Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradna: Moje pubertální dcera se zamilovala do bratrance. Mám zakročit?

Přečetla jsem si deník své sedmnáctileté dcery a zůstala v šoku. Zamilovala se do svého bratrance, bohužel ale asi nezůstalo jenom u platonického obdivování. Jsem znechucená. Co mám dělat? Čtenářka Jana poslala dotaz do rodinné poradny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a36r83t12i78n18a 98S76e11d51l14i74c78k46á 5622745321972

Mimochodem, snad polovina muslimské společnosti je postavena na sňatcích bratranec-sestřenice a taky žijou (jak, to komentovat nebudu ;-) )

0/0
12.6.2016 14:51

P34a91v62e93l 76F12o91l90t78á20n 4450512534

"... její tajný deníček. Nedalo mi to a nahlédla jsem do něj..." – už jen tohle je na nakopání mamince do výtrusnice.

Nejvíce asi v tomto případě záleží na tom, jestli si sestry kdysi (ne)vědomě nepůjčovaly partnery a zmíněné dvě děti nemají čistě náhodou stejného tatínka. To by asi průšvih byl.

Není tato, v článku nepopsaná, možnost opravdovým důvodem k matčino obavám?

+2/0
9.6.2016 14:30

J11i33r20i 38Z74u58z85a37ň69á50k 4688390653396

Pokud se mají dva rádi v rozumné míře,tak pochopí a ve stáří budou na to vzpomínat jako na nejlepší vzpomínku vím o čem píši.;-D

0/0
6.6.2016 12:18


L49u50k66á11š 64A19d87a20m31e91c 3337593810207

Pokud ji neotěhotní, tak se nic neděje. V případě těhotenství by tam potom ovšem bylo určité riziko degenerace nebo postižení, ale to by se nechalo případně otestovat.

+1/−3
5.6.2016 16:31

M87i39c88h40a58e96l12a 50L68h18o86t25s46k69á 7636501929648

A teď si představte, že u sourozenců je riziko postižení společných potomku zvýšené jen nepatrně. Podstata zákazu spojení sourozenců je jinde, v teologii a antropologii. Genetika jejím autorem není. ;) Ale v pořádku, je to hodně rozšířená Urban Myth. ;-)

+2/0
10.6.2016 19:43

M21a72r52t49i21n19a 80S41e64d90l11i28c14k25á 5762755491402

No, s předpokladem, že každý z nás je přenašečem nějaké autozomálně recesivní poruchy (spíš několika takových vad), která se ale u nositele neprojeví a potomků taky ne, protože partner má zase jiné autozomálně recesivní vady... Ale sourozenci mívají tyto AR defekty ze stejné linie... Takže se až u 1/4 dětí sourozenců může objevit nějaká autozomálně recesivní vada, i když její výskyt v rodině nikdo nepamatuje.

0/0
12.6.2016 14:57

M61a38r79t67i36n97a 81S57e23d48l72i28c56k79á 5972685481192

Nenechalo by se to otestovat, protože otestovat se "nechá" až mutace, která se už v rodině vyskytla (a to jen ta a žádná jiná)

0/0
12.6.2016 14:52

A66n47n28a 79M59a26c41h21a49č49o14v71á 2486698294338

Co ženská řeší? Nemá se nikomu hrabat v soukromí, ani dceři ne. A bratranec se sestřenicí se podle našich zákonů klidně můžou vzít.

+6/−1
4.6.2016 18:41

J87a63n 83M52a45j54e67r 9623949418681

Popis pod obrázkem "ilusrační snímek" je docela vtipný překlep.:-)

+9/0
4.6.2016 17:41

K46r44y30š29t44o76f 67L19a12n21í81k 1789630355255

spise bych u matinky ocekaval ulevu, ze zatímco většina slecen podobného veku resi z praktického hlediska antikoncepci, jeji dcera je vicemene na zacatku.

+4/0
4.6.2016 16:58

A58n42n53a 51J10u12r97e32č91k44o84v94á 2736222795644

Že neměla sex s bratrancem, neznamená, že neměla sex před tím s někým jiným. Zkuste přemýšlet. ;-)

+1/0
5.6.2016 12:41

K83a28t57e93ř76i28n29a 68V93a80š60á27k21o16v84á 5301272299955

Priste holt necist soukrome informace, co oci nevidi, to srdce neboli.

Takovymihle, povetsinou planymi nadejemi a zvelicovanim udalosti si projde kazda, takze je to uplne normalni....

Proste se smirte s tim, ze je dcera vicemene dospela, a zije svuj vlastni zivot, vcetne moznych zklamani. Ono by neskodilo mit v ni vic duvery, v to, ze svuj zivot proste zvladne, a ze jste ji vychovala tak, aby na to mela.

+5/0
4.6.2016 13:26

O35l19g52a 40S65t48o21j38a84n59o81s92k95a 1328566969601

Určitě nic neříkat, holka z toho vyroste.

Já bratrance taky miluju od dětství, jen jsme se v životě viděli tak malokrat, že jsem to udržela v dospelosti na uzdě :-))

Moralnost čtení deníku si musí nosit maminka v sobě, tudíž i to co bylo v deníku. Je to její problém ne dcery. Pokud si nechce ztratit její důvěru v budoucnu a pokud ji dobře vychovala čeho se boji

+2/0
4.6.2016 10:56
Foto

D16a40n48a 39Z22e84m56k29o51v79á 7211840587646

Podle úvodu článku, jsem měla dojem, že ve vztahu pokročili až k sexu, ale řešit jeden polibek pod vlivem alkoholu jako důvod k znechucení, vždyť kolik bylo popsáno sexuálních vztahů sourozenců. A malá citace: Příbuzenský sňatek v boční linii 3. stupně (strýc-neteř, teta-synovec) a 4. stupně (bratranec-sestřenice) bývá tolerován. Tam už se o incest nejedná a svatba je v ČR zcela legální. Nelze proti ní nic namítat ani z právního, ani z lékařského hlediska. Jen v případě otěhotnění bude třeba zapátrat, jestli se v rodině nevyskytla vrozená vada třeba i několik generací zpět.

+8/0
4.6.2016 8:35

M77i53c26h53a55e40l86a 90L55h65o88t44s18k22á 7866631949648

Až na tu genetiku máte pravdu;-)

0/0
10.6.2016 19:44

M18a34r24t85i80n65a 23S34e95d21l24i67c98k52á 5352945141492

No, riziko je sice malé, ale oproti zcela cizím nepříbuzným lidem přece jenom trochu zvýšené.

0/0
12.6.2016 15:00

M79a77g11d65a 73K24a84t82z50o76v75á 9446411869838

Připadá mi, že Dominik ten vztah nějak vážně neberte, když se musel opít, aby jí dal pusu. Holka je prostě v pubertě a k tomu zamilování patří. Za čas zjistí, že Dominik se - bez alkoholu- líbá s nějakou jinou, pobrečí si... a život půjde dál. A i kdyby ne, vztahů bratranců a sestřenic bude víc a pokud v rodině není nějaká závažná choroba, která by se na případných dětech takové dvojice projevila, tak snad není problém.

0/0
4.6.2016 4:53

P56e76t34r49a 90N72o60v40á31k44o74v75á 7868656454198

Vy to berete úplně opačně. On se nemusel opít, aby ji políbil, ona musela počkat, až bude opilý, aby se k tomu odvážila.

+1/0
4.6.2016 11:26

M22a18g46d82a 27K62a51t60z98o11v97á 9246451579608

No ale závěr je stejný- on o ni nijak zvlášť nestojí, vidí v ní zřejmě opravdu jen sestřenici.

0/0
4.6.2016 18:08

J78a36n 82F51r75i11d54r22i76c29h 6465798319973

nebo jen jako krásnou sestřenici.

0/0
5.8.2016 20:18

L47i96n26d14a 67M62r36á93č13k66o92v34á 1738508889

A to jí nenapadlo, že si dcera plně uvědomuje, že láska k bratranci není úplně o.k. a proto se jí nesvěřila? Možná chtěla zkusit ten polibek, aby se v něčem utvrdila a) souhlasím se zdějšími diskutujícími - lézt dceři do deníčku je naprosto odporné b) na 90 % jí to zase přejde....

+13/0
3.6.2016 21:44

V74l45a94d72i82m94í48r 13J23i69r18k66a 7944696634808

Zakroč ... a poděláš to úplně! A především, odnauč se šmírovat soukromí druhých. Aby "nezakročil" někdo vůči tobě.

+15/0
3.6.2016 21:34

M82a30r61t60i14n 80S20v77o93b34o83d33a 4265585516362

Ja bych to asi neresil... ona z toho vyroste, pokud není po mamince ;-)

0/0
3.6.2016 21:28
Foto

L14i32b12o83r 50V16y47k12o97u92p12i44l 9596945409347

To máš z toho, čůzo, že jí lezeš do věcí. Manželovi určitě luxuješ kapsy a projíždíš telefon, co?

+9/−2
3.6.2016 19:24

M49a84r20t14i21n 88S84v92o35b27o77d58a 4205255866642

Vy máte teda slovník, že se netydíte Rv

0/−4
3.6.2016 21:27

P27a80v62e71l 67F78o39l76t81á58n 4610202774

Nic lepšího si ta děvenka starostlivá nezaslouží.

0/0
9.6.2016 14:33

R74o28m97a92n 59Š82e40s48t46á25k 5244479183583

Vzhledem k věku bych zatím na svatbu a děti nemyslel. Přeci jen, je jí 17 a je pravděpodobné, že ji to přejde. Zvlášť, když se vídají jen občas. A když už jste četla její deník, tak toho aspoň využijte ke zdůraznění významu antikoncepce. :-)

+11/0
3.6.2016 16:39

V33e37n88d90u82l16a 47S26z77l42a68u65e69r55o42v31á 7612366747248

Něco jako: "Četla jsem ti deník a chci ti zdůraznit význam antikoncepce.":-)

+4/0
4.6.2016 12:30

M59i97r79o64s60l41a55v 26B80e65d47n34á59ř 6307169484921

Bratranec a sestřenice je v pohodě. :-)

+1/−1
3.6.2016 15:42

J66o78s13e40f 57H49á65j34e93k 6238840159252

Jen to nesmí být v linii moc často...:-)

+4/0
3.6.2016 17:49

M62i87c71h93a97l 34D57a34d40e50k 8603312458

Škoda, že tam ta holka nepopsala nějaké peprné sexuální praktiky, to by matinku asi kleplo ;-D

+10/0
3.6.2016 14:12

P22e94t43r16a 48N49o93v38á94k57o70v83á 7118586234408

To vy tak při polibku máte?

0/−1
3.6.2016 15:23

P66e28t70r20a 64N12o59v61á65k31o80v90á 7678366384528

Já se přiznám, že vzhledem k tomu, že by to bylo moje dítě, tak bych se (pokud už bych to z nějakého důvodu udělala, třeba z obavy, jestli se něco neděje, když se mnou dítě nemluví a mně přijde divné) asi tolik neodsuzovala za to, že jsem si deníček přečetla, když už na mě vypadl, cíleně bych ho rozhodně nevyhledávala. Nicméně bych si to četla pro svůj klid, ne proto, abych pak dceru pranýřovala. Pokud by byl problém, rozhodně bych ho neřešila stylem: tak jsem si přečetla tvůj deníček a ..., ale spíš bych se od té chvíle snažila trávit s ní víc času, aby mi to řekla sama a já mohla být na blízku.

Mě ta matka spíš odpuzuje svým znechucením z toho, že se její dcera zamilovala do bratrance. No a co proboha. Kdyby se zamilovala do holky, tk ji matka vydědí? Nebo do staršího muže? Zamilování obzvlášť v tomhle věku se prostě stane. Cítit znechucení nad vlastním dítětem pro takovou malichernost je smutné.

+21/−1
3.6.2016 13:12

V19ě22r36a 70S89t86r73e45j21č85k67o40v10á 3194966753

Já s vámi souhlasím. Cítit znechucení samo o sobě ale podle mne není nutně špatně, důležité je, co s tím paní udělá. To, že něco cítí, přece není něco, co si vybrala. Pro mě by to třeba byla zpráva, že se bojím následků, zpracovala bych si, proč a k dceři přistupovala maximálně citlivě. Pro tu dceru to musí být asi dost těžké. Pro mě vztah mezi příbuznými není malichernost. Jestli z toho nic nebude (nebo i bude, ale nebudou mít děti) a slečna se časem zamiluje do někoho jiného, ok. Ale kdyby měli mít děti, může to být dost průšvih, riziko postižení dětí je podle mne větší (pokud je v rodině nějaká vada, tak je prostě větší riziko, že se u dítěte projeví, když tutéž vadu mohou mít v genech oba rodiče). Člověk nemá samozřejmě nikdy jistotu, že bude mít zdravé děti a třeba v konkrétní rodině ani nic moc nehrozí, ale fakt bych o tom přemýšlela, o rodinné historii, různých poruchách (smyslových i psychických, zdravotních postiženích). A zkusila bych o tom s dcerou mluvit - možná bych zkusila to, co navrhuje psycholožka a citlivě bych jí řekla, z čeho mám obavy. Abych si pak po letech nevyčítala, že jsem z ohledů k soukromí nechala dceru udělat velkou chybu a neřekla k tomu nic (a jasně, může se ukázat, že o žádnou chybu nejde, jenže to člověk neví.)

+1/0
3.6.2016 16:14

P43e92t73r31a 89N20o80v19á44k81o50v27á 7688126694688

Riziko genetických vad při propojení bratranců a sestřenic je problematické až v případě, že se to v několika generacích opakuje a mísí mezi sebou, takže nepřibývá nový genetický materiál. Vzhledem k tomu, že holka má 50 % z úplně cizího zdroje a chlapec taky, nic se nestane.

Já bych se tímhle vůbec nezabývala a neřešila to. V tomhle věku je větší pravděpodobnost, že spolu ti dva nezůstanou, než že se vyskytne nějaká genetická vada. Podle vzoru, který paní zavedla ve své výpovědi, bych si spíš myslela, že se bude obávat toho, že se na rodinných akcích pak budou jeden na druhého tvářit jako bubáci, což přece vůbec není pěkné a rodina to vidí a ostuda a bla bla bla.

+3/0
4.6.2016 11:32

D28a28n74i88e31l52a 49U78r53b34a98n77o44v29á 2614550345146

Tak jednak trestné to není, sice to není moc obvyklé a společensky únosné ale kdyby se náhodou rozhodli že se vezmou, tak ano stát by je oddal. Tak že dcera se nedopouští ničeho závadného.

Otázkou je jestli by to matce vadilo stejně kdyby šlo o nějakého spolužáka a nebo ji fakt vadí principiálně jenom ta příbuznost.

Každopádně ať už tak nebo tak tak to řeší na můj vkus tedy dost příšerným způsobem, lézt dceři do deníčku......no to je samo o sobě tedy něco, myslím si že na rozdíl od polibku dcery s bratrancem tohle už naopak zákone klasifikováno jako přestupek. Tohle je děsnej nešvar hrabat se lidem v mobilu počítači nebo deníčku jen proto že s vámi bydlí. Na to prostě nemáte právo. A holka asi ví jaká matka je a právě proto se jí nesvěřuje, protože máma nemá pochopení a jen hned vše soudí....Další věc je že do deníčku si člověk obvykle v tomhle věku píše ty nejniternější pocity, které by kolikrát ani nepřiznal, je tam hodně dramat a tak a tak pokud by máti byla alespoň trochu rozumná tak by to nebrala tak smrtelně vážně. Boha jeho jedna pusa fakt nic neznamená. A nápad že to řekne bratránkovy....proboha, dle všeho ten kluk ani neví že je do něj zamilovaná, a ona chce svou dceru takhle ztrapnit, že mu to bude říkat? Uvědomuje si vůbec co to s tou holkou udělá pokud zjistí odkud vítr vane a že si tím s dcerou nenapravitelně naruší vztahy??? Matka ředitelka zeměkoule co musí mít vše pod kontrolou a z neviné platonické zamilovanosti udělá peklo pro všechny zainteresované....a ještě si snad myslí že tím dceři pomáhá, neskutečné...

+27/0
3.6.2016 12:05

M56a74r61i16e 62D97a41n26č35á18k46o56v76á 5185268983216

R^

0/0
3.6.2016 13:08

J81a44n 17F53r90o52l94í76k 6646200125744

A ta rada odbornice vše dceři vyklopit je tedy vrchol. Pravda je, že ředitelka zeměkoule své já nepřekoná a dcera může z jejího chování a řečí zjistit která bije, ovšem já neodborník navrhuji mlčet. Moji starší vnuci také odmítají své matce (i nám prarodičům) sdělovat spoustu věcí a např. jak dopadli u zkoušek z nich každý semestr páčím (vnučka je sdílnější, ale vnuk to bere jako státní tajemství). Tak to prostě neřeším, ale matka i babička t.j. dva dirigenti jsou z toho na prášky.

+2/0
3.6.2016 16:44

M25a29r94t91i63n 55Č94e16r21n64ý 7751574151

Mila maminko dej si par facek. Lezt dceri do denicku ;-€

+11/0
3.6.2016 11:05

L26e41n41a 96P57á90t61k45o17v79á 8201273604659

Kdyby to matce říct chtěla tak by jí to řekla. Zakročit tak jedině u sebe, dát si facku za to že leze do soukromích věcí takřka dospělé dcery a motivem je jen šmírovat. Neměla ani žádný opravdu vážný důvod aby porušila soukromí. Fuj.

+16/0
3.6.2016 10:35

K31a66r39l97a 87N38o51v19á87k51o63v22á 1622300918108

A ja jsem znechucena tou matkou, jak si muze neco takoveho vubec dovolit? Jak by se citila, kdyby dcera prohledavala jeji soukromi? ;-€

+19/0
3.6.2016 10:25

P26a68v59e48l 73N21e62d79ě16l29a 5496380184491

Zajímavé. Alkohol nevadí, ale pusa ano? :-)

A číst někomu deník, že se nestydíte ...

+16/−1
3.6.2016 10:17

A84n74n13a 88J73u49r81e66č87k28o63v16á 2536892425444

Proč by měl vadit alkohol u devatenáctiletého chlapce? 8-o

0/0
5.6.2016 12:46





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.