Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Přirozený“ císařský řez je pomalejší. Dítě se při něm dere na svět samo

Přirozený císařský řez je nový způsob provádění této operace, který klade větší důraz na prožitek matky a dítěte. Místo toho, aby dítě vyjmul z dělohy lékař, novorozenec se podobnými pohyby jako při přirozeném porodu dostává na svět sám a matka ho při tom může pozorovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z67u91z67a59n38a 86S70t23a79r24á 9274144834

Plánovaný císařský řez je podle mne to nejlepší,co může dítě i matku potkat.Už tu někdo napsal,že neslyšel o tom,že by při plánovaném císaři došlo k poškození dítěte,což se u přirozeného porodu stává.Zdůrazňuji tedy-plánovaný.

U císaře z důvodu komplikace přirozeného porodu je to ovšem jiné,tam už se něco špatného začalo dít a proto pak statistiky vycházejí v neprospěch císařského řezu jako takového.

Ovšem-že bychom museli vymýšlet nějaké zpomalení pro lepší zážitek dítěte i matky,to už zase "nevíme,co by").

Zajímal by mne názor odborníků-co je špatného na plánovaném císařském řezu(kromě ceny zákroku)?

0/0
23.7.2016 14:51

T84o17m87a54s 78T93r90n35k15a 5654858703269

bravo, to je urcite cesta Rv

+1/0
3.6.2016 11:54
Foto

M32i20c35h29a32l 24G70r86e71š97l82i67k 9661406822136

Matka ktorá nikdy nevidela Votrelca a túži po tom, to určite ocení. Akurát mi nenapadá žiadna, čo by to mohla chcieť zažiť. :-)

0/0
2.6.2016 20:11


D50a83n66i83e80l 26N93. 42P13o48k45o38r87n62ý 6357816885221

Celou noc jsem o tom přemýšlel a říkám si, že nejlepší bude po SC děťátko narvat hlavičkou do rodiččiny pochvy, bez nástřihu, samozřejmě.

To bude ze všech stran nejpřirozenější: poševní mikroflora R^, iniciace děťátka vstupem z porodních cest na svět R^, úleva matky, když bude zase venku R^, možná se povede i nějaká ta přirozená trhlina hráze R^

Asi si to nechám patentovat;-D

+2/0
2.6.2016 7:50

M63a59r86e59k 91Š13i43m96o22n 2194147868218

Přirozený císařský řez? Co to je za hipsterskou slátaninu? Co bude příště? Přirozená apendoktomie? Nebo přirozená amputace horní končetiny?

+6/0
2.6.2016 0:28

L63u17b31o64m81í29r 86P45e16t26r91o26v83s77k41ý 5976196728113

;-D no kombinace císařského řezu a přirozeného porodu. prostě asi to bude moderní, stejně jako puberťáci s plnovousem:-P

0/0
2.6.2016 11:04

J78a54n75a 33P25o89l91á62š50k83o13v84á 5377262368814

doktor řeže pomalu nespěchá, je v klidu, jí bio ovoce samotný výsledek má vliv na matku

0/0
21.6.2016 20:00

T31o65m96á52š 61P11a75č57e43s 2948432177347

Že jí to malé hned nevezmou chválím, tak by to podle mělo být vždycky ale ten zbytek? Zase nějaká dnešní hipsteřina...

+3/0
1.6.2016 23:16

M11i97r13o45s13l17a65v 86V83l16a74s89á65k 4468610123412

A čí zásluhou jedná porodník někdy alibisticky a indikuje císařský řez. Díky sudičské mentalitě veřejnosti, která je k takovémuto souzení se jistě nezištně ponoukána právníky (palmáre není k zahození).

0/−1
1.6.2016 22:33

M64i98r56o95s20l41a22v 29V48l76a77s28á88k 4308560833382

Naprostá ptákovina. Člověk se jen diví, jaké šílenosti dokáží vyplodit sluníčkáři. Císařský řez je operace, jejíž riziko je řádově vyšší než u spontánního porodu. A nakonec - nemohla by si už matinka to břicho laskavě kuchnout sama nebo s to importovanou dulou?

+6/0
1.6.2016 22:31

J48a84n10a 48P34o18l69á93š46k58o32v62á 5957642248554

to přijde...pokračování příště

0/0
21.6.2016 20:01

D11a39v43i59d 37R90y65c90h26e63t40s86k67ý 9936851270160

Cisar je krvacejici otevrena rana skrz nekolik vrstev tkane, cakrove bioslepice vymyslely ze ji nechame otevrenou co nejdele..

+9/0
1.6.2016 21:38

M36a96r76t11i91n39a 89S85e11d72l82i89c66k52á 5222635721872

Ach jo, já chápu, že spousta žen má z porodu něco jako mimořádně důležitě nesmírně kouzelný zážitek, ale ač nejsem chirurg, něco mi říká, že nechávat otevřené břicho jen o minutu déle, než je nezbytně nutné, není úplně bez přidaného rizika.

+14/0
1.6.2016 18:49

J89a22n33a 10S57t28e19h32l70í77k81o36v52á 2729140560686

8-o

+2/0
1.6.2016 17:53

L66u47c53i19e 10L52i73c36h27n82o11v58s21k27á 6339949167958

Císař je prostě operace, v tele probíhají uplne jine procesy nez u přirozeného porodu. Daleko důležitější než, ze nechají lekarit dítě lézt samo u císaře považuji následný neprodleny kontakt s matkou. V mnoha porodnicích ještě dítě odnášejí a u matky je az druhý den!

+8/−1
1.6.2016 16:08

D14a81v36i49d 57R91y69c68h22e13t74s30k20ý 9846201820540

Ze budou blbci v 21. stoleti tak znudeni ze zacnou poucovat i lekare a cpat jim nejake metody zalozene na samanske ezoterice a bio-zvastech o prirozenem porodu, to jsem teda necekal. Pripravte Darwinovy ceny.

+9/−2
1.6.2016 15:43

Z26u29z77a88n68a 59V73l40a44c18h72o58v59á 8586412450

Fakt někdo už vymýšlí pitomosti. Myslím, že každá normální žena je ráda, že má porod za sebou, ať je přirozený, nebo císař. Rodila jsem přirozeně a opravdu bych se na to nechtěla dívat, natož když bych měla rozříznuté břicho....

+22/0
1.6.2016 14:13

M75a98r73t42i27n 88K60u48č40e40r69a 8619959729252

To musí vypadat jak záběr z prvního Vetřelce. I když tady je to samozřejmě chtěné;-). Jen třeba doufat, že zatímco se bude kochat matka nevykrvácí.;-D

+17/0
1.6.2016 12:38

I48v37a 72K17a74i37s16e44r32o62v18a 6238831954198

;-D;-D;-DR^

0/0
2.6.2016 9:22

A61n54n42a 84K43o84v46á50ř37o36v67á 9389579389893

To je dobrej vtip. Mi trvalo několik dní, než jsem sebrala odvahou pořádně se kouknout "tam dolů" po klasickém porodu, ne tak se ještě dívat do vlastního otevřeného břicha.

Hádám, že za pár let tu budeme mít novou fobii z toho, že se dítě dere přes břicho ven :-)

+9/0
1.6.2016 11:24

M22a44r71e91k 34Š31i86m51o65n 2184687638518

Všude samá feministka, ale vlastní vulvu pojmenovat, to se stydí a říkají tomu jak kdyby to byl nějaký "Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit." To jí můžete říkat rovnou Lord Voldemort.

(Neberte to osobně, ale to schovávání intimních názvů považuju za globální pokrytectví. Penis se už nikdo dnes napsat nestydí, tak proč vulvu).

0/−1
2.6.2016 0:33

J78a18k75u76b 52C31i77g24l28e21r 9385407115868

Uff :-O to je děsivá představa, mít otevřený břicho a koukat se do něj... Po tom některé ženy touží? Asi bych to nechtěl zažít....

+16/0
1.6.2016 11:14

M45a79r16t97i58n16a 42T50r73o50j90a70n87o74v12á 5763768735

A mohla by si při tom matka, když už je to teda otevřené, taky prohlídnout vlastní střeva a ostatní příslušenství? Někoho by to třeba mohlo zajímat...:-)

+26/0
1.6.2016 10:00

M30i94c70h28a60e90l85a 36N59o74v93á32k42o61v33á 8440518708581

haha

+1/0
1.6.2016 10:04

V19e20r57o18n38i44k34a 85V81e43s13e21l50á 7445647194163

;-D

+1/0
1.6.2016 12:58

I25v26a 28K25a22i31s55e66r56o50v18a 6388471524328

Možná by si při tom mohla případně vyšmiknout slepé střevo ... tatínek samozřejmě asistuje ... Otci u porodu se to asi taky bude líbit - matka rozříznuté břicho ...;-D

+1/0
2.6.2016 9:24

D41a27n66i63e72l 85N41. 83P35o15k13o91r55n62ý 6527876775521

Tím získá výraz "přefiknutá" úplně nový rozměr ;-)

0/0
2.6.2016 10:19

H26a28n34k52a 42C95h87e11n 7517819925255

Nevím no...osobně bych při takovém pohledu asi omdlela, vůbec mě nenapadlo, že bych se při cř chtěla podívat přes zástěnu. Další věc je velikost té jizvy, silně pochybuju, že by při něčem takovém nebyla větší než ta, kterou normálně potřebuje doktor, aby dítě vytáhl. Mně se zdá, že se s tím hrozně nadělá, moje děti šly obě císařem a nemyslím si, že by na tom bylo něco špatného, naopak kamarádku po porodu špatně zašili, měla fakt problémy v intimním životě, myslela si, že po dalším porodu jí to spraví, ale prý je to teď ještě horší...

+19/−1
1.6.2016 9:54

K56a44r89o80l79í32n76a 10N46o30v82o42t91n20á 3185386109141

Jo, moje první myšlenka, taky pochybuji že by to nemělo vliv na velikost a hojení rány... on taky bude nějaký důvod proč to po šestnácti letech praxe stále nabízejí jen soukromé kliniky.

Ale budiž, když to někdo chce a rizika nejsou nějak obrovská, tak ať si poslouží. Silikonová prsa jsou taky náročná operace plus cizí objekt v těle, a stejně se lidem dělají z rozmaru. Pokud to ohrožuje jenom matku a ne dítě tak je to její osobní věc.

+7/0
1.6.2016 10:50

H13a62n40k85a 30C34h97e87n 7837699745705

No přesně. Tady je podle mě hlavní problém, že většina žen pokud jde o porod, tak přestává racionálně myslet...ale tohle už je hodně, hned běžím říct manželovi, o jakou chuťovku jsme přišli...:-P

+5/0
1.6.2016 10:53
Foto

I90v20a57n68a 12D74i81a29n21o76v15á 8958440909593

To by zřejmě musel být vertikální řez, zip, neumím si k této příležitosti představit ten malý horizontální...

0/0
4.6.2016 23:37

J32i87t59k11a 46K77u40l84h69á23n64k81o90v48á 7167351741854

Obdivuju, že má někdo žaludek na to, koukat se na jak se novorozenec dere z rozmasakrovaného břicha. Mně stačil odraz, který jsem zahlédla na světlech na sále. Asi bych si to nechala ujít. Císař je prostě císař, přirozené to nebude nikdy. Chápu ale možný vliv na psychiku matky, mně se nepodařilo porodit dítě přirozenou cestou a asi už nemám šanci, zatím s tím nejsem srovnaná. Takže možná matky hledají v té nápodobě přirozeného porodu útěchu.

+10/0
1.6.2016 9:47

J33a51n 81S61o48u36k34u31p 1834504626805

http://tinyurl.com/zwzslnn

0/0
1.6.2016 9:21

T34o89m16a38s 61S81v25o69b96o80d59a 5347875555467

Lekari se snazi vyhnout cisari? A to vzali kde? Jakmile cizi nejake i male komplikace pro porodu, nasazuji ihned cisare, aby neriskovali ze se neco stane a budou za to zalovani ...

+5/−9
1.6.2016 9:09

T91o89m80a14s 51S40v19o20b48o76d69a 5497325755247

Ne cizi, ale hrozi :-)

0/0
1.6.2016 9:09

L93a88d31a 88N87o74v74a62k 4852343207

nesmysl.. císaři se snaží pokud možno vyhnout... taky bys chtěl mít celý život jizvu na pupku jako kráva, problémy s laktací a s dalším těhotenstvím...?

+2/−2
1.6.2016 10:37

B15a87r52b90o57r73a 92S88v41o41b13o46d21o49v24á 6782677618910

Nemluvi o zenach ale lekarich. Tem je jizva a laktace celkem putna...

+11/0
1.6.2016 11:53

S42v91a92t81a85v70a 13D97u66r71a27n37o93v78á 3409349304661

Kdyz gynekolog neumi udelat kalhotkovy rez, je to reznik. Rez napric brichem se dela v Cesku minimalne. Ma 2x tesne nad podbriskem a takovych zen znam docela dost, tech s ranou napric bricho minimalne. Coz nemeni nic na faktu, ze pokud bych nemusela, tak cisar nechci.

+4/0
1.6.2016 13:14

T57o28m94a55s 43S44v82o90b52o19d48a 5727955175107

Ne, ale na me to nezalezi ... oni by meli problemy ... a vymenit poruchy s laktaci za zivot ditete je urcite pro ne jednodussi volba ...

0/0
1.6.2016 15:29

L92e91n27k21a 16B66a30r54á74k35o27v24á 1136184664793

Tak mám akutního císaře a čekali dva dny, než ho udělali. Jen pro Vaši info, rok a půl předtím jsem prodělala jiného císaře, takže indikace celkem velká i bez komplikací, které nastaly. Čekali dva dny a i ve chvíli, kdy moje dítě ztrácelo ozvy čekali další cca dvě hodiny.

Kamarádka porodila "přirozeně" mrtvé dítě, protože čekali také a toho císaře považovali za zbytečného.

Možná byste neměl říkat věci jen tak, abyste něco řekl.

+10/−1
1.6.2016 12:21

T24o93m21a19s 42S95v85o57b58o97d94a 5287925595927

Tak mate jine zkusenosti ... ale toto nam potvrdila pani i predporodnim kurzu ... tak asi jak kde se spalili ... neodsuzujte kdyz nevite okolnosti ... ja mam zkusenosti takoveto a neni to jenom muj dojem ....

0/0
1.6.2016 21:35

L74e19n37k10a 86B23a23r24á10k36o73v29á 1296264294793

Mám tři císaře a akutnost v tom hrála celkem velkou roli několikrát. Na předporodní kurzy jsem nikdy nechodila, takže naštěstí zkušenosti tamních paní neznám.:-) Neodsuzuji..... Jen říkám, že nevíte, o čem mluvíte....a za tím si stojím....I když jedna paní na předporodním kurzu povídala.....;-D

0/0
2.6.2016 21:47

T84o38m33a78s 83S96v66o95b16o68d62a 5177715115607

Neni to o pani na predporodnim kurzu a je to sestra ktera se setka s vic maminek nez mate kamaradek a psal jsem ze mi to potvrdila ... a mame zkusennosti s cisarem taky. Podle vasi reakce bych vas doma mit teda nechtel ... to musi byt debaty .. :-D

0/0
3.6.2016 5:23

L25e42n51k14a 75B17a79r66á11k78o21v81á 1686764654413

Mám za sebou tři císaře. Jak plánované, tak akutní a ani při jednom jsem si nepřála nic jiného, než ať už se mi přestanou v tom břiše hrabat a zašijí mě. U třetího jsem měla celou dobu miminko u sebe (držel mi ho manžel) a byl to obrovský rozdíl oproti tomu, když vám ho vezmou a manžel tam nemůže být. Myslím, že to je maximum, jak jde císař udělat hezky. To, že by se mi "dralo" z břicha bych opravdu vidět nechtěla.

A nechápu, proč je ženám neustále podsouváno, že když rodily císařem, tak to neudělaly správně a není to "plnohodnotný porod". Je to prostě jiný porod a určitě většina z nás by radši rodila přirozeně. Kdo prožil císaře, určitě by do něj podruhé dobrovolně nešel. A hlavní je, že ty děti přivedeme na svět. Jak, to už prostě ovlivňují okolnosti, které my ostatní ovlivnit nemůžeme:-).

+32/0
1.6.2016 9:00

M38i28c21h43a63e35l23a 90N22o69v14á79k53o60v16á 8370358228141

Vcelku s Vámi souhlasím, jen nevím, kde je ženám "podsouváno, že když rodily císařem, tak to neudělaly správně". Žádný takový pocit nemám. Snad jen se snaží odborníci vymluvit ženám, aby rodily císařem, pokud k tomu není indikace. Což je naprosto v pořádku.

+4/0
1.6.2016 10:03

L86e73n25k13a 75B14a71r32á98k71o24v97á 1296494374333

Ať se kouknete na kterýkoli článek o císařích, není tam v 90% případů vynechána poznámka, že ́"ženy se často cítí po císaři méněcenné, protože nerodily "přirozeně"" apod. - parafrázuji, ale smysl zůstává stejný. Mám plno kamarádek, které musely na císaře a celkem jsme se o tom bavily. Přece jen, je to celkem extrémní životní zkušenost, a tento pocit - že nesplnila to, co měla - má slovy jedna. Nechápu tedy, proč to skoro ve všech článcích uvádějí. I v tomto tato důležitá informace nechybí. Takže mám opravdu pocit, že žo podsouvání je. ;-)

+8/−1
1.6.2016 12:16

M88i59c67h96a88e28l60a 91N15o13v10á23k50o72v82á 8560558718771

No jo, tak to je ale jiná věc, Já jsem totiž přesně taky ten případ - celé šestinedělí (po císaři) jsem měla takový zvláštní pocit, že mi něco chybí. Až po delší době mi to došlo a dokázala jsem si to pojmenovat: já jsem prostě neudělala, co jsem "měla". Jakobych bych nenaplnila svoji roli. Ale byl to takový malý červík v jinak šílené zápavě endorfinů - narození dcery byl suverénně nejhezčí a nejšťastnější zážitek mého života (co už taky jiného, že :-)) .

Ale nemyslím, že by kdokoli ženě vyčítal INDIKOVANÝ kaiser.

+1/−1
1.6.2016 14:19

D67a23n25i45e38l 91N13. 23P28o96k71o83r39n25ý 6377276775661

Když to tak čtu, říkám si, jestli by se ty císařské řezy neměly úplně zrušit. Těch zbytečně nenaplněných životů. To je snad horší, než kdyby matka a/nebo dítě porod nepřežily.

+1/−2
1.6.2016 16:00

L25e24n68k23a 32B96a71r14á57k80o36v88á 1676514574713

On si asi každý projde svým:-). Věřím, že jste si tím prošla, já neříkám, že to tak není. Jen ze své, i s ostatními probírané, zkušenosti vím, že radost nad tím, že člověk přežije (u druhého doslova), je nepopsatelný. Já už pak nic jiného neřešila:-).

Je super, že jste si to v hlavě srovnala a malou si užíváte.:-)

0/0
1.6.2016 19:49

S69v19a73t24a39v14a 85D14u41r94a43n29o69v96á 3239559154891

Naprosto s vami souhlasim, 1 akutni, druhy planovany. Uz po prvnim jsem vedela, ze jinak to nepujde, pokud budu chtit druhe. Kdyz jsem chtela smlouvat za normalni doktor mi rekl, ze pokud chci doma zanechat v lepsim pripade 2 sirotky muzu. Menecenna jsem si nepripadala, stastna ano. Ale nikdy jsem nikomu nebasnila o tom, ze je to lepsi. Neni.

JInak jste stastna zena, ze mate 3 rezy za sebou a 3 zdrave deti. V me dobe doporucovali max 2.

+3/0
1.6.2016 13:10





mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.