tak přestala. Myslím, že naprosto pochopitelné, prostě ani peníze ji nepřesvědčily, aby "dále" pracovala pro Jobse.

+4/0
11.7.2016 13:22

J39a85r15o65s23l49a50v 34K54o80m58o65s30n38ý 6666721773944

No když už tady chválíme Jiřičnou, tak bych ji s chutí v těchto dnech posadil v Kongresovém centru do míst, kde byla vyprojektována restaurace. Dnes je tam prd, protože se smažíte pod tím sklem ze všech stran. Jiřičná zapoměla, že Zlín není Londým, kde si to může nejspíš dovolit.

+2/0
10.7.2016 22:52

V81í37t 75B55r73z91o98b81o21h61a13t61ý 7400642903291

ano hned na začátku článku jsem si na to vzpomněl

0/0
11.7.2016 8:50

J17a97r58o46s76l75a73v 14K73o67m96o25s58n56ý 6846291463104

Kongeresové centrum ve Zlíně mi připomíná vymontovanou rozetu z tanku, ta tak ji tak soukromě říkám a basta fidli

0/0
10.7.2016 22:41

M87a53r95i82e 21C23h66m41e37l87a30ř92o49v92á 8745116307679

Nechápu proč jí tak vychvalují. Ani jedna věc od ní nemá duši. Je to studené a funkčnost na bodu mrazu.

+3/−9
10.7.2016 20:29

J23i41ř28í 16D62o70h81n16a93l 5825320645765

Nesouhlasim s Vami. Pravdepodobne se nepohybujete ani v oblasti architektury a ani v oblasti umeni.

+2/−1
10.7.2016 20:44

J83o24s40e75f 46T32r34n86k44a 1781458484840

Podle tohoto mustru nemá duši většina funkcionalistickych domů v Praze např. Me se její věci docela líbí a je to navíc sympatická dáma.

+6/0
10.7.2016 22:13

M83a79g28d13a 50K56a35t27z15o15v80á 9816901349118

Mně se taky nelíbí. Ale fakt je, že tomu nerozumím a soudím podle svého vkusu a citu.

0/0
11.7.2016 6:11

J14i29ř82í 18P71a21u45e78r 6187274389783

NE je to co z nás dělá tím čím chceme.

+3/0
10.7.2016 19:47

V95í79t 78B61r82z67o77b86o11h86a89t42ý 7740382593781

Jestli by projekty pro Apple od p. Jiřičné dopadly stejně jako "její" Kongresové centrum ve Zlíně, tak to Jobs docela vyhrál.

+11/0
10.7.2016 19:02
Foto

J18a59r93e55k 96J32a81k25u95b36č75e72k 7489110208858

Souhlas, kongresove centrum je obluda, na kterou se vyplacalo zbytecne mnozstvi materialu.

+3/0
10.7.2016 19:29

V21í77t 38B46r36z52o97b23o22h47a98t27ý 7390492433431

O ten materiál by snad ani tak nešlo - ta stavba je enormě energeticky náročná, nejvíce je to vidět na tamní restauraci, která díky energetické náročnosti nemá trvalý provoz. Já tedy nejsem zastánce dnešní módy polystyrenu a pasivních domů za každou cenu, ale tenhle "úlet" je až přespříliš proti moderním stavbám.

Na druhou stranu, byť ten skleník do místa nijak zvlášť nesedí, tak se tím Zlín alespoň trochu odprostil od cihel a cihlových pásků, jejíž styl sice utváří identitu města, na druhou stranu ze Zlína dělá skanzen baťovské doby, který nepřipouští sebemenší pokrok (což je dosti paradoxní, protože se Zlín hlásí k baťovské tradici a jak je známo tak Baťa byl dosti pokrokový člověk)

0/0
11.7.2016 8:49

K61a65r69e57l 32D82r80d72a 6963625657559

South Park se vypořádal se Stevem Jobsem dost podobně. ;-D

https://koukni.cz/72277724

Vizionáři jsou inspirující. Jen mě tak napadá, jak rejpalové s inteligencí konce vedou stejně svět cestou nefunkčních levných produktů, co ve výsledku stojí proti slibům otřesný balík a k tomu svévolně utrácí náš drahocenný čas. Jobs si mohl propagovat své pohádky jak chtěl, ale většina lidí šla stejně cestou bastlení nesmyslů s Microsoftem.

Poslední výkřik tupého stáda je degradace Windows z verze 8.1 na verzi 10. Vizionáři jsou v Microsoftu také, ale halt je živí prodávání laciných cetek veřejnosti, tak musí poslouchat křiklouny z davu. ;-D

Koukám jak je tomu nyní na desktopech. Po technologické katastrofě "start Windows 10 zdarma", co končí za 14 dní, to vypadá, že v desktopech má tradičně Mac tak 8% trhu, Windows 90%.

Vykopávky "Windows" drží 10% trhu, vizionářské Windows 8, které uživatelé vyřvali jako zbytečnost, drží 10% trhu. Otřesná nefunkční patlanina dle přání hloupých uživatelů, Windows 10, už dosahuje na 20%. To by mohly do konce akce "zdarma" mít 25%. Pak se mají prodávat za 4.000 Kč. Přitroublé hloupé Windows 7 mají 50% trhu a plno věrných příznivců. Připomíná to volby v Česku. ;-D

(Abyste to měli komplet, na mobilech a tabletech se Mac začal plácat na 25% zastoupení trhu. Android už si sáhl na 70%.)

Jo, výsměch Jobsovi je na místě. Pokrok vlastně nikdo nechce a hloupí se vždy smějí nejlépe. ;-D

0/−8
10.7.2016 18:27

V91í14t 47B10r75z13o31b96o98h22a52t65ý 7600792423581

Windows 10 nikdy zdarma nebyly. Zdarma je pouze upgrade z W7,W8,W8.1 Windows 10 se zároveň samozřejmě už nějakou dobu prodávají a to za cenu od 2700,-

+6/−1
10.7.2016 19:00

K33a64r85e55l 92D41r20d81a 6403615627389

Díky za slovíčkaření a doplnění. A máte něco k tématu? :-P

4000,- je za verzi Pro OEM. Vy uvádíte 2700,- za verzi Home OEM. Pak existuje přenositelná verze (nevázaná na jediný HW) Pro za cca 6400,- a Home za 3200,-. Chybí nějaký ten upgrade za "lidových" cca 1500,-.

"Zdarma" je pro ty co do akce šli a mají starší Windows jako součást koupeného HW, zpravidla OEM verze. Windows si většina uživatelů dobrovolně za plnou cenu nekupuje a OEM verze se prodávají spíš pro dodavatele než koncové zákazníky.

Překvapuje mě, že na trhu je cca 60% uživatelů Windows (8.1 a 7), kteří nabídku "zdarma" nevyužili. Ale poměr 25% a 60% by mohl odpovídat domácím a podnikovým licencím. A pro podnikové licencování tato akce nebyla určena.

0/−4
10.7.2016 21:10

P95e65t49r 72S85c52h31ö18n 7983976502353

To není pravda. Update na w10 se vnucuje i na mašinách s corp licencemi. Akorát ten drek nikdo nechce a přes šablony a regedit se prostě ten vnucovaný update zakáže.

0/−1
10.7.2016 22:25

K28a45r43e49l 22D14r96d52a 6493325497419

To není pravda. V rámci podnikové licence má organizace právo nasadit Windows 10 bez ohledu na tuto akci MS a její konec.

0/−2
10.7.2016 22:51

P76e19t62r 59S92c64h69ö24n 7503916102433

No, dyť říkám to stejné. Otravné GWX se vnucuje na počítačích s W7 a W8.1. Fuk co máte za licenci. Akorát v Corp sféře jim na W10 všichni hážou bobek a přes gpedit.msc nebo regedit se hromadně ty updaty zakazují.

0/−1
10.7.2016 23:27

K71a79r78e18l 58D34r59d34a 6233605377569

Kdo všichni? Přechod podniku z W7 na W10 není o nějakém "názoru všech". Když, tak jde o řízený přechod.

0/0
11.7.2016 6:33

V97í70t 69B35r64z20o87b73o25h17a94t76ý 7890712243431

není tak uplně pravda, záleží jakou konkrétní corp. licenci organizace má, navíc v dnešní době spousta i velkých firem nakupuje OEM

0/−1
11.7.2016 8:42

K38a35r84e35l 44D98r76d42a 6353885937259

Debata o nákupu Windows nebyla mým cílem. Ano, je tedy třeba ještě probrat podnikové licence. Rv

Třeba v případě EA kupujete logicky OEM systém na stanice s HW a máte ho pak pod smlouvou EA s garantovaným upgrade ze smlouvy EA. Akce "Windows 10 zdarma" je vám pak ukradená.

K tomu si MS vyhrazuje, že organizace nesmí jeho smlouvou licencovaný SW nakupovat mimo EA. Což brání organizaci nakupovat třeba OEM Office.

Prosím, rozeberte podrobně rozdíly podnikových licencí. Díky.

0/0
11.7.2016 9:25

V71í24t 27B26r81z15o60b32o94h44a59t39ý 7140362273641

Slovíčkaření? Vy tvrdíte, že W10 jsou nyní v akci zdarma, což pravda zdaleka není - bezplatný je pouze uprade, což je podstatný rozdíl. Mimochodem z posledního worshopu Microsoftu na kterém jsem byl mi utkvěla ne příliš známá věc a to, že ony upgrady zdarma budou stylem aktualizací a přístupem MS trochu rozdílnější než běžně zakoupené (ale o tom se rozepisovat nebudu). Ceny za W7, W8.1 a W10 jsou prakticky totožné, takže nevím co chtěl básník uvedením ceny říct, navíc nejde je paušalizovat vámi zmíněnou 4000,- (mimochodem většina OEM licenci nakoupená společnš s počítačem je za podstatně nižší cenu). Taktéž jste tvrdil, že prodávat se mají až po ukončení bezplatného upgradu, což je taktéž lež, protože se dávno prodávají.

Vaše osobní domněnky o operačních systémech jsou naprosto liché - co je vizionářského na desktopové verzi W8 nebo W8.1? Co je oproti W8 (W8.1) nepovedeného na W10?

Jediné v čem se orientujete jsou statistická čísla, která ovšem sama o sobě nic neříkají.

ALE HLAVNĚ - Vaše lichá polemika o operačních systémech, kterým evidentně nerozumíte absolutně nesouvisí s článkem pod kterým diskutujete.

0/0
11.7.2016 9:09

K83a11r28e85l 19D25r95d86a 6743125227979

Už tak tady mrháme místem mimo téma. Nejde o lži, jen jsem to nechtěl pitvat. Že to nejste schopen pochopit, není moje vina. Patrně také děláte do IT, takže Vaše hlášky čemu kolega absolutně nerozumí jsou sprostotou. (Tady obvyklou. Zhruba takto hlupáci táhnou pokrok dolu. Takže tady máme nakonec dobrý příklad k tématu mé úvahy.)

Ano, součástí mého hlavního komentáře bylo, že Windows 10 ustoupily pokřiku hloupých uživatelů nad novinkami Windows 8 a vznikl paskvil. Což je fakt, který se v IT běžně probírá. Nejde o mojí "osobní domněnku".

"Windows 10 zdarma" je reklamní slogan. Takto se o tom všude píše. Všichni víme, že jde o upgrade. Netuším proč máte "nepřesnost reklamy" potřebu řešit zrovna se mnou?... Rv

Informace o tom, že by zdarma získaný upgrade jel následně po 2. koleji je zajímavá. Naopak, rozepište se, víte o tom nějaké podrobnosti? (Matně pamatuji na start 8. Elektronický upgrade byl chvíli za cca 800,-. Krabicový upgrade se prodával dost dlouho za 1500,-. MS dělal šachy s Media Center, myslím, že bylo chvíli zdarma a pak ne. Ale i tak z toho, podle mě, nebyly nějaké druhořadé licence. Že by změna?)

0/0
11.7.2016 9:54

V92í36t 98B74r26z71o11b11o88h78a93t83ý 7200912473921

Klidně si to sprostotou nazývejte. Ale pokud se tedy nebudeme zaobírat těmi nepřesnostmi, které si i nadále obhajujete a které nejsou pravdivé tak mi tedy alespoň odpovězte na otázku co je vizionářské na desktopové verzi W8 (případně W8.1)? A v čem konkrétně je W10 paskvil oproti W8 (příp. W8.1) ?

Upřímě, největší zrůdnost, kterou bych nazval paskvilem je "Metro" na W2012srv, které vzhledem vycházejí právě z "osmiček" díky čemuž je ovládání přes rdp "lahůdka" a obecně se tento problém řeší utilitami třetích stran.

Ne nebudu se rozepisovat o tom jak MS prezentoval následný přístup k upgradovaným systémům, hlavně proto, že si to pořádně nepamatuju a jistě to půjde někde na internetu dohledat.

0/0
11.7.2016 10:10

K75a54r30e18l 81D22r58d33a 6693175157569

Především Metro, které ve W10 zahájilo ústup možná až k ukončeným produktům. Přitom jediná uživatelsky podstatná změna za cca 25 let, a podle mě neprošla. Uživatelé žádají "inteligenci" Windows 98 (95, 3.1).

Zkouším vyhledat "druhořadost W10 získaných zdarma". A nic. Jste zatím první. Díky za informaci, budu to sledovat. Snad to nebude nepříjemné překvapení.

0/0
13.7.2016 8:04

V40í50t 78B92r62z38o68b44o83h22a41t34ý 7260742143171

Takže mi na otázku v čem jsou W10 oproti W8 (nebo W8.1) paskvil nedokážete odpovědět ... to jsem si ostatně myslel, inu odborník.

Souhlasím, že metro je podstatná uživatelská změna (rozhodně však není jediná). A CO JAKO Z TOHO?? - vše nové je snad lepší??? V čem se díky metru zlepšilo ovládání? - Konkrétně na serveru to přináší horší ovladatelnost, takže podstatná změna k horšímu. - V době kdy je většina serverů virtuálních a přistupuje se k nim vzdáleně, je tato grafická nádstavba cesta do pekel. Já chápu snahu MS sjednocovat své operační systémy od mobilních po serverové, ale takto to zkrátka je krok vedle.... Jako správce systémů spoustu věcí nejrychleji zvládám pomocí příkazů, případně na windows powershell. Na linuxu se od vzniku princip ovládání pomocí bash také nemění, pravda můžete si nainstalovat GUI, ale není to potřeba(mnohdy se ani nedoporučuje), u Windows se bez aplikací třetích stran tohoto balastu nezbavíte. Ostatně je zajímavé, že od tohoto konceptu MS značně upustil a do budoucna preferuje místo jednoho serveru zvládajícího více služeb a konfigurace přes gui tzv. mini a mikroservery založené na windows serveru bez grafického rozhraní plně ovládaného pomocí powershellu či vzdálenými konzolemi, přičemž na každou službu bude určen jeden server.

To že něco o jiném přístupu k bezplatně upgradovaným W10 říkali na semináři MS, ještě zdaleka neznamená, že to bude pravda ;) ... oni si tam jsou schopni docela protiřečit, přednášející jsou přecijen víc obchodníci jak technici. Ostatně pokud pracujete skutečně v IT, zabýváte se produkty MS a pracujete v nějaké firmě, která je pro MS alespoň trochu zajímavá, tak jste jistě na podobné semináře zván a doporučuji je občas navštívit, pohled MS občas dá pár odpovědí na některé nepochopení.

0/0
14.7.2016 14:04

J43o75s27e76f 13T21r30n80k13a 1261808774750

No zrovna wokna 10 se uzivatelsky nedají srovnávat ani s víc jak 10 let starým systémem (Snow leopard) co mám na svým prehistorickým Macu...

+1/0
10.7.2016 22:16

K28a63r97e53l 29D87r91d30a 6603445347589

No a? O tom snad píšu, 90% uživatelů volí Windows.

0/0
10.7.2016 22:55

K97a40r76e20l 42D35r93d32a 6793215127289

Minusům tradičně nerozumím. Pranýřuji tupce, co všemu vévodí a většina mi tady nasází minusy a řeší koniny mimo téma? Potvrzujete snad tímto, že mám pravdu?

0/0
11.7.2016 6:55

V20í54t 19B73r89z82o17b92o81h25a11t64ý 7730872873241

mimo téma jste totiž Vy sám

0/0
11.7.2016 9:12

K34a32r39e61l 15D85r38d56a 6863525417519

Probírám Jobse a jak to vizionáři v bandě hlupáků stejně nikam nedotáhnou. To je méně mimo téma, než debata kolem "zdarma".

0/0
11.7.2016 9:58

V44í62t 18B93r50z53o98b81o78h10a79t36ý 7870252163881

Máte pocit, že Jobs to nedotáhl daleko?

0/0
11.7.2016 10:12

M84a93r89t94i72n88a 17N73o42v18o18t61n18á 1544822967128

nevím, v čem jedete, ale chci to taky;-D;-D

0/0
12.7.2016 8:20

V37a44c24l32a84v 74P54e37r96o23u54t53k26a 6508697464661

Pani Jiřičná vážím si něktrých vašich projektů. Chlubit se ale Jobsem a na druho stranu mít za sebou schválování a protlačování Blobu,tak to o vaší odvaze stát si za morálkou moc nevypovídá.

+9/−5
10.7.2016 12:35

J51o89s84e16f 77T10r95n45k46a 1741538964100

Co melete o morálce? Byla v komisi jejiz profesionální složení nemělo doposud u nás obdoby... Toho projektu je strašná škoda. Novou NK mít asi už nebudeme, ale treba se postaví na Pankráci další stylový mrakodrap...

+1/−2
10.7.2016 22:19

J53a43r19o35s37l92a75v 37K10o28m45o67s75n75ý 6616301253674

Chvála bohu, že se chrchel Kaplického nepostavil, až ani vdova za něj nebojuje. Ledaže by to postavila sama a za své. Jak asi uznáte z vdovského důchodu si moc vyskakovat nemůže, a z platu pražské radní sotva vyjde

0/−4
10.7.2016 22:57

J48o24s50e12f 92T22r95n58k44a 1281868474100

Váš příspěvek nemá úroveň. Je to jen takové buranske tlachání. Sorry.

+2/−1
10.7.2016 23:01

O11l39g95a 68P20o44u90l23í76č69k39o51v70á 4481483125336

Problem je, ze Kaplicky porusil zadani.

+3/0
10.7.2016 23:17

M43a25r30e17k 15Z82a58h50r50a96d39i77l 6584579505611

Zadání bylo nejasné. Nicméně měl být vyřazen. Tak jako tak, je velká škoda, že ten jeho projekt nebyl realizovaný (na jiném místě v Praze ovšem).

0/0
11.7.2016 8:57

J28i44n37d78r16i50c85h 34K54u71c54e21r59a 7318725561565

Prvni otazka mela znit:"Dokazala jste postavit nejaky dum od zakladu?"Krome ptaci voliery pro prominentniho svazaka Sekyru v prazske Troji?

+7/−19
10.7.2016 10:15

J20i83ř71í 26D91o94h56n46a28l 5685470605445

Dokazala. Otazka na vas - vytvoril jste nekdy neco hezkeho?

+3/0
10.7.2016 20:45

O28l22g87a 89P52o14u20l33í27č91k39o95v62á 4421373475906

Jako jestli by dokazala michat maltu a davat cihlu k cihle? :-)

+2/0
10.7.2016 23:19
Foto

J29i33ř81í 30I47n72c78z44é35d48y 2804415871809

Stastna to zena! Na skoro 80 vypada bajecne, ja bych rekl, ze je to takova ledova kralovna. Ty stavby vyhradne ze skla jsou studene a spatne udrzovatelne v cistote. Zajdete se podivat na sklenik v Kralovske zahrade na Prazskem hrade.:-)

+6/−1
10.7.2016 9:37

J48i72n19d53r41i32c69h 77K68u46c33e91r90a 7418305391615

Vsude nacpat sklo,v desitkach procent zvednout vlhkost v objektu a sireni bakterialnich spor z nedostupnych mist, nebo nacpat tuny vzduchotechniky,coz ocenuji hlavne alergici.

+7/−1
10.7.2016 10:28

P28e98t36r49a 23H78e23l79i49k19a55r26o65v38a 9908384217904

Všechny Jiříčné práce, které jsem zatím viděla, mi připadají stejné, neosobní, chladné, tak nějak jako jejich autorka.

+7/−17
10.7.2016 8:17

K32a52r88e95l 25Z31a50v63ř44e96l 2557804460

Určitě výjimečná žena. Silná, nadaná, vzdělaná i s kouskem toho potřebného štěstí. O to více mne zaujal její názor na SJ. Nikdy jsem se o "nahryzlé jablko" nezajímal více než jako o kus techniky. Ale v podvědomí jsem si říkal že majitel musí být něco jako rozmazlený fracek. A tak díky za potvrzeni.

+19/−4
10.7.2016 7:42

R23a95d85o62s42l60a41v 34K92l94a73u91d22a 5234608124182

Ten rozmazlený fracek z ničeho vybudoval jedničku na trhu. Musel být přísný jak na sebe, tak na pořízené. Konkurence nespí. Tady to platí obzvlášť. Nokia by mohla vyprávět.

+12/−7
10.7.2016 7:46







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.